![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu am facut o caracterizare, am pus o intrebare.
Oricum, chestiunea sta cam asa: Marea noastra problema atunci cand vine vorba despre primatul papal, si despre slujire in Biserica in general, fie ca este a Papei sau a ultimului preot, este ca ne raportam la aceasta slujire intr-o paradigma eronata, profund lumeasca si nicidecum crestina. Noi punem problema autoritatii pastorale in termeni de "putere", si de "sefie". Impresia anticatolicilor aceasta este: ca Papa e "seful" catolicilor, si ca are "putere suprema" in Biserica Catolica. Probabil ca si majoritatea catolicilor tot asa privesc chestiunea. Ori, dupa cum am spus, acest mod de a te raporta la slujirea pastorala e falimentar. Duhovnicul, preotul, episcopul, patriarhul, papa, desi au autoritate, nu sunt "sefi". Ei sunt pastori. Pastorul nu mai e pastor atunci cand ajunge sa se vada pe sine drept "seful" oilor. Treaba lui e sa hraneasca oile, sa la adape, sa le gaseasca adapost, sa aduca oile razletite inapoi la turma. El slujeste oilor, si slujind oilor, slujeste Stapanului oilor, care l-a pus pastor. Cu cat mai mare autoritatea, cu atat mai mare slujirea, pastorirea, responsabilitatea. Asta inseamna preotia, episcopatul, papalitatea: slujire, nu sefie. De aceea se mai numeste Papa si "servus servorum Dei". |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce nu s-a discutat aceasta (asumptia) intr-un Sfant Sinod in care toti episcopii sa marturiseasca Adevarul intru Duhlui Sfant? De ce a fost "suprimapta" (de "primatul papal") lucrarea Sfantului Duh in sfanta Biserica a lui Hristos! Intelegeti acum de ce noi ortodocsii crestini suntem impotriva "primatului papal"? http://en.wikipedia.org/wiki/Assumpt...holic_teaching Roman Catholic theologians consider this declaration by Pius XII to be an ex cathedra use of Papal Infallibility.Although Pope Pius XII deliberately left open the question of whether Mary died before her Assumption, the more common teaching of the early Fathers is that she did. Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Marea dumneavoastra problema este ca nu stiti despre ce vorbiti. Inaltarea la cer a Maicii Domnului nu a fost promulgata ca dogma, nici prin infailibilitatea papala, nici prin cea sinodala.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca cineva nu accepta asumptia nu poate fi romano-catolic, asa spune documentul oficial al BC: "definiția infailibilă a Papei Pius al XII-lea despre Înălțarea Feciorei Maria, se încheie cu cuvintele : "Astfel oricine, Domnul să ne păzească, care va nega sau va pune la îndoială ce am declarat Noi, va fi considerat ca căzut de la Dumnezeu și de la Credința Catolică." " http://ro.wikipedia.org/wiki/Concili...C8.9Bii_papale Invatatura de baza a Bisericii, dogma trebuie stabilita prin Sfinte Sinoade ale episcopilor si preotilor Bisercii, unde Duhul Sfant marturisese Adevarul caci Scriptura Sfanta spune "din gura a doi sau trei sa se statorinceasca tot adevarul". Invatatura gresita a lui Nestorie despre Maica Domnului, Nascatoarea de Dumnezeu si puturea fecioara, a fost combatuta de al treilea Sfant Sinod (Efes 431). De ce vine acum in secolul XIX Biserica Romano-Catolica cu o invatatura despre Maica Domnului contrara Sfintilor Parinti?! Cum poate sustien BC invatatura asumtiei care spune ca Maica Domnului s-a inaltat de vie la cer asemenea lui Hristos Iisus! Marturiseste Biserica Romano-Catolica adormirea (moartea) Maicii Domnului si invierea ei de catre Fiul ei si Dumnezeul ei, Iisus Hristos, singurul mantuitor si singurul datator de viata?! Biserica Ortodoxa marturiste fara echivoc ca Maica Domnului este om adevarat si ea a murit ca om si a fost inviata si dusa in cer de catre Iisus Hristos si Domul este cel care a asezat-o pe ea de-a dreapa tronului slavei Sale! Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 12:15:53. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce afirmati dumneavoastra este in cel mai bun caz un neadevar cauzat de ignoranta si in cel mai rau caz o minciuna cauzata de rea intentie. Biserica Catolica marturiseste, cu titlul de dogma, de adevar de credinta, ca Maica Domnului a fost inaltata la cer la sfarsitul vietii ei pamantesti, adica acelasi lucru pe care l-au marturisit Sfintii Parinti. Dogma catolica nu spune ca a fost inaltata la cer de vie !!! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfintii Parinti spun fara echivoc ca Maica Domnului este om adevarat si a murit (adormit) ca orice om (adica trupul s-a despartit de suflet, trupul a fost pus in mormant iar sufletul s-a dus la Dumnezeu) si a fost invitata de Hristos Iisus si pusa de Domnul sa stea de-a drapta tronului Sau. Maica Domnului a fost inviata de Dumnezeu asemenea Sfantului Moise. Moise s-a aratat in trup la Schimbarea la fata a Mantuitorului. Sfintii Parinti spun ca Maica Domnului este mantuita, desavarsita si indumnezeita de Hristos Iisus, Fiul ei si Dumnezeul ei. Dogma ortodoxa crestina este clara. Va rog sincer, din toata inima, sa ne lamuriti cu privire la aceasta invatatura. Dorim argumnete fara echivoc, referinte la documente oficiale. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
966. "În sfârșit, Fecioara preacurată, păstrată neatinsă de orice prihană a păcatului strămoșesc, la capătul vieții sale pământești a fost ridicată cu trupul și cu sufletul în gloria cerească și a fost înălțată de Domnul ca Regină a universului pentru a fi mai pe deplin asemenea Fiului ei, Domnul Domnilor și învingător asupra păcatului și a morții". Ridicarea la cer a Sfintei Fecioare este o participare deosebită la Învierea Fiului ei și o anticipare a învierii celorlalți creștini: Întru naștere fecioria ai păzit, întru adormire lumea nu ai părăsit, Născătoare de Dumnezeu; mutatu-te-ai la viață, fiind Maica Vieții, și prin rugăciunile tale mântuiești din moarte sufletele noastre. Articolul din wikipedia are si o sectiune in care compara Asumptia cu Adormirea, din aceasta sectiune este destul de clar ca sunt unul si acelasi lucru, exprimate in moduri diferite: The Catholic Feast of the Assumption is celebrated on August 15, and the Eastern Orthodox and Eastern Catholics celebrate the Dormition of the Theotokos (the falling asleep of the Mother of God) on the same date, preceded by a 14-day fast period. Eastern Orthodox Christians believe that Mary died a natural death, that her soul was received by Christ upon death, and that her body was resurrected on the third day after her death and that she was taken up into heaven bodily in anticipation of the general resurrection. Her tomb was found empty on the third day. "...Orthodox tradition is clear and unwavering in regard to the central point [of the Dormition]: the Holy Virgin underwent, as did her Son, a physical death, but her body – like His – was afterwards raised from the dead and she was taken up into heaven, in her body as well as in her soul. She has passed beyond death and judgement, and lives wholly in the Age to Come. The Resurrection of the Body ... has in her case been anticipated and is already an accomplished fact. That does not mean, however, that she is dissociated from the rest of humanity and placed in a wholly different category: for we all hope to share one day in that same glory of the Resurrection of the Body which she enjoys even now."[21] Many Catholics also believe that Mary first died before being assumed, but they add that she was miraculously resurrected before being assumed, while others believe she was assumed bodily into Heaven without first passing through death.[22][23] As mentioned earlier, this aspect of the Assumption is not authoritatively defined in Catholic theology, and either understanding may be legitimately held by Catholics. Eastern Catholics observe the Feast as the Dormition. Many theologians note by way of comparison that in the Catholic Church, the Assumption is dogmatically defined, while in the Eastern Orthodox tradition, the Dormition is less dogmatically than liturgically and mystically defined. Such differences spring from a larger pattern in the two traditions, wherein Catholic teachings are often dogmatically and authoritatively defined – in part because of the more centralized structure of the Catholic Church– while in Eastern Orthodoxy, many doctrines are less authoritative.[24] Last edited by Erethorn; 10.05.2011 at 12:45:29. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu din aceast cauza am avut un schimb de opinii in contradictie cu dl. Mihnea in urma cu cateva luni? Ultima dogma catolica spune ca Fecioara a fost ridicata la cer cu trupul si sufletul. Asadar a murit, apoi dupa cateva zile a fost inviat (probabil trei zile) si ridicata la cer. Invatatura ortodoxa, la fel cu cea dintotdeauna, spune ca Fecioara a murit si a fost ridicata cu trupul la cer, nu si cu duhul (care ajunsese la cer cand a murit). Desi am scris vreo 20 de mesaje pe tema asta, iata ca sa nu fiu intrebat si sa continum discutia pe mai multe pagini: http://www.predici.cnet.ro/arhive/1474/ "Destinul final al Fecioarei Maria, adică moartea, învierea și ridicarea în slava cerească." Vedem si argumentatiile de acolo, din care nu reiese deloc aceasta dogma, ci doar ridicarea cu trupul. Eu v-am mai spus ca dogma ortodoxa e perfecta si toata invatatura catolica diferita de cea ortodoxa e gresita si poate fi aratata de orice ortodox. Noi nu avem nicio vina, iar dvs. doar o sa va enervati de cate ori se arate greseala din dogma catolica. |
|