![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Romano-catolicii il considera pe Episcopul Romei mai presus decat atli episcopi iar aceasta este o forma de mandrie nejustificata! Pentru unii poate fi o forma de idolatrizare a omului sau a locului (Roma). Prin faptul ca se accepta "infailibilitatea papala" se poate reprima posibilitatea marturisirii Adevarului de catre Duhul Sfant in Sfintele Sinoade. Noi crestinii ortodocsi cinstim si respectam autoritatea Bisericii Ortodoxe: Patriarhi, episcopi, preoti potrivit rangului lor. Autoriatea lor este Sinondala dupa modelul Sfintlor Apostoli si nu individuala (dupa inovatia "primatului papal")! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Dar cine a spus ca ne supunem neconditionat ? Ce, credeti ca daca maine Papa imi trimite un mail prin care imi cere sa fac 10 flotari, ma apuc sa fac ?
Citat:
Asta nu inseamna ca il consideram mai presus ca om. Sunt nenumarati papi care au fost mai prejos, ca si credinciosi, dacat vreun preot oarecare din Biserica, si si-au facut de ras demnitatea incredintata de Cristos. (Doamne iarta-ma ca incep sa judec). Nici vorba. Din nou, va indemn sa cititi Catehismul BC in aceasta privinta. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sau episcopul de Roma slujeste "mai bine" decat celilati si de aceea e mai important? De ce sa nu fie Sfantul Pavel cel mai important Apostol ca el "s-a ostenit mai mult decat toti ceilati la un loc"? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"In acelasi timp, Iisus Hristos, voia sa-l intareasca pe Petru, si sa-i arate ca pata lepadarii lui era deja stearsa: pentru aceasta ii incredinteaza lui grija conducerii fratilor sai...""Caci chiar Petru nu indraznea atunci sa-L intrebe, si care-i facea semn altuia ca sa intrebe pentru el, care primeste atunci conducerea fratilor sai, si care nu numai nu-si incredinteaza interesele sale altuia, ci care chiar il intreaba pe Stapanul sau pentru altul." Acum ati inteles cum e cu favoritismele ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi nu "intrebam" doar un singur Sfant Parinte, sau un singur Episcop, ci ascultam de Cuvantul lui Dumnezeu care spune "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul"! Am inteles (nu doar acum, ci cu multa vreme inainte prin studiu corespunzator). Nu va faceti probleme, teologii ortodocsi crestini studiaza temeinic si adecvat atat dogma ortodoxa cat si invatatura romano-catolica si stiu care sunt asemanarile si care sunt deosebirile. Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 09:59:15. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Editare la postarea anterioara: "inaltarea la cer de vie" Last edited by Erethorn; 10.05.2011 at 11:42:00. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa inteleg ca sustintei faptul ca BC nu trebuie sa mai nadajduiasca in Duhul Sfant ca garant si marturisitor al Adevarului in Biserica mai ales prin Episcopi si preoti ci acum trebuie sa asculte de invataturile ex cathera doar ale Episcopuli de Roma, papa?! Episcopii ortodocsi impreuna cu intreaga Biserica nadajduiesc nu in oameni, ci in Dumnezeu in marturisirea dreptei invataturi intru Duhul Sfant care din Tatal purcede, mai ales in cadrl Sfintele Sinoade. Intreaba Biserica trebuie sa staruie in post si in rugaciune ca sa dea Dumnezeu har (necreat) si Duh Sfant Episcopilor si preotilor ca sa pastoreasca turma lui Hristos, ca Duhul Sfant sa ia deciziile in Sfintele Sinoade si nu omul. Fara Hristos nu putem face nimic! Ati uitat ca atunci cand Sfantul Petru era in inchisoare, toata Biserica se ruga necontenit pentru el! "Deci Petru era păzit în temniță și se făcea necontenit rugăciune către Dumnezeu pentru el, de către Biserică. " Faptele Apostolilor 12,5 In cadrul slijbei liturghii Biserica adreseaza necontenit rugaciuni la Dumnezeu ca sa dea har (necreat) si Duh Sfant (care din Tatal purcede) si pa pazeasca pe Episcopi, ca sa pastoreasca turma lui Hristos dupa voia lui Dumnezeu intru Duhul Sfant si nu dupa voia omului! Ati uitat ce spune Sfanta Scriptura despre hotararile Sfantului Sinod de la Ierusalim: "părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă" (Fapte 15,28) nun spune: "asa a spus Sfantul Petru ex catherda"! Pentru ca faceti acesta comparatie impertinenta intre dogma ordoxa crestina si invatatura cultelor neoprotestante (care interpretaza Sfanta Scriptura dupa bunul plac al fiecaruia") va rog sa aduceti argumente care sa ateste cum anume s-a modificat in timp dogma ortodxa, cum anume s-a departat de la invatatura Sfintilor Parinti (in ceea ce priveste dogma Sfintelor Taine si alte invataturi de baza ale Bisericii). Va asigur ca dogma Sfintelor Taine in ortodoxia crestina a fost este si va fi aceeasi caci Duhul Sfant este garantul Adevarului in Biserica lui Hristos. In duhul Sfintilor Parinti invatatura ortodoxa are aceleasi slujbe, aceeasi invatatura despre Maica Domnului, despre adormirea ei, despre invierea ei de catre Hristos Iisus si sedera ei pururi de-a dreapta tronnului Slavei lui Hristos (cu trup si suflet asemea Sfantului Moise care este in Cer invitat cu trup si suflet). |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Alt articol catolic, pe care l-am dat si acum trei luni: "A existat asadar o continuitate neintrerupta intre traditia apostolica a invierii si inaltarii la cer a sfintei Fecioare Maria." http://www.desteptarea.ro/inaltarea-...are-maria.html
Iata din acelasi articol si una din "dovezi", de fapt e dovada dogmei ortodoxe, nu catolice: "Stramutarea ei la cer este atestata inca din secolul al II-lea de un ucenic al apostolului Ioan, Leuciu. Studiile recente despre scrierile apocrife, ca si sapaturile arheologice din Palestina au confirmat scrierea lui Leuciu, Transitus Mariae, un panegiric iudeo crestin care se citea la mormantul Sfintei Fecioare Maria din Ghetsemani, cu ocazia sarbatorii inaltarii sale la cer. In acest document iudeo-crestin din primele secole ale erei crestine, se spune ca Sfanta Fecioara a murit la Ierusalim la cativa ani dupa moartea lui Isus ca Isus a venit cu un alai de ingeri si a luat sufletul Mariei, ducandu-l la Arborele Vietii ca apostolii au ingropat-o pe Maria la Ghetsemani, infruntand cu acea ocazie o prigoana a iudeilor ca dupa patru zile Isus a aparut din nou Mamei sale si a poruncit arhanghelului Mihai sa poarte la cer si trupul Mariei pentru a-l reuni cu sufletul sau." |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu s-au inteles in prvinta lui nici in primul mileniu... daramite dupa Marea Schisma. Totusi pana la Marea Schisma Sfintii Parinti au mentinut comuniunea deplina in Biserica lui Hristos. Epsicopii Romeni, Papii, au avut roluri decisive in apararea ortodoxiei in primul mileniu. Din nefericire incepand cu filioque... lucrurile nu au mai fost asa ![]() |
|