![]() |
![]() |
|
#241
|
|||
|
|||
![]()
Un pas inainte :)
Urmatorul pas: cum faci pentru a sti daca minunea de vindecare a fost divina sau nu? |
#242
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Pentru aceea, oricine ai fi, o, omule, care judeci, esti fara cuvant de raspuns, caci, in ceea ce judeci pe altul, pe tine insuti te osandesti, caci acelasi lucruri faci si tu care judeci. 2. Si noi stim ca judecata lui Dumnezeu este dupa adevar, fata de cei ce fac unele ca acestea. 3. Si socotesti tu, oare, omule, care judeci pe cei ce fac unele ca acestea, dar le faci si tu, ca tu vei scapa de judecata lui Dumnezeu? 4. Sau dispretuiesti tu bogatia bunatatii Lui si a ingaduintei si a indelungii Lui rabdari, nestiind ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta? 5. Dar dupa invartosarea ta si dupa inima ta nepocaita, iti aduni manie in ziua maniei si a aratarii dreptei judecati a lui Dumnezeu, 6. Care va rasplati fiecaruia dupa faptele lui: 7. Viata vesnica celor ce, prin staruinta in fapta buna, cauta marire, cinste si nestricaciune, 8. Iar iubitorilor de cearta, care nu se supun adevarului, ci se supun nedreptatii: manie si furie. 9. Necaz si stramtorare peste sufletul oricarui om care savarseste raul, al iudeului mai intai, si al elinului; 10. Dar marire, cinste si pace oricui face binele: iudeului mai intai, si elinului. 11. Caci nu este partinire la Dumnezeu! 12. Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati. 13. Fiindca nu cei ce aud legea sunt drepti la Dumnezeu, ci cei ce implinesc legea vor fi indreptati. 14. Caci, cand paganii care nu au lege, din fire fac ale legii, acestia, neavand lege, isi sunt lorusi lege, 15. Ceea ce arata fapta legii scrisa in inimile lor, prin marturia constiintei lor si prin judecatile lor, care ii invinovatesc sau ii si apara, 16. In ziua in care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, dupa Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. 17. Dar daca tu te numesti iudeu si te reazimi pe lege si te lauzi cu Dumnezeu, 18. Si cunosti voia Lui si stii sa incuviintezi cele bune, fiind invatat din lege, 19. Si esti incredintat ca tu esti calauza orbilor, lumina celor ce sunt in intuneric, 20. Povatuitor celor fara de minte, invatator celor nevarstnici, avand in lege dreptarul cunostiintei si al adevarului, 21. Deci tu, cel care inveti pe altul, pe tine insuti nu te inveti? Tu cel care propovaduiesti: Sa nu furi - si tu furi? 22. Tu, cel care zici: Sa nu savarsesti adulter, savarsesti adulter? Tu cel care urasti idolii, furi cele sfinte? 23. Tu, care te lauzi cu legea, Il necinstesti pe Dumnezeu, prin calcarea legii? 24. “Caci numele lui Dumnezeu, din pricina voastra, este hulit intre neamuri”, precum este scris. 25. Caci taierea imprejur foloseste, daca pazesti legea; daca insa esti calcator de lege, taierea ta imprejur s-a facut netaiere imprejur. 26. Deci daca cel netaiat imprejur pazeste hotararile legii, netaierea lui imprejur nu va fi, oare, socotita ca taiere imprejur? 27. Iar el - din fire netaiat imprejur, dar implinitor al legii - nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii si prin taierea imprejur, esti calcator de lege? 28. Pentru ca nu cel ce se arata pe din afara e iudeu, nici cea aratata pe dinafara in trup, este taiere imprejur; 29. Ci este iudeu cel intru ascuns, iar taierea imprejur este aceea a inimii, in duh, nu in litera; a carui lauda nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. |
#243
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa ne gindim ca fariseii l-au acuzat pe Iisus ca face vraji si au fost crezuti de o buna parte din oameni. Deci nu existau cataloage sau liste dupa care sa poata fi deosebite lucrarile. Si nici acum nu exista. #Exista asa poate doar cu titlu general insa in fond tot cel care judeca da verdictul in functie de parerea lui personala. Tocmai de aceea este necesar "darul deosebirii duhurilor si al adevarului" ca sa poti afla adevarul dincolo de aparente. Iar acest dar nu are legatura cu logica sau rationalemntul bazat pe informatii prestabilite (ca un calculator). Mirenii in general nu au acest dar si nici mare parte dintre preoti (sau daca il au nu stiu ca este acela) fiindca nu se manifesta ca orice dar de cunoastere asa doar intuitiv sau prin revelatie -are un anume "Know how" asa incit trebuie explicat. Insa in cazul vindecarilor este prezenta acceptiunea conform careia se poate face o oarecare diferntiere in unele cazuri dupa rationamentul ca doar vindecarile harice pot "trata" boli incurabile. |
#244
|
|||
|
|||
![]()
Fariseilor care nu au stiut deosebi duhurile li s-a spus ca fac pacat impotriva Duhului Sfant si ca acest pacat nu se iarta niciodata. Dumnezeu ar fi nedrept sa dea o pedeapsa asa de mare pentru absenta unui dar pe care omul il primeste de la El si care ar fi asa de rar. Iar Dumnezeu este drept. Asta inseamna ca toti oamenii au darul iar nefolosirea lui este o vina personala si din cele mai grave, arata o invartosare voita a inimii la Harul lui Dumnezeu.
*A spune insa ceva rau impotriva lui Iisus se iarta ceea ce arata ca este mult mai greu a recunoaste divinitatea Lui decat a deosebi duhurile. |
#245
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un raspuns a dat spre_rasarit la un alt topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...57&postcount=5 Numai credinta nu ajunge pentru ca si ingerii cazuti stiu ca exista Dumnezeu si nu conteaza pentru ei. NUmai faptele nu ajung pentru ca Adam a fost izgonit din Rai doar pentru o neascultare care noua ni se pare un mic pacat, fiecare face de mii de ori mai multe pacate decat Adam. Dar din cauza ca noua ni s-a defectat intelegerea nici macar nu ne mai dam seama cate pacate facem. Asadar un om poate sa ni se para ca face numai fapte bune, dar nu are cum sa-l ajunga pe Adam care era cazut. Doar calugarii inbunatatiti si sfintii isi taie patimile, dar si aceia probabil mai fac pacate mici, deci au nevoie de impartasanie. In acel pasaj e vorba chiar de ceea ce scriam, de chipul lui Dumnezeu in om, care nu a fost distrus dupa caderea lui Adam. Si evreilor li se spune ca nu conteaza daca au Legea daca nu o si practica, pentru ca si paganii au pastrat din chipul lui Dumnezeu si unii din ei fac cele ale legii fara sa o cunoasca. Dar nici evreii nu s-au mantuit cu Legea, cu atat mai mult paganii care faceau cele ale legii. Legea veche a lui Moise nu aducea mantuirea, s-au mantuit doar cei drepti atunci cand a mers Iisus in Iad si i-a luat. Doar prin har se poate mantui cineva, adaugand apoi si fapte si credinta. |
#246
|
|||
|
|||
![]()
Personal cred ca hula impotriva Duhului Sfint se refera si la alte aspecte.
Asta avind in vedere ca darul deosebirii duhurilor poate era poate nu era prezent la farisei . Nu stim daca aveau botezul cu duh sfint pentru ca darul sa fie posibil. Mai degraba nu aveau. -Alta posibilitate este ca hula sa fie similara hulei impotriva lui Iisus din partea fariseilor adica impotriva prezentei Sale pamintesti la fel cum marturisurea lui IIsus din partea ucenicilor sa fie similara cu marturisirea Duhului Sfint despre Iisus -profetita de Iisus. -Apoi alta posibilitate este hula impotriva lucrarilor Duhului Sfint prin negarea lor si implicit a demonzarii Lui -lucrari efectuate dincolo de granita denominatiunii proprii, bisericii proprii sau religiei proprii. Aceste posibilitati pot fi cauzele pentru care Iisus nu ii mai cunoaste pe preotii care au scos draci in numele Lui. Deasemenea asa cum hula poate fi impotriva darurilor sfinte ale altora la fel poate fi impotriva darului deosebirii duhurilor si al (deosebirii) adevarului (de fals)- dar prezent la alte persoane sau grupuri din afara propriei biserici. Sau chiar asupra celui prezent in posesia hulitorului (am auzit de un asemenea caz nefericit in cazul unei adventiste). -La adventisti nu se accepta nici un fel de perceptie "paranomala" a duhului sfint ,nici ca un vint, nici ca limbi de foc, picaturi de ploaie sfinta ,nici stelute minuscule, nici marirea pupilelor, nici modificarea rezistentei galvanice, nici imbunatatirea oscilogramei cardiace, nimic, nimic. Cazul respectiv poate fi judecat in oglinda caci sora ei simtea la fel insa ea nu a avut probleme psihice pentru ca nu a considerat perceptiile ca fiind de la cel rau in conditiile in care in realitate erau de la Duhul sfint. Situatia a inceput sa se rezolve abia dupa ce au mers la o manstire ortodoxa (sora ei avind acolo duhovnicul). Insa asemenea confuzii si demonizari ale lucrarilor duhului sfint (bazate pe dogme si canoane stabilite de oameni fara darul proorociei sau al darului deosebirii) nu cred ca sint de neiertat ceea ce logic inseamna ca hula se refera la respingerea oarba sau fariseica a prezentei Duhului Sfint intrupat si a calauzirii Sale promise. Hula care va aduce o adinca tristete de partea tuturor, atit a hulitorilor cit si a martorilor -chiar daca intro masura mai mica- asa incit a cere martorilor sa fie bucurosi ca sa dovedeasca ca au dreptate nu este solutia rezolvarii dilemei. |
#247
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deosebirea duhurilor este una din invataturile principale in ortodoxie (pentru ca ne luptam cu duhurile, cum scrie). Asa ca multe din scrierile ortodoxe si nu numai spun despre aceasta problema. Poti citi in vietile sfintilor, paterice, chiar Biblia, si alte mii de scrieri ortodoxe. Pentru ca noi pe asta ne bazam, pe experienta sfintilor si a celor imbunatatiti, nu pe rationamentul nostru care de multe ori e gresit. Chiar si la prima vedere ne putem da seama ca daca cineva invoca pe Vishnu, Shiva, Pisoiul Mic sau Catelusul Zglobiu si are loc o minune de vindecare nu prea e de la Dumnezeu. |
#248
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#249
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa este, sunt de acord în totalitate cu această afirmație. Minunile autentice sunt săvârșite în numele și cu puterea lui Hristos. În acest sens, în capitolul 4 din Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Ioan, se arată clar faptul că principalul criteriu al recunoașterii adevăratelor minuni este dreapta credință a autorului acelor miracole: "Orice duh care mărturisește că Iisus Hristos a venit în trup este de la Dumnezeu. Și orice duh, care nu-L mărturisește pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui Antihrist, despre care ați auzit că vine și acum este chiar în lume". Cu riscul de a fi considerată drept habotnică, susțin că orice credință (religioasă, filosofică ș. a. m. d.), în care Domnul nostru Iisus Hristos nu este recunoscut drept unicul Dumnezeu adevărat, aparține "înțelepciunii acestei lumi" care, potrivit Scripturii, "este nebunie înaintea lui Dumnezeu". În afară de această mărturisire corectă a lui Dumnezeu, viața adevăraților taumaturgi trebuie să se caracterizeze printr-o moralitate desăvârșită, prin lipsa oricăror interese materiale etc. În plus, cei care susțin că săvârșesc miracole sau că au darul profeției trebuie să fie perfect sănătoși psihic pentru că, în caz contrar, chiar dacă ar fi sinceri în credința lor, ar lua propriile halucinații drept revelații autentice. Mai există și alte criterii, stabilite de Biserica noastră pentru deosebirea adevăratelor minuni și proorocii de cele false. De exemplu, sunt recunoscute drept revelații autentice doar cele perfect compatibile cu celelalte adevăruri de credință ale creștinismului. Dacă foarte recent, în secolul XX, Sfântul Siluan Athonitul a susținut că L-a cunoscut pe Dumnezeu și că a auzit, în conștiința sa, glasul lui Hristos, această mărturie a fost acceptată fără reticență de către Biserică, pentru că s-a dovedit a fi în concordanță cu întreaga învățătură de credință creștină și pentru că provenea de la o persoană sfântă, care și-a dedicat întreaga viață lui Dumnezeu. În schimb, dacă un "prooroc" ar începe să spună prin mass-media că Întruparea lui Iisus Hristos a fost doar una dintre revelațiile Divinității, alături de toate descoperirile existente în celelalte religii, "mărturisirea" acelui pseudoprofet n-ar fi decât o nouă erezie - una dintre acele rătăciri despre care Domnul Hristos ne-a avertizat că vor apărea în lume, îndepărtându-i pe mulți de la adevărata credință. Ajută-ne, Doamne, să-Ți rămânem întotdeauna copii credincioși și iubitori, "înțelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii", ferindu-ne de "inovații și de împotrivirile falsei științe, pe care unii mărturisind-o", se îndepărtează de Tine! |
#250
|
|||
|
|||
![]()
Mă bucur că doamna Adriana3 a adus în discuție această problematică a diferențelor dintre adevăratele și falsele minuni. Este o problemă actuală și importantă, în opinia mea, pentru că mulți naivi se lasă amăgiți de diverși adversari ai adevărului care, promovând minciuni și ideologii în această societate și așa secularizată, răspândesc întunericul necredinței în inimile celor îndoielnici.
![]() Doamne Iisuse, fii cu noi! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 10:55:13 |
Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 09:45:46 |
A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 10:45:18 |
Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 14:38:18 |
VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 22:39:04 |
|