![]() |
![]() |
|
#1701
|
|||
|
|||
![]()
In Ieremia 23 Dumnezeu ne atentionaeaza fie ca sintem om din popor, preot sau prooroc sa nu zicem "Amenintare de la Domnul":
33. Deci, de te va întreba poporul acesta, sau vreun prooroc, sau vreun preot: "Care este amenințarea Domnului?" Să le spui: "Ce amenințare? Am să vă înlătur", zice Domnul. 34. Iar dacă un prooroc sau preot, sau poporul va zice: "Este amenințarea Domnului", voi pedepsi pe omul acela și casa lui. 35. Așa să ziceți unul către altul și frate către frate: "Ce-a răspuns Domnul?" sau: "Ce-a zis Domnul?" 36. Iar cuvântul acesta: "Amenințare de la Domnul", de-acum să nu-l mai întrebuințați, că amenințare va fi unui astfel de om cuvântul lui, pentru că stricați cuvintele Domnului celui viu, cuvintele Domnului Savaot, cuvintele Dumnezeului nostru. 37. Așa să zici proorocului: "Ce a răspuns Domnul?", sau: "Ce a zis Domnul?" 38. Și de veți mai zice: "Amenințare de la Domnul", apoi așa zice Domnul: Pentru că spuneți acea vorbă: "Amenințare de la Domnul" când Eu am trimis să vi se spună: Nu mai ziceți "Amenințare de la Domnul", 39. De aceea, iată vă voi uita cu totul și vă voi părăsi, și cetatea aceasta, pe care v-am dat-o vouă și părinților voștri, o voi lepăda de la fața Mea, 40. Și voi pune asupra voastră ocară și necinste veșnică care nu se vor uita". De ce si in ce conditii luarea avertizarilor lui Dumnezeu ca pe amenintari este considerata atit de grava? In Isaia 66 Dumnezeu da popoarelor un semn: 18. Dar Eu vin ca să strâng la un loc popoarele și toate limbile. Ele vor veni și vor vedea slava Mea, 19. Și le voi da un semn. Și pe cei scăpați cu viață îi voi trimite către popoarele din Tarsis, Put, Lud, Meșec, Roș, Tubal, Iavan, către ținuturile cele mai depărtate care n-au auzit despre Mine și nu au văzut slava Mea. Și la aceste neamuri vor vesti slava Mea. iar in versetele anterioare din Ieremia arata ca unii vor prooroci pacea in mod fals iar Dumnezeu va arata deslusit: 19. Iată vine furtuna Domnului cu iuțime, vine furtună mare și va cădea peste capetele necredincioșilor. 20. Mânia Domnului nu se va potoli până nu va împlini și va înfăptui planurile inimii Sale, și în zilele ce vin veți pricepe aceasta lămurit. Ceea ce ar insemna ca Dumnezeu va preveni, va avertiza -ca semn- populatia in legatura cu iminenta urgiilor justitiare iar altii ii vor lua cuvintele ca pe o neavenita amenintare -caci nu ii pot recunoaste natura divina iar in consecinta o vor respinge si vor indemna si pe altii la fel. De eceea pentru ei cel mai bun raspuns este "Ce amenințare? Am să vă înlătur". In Ezechiel 39 21 Îmi voi arăta slava între neamuri; și toate neamurile vor vedea judecățile pe care le voi face și pedepsele cu care îi va lovi mâna Mea. 22. Cei din casa lui Israel vor ști că Eu sunt Domnul Dumnezeul lor din ziua aceea și de atunci înainte apoi peste 2 versete spune "si voi fi gelos de Numele Meu cel sfânt." care ar putea insemna necesitatea ca oamenii sa recunoasca prezenta divina dupa numele pamintesc atunci dezvaluit. Calugaritele de la manastirea din Techirghiol au avut si ele revelatii in acest sens iar unul dintre amanunte este ca l acel moment noua paradigma religioasa nu va mai necesita existenta calugariei , orice sfint va trebui sa trasca intre oameni si sa se implice in educarea si construirea unei societati noi incluisv prin educarea proprilor copii caci se vor casatori. Calugarii de pe muntele Athos au la mare cinste in biserica mare o icoana a Fecioarei facatoare de minuni care a venit odat cu o revelatie primita de un calugar al carei mesaj a fost ca atunci cind bisericile de pe munte se vor inclina spre rasarit si cind icoana respectiva va disparea de la sine atunci sa paraseasca si ei definitiv muntele si sa mearga fiecare acasa de unde a venit, unde are socoteala. O alta revelatie spune ca in acel moment locasul sfint va fi pustiit si pingarit de razboinici dupa cum se arata in Daniel. Last edited by Mihai36; 01.07.2011 at 17:35:10. |
#1702
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si apropos de citatul dat de tine precum si de cuvintele Domnului cu iertarea vrajmasului, profetiile din Apocalipsa in care se anunta exact contrariul, tot felul de urgii care ar fi trimise de Dumnezeu pentru a decima o parte de populatie, nu contrazic citatul dat de tine, precum si indemnul de a ne iubi vrajmasul pentru ca asa face si Tatal Ceresc? |
#1703
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu ce spune dogma catolica, faptul ca un papa poate gresi cand nu vobeste ex-cathedra. Dar ortodocsii spun ca papii au fost tot timpul in stare de greseala dupa schisma, am dat si au dat si alti ortodocsi niste exemple (vedeti despre sinodul din 879), dvs. nu ati participat la discutie pana acum si nu are rost sa le repet. De exemplu numai ca au afirmat Filioque pentru ortodocsi e o greseala de 1000 de ani. Era scris chiar in citat ce cred acei sfinti despre bilocatie, iar mai multe erau in sursele date pe acel site. Dar eu am dat destul de clar de ce aceasta nu poate fi o minune crestina, nu ma repet si cine poate sa inteleaga intelege. Parerile unui sfant nu reprezinta adevar de credinta, mai multi sfinti care sa aiba aceeasi parere nu prea intalnim in ortodoxie (in schimb in catolicism intalnim la dogmele diferite de ortodoxie). Eu nu am dat acele pareri ale sfintilor ca argument suprem, erau o completare la ceea ce am aratat eu, sper ca acum ati inteles. Eu scriu despre BO ce m-ati intrebat, dar deocamdata sunteti doar dvs. catolic participant la discutie, Mihai si Adriana nu sunt catolici (si au pareri diferite si fata de ortodoxie). Asadar va spun dvs., la fel ca in primul mileniu Sinodul are autoritatea in Biserica. Si in primul mileniu sinoadele locale sau ecumenice hotarau, papa trimitea doar legati. N-o sa observati vreodata sa fi luat papa vreo decizie de unul singur. In cazul BOR sinodul acesteia ia aceste hotarari. In cazul unor probleme mai importante pentru ortodoxie se intrunesc sinoade pan-ortodoxe, au fost cateva dupa ce BC s-a despartit de Biserica Ortodoxa (printre ele si de condamnare a unor dogme catolice: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12777) Din ce stiu eu in primul rand cineva adormit e declarat sfant daca are sfinte moaste. Pe langa asta mai sunt si alte conditii, pentru ca sunt calugari care au sfinte moaste si inca nu sunt declarati sfinti. Apoi mai sunt sfinti care nu au sfinte moaste, la acestia daca stiu bine trebuie sa treaca multi ani de la trecerea la viata vesnica sa fie declarati sfinti (sute de ani). Eu cred ca pana a cum BO nu s-a inselat cand a declarat pe cineva sfant. In continuare spuneti ca nu are nimeni dintre catolcii idei preconcepute, ca nu sunteti incapatanati, ci credeti ca BC este cea adevarata pentru ca "din punctul nostru de vedere nu exista nicio indoiala asupra faptului ca adevarul in intregime se afla doar in BC." De fapt e acelasi lucru, spuneti ca nu are rost sa va arate cineva altceva pentru ca stiti aprioric (dinainte) ca Bc e cea adevarata si are adevarul. Asadar orice ar arata cineva care nu e cum spune BC e gresit din start, pentru ca orice s-ar intampla credeti ce spune BC, pentru ca acolo e adevarul. Si noi credem ca in BO este adevarul, dar noi nu credem orbeste asta, putem sa demonstram, sa aratam, si daca o sa observati catolicii nu au cu ce sa critice dogma BO, de exemplu pe forumul catolci se vorbea impotriva BO mai mult despre greselile unor ierarhi, sau altele asemenea. Asadar cum spuneam, nu are rost sa discutam pentru ca e fara rezultat, orice ar spune cineva dvs. sau unii catolici o sa creada doar ce spune BC. Noi nu folosim de obicei argumentul acesta, asa spune BO. E evident ca pe un catolic sau neoprotestant nu il intereseaza decat un argument, nu ce spune BO. |
#1704
|
|||
|
|||
![]()
In VT venirea lui Dumnezeu intrupat pe pamint in vremea Judecatii este arata prin mai multe versete inclusiv despre domnul Savaot rege in vremea urgiei,
Venirea lui IIsus a dioua oara este zugravita prin cuvintele Domnul fagaduntei si "Domnul-dreptatii" venirea ambilor pe pamint in NT este zigravita in comparatia Cortlyui lui Dumnezeu care vine sa locuiasca pe pamint si in care se afla Tronul si Mielul. Dezvaluirea identitatii pamintsti a lui Dumnezeu se va face inainte de urgie iar a Mielului cu puterile de Judecator dupa urgie. Asa incit vedem de ce Dumnezeu i sune c el sa stea "deoparte pina cind Dumnezeu se va lupta cu dusmanii Lui." Ceea ce am vrut sa aduc in discutie este momentul in care Dumnezeu intrupat (aparitie trupeasca numita uneori Sluga lui Dumnezeu de care se vor speria multi-Isaia 41) iese din anominatul fata de popoarele lumii cind le va da un semn si acest semn se refera la reluarea profetizarii unor evenimente care tocmai vor urma sa se intimple intre care si urgia justitiara divina descrisa in VT si in Apocalipsa. Aceasta dezvaluire in ochii popoarelor a slavei Sale pamintesti va avea loc din Ierusalim insa o parte din populatie va asculta incercind sa verifice cumva iar alta parte nu va crede ca asa ceva este posibil si vor demoniza contestind orbeste, incluisiv prin marturii mincinoase si sabloane prestabilite. In aceste contestari fariseice avertizarea lui Dumnezeu in legatura cu sabia judecati divine a evenimentelor iminente va fi luata ca o neavenita amenintare si de aceea este pacat sa spui "Amenintare de la Cutarescu- Demonescu" sau "Care este amenintarea lu ciudatenia aia pagina?" in conditiile in care ei habar nu au Cine ne va fi vorbit. O parte dintre ei fiind chiar preoti si fete bisericesti vor avea o vina si mai mare findca vor instiga si enoriasii in acesta orbire impotriva chemarii si avertizarii lui Dumnezeu. Si evident ca vor respinge si posibilitatea evenimentelor justitiare spunind cu de la sine profetizare mincinoasa ca "va fi pace si liniste, nimic rau nu se va-ntimpla." Insa Dumnezeu prin evenimentele care vor urma ne va arata de partea cui este dreptatea si careia dintre parti ii apartine proorocirea dumnezeiasca. Fiindca zilele din urma ale Judecatii tocmai vor fi sosit -ca sa se faca o curatenie generala si lucrurile sa fie innoite. Dupa acest moment va evea loc pustiirea locasului sfint din Ierusalim ( pe motiv ca Dumnezeu-drac a pasit acolo si a spurcat locasul si ca vrea "sa adune laolalta toate popoarele" intro singura religie si calauzire destinata pt un singur pastor) si evident pornirea unui razboi fanatic impotriva lui Dumnezeu si a celor care il sustin si il marturisesc si chiar si impotriva poporului nativ-din partea acelei parti fanatizate a islamului adunat din mai multe tari arabe -din Etiopia pina in Pakistan. Ei bine impotriva acestora sfintii vor blestema de moarte fiindca fiind sfinti au aceasta putere justitiara si ei si ei sint ascultati fiindca dreptatea este de partea lor in ciuda blestemelor si anatmelor potrivnicilor. Faptul ca la sfirsitul Judecatii trebuie sa ramina pe pamint doar o treime din populatia actuala se datoreaza faptului ca tocmai urmeaza sa inceapa vremurile frumoase promise in care nu oricine este capabil sa invete lectiiile vietii doar din exeple pozitive si fara nici o suferinta-fiindca nimic rau nu va mai fi. Cei care nu au atins desavirsirea deplina dar sint maturizati spiritual vor invia acum si vor trai iar sa aibe posibilitatea obtinerii desavirsirii necesare, Ceilalti din categoria de mijloc vor veni si ei iar pe pamint abia dupa miile de ani cind vor incepe sa fie iar oarece greutati si incercari. Aceasta aminare se numeste generic a doua inviere - transa a doua. Iar prima transa o putem compara cu o sedinta de meditatie cu cei mai buni elevi pentru olimpiada. |
#1705
|
|||
|
|||
![]()
Catalin,
Cel fara logica esti tu, si este incredibil ca nu iti dai seama nici macar acum. Spui ca, catolicii sunt pe langa adevar si ca sfintii lor nu sunt sfinti, ca sa dai apoi ca argumente, in favoarea ideilor tale, tocmai ceea ce zic catolicii si sfintii lor despre care zici ca spun ca si tine. Pai sunt ei ortodocsi sau tu catolic, sau cele doua sunt identice? Esti incredibil. Si apoi, cum adica "mai multi sfinti care sa aiba aceeasi parere nu prea intalnim in ortodoxie", asta de unde ai mai scos-o?? Pai sfintii ortodocsi au mai nou fiecare parerea lui?? Si cum se face ca esti atat de nesigur despre procedura ortodoxa de a declara pe cineva sfant, dar te declari atat de atot-cunoscator in ale catolicismului? Cum se face ca, pentru a denigra Biserica Catolica cauti argumente peste tot unde este posibil sa gasesti, dar pentru a da o informatie clara si certa despre o practica ortodoxa nu te informezi cu aceeasi ardoare ci vorbesti atat de ezitant? Iar faptul ca BC nu arunca cu noroi si neadevaruri in BO este cat se poate de laudabil din partea lor, bine ar fi sa inveti si tu de la ei. |
#1706
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Adriana3; 02.07.2011 at 00:03:34. |
#1707
|
|||
|
|||
![]()
Dragi combatati :)
As dori sa va anunt,nu stiu si daca trebuie sa va felicit,ca ati rupt concureta cu acest topic din punct de vedere al raspunsurilor,polemicii si bineinteles marii iubiri ce razbate din toate postarile.Ultimul topic pe care l-am vazut,in acel caz erau protestanti vs catolici,pe o tema similara,a fost abandonat,dupa aprige dispute,de ambele parti,dupa 300 si ceva de postari.La acel moment lumea era deja satula de cearta si fiecare a plecat in treaba lui ![]() ![]() Habar nu am cum rezistati nervos la o asemenea polemica dar sa-mi dati si mie reteta/metoda :) Daca v-am destins putin este bine,daca nu reusit atunci am si solutia: protestantu' e de vina ![]() |
#1708
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#1709
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Foarte vag raspuns ati dat legat de declararea unui sfant, si de altfel ma asteptam la asta pentru ca eu nu am incredere in felul in care BO declara pe cineva sfant. Spuneti ca noi nu ne legam de dogmele ortodoxe? Pai daca am fi de acord cu tot ce sustine Ortodoxismul am fi cu siguranta ortodocsi, nu-i asa? Dar nu e cazul.... |
#1710
|
||||
|
||||
![]() |
|