![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deosebirea duhurilor este una din invataturile principale in ortodoxie (pentru ca ne luptam cu duhurile, cum scrie). Asa ca multe din scrierile ortodoxe si nu numai spun despre aceasta problema. Poti citi in vietile sfintilor, paterice, chiar Biblia, si alte mii de scrieri ortodoxe. Pentru ca noi pe asta ne bazam, pe experienta sfintilor si a celor imbunatatiti, nu pe rationamentul nostru care de multe ori e gresit. Chiar si la prima vedere ne putem da seama ca daca cineva invoca pe Vishnu, Shiva, Pisoiul Mic sau Catelusul Zglobiu si are loc o minune de vindecare nu prea e de la Dumnezeu. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Așa este, sunt de acord în totalitate cu această afirmație. Minunile autentice sunt săvârșite în numele și cu puterea lui Hristos. În acest sens, în capitolul 4 din Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Ioan, se arată clar faptul că principalul criteriu al recunoașterii adevăratelor minuni este dreapta credință a autorului acelor miracole: "Orice duh care mărturisește că Iisus Hristos a venit în trup este de la Dumnezeu. Și orice duh, care nu-L mărturisește pe Iisus Hristos, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui Antihrist, despre care ați auzit că vine și acum este chiar în lume". Cu riscul de a fi considerată drept habotnică, susțin că orice credință (religioasă, filosofică ș. a. m. d.), în care Domnul nostru Iisus Hristos nu este recunoscut drept unicul Dumnezeu adevărat, aparține "înțelepciunii acestei lumi" care, potrivit Scripturii, "este nebunie înaintea lui Dumnezeu". În afară de această mărturisire corectă a lui Dumnezeu, viața adevăraților taumaturgi trebuie să se caracterizeze printr-o moralitate desăvârșită, prin lipsa oricăror interese materiale etc. În plus, cei care susțin că săvârșesc miracole sau că au darul profeției trebuie să fie perfect sănătoși psihic pentru că, în caz contrar, chiar dacă ar fi sinceri în credința lor, ar lua propriile halucinații drept revelații autentice. Mai există și alte criterii, stabilite de Biserica noastră pentru deosebirea adevăratelor minuni și proorocii de cele false. De exemplu, sunt recunoscute drept revelații autentice doar cele perfect compatibile cu celelalte adevăruri de credință ale creștinismului. Dacă foarte recent, în secolul XX, Sfântul Siluan Athonitul a susținut că L-a cunoscut pe Dumnezeu și că a auzit, în conștiința sa, glasul lui Hristos, această mărturie a fost acceptată fără reticență de către Biserică, pentru că s-a dovedit a fi în concordanță cu întreaga învățătură de credință creștină și pentru că provenea de la o persoană sfântă, care și-a dedicat întreaga viață lui Dumnezeu. În schimb, dacă un "prooroc" ar începe să spună prin mass-media că Întruparea lui Iisus Hristos a fost doar una dintre revelațiile Divinității, alături de toate descoperirile existente în celelalte religii, "mărturisirea" acelui pseudoprofet n-ar fi decât o nouă erezie - una dintre acele rătăciri despre care Domnul Hristos ne-a avertizat că vor apărea în lume, îndepărtându-i pe mulți de la adevărata credință. Ajută-ne, Doamne, să-Ți rămânem întotdeauna copii credincioși și iubitori, "înțelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii", ferindu-ne de "inovații și de împotrivirile falsei științe, pe care unii mărturisind-o", se îndepărtează de Tine! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mă bucur că doamna Adriana3 a adus în discuție această problematică a diferențelor dintre adevăratele și falsele minuni. Este o problemă actuală și importantă, în opinia mea, pentru că mulți naivi se lasă amăgiți de diverși adversari ai adevărului care, promovând minciuni și ideologii în această societate și așa secularizată, răspândesc întunericul necredinței în inimile celor îndoielnici.
Ei "pun urâciuni și înmulțesc smintelile", uneori, chiar și în numele lui Dumnezeu, "având înfățișarea adevăratei credințe, dar tăgăduind puterea ei", precum ar spune Apostolul. Ei Îl tăgăduiesc pe "Stăpânul Care i-a răscumpărat" și, în locul Său, propovăduiesc un dumnezeu al lor - adică un idol - care ar fi revelat toate religiile (lăsându-i pe oameni în eroare mii de ani) și abia acum, în secolul al XXI-lea, chiar în perioada globalizării (ce "coincidență"!), s-a trezit că a venit vremea să ne descopere adevărul.Doamne Iisuse, fii cu noi! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Catalin2,
Iti pun si tie o intrebare la care un alt user nu a stiut sa raspunda: stii cam in ce consta Noul Legamant facut de Dumnezeu cu omul si unde este scris el? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Pot să încerc eu să vă dau un răspuns?
Ați scris așa: "Iti pun si tie o intrebare la care un alt user nu a stiut sa raspunda: stii cam in ce consta Noul Legamant facut de Dumnezeu cu omul si unde este scris el?" Noul Legământ constă în credința în Sfânta Treime. De asemenea, constă în dragoste (față de Dumnezeu și față de semeni), Dumnezeu Însuși fiind "iubire". Este scris în Evanghelii și... în inimile noastre. :) Doamne ajută! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Noul legamint nu a abolit complet Primul Legamint ci doar l-a updatat.
Daca in vechime oamenii considerau ca este nevoie de Yom Kipur apoi au inteles ca nu (mai) era nevoie. Noul legamint tine de iertare manifestata in noi si prin noi. ( abolirea Legii Thalionului ca o consecinta). Si de botezul sfint. Noul Legamint prin lucrarea lui Iisus pe cruce a facut deasemenea posibil deschiderea harului pentru putina vreme (botezul sfint primit de catre orice mirean). De aceea un apostol spunea ca noi am fost botezati prin rastignirea Lui. Intre timp a fost iar deschis harul (pentru totdeauna) pentru ca fusese inchis dupa scurt timp -astazi totul este sa ceri botezul in mod asumat. Insa va mai exista inca un Legamint despre care a proorocit Daniel -nu stim daca este tot acesta sau altul cu totul nou- dar oricum ar fi inclin sa cred ca daca cineva nu are botezul sfint il va primi atunci. Cineva spunea ca daca mai ceri odata botezul se anuleaza daca il ai deja aducind tot felul de motivatii puerile , asta nu scrie nicaieri in scriptura -si este si ilogic sa se anuleze de parca ar fi soft si nu duh intelept. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Acum serios, voi încerca să dau doar câteva exemple din Evanghelii și din epistole. Galateni: "Pentru că toată Legea se cuprinde în acest cuvânt: să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. Iubirea nu face rău aproapelui. Iubirea este, deci, împlinirea Legii". Galateni: "Fraților, purtați-vă sarcinile unii altora și așa vom împlini legea lui Hristos". I Corinteni 13, 13: "Și acum rămân acestea trei: credința, nădejdea și dragostea, iar mai mare dintre acestea este dragostea". Romani 10, 8-10: "Dar ce zice Scriptura? "Aproape este de tine cuvântul, în gura ta și în inima ta", adică cuvântul credinței pe care-l propovăduim. Că de vei mărturisi cu gura ta că Iisus este Domnul și vei crede în inima ta că Dumnezeu L-a înviat pe El din morți, te vei mântui. Căci cu inima se crede spre dreptate, iar cu gura se mărturisește spre mântuire". I Petru: "Pe El, fără să-L fi văzut, Îl iubiți. Întru El, deși acum nu-L vedeți, voi credeți și vă bucurați cu bucurie negrăită și preamărită, dobândind răsplată a credinței voastre mântuirea sufletelor". I Ioan: "Fiilor, să ne iubim unii pe alții, pentru că dragostea este de la Dumnezeu și cel care iubește L-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire". Tot I Ioan: "Dumnezeu este iubire și cine rămâne în iubire rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu rămâne în el". I Ioan 5, 4-5: "Și aceasta este biruința care a biruit lumea: credința noastră. Cine este cel ce biruiește lumea, dacă nu cel ce crede că Iisus este Fiul lui Dumnezeu?" Ioan3, 16-17: "Căci așa a iubit Dumnezeu lumea, încât pe Fiul Său Cel unul născut L-a dat, ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. Că n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască lumea prin El". Ioan 17, 3: "Și aceasta este viața veșnică: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat și pe Iisus Hristos, pe Care L-ai trimis". Ioan 6, 48: "Adevărat, adevărat grăiesc vouă: cel ce crede în Mine are viață veșnică". Galateni: "Știind, deci, că prin faptele Legii nimeni nu se va îndrepta, ci prin credința în Hristos Iisus, am crezut și noi în Hristos Iisus, ca să ne îndreptăm prin credința în Hristos, iar nu prin faptele Legii, căci prin faptele Legii nimeni nu se va îndrepta". Ioan 13: 34.Poruncă nouă dau vouă: Să vă iubiți unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, așa și voi să vă iubiți unul pe altul.35.Întru aceasta vor cunoaște toți că sunteți ucenicii Mei, dacă veți avea dragoste unii față de alții. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar ca citate explicite, le-am dat aratand link-ul spre mesajul lui spre_rasarit. Pe scurt, cine nu se va naste din apa si duh, cine nu va manca din Trupul si Sangele Lui, luati Duh Sfant, celor ce veti ierta pacatele iertate vor fi. In continuare, nimeni nu se mantuieste doar prin credinta, pentru ca si credinta fara fapte este moarta. Apoi ca prin legea vecehe nu semmantuia nimeni, Iisus a adus har peste har. Mai sunt cand spune ca El este usa si nimeni nu intra decat prin El, El e Calea, Adevarul si Viata. Asadar tot Noul Testament, cel mai bine talcuit de Biserica si sfinti acolo unde nu intelegem. Ca altfel o sa ne facem din talcuirile noastre o credinta proprie, desi mai sunt vreo cateva sute sau mii, fiecare cum a inteles Biblia. Last edited by catalin2; 19.07.2011 at 13:34:04. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Intrebare: Cum este privita femeia in diversele religiile lumii? | maria-luisa | Generalitati | 43 | 25.10.2017 11:55:13 |
| Faptele bune | danyel | Pocainta | 23 | 26.03.2011 10:45:46 |
| A venit gerul peste Romania.Lucruri bune sunt?dar lucruri rele? | tigerAvalo9 | Generalitati | 15 | 06.01.2011 11:45:18 |
| Fapte bune. | alexdu | Generalitati | 7 | 08.01.2010 15:38:18 |
| VESTI BUNE ! | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 28 | 28.04.2008 23:39:04 |
|
|