![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi nu "intrebam" doar un singur Sfant Parinte, sau un singur Episcop, ci ascultam de Cuvantul lui Dumnezeu care spune "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul"! Am inteles (nu doar acum, ci cu multa vreme inainte prin studiu corespunzator). Nu va faceti probleme, teologii ortodocsi crestini studiaza temeinic si adecvat atat dogma ortodoxa cat si invatatura romano-catolica si stiu care sunt asemanarile si care sunt deosebirile. Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 09:59:15. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Editare la postarea anterioara: "inaltarea la cer de vie" Last edited by Erethorn; 10.05.2011 at 11:42:00. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa inteleg ca sustintei faptul ca BC nu trebuie sa mai nadajduiasca in Duhul Sfant ca garant si marturisitor al Adevarului in Biserica mai ales prin Episcopi si preoti ci acum trebuie sa asculte de invataturile ex cathera doar ale Episcopuli de Roma, papa?! Episcopii ortodocsi impreuna cu intreaga Biserica nadajduiesc nu in oameni, ci in Dumnezeu in marturisirea dreptei invataturi intru Duhul Sfant care din Tatal purcede, mai ales in cadrl Sfintele Sinoade. Intreaba Biserica trebuie sa staruie in post si in rugaciune ca sa dea Dumnezeu har (necreat) si Duh Sfant Episcopilor si preotilor ca sa pastoreasca turma lui Hristos, ca Duhul Sfant sa ia deciziile in Sfintele Sinoade si nu omul. Fara Hristos nu putem face nimic! Ati uitat ca atunci cand Sfantul Petru era in inchisoare, toata Biserica se ruga necontenit pentru el! "Deci Petru era păzit în temniță și se făcea necontenit rugăciune către Dumnezeu pentru el, de către Biserică. " Faptele Apostolilor 12,5 In cadrul slijbei liturghii Biserica adreseaza necontenit rugaciuni la Dumnezeu ca sa dea har (necreat) si Duh Sfant (care din Tatal purcede) si pa pazeasca pe Episcopi, ca sa pastoreasca turma lui Hristos dupa voia lui Dumnezeu intru Duhul Sfant si nu dupa voia omului! Ati uitat ce spune Sfanta Scriptura despre hotararile Sfantului Sinod de la Ierusalim: "părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă" (Fapte 15,28) nun spune: "asa a spus Sfantul Petru ex catherda"! Pentru ca faceti acesta comparatie impertinenta intre dogma ordoxa crestina si invatatura cultelor neoprotestante (care interpretaza Sfanta Scriptura dupa bunul plac al fiecaruia") va rog sa aduceti argumente care sa ateste cum anume s-a modificat in timp dogma ortodxa, cum anume s-a departat de la invatatura Sfintilor Parinti (in ceea ce priveste dogma Sfintelor Taine si alte invataturi de baza ale Bisericii). Va asigur ca dogma Sfintelor Taine in ortodoxia crestina a fost este si va fi aceeasi caci Duhul Sfant este garantul Adevarului in Biserica lui Hristos. In duhul Sfintilor Parinti invatatura ortodoxa are aceleasi slujbe, aceeasi invatatura despre Maica Domnului, despre adormirea ei, despre invierea ei de catre Hristos Iisus si sedera ei pururi de-a dreapta tronnului Slavei lui Hristos (cu trup si suflet asemea Sfantului Moise care este in Cer invitat cu trup si suflet). |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hristos Iisus a cerut Sfantului Petru sa intareasca pe fratii sai (Luca 22,32) nu sa ii conduca autoritar si absolutist! Daca Sfantul Petru ar fi trebuit sa ii conduca pe ceilalti Sfinti Apostoli s-ar fi vazut aceasta la Sfantul Sinod de la Ierusalim prezidat de Sfantul Iacov fratele Domnului. Si la urma urmei de ce tocmai Episcopul Romei sa fie considerat singurul urmas al Sfantului Petru si nu Episcopul Ierusalimului spre exemplu? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta e cu totul alta discutie. Exista crestini care considera ca autoritatea petrina se exercita (sau trebuie exercitata) de catre episcopii care ocupa scaunele infiintate de catre Sf. Petru (Antiohia, Roma si inca unul, imi scapa pe moment). |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu prea. E "lantul slabiciunilor".
Citat:
"10. Vă îndemn, fraților, pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca toți să vorbiți la fel și să nu fie dezbinări între voi; ci să fiți cu totul uniți în același cuget și în aceeași înțelegere. 11. Căci, frații mei, despre voi, prin cei din casa lui Hloe mi-a venit știre că la voi sunt certuri; 12. Și spun aceasta, că fiecare dintre voi zice: Eu sunt al lui Pavel, iar eu sunt al lui Apollo, iar eu sunt al lui Chefa, iar eu sunt al lui Hristos! 13. Oare s-a împărțit Hristos? Nu cumva s-a răstignit Pavel pentru voi? Sau fost-ați botezați în numele lui Pavel? " I corinteni cap 1 "3. Fiindcă sunteți tot trupești. Câtă vreme este între voi pizmă și ceartă și dezbinări, nu sunteți, oare, trupești și nu după firea omenească umblați? 4. Căci, când zice unul: Eu sunt al lui Pavel, iar altul: Eu sunt al lui Apollo, au nu sunteți oameni trupești? 5. Dar ce este Apollo? Și ce este Pavel? Slujitori prin care ați crezut voi și după cum i-a dat Domnul fiecăruia. 6. Eu am sădit, Apollo a udat, dar Dumnezeu a făcut să crească. 7. Astfel nici cel ce sădește nu e ceva, nici cel ce udă, ci numai Dumnezeu care face să crească. 8. Cel care sădește și cel care udă sunt una și fiecare își va lua plata după osteneala sa. 9. Căci noi împreună-lucrători cu Dumnezeu suntem; voi sunteți ogorul lui Dumnezeu, zidirea lui Dumnezeu. 10. După harul lui Dumnezeu, cel dat mie, eu, ca un înțelept meșter, am pus temelia; iar altul zidește. Dar fiecare să ia seama cum zidește; 11. Căci nimeni nu poate pune altă temelie, decât cea pusă, care este Iisus Hristos. " I corinteni cap 3 |
|