Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.05.2011, 12:17:36
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu stiu daca ai inteles, acelea sunt citate scoase din contextul scrierilor Sf. Iona Gura de Aur, de catre catolici, ca sa sustina primatul. Dar Sf. Ioan ii numea conducatorii Apostolilor si pe Sf. Pavel, pe Sf. Ioan si Sf. Iacov.
De asemenea, spunea ca Apostolii sunt egali, iar in pasajul cu "tu esti Petru" contrazice interpretarea catolica, cum ca piatra este Petru. dar am mai scris despre astea.
Va provoc sa gasiti in intreaga opera a Sfantului Ioan Gura de Aur un singur citat in care sa se spuna despre un alt apostol ca Hristos l-a randuit sa fie conducatorul fratilor sai.

Domnule Catalin, domnule Catalin, cum ii spunea Domnul Iisus Hristos lui Saul ? "Greu îți este să dai cu piciorul în țepușă".........
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.05.2011, 12:37:18
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Va provoc sa gasiti in intreaga opera a Sfantului Ioan Gura de Aur un singur citat in care sa se spuna despre un alt apostol ca Hristos l-a randuit sa fie conducatorul fratilor sai.

Domnule Catalin, domnule Catalin, cum ii spunea Domnul Iisus Hristos lui Saul ? "Greu îți este să dai cu piciorul în țepușă".........
Ca si cum nu le-as fi dat de vreo 10 ori, dar dupa o saptamana le uitam si trebuie sa o luam de la capat. Asa ca eu trebuie sa-mi pierd timpul inca odata sa caut acele citate in mesajele mele. Ca peste inca o saptamana sa discutam iarasi acelasi lucru. Are vreun rost?
Pe cel ce sustine ceva nu il intereseaza de obicei argumentele, chiar si impotriva oricarui argument ar inventa unele.
Daca un sfant amintest de Sf. Petru catolcii gasesc primatul, chiar daca spune acelasi lucru si despre alti Apostoli.
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=796

"In cuvantul 32 la Sf. Matei ii numeste pe Petru si Ioan verhovnici ai Apostolilor.
In caz ca se pune intrebarea, verhovnic inseamna conducator. Asadar si pe Sf. Apostol Ioan il numeste conducatorul Apostolilor.

In "Despre rugaciune", cuvantul 2, ii numeste pe sf.Petru si Pavel capeteniile Apostolilor.

Dar cautati daca gasiti unde zice Sf. Ioan despre Sf. Petru cum zice despre sf. Pavel: ca este carmaciul Bisericii in "Cuvantare asupra celor doisprezece Apostoli"
Apoi il numeste pe Sf. Pavel "calauza miresii lui Hristos" in Omilie la cuvintele: Facă Dumnezeu ca să răbdați puțin."

Asadar, pentru a opta oara, daca am numarat bine, Sf. Ioan spune despre Sf. Petru, Sf. Pavel si SF. Ioan ca sunt conducatorii Apostolilor.
In alte pasaje sfantul il apreciaza in mod deosebit pe Sf. Pavel, desi nu il considera peste ceilalti Apostoli.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.05.2011, 12:39:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Reamintesc ca, pentru ortodocsi primatul papal e o erezie deci nu ar trebui sa fim acuzati ca nu acceptam aceasta eroare catolica (fiind si un forum ortodox).
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.05.2011, 14:39:56
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Reamintesc ca, pentru ortodocsi primatul papal e o erezie deci nu ar trebui sa fim acuzati ca nu acceptam aceasta eroare catolica (fiind si un forum ortodox).
Vedeți, asta nu e nici o problemă. Dumneavoastră nu trebuie să fiți de acord cu primatul petrin, nu trebuie decât să recunoașteți că Sfântul Ioan Gură de Aur este un Sfânt Părinte care a susținut acest primat. Puteți să susțineți că Sfântul Ioan Gură de Aur nu a fost ortodox ci a fost catolic, eventual și eretic, e dreptul dumneavoastră, dar în lumina celor de mai sus, un singur lucru nu mai puteți să negați (căci, "greu e să dai cu piciorul în țepușă"...), și anume, Sfântul Ioan Gură de Aur a susținut clar și explicit că Hristos i-a încredințat lui Petru conducerea apostolilor...

Last edited by Erethorn; 30.05.2011 at 14:43:19.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.05.2011, 14:36:49
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ca si cum nu le-as fi dat de vreo 10 ori
Nu ati dat nici macar o singura oară.

Vă reamintesc ceea ce v-am mai explicat o dată:

Toate celelalte citate pe care le invocați dumneavoastră se referă la părerea bună și prețuirea pe care o are Sfântul Ioan Hrisostomul despre unul sau alții dintre apostoli, și nici unul dintre ele nu exclude ideea primatului petrin.

Faptul că Sfântul Ioan îi numește pe mai mulți dintre apostoli "căpetenii" nu exclude ideea că una dintre căpetenii are un grad sau o funcție mai mare.

Faptul că Sfântul Ioan îl numește pe Sfântul Pavel "cârmaci" nu exclude ideea că există un căpitan.

Faptul că, într-un anumit moment din istoria Bisericii, un anumit apostol, sau episcop, sau patriarh, sau Părinte, sau preot, sau chiar simplu mirean, a fost, și poate fi pe drept cuvânt numit, mai mare, mai sfânt, mai important pentru Biserică decât Papa nu înseamnă că îl privăm pe Papa de prerogativa sa, instituită expres de către Iisus Hristos, de conducător al colegului apostolic, la fel cum faptul că un anumit soldat sau locotenent sau maior este mai viteaz dcât generalul nu înseamnă că generalul nu are de drept conducerea armatei.

Faptul că, să zicem, Sfântul Nicolae din Myra este o "lumină mai mare" decât Papa Silvestru I, sau Sfantul Francisc este cel care a "reparat" Biserica lui Cristos, și deci este mai important decât Papa Inocentiu III, faptul că însăși Sfântul Ioan Gură de Aur este mult mai mare, ca teolog și Părinte al Bisericii, decât Papa Inocentiu I, nu înseamnă că acești urmași ai lui Petru nu ar fi avut, la rândul lor, prerogativa primatului papal.

Primatul papal nu înseamnă că Papa este cel mai sfânt, cel mai înțelept, cel mai mare om al Bisericii, la fel cum episcopul nu este cel mai bun creștin din dieceză. Dar lui i se cuvine ascultare, el are conducerea.

Și tocmai despre această conducere, încredințată explicit, direct și nemijlocit, de către Iisus Hristos lui Petru, vorbește Sfântul Ioan Hrisostomul în omilia care deschide acest thread.

De aceea vă repet provocarea: Găsiți un singur pasaj în care Sfântul Ioan Hrisostomul să arate că Iisus Hristos i-ar fi încredințat altui apostol conducerea fraților săi.

Încă o dată: Nu părerea Sfântului despre cine e mai mare mă interesează, nu părerea lui despre cine e mai afânt, ci părerea lui despre cine a primit direct de la Hristos conducerea fraților săi.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 30.05.2011, 18:13:03
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu ati dat nici macar o singura oară.

Vă reamintesc ceea ce v-am mai explicat o dată:

Toate celelalte citate pe care le invocați dumneavoastră se referă la părerea bună și prețuirea pe care o are Sfântul Ioan Hrisostomul despre unul sau alții dintre apostoli, și nici unul dintre ele nu exclude ideea primatului petrin.

Faptul că Sfântul Ioan îi numește pe mai mulți dintre apostoli "căpetenii" nu exclude ideea că una dintre căpetenii are un grad sau o funcție mai mare.

Faptul că Sfântul Ioan îl numește pe Sfântul Pavel "cârmaci" nu exclude ideea că există un căpitan.

Faptul că, într-un anumit moment din istoria Bisericii, un anumit apostol, sau episcop, sau patriarh, sau Părinte, sau preot, sau chiar simplu mirean, a fost, și poate fi pe drept cuvânt numit, mai mare, mai sfânt, mai important pentru Biserică decât Papa nu înseamnă că îl privăm pe Papa de prerogativa sa, instituită expres de către Iisus Hristos, de conducător al colegului apostolic, la fel cum faptul că un anumit soldat sau locotenent sau maior este mai viteaz dcât generalul nu înseamnă că generalul nu are de drept conducerea armatei.

Faptul că, să zicem, Sfântul Nicolae din Myra este o "lumină mai mare" decât Papa Silvestru I, sau Sfantul Francisc este cel care a "reparat" Biserica lui Cristos, și deci este mai important decât Papa Inocentiu III, faptul că însăși Sfântul Ioan Gură de Aur este mult mai mare, ca teolog și Părinte al Bisericii, decât Papa Inocentiu I, nu înseamnă că acești urmași ai lui Petru nu ar fi avut, la rândul lor, prerogativa primatului papal.

Primatul papal nu înseamnă că Papa este cel mai sfânt, cel mai înțelept, cel mai mare om al Bisericii, la fel cum episcopul nu este cel mai bun creștin din dieceză. Dar lui i se cuvine ascultare, el are conducerea.

Și tocmai despre această conducere, încredințată explicit, direct și nemijlocit, de către Iisus Hristos lui Petru, vorbește Sfântul Ioan Hrisostomul în omilia care deschide acest thread.

De aceea vă repet provocarea: Găsiți un singur pasaj în care Sfântul Ioan Hrisostomul să arate că Iisus Hristos i-ar fi încredințat altui apostol conducerea fraților săi.

Încă o dată: Nu părerea Sfântului despre cine e mai mare mă interesează, nu părerea lui despre cine e mai afânt, ci părerea lui despre cine a primit direct de la Hristos conducerea fraților săi.
Ceea ce ati scris poate fi privita doar ca gluma din disperare in lipsa de alte argumente.
Adica Sf. Ioan spune ca Sf. Ioan, sf. Petru si sf. Pavel sunt conducatori ai Apostolilor, dar el nu crede asta, ci ca doar Sf. Petru e conducator. Ce logica mai e si asta?
Una se axclude pe alta, e mai mult decat logic. Daca sf. Ioan Hrisostom spune ca Sf. Petru si Pavel sunt conducatori, e normal ca nu crede ca doar sf. Petru e conducator. E ca si cum am spune ca un cal are si patru picioare si sase picioare in acelasi timp.
Nu despre asta vorbim, ca Sf. Petru ar fi fost mai mare decat ceilalti Apostoli, iar dvs. spuneti ca un argument e ca Sf. Ioan spune aici ca Sf. Petru a primit conducerea Apostolilor.
Iar faptul ca Sf. Petru, Pavel si Ioan sunt conducatori nu e acelasi cuvant? Sau inseamna ca sunt ghizi? E acelasi cuvant in romana si in alte limbi, fara alt sens.

Iar daca Sf. Ioan ar fi scris depsre Sf. Petru ca e carmaciul Bisericii, nu ar fi lipit peste tot afise ca primatul e afirmat de sf. Ioan? Acum ii schimbam si sensul cuvantului.
Iar in alte pasaje se vede ca Sf. Ioan il considera mai mare pe sf. Pavel, bineinteles nu sensul de primat.
Am dat si citatul: ""But observe how Peter does everything with the common consent; nothing imperiously. And he does not speak thus without a meaning. "
Iar argumentul definitiv e ca Sf. Ioan infirma ceea ce sustine BC, de fapt pasajul pe care isi bazeaza primatul, unde sf. Ioan spune ca nu pe Petru s-a infiintat Biserica (adica piatra), ci pe marturisirea lui, "Tu esti Fiul lui Dumnezeu".

In acest pasaj de aici observam ca in pasajele nesubliniate Sf. Ioan ne spune ca e vorba de iertarea lepadarii Sf. Petru de trei ori.
Asadar, e un neadevar ca Sf. Ioan ar fi sustinut vreun primat, nu a spus o asemena hula.
Cu asta am incheiat, nu ami lungesc degeaba discutia, orice v-as spune tot ceea ce vreti o sa credeti.
Mai multe despre eroarea primatului in cartea "Papalitatea schismatica"
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.05.2011, 18:58:58
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ceea ce ati scris poate fi privita doar ca gluma din disperare in lipsa de alte argumente.
Adica Sf. Ioan spune ca Sf. Ioan, sf. Petru si sf. Pavel sunt conducatori ai Apostolilor, dar el nu crede asta, ci ca doar Sf. Petru e conducator. Ce logica mai e si asta?
Una se axclude pe alta, e mai mult decat logic. "
Poate dupa logica dumneavoastra.

Evident ca intre apostoli exista o ierarhie, in cadrul careia darurile, rolurile, importanta sunt impartite. V-o explica chiar Sfantul Ioan Gura de Aur:

De aceea nici în curtea împărătească nu este cinste deopotrivă pentru toți, și nici chiar între ucenicii Domnului nu au fost cu toții puși de acord, ci trei dintre ei au fost mai însemnați decât ceilalți; ba încă și între aceștia trei a fost o mare deosebire, fiindcă înaintea lui Dumnezeu totul este știut, și exactitatea lui se întinde chiar și până la cele mai de pe urmă. „Căci stea de stea se deosebește în strălucire” (I Corinteni 15, 41). Deși cu toții au fost apostoli, și cu toții vor sta pe cele douăsprezece scaune la Judecată, deși cu toții și-au lăsat ale lor și cu toții au fost împreună cu El, cu toate acestea numai pe cei trei îi lua cu El de multe ori. Dar chiar și dintre acești trei el a spus care ar putea să întreacă pe ceilalți. „Dar a ședea de-a dreapta Mea, sau de-a stânga Mea, nu este al Meu a da, ci celor pentru care s-a pregătit” (Marcu 10, 40). Și pe Petru îl pune înaintea acelora, zicându-i: „Mă iubești mai mult decât aceștia” (Ioan 21, 15)?

Inca astept sa imi dati citatul acela in care Sfantul Ioan Gura de Aur spune despre vreun alt apostol ceea ce spune despre Petru:

IISUS HRISTOS I-A ÎNCREDINȚAT CONDUCEREA FRAȚILOR SĂI.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 30.05.2011, 19:38:02
ioan_strainul
Guest
 
Mesaje: n/a
Lightbulb primatul

Eu am o alta conceptie si vedere In ceea ce priveste numirea Sf: Apostol Petru, si anume ca la Iudei si atunci si acum se pastreaza traditia ,obiceiul su cum vrem sa Il numim ca cel mai batrIn sa conduca pe cei dintro casa sau famile.
Iara Iisus Hristos a spus eu nu am venit sa stric legea nici prooroci ce am venit sa o plinesc, de aceia cred ca EL Fiul Lui Dumnezeu a procedat asa ca sa nu se faca sminteala in popor.
Poate ca alti au o aalta teorie dar eu asa o vad si nu sustin ca ar fi unica sau cea dreapta asta numai Dumnezeu o stie.
Referitor la primatul papal cred ca aici nu se poate spune ca este dat de Hristos acesta si la atribuit fiecare dupa placul lui cind a ajuns in scaunul papal ,si nu este lege pentru noi ortodoxi.

S L A V I T sa fie D O M N U L In veacul veacului amin amin amin
Reply With Quote
  #9  
Vechi 31.05.2011, 11:11:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan_strainul Vezi mesajul
Eu am o alta conceptie si vedere In ceea ce priveste numirea Sf: Apostol Petru, si anume ca la Iudei si atunci si acum se pastreaza traditia ,obiceiul su cum vrem sa Il numim ca cel mai batrIn sa conduca pe cei dintro casa sau famile.
Iara Iisus Hristos a spus eu nu am venit sa stric legea nici prooroci ce am venit sa o plinesc, de aceia cred ca EL Fiul Lui Dumnezeu a procedat asa ca sa nu se faca sminteala in popor.
Poate ca alti au o aalta teorie dar eu asa o vad si nu sustin ca ar fi unica sau cea dreapta asta numai Dumnezeu o stie.
Referitor la primatul papal cred ca aici nu se poate spune ca este dat de Hristos acesta si la atribuit fiecare dupa placul lui cind a ajuns in scaunul papal ,si nu este lege pentru noi ortodoxi.

S L A V I T sa fie D O M N U L In veacul veacului amin amin amin
Bineinteles ca si faptul ca era mai in varsta facea ca sa fie apreciat.
Dar in aces caz eu am dat de vreo opt ori raspunsul, nu cred ca ati reusit sa il cititi. Acest pasaj e scos din contextul operei sf. Ioan, si despre alti Apostoli foloseste aceleasi cuvinte de lauda. Sfantul folosea multe epitete, cele mai mari le-a folosit la adresa sf. Pavel.
De altfel am cautat pe net si multe surse catolice nu il citeaza ca sustinator al primatului, pentru ca sunt citate scoase din cadrul operei, un fel de pacalire.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 31.05.2011, 11:50:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Poate dupa logica dumneavoastra.

Evident ca intre apostoli exista o ierarhie, in cadrul careia darurile, rolurile, importanta sunt impartite. V-o explica chiar Sfantul Ioan Gura de Aur:

De aceea nici în curtea împărătească nu este cinste deopotrivă pentru toți, și nici chiar între ucenicii Domnului nu au fost cu toții puși de acord, ci trei dintre ei au fost mai însemnați decât ceilalți; ba încă și între aceștia trei a fost o mare deosebire, fiindcă înaintea lui Dumnezeu totul este știut, și exactitatea lui se întinde chiar și până la cele mai de pe urmă. „Căci stea de stea se deosebește în strălucire” (I Corinteni 15, 41). Deși cu toții au fost apostoli, și cu toții vor sta pe cele douăsprezece scaune la Judecată, deși cu toții și-au lăsat ale lor și cu toții au fost împreună cu El, cu toate acestea numai pe cei trei îi lua cu El de multe ori. Dar chiar și dintre acești trei el a spus care ar putea să întreacă pe ceilalți. „Dar a ședea de-a dreapta Mea, sau de-a stânga Mea, nu este al Meu a da, ci celor pentru care s-a pregătit” (Marcu 10, 40). Și pe Petru îl pune înaintea acelora, zicându-i: „Mă iubești mai mult decât aceștia” (Ioan 21, 15)?
Acel citat e elocvent pentru ce crede Sf. Ioan, daca nu ar fi fost scos din context. De fapt aici sfantul vorbeste de slava ce o vor avea dupa moarte. E exact ce spune si ortodoxia, ca fiecare va avea slava deosebita dupa moarte, in functie de cat s-a nevoit. La fel si in Iad, fiecare va avea locul in functie de pacate.
Catolicii in schimb spuneau ca pot vinde din meritele sfintilor, ca acestia aveau multe si le prisoseau (asa s-a ajuns la indulgente).
Citatul e din "Omilii la Epistola catre romani", omila XXXI http://www.ioanguradeaur.ro/563/omilia-xxxi/
Sfantul scrie despre Sf. Pavel: "Din toate acestea se poate vedea că toți aveau față de el o mare cinstire. Deci voind ca ei să se găsească în liniște și în cinste, a salutat pe fiecare și, pe cât i-a stat în putință, i-a împodobit.
Căci deși cu toții erau credincioși, nu însă cu toții erau și deopotrivă, fiindcă se deosebeau în harurile și nevoințele lor. De aceea Apostolul nimănui nu i-a ascuns lauda ce i se cuvenea, ca să-i atragă la un mai mare zel pe toți. "
Dupa citat urmeaza: "Dar Sfântul Ioan era iubit mai mult decât ceilalți."
Că dacă toți drepții nu se vor bucura de aceleași bunuri, chiar de ar întrece cât de puțin pe ceilalți – „Stea de stea se deosebește, zice, în slavă” –, apoi atunci cum cei păcătoși vor fi în aceleași bunuri cu cei drepți?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfantul Ioan Gura de Aur Carmen FUNIERU Diverse Sarbatori 2 15.11.2010 22:47:37
Sfantul Ioan Gura de Aur cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 1 12.11.2010 21:45:24
cum ne petrecem anul nou?(Sfantul Ioan Gura de Aur, Pr.Gh. Calciu, Ierom. Ioan Buliga andrei_im Generalitati 8 31.12.2009 17:51:44
Sfantul Ioan Gura de Aur georgeval Generalitati 2 13.11.2008 22:59:29
SFANTUL IOAN GURA DE AUR georgeval Generalitati 4 15.10.2007 20:11:12