![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Biserica are datoria sa verifice si sa confirme ce e revelatie si ce e inselare. Iar Biserica Catolica asta a facut si face. Faptul ca dumneavoastra consideratii "inovatii" unele adevaruri revelate de Sfinta Fecioara, adevaruri confirmate de minuni (exact asa s-a intimplat si pe vremea lui Isus) pentru ca nu le intelegeti, nu are nici o legatura. De ce nu vi s-a aratat dumneavoastra sau mie Sfinta Fecioara? Pai e simplu: sfinta Fecioara nu ar fi putut sa ne spuna nimic, pentru ca deja le stim pe toate. E nevoie de o oarecare umilinta sa acceptam ceea ce spune celalt. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pai tocmai asta e, ca la sinoadele ecumenice nu s-a revelat nimic, daca prin revelatie intelegeti noutati in materie de credinta.
La sinoadele ecumenice doar s-a afirmat ceea ce se stia deja. Deci, cu alte cuvinte, in ortodoxie, infailibilitatea bisericii e negativa, adica ea nu inseamna ca in catolicisc descoperirea de adevaruri noi, ci pastrarea prin asistenta continua a Duhului Sfant, a ceea ce s-a descoperit de la inceput de catre Mantuitorul si de catre apostoli. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu e vorba ca nu inteleg eu minunile.
Pur si simplu imi vine greu sa cred ca unirea credinciosului cu Dumnezeu provoaca spasme, cresterea temperaturii corpului la 50 de grade si altele. Minunile pe care le facea Mantuitorul erau facute prin cuvantul Sau. Iar ele nu provocau astfel de manifestari in cei pentru care erau facute. Nici apostolii nu tremurau si nu intrau in transa, nici nu aveau febra cand ii mangaia harul Duhului Sfant. Nu stiti ca Duhul Sfant se numeste Mangaietorul? El nu provoaca intrari in transa, spasme, rigiditate, cresterea febrei si altele de genul asta. Ci pace si bucurie lina, duhovniceasca. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Aduceti-va aminte si de vechea rugaciune crestina: Lumina lina a sfintei slave...
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Bineinteles Duhul a lucrat in Biserica din primul mileniu si lucreaza si acum in BO (din pacate nu si in Bc de dupa schisma). De exemplu declararea unui sfant care a trait acum 100 de ani nu avea cum sa fie transmisa de pe timpul Apostolilor, acel sfant nefiind nascut. |
|
|