![]() |
![]() |
|
#741
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si inainte sa sariti sa-mi spuneti ca Hristos este capul Bisericii, si nu Papa, va atrag atentia ca este vorba despre Colegiul Episcopilor, nu de Biserica. |
#742
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#743
|
||||
|
||||
![]()
Nu suportam sa se prezinte minciuna drept adevar. Cred ca e de ajuns sa va exprimati punctul de vedere si nu sa ajungeti sa ne faceti caracterizari.
|
#744
|
|||
|
|||
![]()
Nu am facut o caracterizare, am pus o intrebare.
Oricum, chestiunea sta cam asa: Marea noastra problema atunci cand vine vorba despre primatul papal, si despre slujire in Biserica in general, fie ca este a Papei sau a ultimului preot, este ca ne raportam la aceasta slujire intr-o paradigma eronata, profund lumeasca si nicidecum crestina. Noi punem problema autoritatii pastorale in termeni de "putere", si de "sefie". Impresia anticatolicilor aceasta este: ca Papa e "seful" catolicilor, si ca are "putere suprema" in Biserica Catolica. Probabil ca si majoritatea catolicilor tot asa privesc chestiunea. Ori, dupa cum am spus, acest mod de a te raporta la slujirea pastorala e falimentar. Duhovnicul, preotul, episcopul, patriarhul, papa, desi au autoritate, nu sunt "sefi". Ei sunt pastori. Pastorul nu mai e pastor atunci cand ajunge sa se vada pe sine drept "seful" oilor. Treaba lui e sa hraneasca oile, sa la adape, sa le gaseasca adapost, sa aduca oile razletite inapoi la turma. El slujeste oilor, si slujind oilor, slujeste Stapanului oilor, care l-a pus pastor. Cu cat mai mare autoritatea, cu atat mai mare slujirea, pastorirea, responsabilitatea. Asta inseamna preotia, episcopatul, papalitatea: slujire, nu sefie. De aceea se mai numeste Papa si "servus servorum Dei". |
#745
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#746
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Inovatia" infailibilitatii papale este relativ noua in BC, ea apare la Conciliului Vatican I spre sfarsitul sec XIX (mai exact 1869). Va readucem aminte in caz ca ati "uitat", ce invatatura oficiala a BC despre infailibilitatea papala: "Infailibilitatea papală este o dogmă a Bisericii Catolice despre faptul că Papa de la Roma este nesupus greșelii cînd solemn declară sau promulgă învățăturile dogmatice ale Bisericii în domeniul credinței sau a moralei. Această dogmă explică infailibilitatea prin lucrarea Sfântului Duh, care asigură că învățăturile proclamate vor fi desăvîrșite și primite de toți catolicii. Doctrina a fost definită ca dogmă de Conciliul Vatican I în 1870, în pofida opoziției acerbe venită în special din partea episcopatului din Germania și Austro-Ungaria. Conform teologiei catolice, sunt cîteva concepte majore pentru înțelegerea revelației divine și infailibile: Sfînta Scriptură, Sfînta Tradiție, și Sfîntul Magisteriu. Învățătura despre infailibilitatea papală face parte din Sfîntul Magisteriu, care la rîndul său este compus din conciliile ecumenice și "magisteriul universal și comun". Principalii oponenți ai dogmatizării infailibilității au fost cardinalul Friedrich zu Schwarzenberg, arhiepiscop de Praga, și cardinalul Lajos Haynald, arhiepiscop de Kalocsa." http://ro.wikipedia.org/wiki/Infaili...ea_papal%C4%83 Citat:
Episcopii sunt din Biserica pentru Biserica, iar comuniunea acestora cu Biserica este deplina intrucat toti facem parte din acelasi trup, fiecare avand roul lui! Ati uitat hotararile Concilului Vatican I? Atunci vi le reamintim cu drag noi, ortodocsii crestini, pentru ca trebuie sa va cunoasteti temeinic invatatura Bisericii din care faceti parte. Una din doctrinele adoptate la Primul Conciliu Vatican a fost infailibilitatea Papei de la Roma. Infailibilitatea pontificului se extindea și asupra învățăturii Bisericii Catolice. Definiția acestui concept a fost controversată, nu atît de faptul că mulți nu credeau în desăvîrșirea Papei, dar deoarece cei care credeau în perfecțiunea Papei nu considerau ca e nevoie și de o doctrinizare formală. Aproximativ 60 de participanți s-au abținut și au părăsit Roma cu o zi înainte de alegeri. Arhiepiscopul Antonio María Claret y Clará, confesorul familiei ragale din Spania și fondatorul Misionarilor Claretieni, a fost unul din cei mai ardenți apărători ai infailibilității papale și ai primatului Sfîntului Scaun. El a fost singurul participant la Conciliu care a fost canonizat ulterior de Papa Pius al XII-lea în 1950. Pentru teologia catolică, infailibilitatea papală este un izvor pentru infailibilitaea Bisericii. Învățăturile infailibile ale Papei sînt bazate, sau cel puțin nu contrazic Sfînta Tradiție sau Sfînta Scriptură. Infailibilitatea papală nu înseamnă că Papa este impecabil, dar că el este mai puțin supus păcatului. În practică Papii rar au folosit puterea infailibilității, dar s-au bazat pe noțiunea că Biserica permite oficiului papal de a avea puterea maximală în luarea de decizii despre credință și dogme. Această putere a fost folosită numai o singură dată ex cathedra: în 1950 cînd Papa Pius al XII-lea a definit înălțarea la cer (de vie) a Fecioarei Maria ca articol de credință pentru Romano-catolici. http://ro.wikipedia.org/wiki/Concili...failibilitatea Condițiile infailibilității papale Declarațiile unui Papă care exercită infailibilitate sînt referite ca definiții papale solemne sau învățături ex cathedra. În conformitate cu învățăturile Conciliului Vatican I și a tradiției catolice condițiile pentru o învățătură ex cathedra sunt: 1. "Pontificul Roman" 2. "vorbește ex cathedra" ("cînd este în ipostaza de Păstor și Învățător pentru toți Creștinii și în virtutea autorității sale apostolice….") 3. "și definește" 4. "că o doctrină despre credință sau morală" 5. "trebuie primite de întreaga Biserică" (Pastor Aeternus, cap. 4) Pentru ca învățăturile unui papă sau conciliu ecumenic să fie recunoscute infailibile, aceasta va exprima clar că Biserica o consideră finală și definitivă. Nu există vre-o formulare specifică, dar este urmată de cuvintele "Noi declarăm, decretăm, definim..." sau să fie referită la o anatemă, care declară că oricare care se opune cu bună voință este în afara Bisericii Catolice. Spre exemplu, Munificentissimus Deus, care este definiția infailibilă a Papei Pius al XII-lea despre Înălțarea Feciorei Maria, se încheie cu cuvintele : "Astfel oricine, Domnul să ne păzească, care va nega sau va pune la îndoială ce am declarat Noi, va fi considerat ca căzut de la Dumnezeu și de la Credința Catolică." http://ro.wikipedia.org/wiki/Concili...C8.9Bii_papale |
#747
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi nu afrimam ca Duhul Sfant ar vorbi mai mult prin episcopul de Ierusalim de exemplu, ci afirmam ca Duhul Sfant vorbeste prin toti episcopii, in fuctie de trairea lor intru Hristos. Astfel la Sfintele Sinoade s-au remarcat episcopi diferiti si nu intotdeauna episcopul de Ierusalim spre exemplu a fost cel mai "induhovincit". Noi nu "suportam" sa fie ingradita libertatea intru Hristos Iisus! Nu suportam ca harul (necreat) lui Hristos sa fie ingradit de oameni (fie ei si din Biserica), care spun ca Duhul Sfant ar vorbi mai mult doar printr-un episcop anume dintr-o anumita regiune (episcopul de Ierusalim spre exemplu!) Nu suportam dictatura episcopala, in care un singur episcop "acapareaza puterea" cuvenita tuturor Episcopilor in Biserica (dogmatica, canonica etc.) |
#748
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce nu s-a discutat aceasta (asumptia) intr-un Sfant Sinod in care toti episcopii sa marturiseasca Adevarul intru Duhlui Sfant? De ce a fost "suprimapta" (de "primatul papal") lucrarea Sfantului Duh in sfanta Biserica a lui Hristos! Intelegeti acum de ce noi ortodocsii crestini suntem impotriva "primatului papal"? http://en.wikipedia.org/wiki/Assumpt...holic_teaching Roman Catholic theologians consider this declaration by Pius XII to be an ex cathedra use of Papal Infallibility.Although Pope Pius XII deliberately left open the question of whether Mary died before her Assumption, the more common teaching of the early Fathers is that she did. Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. |
#749
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi nu "intrebam" doar un singur Sfant Parinte, sau un singur Episcop, ci ascultam de Cuvantul lui Dumnezeu care spune "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul"! Am inteles (nu doar acum, ci cu multa vreme inainte prin studiu corespunzator). Nu va faceti probleme, teologii ortodocsi crestini studiaza temeinic si adecvat atat dogma ortodoxa cat si invatatura romano-catolica si stiu care sunt asemanarile si care sunt deosebirile. Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 09:59:15. |
#750
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Consider ca nu este intamplator ca se vorbeste de imaculata conceptie. Daca Fecioara Maria poate fi scoasa din neamul omenesc, caci nu se naste asemeni noua, la fel se poate intampa si cu papa, poate fi mai presus de ceilalti. |
|