![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Nici n-ar putea un om să țină locul lui Hristos pe pământ. În urmașii lui Petru pe scaunul Romei nu ar fi putut să Se sălășluiască Hristos. El este prezent în lume, așa cum a făgăduit („Cu voi sunt până la sfârșitul veacurilor”) în Duhul Sfânt. Citat:
Să zicem că suntem un grup de prieteni și avem o dezbatere pe o anumită temă. Se întâmplă ca unul dintre noi să facă o afirmație formulată atât de bine, încât toți ceilalți să simțim că a spus cam ce am fi vrut noi să spunem; sau că a spus-o atât de bine, încât nu putem să nu fim de acord cu el. Se realizează un consens atunci când Duhul Sfânt este prezent. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Adriana spunea ca nu a citit ce s-a discutat pana acum (dar desi nu cunoaste are deja parerea formata, ca si cum eu m-as duce sa le dau sfaturi medicilor chirurgi desi nu ma pricep deloc) asadar sa dau si ce se stie.
Sfantul Grigorie cel Mare a fost papa al Romei pana in 604. In epistolele sale, protestand impotriva titlului de patriarh ecumenic acordat patriarhului Constantinopolului (desi era o neintelegere) scrie tot ce se stia la acea vreme de vreun primat. Condamna vehement un primat al vreunui patriarh sau episcop. Mai mult, spune ca desi sinodul Calcedon a acordat un primat de omoare Romei (ca si Constantinopolului), pana atunci niciun papa nu a folosit acest lucru. Si nu era vorba de primatul papal ci de acel primat de onoare, care e mult mai putin. "Cum stiti prea bine Sanctitatea Voastra;, pe care o venerez în mod deosebit, acest titlu de "universal" a fost oferit de Sfântul Sinod de la Calcedon episcopului din scaunul apostolic al carui slujitor sunt prin harul lui Dumnezeu. Dar nici unul dintre predecesorii mei n-a vrut sa se serveasca de acest cuvânt profan; pentru ca, de fapt, daca un patriarh este numit "universal", le rapeste celorlalti titlul de patriarh. Departe, departe sa fie de tot sufletul crestin dorinta de a uzurpa câtusi de putin sau de a diminua onoarea fratilor sai!" In scrisoarea catre Patriarhul Ioan Postitorul (epistola 25, liber 1)Sf. Grigorie scrie: "Ce veti spune lui Hristos, Care e capul Bisericii universale, la judecata finala daca prin titlul de universal v-ati supus toti membrii ei? (...) Petru, primul între apostoli, si membru al Bisericii sfinte si universale; Pavel, Andrei, Ioan nu sunt ei capi ai anumitor popoare? - si totusi toti sunt mebrii sub un singur Cap. )...) Nu sunt ei membrii ai Bisericii? Si totusi nici unul dintre ei n-a voit sa fie universal (...)." In scrisoarea Sfântului Grigorie cãtre împãrat (cartea a V-a, scrisoarea 20, editia benedictinã):"Dacã cineva uzurpã în Bisericã un titlu care rezumã în el pe toti credinciosii, atunci Biserica universalã - o, ce blasfemie! - va cãdea odatã cu el, pentru cã el este numit universal! Asadar, toti crestinii trebuie sã respingã acest titlu blasfemiatoriu, acest titlu ce surpã onoarea sacerdotalã a tuturor preotilor de cum este, nebuneste, uzurpat de unul singur!" Într-o altã scrisoare cãtre împãrat, Grigorie scria (cartea a VII-a, scrisoarea 33): "Eu spun - fãrã cea mai micã ezitare - cã oricine se numeste episcop universal sau doreste acest titlu este - prin mândria sa - precursorul lui anticrist, cãci prin aceasta pretinde sã se înalte mai presus decât ceilalti. Gresala în care el cade vine dintr-o mândrie egalã cu a antihristului, pentru cã dupã cum acest pervers a vrut sã fie privit ca fiind mai presus decât ceilalti oameni, tot asa si cel ce doreste sã fie singur numit episcop se ridicã pe sine mai presus decât ceilalti". Asadar Sfantul papa Grigorie cel Mare a spus tot ce se putea spune despre un primat papal. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Da, tine minte acest lucru!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din ce mi-am dat seama pana acum la acest subiect tu de fapt nu stii despre ce vorbim, nu intelegi ce este primatul papal, primatul de onoare sau patriarhul. Dar presupun ca esti genul care l-ar suna pe Mircea Lucescu toata ziua sa ii spuna cum sa faca echipa la Sahtior si ce tactica sa adopte. fara sa te pricepi la fotbal, doar ca ai vazut o partida. Daca spui sincer ca nu te intereseaza ce se scrie si nu intelegi, doar ca ai o idee fixa impotriva ortodoxiei macar ai ceva credibilitate. Ca nici noi nu trebuie sa raspundem la toate aberatiile. Noi corbim aici despre ce crede ortodoxia si ce crede catolicismul, nu despre ce crede Adriana ca ar crede catolcismul sau ortodoxia. Iar daca iti expui parerile tale personale bazate pe nimic poti macar sa nu ne dai si lectii, din moment ce nu intelegi nimic. De ce nu scrii la subiecte la care te pricepi sau macar le poti intelege? Nu are rost sa-ti raspund pentru ca pe tine nu te intereseaza raspunsurile, ai doar acea idee fixa impotriva ortodoxiei. Si cum nu ai cunostinte, cum gasesti o ideea impotriva la penticostali, protestanti, catolici, etc., cum incepi sa scrii pagini intregi despre ce ai inteles tu. In cazul acestui text raspunsul e ca Sf. Grigorie se refera la un patriarh care este deasupra celorlalti, adica are un primat ca si cel papal. Dar pentru asta trebuie sa te informezi ce este primatul papal, ce este patriarhul si ce este primatul de onoare. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
La alte filozofii ale Adrianei, ca sa nu le zic aberatii, pe care nu le sustine nici BC, in multe alte cazuri diverse persoane spun despre Iisus ca e Fiul lui Dumnezeu. La episodul invierii lui Lazar, Marta, sora Mariei, spune in Ioan 1:
"27. Zis-a Lui: Da, Doamne. Eu am crezut că Tu ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, Care a venit în lume." Mai sunt si alte citate, dar nu are rost sa combatem filozofia Adrianei, ajunge ca scriem despre cea catolica. Discutia fara sens pornise de la pasajul cu "Tu esti Petru". Desi am dat ce spune BO si ce spune BC, discutia a continuat cu filozofia Adrianei. Asadar, BO spune ca piatra e marturisirea Sf. Petru, iar Bc spune ca "piatra" e chiar Sf. Petru, accentuand ca nu e vorba de marturisirea sf. Petru. Daca vrea Adriana sa inteleaga e bine, daca nu sa ne lase sau sa-si faca ea o carte, secta cu ce crede ea. P.S. in celelalte evanghelii nici macar nu e pomenit episodul care ar fi trebuit sa fie crucial, de acordare lui Sf. Petru a unui primat. Dimpotriva, nu se spune nici ca Sf. petru spune asta, ci ca toti Apostolii. La Marcu pasajul e redat astfel (a se vedea ca e aceeasi poveste, scrie ca e Cezareea lui Filip): "28. Ei au răspuns Lui, zicând: Unii spun că ești Ioan Botezătorul, alții că ești Ilie, iar alții că ești unul din prooroci. 29. Și El i-a întrebat: Dar voi cine ziceți că sunt Eu? Răspunzând, Petru a zis Lui: Tu ești Hristosul. 30. Și El le-a dat poruncă să nu spună nimănui despre El. Axact la fel e la Sf. Luca, 9. 18-21. Last edited by catalin2; 13.06.2011 at 14:20:44. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Miha apreciez mult ca esti sincera :) Dar vezi ca nu toti ortodocsii sunt la fel de sinceri pentru ca in loc sa zica adevarul, ca ravnesc si ei dupa autoritatea Papala, ei zic ca de fapt nimeni nu trebuie sa o aiba tocmai pentru ca estul nu a reusit sa o obtina. Si luptand impotriva autoritatii papale se fac ca nu observa faptul ca nici la ortodocsi nu ii pastoresc preotii pe episcopi si episcopii pe Patriarh ci se intampla exact invers. Nici Papa nu face mai mult ci face la nivel international exact ce face un Patriarh la nivel national si un episcop la nivel episcopal. Singura diferenta este faptul ca credinciosii catolici sunt foarte ascultatori de superiorii ierarhici in timp ce ortodocsii au sange de mici protestanti...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ati reusit cu o singura propozitie sa ma luminati: problema nu e deloc primatul papal. Problema e ca papa se afla la Roma.
|
|