![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci Iisus le-a zis: Voi toți vă veți sminti întru Mine în noaptea aceasta căci scris este: "Bate-voi păstorul și se vor risipi oile turmei". |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Catalin, din cate am citit pe forumul catolic, de la Vatican I Biserica Catolica a indepartat din Liturghie si din invatatura ei tot ce putea aminti de invatatura Rasariteana. Acest lucru are consecintele sale.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc Miha, deci in mod clar se referea la apostoli cu termenul de oi. Si cel care a primit misiunea sa pasca aceste oite a fost Petru. Iar daca apostolii au avut nevoie sa fie pastoriti in conditiile in care au fost umpluti de Duhul Sfant, ce sa mai zicem noi...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Luca, 21,
15. Deci după ce au prânzit, a zis Iisus lui Simon-Petru: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești tu mai mult decât aceștia? El I-a răspuns: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a lui: Paște mielușeii Mei. 16. Iisus i-a zis iarăși, a doua oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? El I-a zis: Da, Doamne, Tu știi că Te iubesc. Zis-a Iisus lui: Păstorește oile Mele. 17. Iisus i-a zis a treia oară: Simone, fiul lui Iona, Mă iubești? Petru s-a întristat, că i-a zis a treia oară: Mă iubești? și I-a zis: Doamne, Tu știi toate. Tu știi că Te iubesc. Iisus i-a zis: Paște oile Mele. 18. Adevărat, adevărat zic ție: Dacă erai mai tânăr, te încingeai singur și umblai unde voiai; dar când vei îmbătrâni, vei întinde mâinile tale și altul te va încinge și te va duce unde nu voiești. 19. Iar aceasta a zis-o, însemnând cu ce fel de moarte va preaslăvi pe Dumnezeu. Și spunând aceasta, i-a zis: Urmează Mie. Oare acest dialog de mai sus nu e in legatura cu lepadarea lui Petru? De aici si tripla intrebare. Poate cineva sa ne spuna de ce l-a intrebat Iisus Hristos pe Petru de trei ori "Ma iubesti?" Cifra trei are o importanta aici. Impacarea cu Dumnezeu o vad in cuvintele: "Urmeaza Mie." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce domnul nostru Isus Cristos l-a intrebat pe Petru de trei ori "ma iubesti?" Pentru ca numai prin iubire un conducator poate face lucrarea Tatalui. Isus a transmis care e criteriul dupa care trebuie sa se ghideze pastorii in activitatea de pastorire a turmei. Domnul nostru Isus Cristos il cunostea pe Petru mai bine decit se cunostea Petru Insusi, nu avea nevoie sa-i confirme ceva. Insa a atras atentia ca in primul rind cu iubire se conduce turma. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar ce spun de fapt teologii catolici? „Iisus Hristos a dat sfântului Petru într-un mod obștesc grija de a paște mieii și oile sale; iar mieii sunt credincioșii, pe când oile sunt păstorii; deci Petru și, în persoana sa, succesorii săi au primit o putere covârșitoare asupra păstorilor și asupra credincioșilor.” Pentru ca tâlcuirea să fie dreaptă, ar trebui să se probeze: 1. că slujba dată lui Petru nu a fost încredințată și celorlalți păstori ai Bisericii; 2. că mieii însemnează credincioșii iar oile păstorii. Însă Sf. Petru însuși ne spune că toți păstorii Bisericii au primit însărcinarea de a paște turma Domnului: „Păstoriți turma lui Dumnezeu cea dintre voi“ (1 Petru 5, 2). Și oare „mieii” înseamnă credincioșii, iar „oile” păstorii? Interpretarea este cu totul arbitrară, nu se găsește nimic în tradiția universală care s-o poată confirma; din contră, tradiția o contrazice formal, și ar fi imposibil a cita în sprijinul ei un singur Părinte al Bisericii. Mai mult, interpretarea nu e nicidecum conformă Scripturii. Cuvintele miei și oi sunt întrebuințate fără osebire în Sfintele Cărți pentru a arăta același obiect. Astfel, citim la evanghelistul Matei: „Vă trimit ca pre niște oi în mijlocul lupilor“ (Mat. 10, 16). Și la evanghelistul Luca: „Vă trimit ca pre niște miei în mijlocul lupilor“ (Luca 10, 3). Cuvântul oi în Scriptură înseamnă credincioși. Interpretarea papală a oilor și mieilor este atât de lipsită de temei, încât un tâlcuitor al Evangheliilor ce nu poate fi bănuit de teologii romani, iezuitul Maldonat, vorbește în acești termeni: „Nu trebuie a disputa cu amănunțime ca să știm pentru ce Iisus Hristos s-a servit de cuvântul miei în loc de cuvântul oi. Cei ce ar vrea să dispute trebuie să aibe multă grijă să nu se facă de râs față de oamenii învățați; căci este fapt lămurit că cei pe cari Hristos îi numește mieii săi sunt aceiași cu cei pe cari îi numește oile sale.” (Coment. la Ioan 21, 30). Dar solemnitatea cu care Hristos îi dă lui Petru această slujbă nu însemnează oare că el ar avea-o într-un mod covârșitor? Nimic nu o dovedește. Părinții Bisericii și cei mai învățați tâlcuitori nu au văzut niciodată în întreita mărturisire de iubire pe care Iisus Hristos a cerut-o de la Petru decât ștergerea întreitei sale lepădări. Petru însuși n-a văzut aici altceva, de aceea s-a mâhnit. Dacă ar fi înțeles că Hristos îi dădea niște puteri deosebite, mai curând s-ar fi bucurat, decât să se întristeze de cuvintele ce i s-au adresat; dar era convins că Mântuitorul îi cerea o întreită mărturie publică a credinței lui, mai înainte de a-l așeza din nou între păstorii turmei sale, pentru că dăduse loc unor legitime bănuieli tăgăduind pe învățătorul său. Hristos nu trebuia să se adreseze decât lui, fiindcă numai el singur se făcuse vinovat de această crimă. Am citat din cartea lui Vladimir Guettée. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si inca ceva: de ce se supara Sf. Petru cand Iisus Hristos il intreaba a treia oara "Ma iubesti", daca cele trei intrebari ale Mantuitorului se refera la investirea lui Petru ca sef al apostolilor?!? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Impacarea era deja facuta; acest episod a avut loc exact inainte de Inaltarea Domnului nostru Isus Cristos la cer, cind ucenicii (care apropos, toti s-au lepadat de Isus, pentru ca toti l-au parasit, in afara de Ioan) erau impreuna. Nu stiu de ce se supara Petru; dar a spune "Paste mieluseii mei" de trei ori este un mesaj foarte clar. Aceasta propozitie simpla si fara nici un fel de substrat in ea i-a fost adresata NUMAI lui Petru, DE TERI ORI. Toti erau de fara, insa numai cu Petru s-a purtat acest dialog. Deci eu, ca si catolica, consider ca ascultarea mea fata de Biserica nu trebuie sa se limiteze in a asculta numai de episcop ci trebuie sa ascult si de papa. Dumneavoastra va opriti numai la episcop, sau patriarh. Faceti-o pentru slava si gloria Lui Dumnezeu si niciodata pentru un alt motiv, dupa cum si eu trebuie sa fac la fel, iar Domnul ne va lumina pe toti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Impacarea nu se face doar prin iertarea acordata de Dumnezeu omului, ci si prin exprimarea regretului si dorinta de indreptare a celui care a gresit. Este deci nevoie de cuvinte ca sa ne exprimam regretul si intentia de a nu mai gresi sau de a compensa cele gresite.
Nu toti apostolii s-au lepadat, lepadarea facandu-se prin cuvinte, ceea ce gasim doar la Petru. Pe toti apostolii i-a cerut satana pentru a-i cerne: "Iata vine ceasul, si a venit, ca sa va risipiti fiecare la ale sale si pe Mine sa Ma lasati singur. Dar nu sunt singur, pentru ca Tatal este cu Mine." (Ioan 16,32) Cu toate acestea doar Apostolul Petru s-a lepadat. De aceea doar Apostolul Petru a trebuit sa se reconcilieze cu Domnul; ceilalti apostoli doar s-au risipit, fara a se dezice de Domnul. Este f important sa citim zilnic din Biblie, caci multe amanunte ne scapa. Multe poate nu le-am citit niciodata. Cum sa intelegem atunci?!? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu vad nici o problema ca Petru sa joace un rol mai de conducator, datorita varstei. In ceea ce priveste harul si proslavirea, toti apostolii au fost egali si si-au dat viata, murind rastigniti. Din acest punct de vedere nu vad diferenta. Oare spunand altfel, nu ii nedreptatim pe ceilalti apostoli, care si ei au dus Evanghelia la popoare?!? Daca Biserica din Roma ar fi fost privilegiata, Constantin cel Mare nu s-ar fi mutat la Constantinopol. Dar el a facut mutarea la cererea expresa a Duhului Sfant. |
|