![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Din ce citesc, imi dau seama ca v-ati bucura daca ar mai exista Inchizitia, ar face curatenie foarte repede si ar scapa de oameni incomozi. Uciderea ramane ucidere, oricine ar fi infaptuit-o, din ordinul nu stiu carui papa sau senior.
Si se mai zice despre ortodocsi ca-s extremisti.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Motivul adevărat pentru care noi, astăzi, nu mai percepem vrăjitoria drept crimă este necredința noastră. Dacă am crede cu adevărat că acești vânduți diavolului pot, prin lucrarea lui, să omoare oameni, să răspândească răul, să nenorocească sute de familii, atunci condamnarea lor ni s-ar părea cel mai normal lucru din lume.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
este extrem de grav. nu, Galileo nu a fost ars pe rug. dar a scapat de executie dupa ce si-a negat "erezia". adica un adevar stiintific elementar astazi. despre Ioana ... la fel ca evreii, intai ne ucidem proorocii, apoi le inaltam altare. tanjesti dupa puterea Inchizitiei. Statul sa pedepseasca pacatele?! este o enormitate. Statul nu poate pedepsi decat faptele penale, nu si pacate ce tin de modul de gandire. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dacă eu aș lucra împreună cu dușmanii țării, spre nenorocirea multor fii și fiice ale ei, sunt convins că ați numi asta "trădare" și nu "păcat care ține de modul de gândire". Condamnarea mea la pușcărie, sau la exil, ori, în cazurile cele mai grave și reptate, chiar la moarte vi s-ar părea un lucru de la sine înțeles. Dar, dacă aș lucra cu dușmanul lui Dumnezeu și al oamenilor, spre nenorocirea acelorași fii și fiice, cu ce aș fi mai puțin vinovat ? Dacă eu aș veni cu o învățătură nouă și aș propaga-o în public, de la tribune și prin scriituri larg distribuite, în care aș susține că răul este bine și binele este rău, ați numi asta "apologia infracțiunii" și ați fi de acord că e o faptă care trebuie incriminată de codul penal. Dacă aș spune că regele țării nu este regele țării, că guvernul nu există ci este o aparență, că nu trebuie să ne supunem oamenilor rânduiți de regele nostru și nici să ascultăm de legea lui, atunci condamnarea mea vi s-ar părea un lucru normal. Dar, dacă voi spune că nu Dumnezeu este Rege, că nu de legea Lui trebuie să ascultăm, că ceea ce El ne-a învățat că e bine e, de fapt, rău și invers, dacă aș difuza tipărituri cu aceste lucruri și le-aș striga în piață, atunci cu ce aș fi mai puțin vinovat ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() iar in privinta lui poti spune aproape orice, vezi emesiunea lui Mircea Badea. asta este avantajul democratiei. poti spune ca Basecsu nu este Presedintele tau si ca cei ce l-au votat sunt niste dobitoci, asa cum zice MB, si nu iti face nimeni nimic. adica sa fiu pedepsit pentru ca nu mai cred in Dumnezeu? sau ca am ajuns sa cred in altfel? sunt curios in ce fel. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ca sa ne lamurim: daca statul considera ca o anumita fapta este infractiune sau delict, tot statul ia masurile de rigoare, prin institutiile sale abilitate: politie, justitie.
Este treaba statului sa asigure confortul si siguranta sociala a cetatenilor sai. Treaba Bisericii este sa invete cuvantul Adevarului si Evanghelia dreptatii; nicidecum Biserica nu a fost zidita de Hristos pentru a se substitui sau a se suprapune justitiei civile. In statul teocratic al vechilor evrei, justitia civila era reglementata pe calea revelatiei divine _ si de aceea autoritatea religioasa si cea civila se confundau in materie de drept civil si teologic. Dar Hristos, printre altele, a venit sa schimbe si acest gen de relatie a omului cu Dumnezeu si cu statul. ("...faceti bine celor ce va vatama si va prigonesc, ca sa fiti fiii Tatalui vostru celui din ceruri...") De aceea, Biserica se adreseaza pacatosilor pentru ca acestia sa primeasca in interiorul Bisericii vindecarea sufleteasca, adica i se arata normele de conduita prin care Dumnezeu ii va iaerta pacatele. Conditia este ca acel pacatos sa vrea cu adevarat sa se lepede de pacate si sa duca o viata normala. Nu stiu care este atitudinea BRC, dar in BO, daca vine un criminal inca neprins de politie si isi spovedeste la preot crima comisa, preotul nu are voie sa spuna nimanui, nu are voie sa-l dea pe mana legii civile !! El trebuie sa ii cerceteze constiinta si sa-i spuna ce are de facut in acest caz. Mi-a spus un preot (dar n-am verificat daca prevad si canoanele) ca el, ca duhovnic, nici macar nu poate sa il indemne pe acel criminal sa se predea justitiei civile pentru a fi judecat si condamnat. E groaznic, nu ? Eu, ca om, nu as putea suporta sa stiu ca X e un ticalos si ca justitia nu-l pedepseste fiindca nu l-a putut prinde. Mai rau, as ajunge sa ma gandesc cum sa fac dreptate de unul singur. Caci din pacate inca nu am reusit sa ajung la masura la care necere Hristos sa ajungem. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() el ar vrea ca invatatura bisericii sa nu fie doar indemnul "Aceasta este calea cea buna, urmati-o", ci mai ales ruperea picioarelor celor ce o iau pe carari straine. pentru el si altii, asta inseamna sa faci cu adevarat voia Domnului. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Vad ca s-a continuat degeaba aceeasi discutie, desi eu raspunsesem in mesajele dinainte.
E vorba de pedeapsa data de biserica, nu de cea laica. Pana la catolici toti sfintii si Biserica era impotriva nu numai a omorarii ereticilor ci si a pedepsirii lor fizice. Ba luau atitudine impotriva abuzurilor laicilor si imparatilor. Chiar si episcopii catolici de dupa schisma se impotriveau laicilor care omorau sau chinuiau eretici. S-a schimbat treaba de cand Papa si BC au luat in propriile maini problema, atunci a devenit ceva benefic. Nu era un citat in care un sfant spunea ca daca papa vine si spune ca virtutea e rea si pacatul e bun atunci toti trebuie sa creada asta? Am gasit si citatul: "Cardinalul Bellarmine, proclamat „sfânt” de către Biserica Catolică, zice următoarele într-un mod foarte firesc: „Dacă Papa într-o bună zi impune păcatul și interzice virtutea, Biserica este datoare să creadă că păcatul este bun, iar virtutea este rea și vătămătoare”. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 01:02:34 |
| Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 14:30:05 |
| tainele bisericii | umilinta | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 24 | 23.01.2009 01:20:13 |
| Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 15:43:57 |
| Despre tainele Bisericii Ortodoxe | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 02:39:33 |
|
|