Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.05.2011, 15:07:34
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Nu stiu de unde tot va vin ideile astea bizare cum ca catolicii s-ar inchina Papei sau l-ar adora pe Papa sau ca Hristos nu ar fi recunoscut drept cap al Bisericii Catolice.
Inchinare in sensul de supunere neconditinata.

Romano-catolicii il considera pe Episcopul Romei mai presus decat atli episcopi iar aceasta este o forma de mandrie nejustificata! Pentru unii poate fi o forma de idolatrizare a omului sau a locului (Roma).

Prin faptul ca se accepta "infailibilitatea papala" se poate reprima posibilitatea marturisirii Adevarului de catre Duhul Sfant in Sfintele Sinoade.

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
dar de la un crestin apartinand unei Biserici apostolice nu le pricep.
Noi crestinii ortodocsi cinstim si respectam autoritatea Bisericii Ortodoxe: Patriarhi, episcopi, preoti potrivit rangului lor. Autoriatea lor este Sinondala dupa modelul Sfintlor Apostoli si nu individuala (dupa inovatia "primatului papal")!
  #2  
Vechi 09.05.2011, 15:14:09
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Inchinare in sensul de supunere neconditinata.
Dar cine a spus ca ne supunem neconditionat ? Ce, credeti ca daca maine Papa imi trimite un mail prin care imi cere sa fac 10 flotari, ma apuc sa fac ?

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Romano-catolicii il considera pe Episcopul Romei mai presus decat atli episcopi iar aceasta este o forma de mandrie nejustificata! Pentru unii poate fi o forma de idolatrizare a omului sau a locului (Roma).
Depinde ce intelegeti prin "il considera mai presus" si "mandrie". Il consideram mai presus din punct de vedere al slujirii, al mandatului incredintat, la fel cum pe presedintele republicii, din punct de vedere politic, il consideram mai presus decat pe primar.

Asta nu inseamna ca il consideram mai presus ca om. Sunt nenumarati papi care au fost mai prejos, ca si credinciosi, dacat vreun preot oarecare din Biserica, si si-au facut de ras demnitatea incredintata de Cristos. (Doamne iarta-ma ca incep sa judec).

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Prin faptul ca se accepta "infailibilitatea papala" se poate reprima posibilitatea marturisirii Adevarului de catre Duhul Sfant in Sfintele Sinoade.
Nici vorba. Din nou, va indemn sa cititi Catehismul BC in aceasta privinta.
  #3  
Vechi 09.05.2011, 15:52:31
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Il consideram mai presus din punct de vedere al slujirii, al mandatului incredintat, la fel cum pe presedintele republicii, din punct de vedere politic, il consideram mai presus decat pe primar.
Deci sa inteleg ca Hristos face separatiseme in Biserica Sa, in trupul sau. Adica turma din Roma "e mai cu moț" si de aceea episcopul ei trebuie sa fie "mai sus" decat celati episcopi. Interesanta argumetnatie. De ce sa nu fie episcopul de Ierusalim mai important?

Sau episcopul de Roma slujeste "mai bine" decat celilati si de aceea e mai important?

De ce sa nu fie Sfantul Pavel cel mai important Apostol ca el "s-a ostenit mai mult decat toti ceilati la un loc"?
  #4  
Vechi 09.05.2011, 17:30:13
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Deci sa inteleg ca Hristos face separatiseme in Biserica Sa, in trupul sau. Adica turma din Roma "e mai cu moț" si de aceea episcopul ei trebuie sa fie "mai sus" decat celati episcopi. Interesanta argumetnatie. De ce sa nu fie episcopul de Ierusalim mai important?

Sau episcopul de Roma slujeste "mai bine" decat celilati si de aceea e mai important?

De ce sa nu fie Sfantul Pavel cel mai important Apostol ca el "s-a ostenit mai mult decat toti ceilati la un loc"?
Intrebati-l pe Sfantul Ioan Gura de Aur, ale carui citate le-am dat mai sus si le dau din nou, el va va lamuri:

"In acelasi timp, Iisus Hristos, voia sa-l intareasca pe Petru, si sa-i arate ca pata lepadarii lui era deja stearsa: pentru aceasta ii incredinteaza lui grija conducerii fratilor sai...""Caci chiar Petru nu indraznea atunci sa-L intrebe, si care-i facea semn altuia ca sa intrebe pentru el, care primeste atunci conducerea fratilor sai, si care nu numai nu-si incredinteaza interesele sale altuia, ci care chiar il intreaba pe Stapanul sau pentru altul."

Acum ati inteles cum e cu favoritismele ?
  #5  
Vechi 10.05.2011, 09:21:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Intrebati-l pe Sfantul Ioan Gura de Aur, ale carui citate le-am dat mai sus si le dau din nou, el va va lamuri:
Mai ales in chestiunile dogmatice (dar si in cele canonice etc.) noi ortodocsii crestini "intrebam" in rugaciuni (impreuna cu preotii si episcopii) pe Hristos Iisus care ne vorbeste (intru Duhul Sau cel Sfant care din Tatal purcede) in Sfintele Sinoade, dupa modelul Sfintilor Apostoli (Faptele Apostolilor cap 15 - Sinolud de la Ierusalim).
Noi nu "intrebam" doar un singur Sfant Parinte, sau un singur Episcop, ci ascultam de Cuvantul lui Dumnezeu care spune "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul"!

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Acum ati inteles cum e cu favoritismele ?
Am inteles (nu doar acum, ci cu multa vreme inainte prin studiu corespunzator).

Nu va faceti probleme, teologii ortodocsi crestini studiaza temeinic si adecvat atat dogma ortodoxa cat si invatatura romano-catolica si stiu care sunt asemanarile si care sunt deosebirile.

Last edited by Eugen7; 10.05.2011 at 09:59:15.
  #6  
Vechi 10.05.2011, 11:37:18
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Mai ales in chestiunile dogmatice (dar si in cele canonice etc.) noi ortodocsii crestini "intrebam" in rugaciuni (impreuna cu preotii si episcopii) pe Hristos Iisus care ne vorbeste (intru Duhul Sau cel Sfant care din Tatal purcede) in Sfintele Sinoade, dupa modelul Sfintilor Apostoli (Faptele Apostolilor cap 15 - Sinolud de la Ierusalim).
Noi nu "intrebam" doar un singur Sfant Parinte, sau un singur Episcop, ci ascultam de Cuvantul lui Dumnezeu care spune "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul"!
Cam tot asa ceva am auzit de la neo protestanti. Si ei intreaba, in rugaciuni, impreuna cu pastorii lor, iar Sfantul Duh le dezvaluie interpretarea corecta a Scripturii (ma rog, una dintre cele 15.000 de "interpretari corecte")

Editare la postarea anterioara: "inaltarea la cer de vie"

Last edited by Erethorn; 10.05.2011 at 11:42:00.
  #7  
Vechi 10.05.2011, 11:59:59
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Cam tot asa ceva am auzit de la neo protestanti. Si ei intreaba, in rugaciuni, impreuna cu pastorii lor, iar Sfantul Duh le dezvaluie interpretarea corecta a Scripturii (ma rog, una dintre cele 15.000 de "interpretari corecte")
Dogma ortodoxa este aceeasi de aproape 2 mii de ani!

Sa inteleg ca sustintei faptul ca BC nu trebuie sa mai nadajduiasca in Duhul Sfant ca garant si marturisitor al Adevarului in Biserica mai ales prin Episcopi si preoti ci acum trebuie sa asculte de invataturile ex cathera doar ale Episcopuli de Roma, papa?!

Episcopii ortodocsi impreuna cu intreaga Biserica nadajduiesc nu in oameni, ci in Dumnezeu in marturisirea dreptei invataturi intru Duhul Sfant care din Tatal purcede, mai ales in cadrl Sfintele Sinoade.

Intreaba Biserica trebuie sa staruie in post si in rugaciune ca sa dea Dumnezeu har (necreat) si Duh Sfant Episcopilor si preotilor ca sa pastoreasca turma lui Hristos, ca Duhul Sfant sa ia deciziile in Sfintele Sinoade si nu omul. Fara Hristos nu putem face nimic!
Ati uitat ca atunci cand Sfantul Petru era in inchisoare, toata Biserica se ruga necontenit pentru el! "Deci Petru era păzit în temniță și se făcea necontenit rugăciune către Dumnezeu pentru el, de către Biserică. " Faptele Apostolilor 12,5
In cadrul slijbei liturghii Biserica adreseaza necontenit rugaciuni la Dumnezeu ca sa dea har (necreat) si Duh Sfant (care din Tatal purcede) si pa pazeasca pe Episcopi, ca sa pastoreasca turma lui Hristos dupa voia lui Dumnezeu intru Duhul Sfant si nu dupa voia omului!

Ati uitat ce spune Sfanta Scriptura despre hotararile Sfantului Sinod de la Ierusalim: "părutu-s-a Duhului Sfânt și nouă" (Fapte 15,28) nun spune: "asa a spus Sfantul Petru ex catherda"!

Pentru ca faceti acesta comparatie impertinenta intre dogma ordoxa crestina si invatatura cultelor neoprotestante (care interpretaza Sfanta Scriptura dupa bunul plac al fiecaruia") va rog sa aduceti argumente care sa ateste cum anume s-a modificat in timp dogma ortodxa, cum anume s-a departat de la invatatura Sfintilor Parinti (in ceea ce priveste dogma Sfintelor Taine si alte invataturi de baza ale Bisericii).
Va asigur ca dogma Sfintelor Taine in ortodoxia crestina a fost este si va fi aceeasi caci Duhul Sfant este garantul Adevarului in Biserica lui Hristos.

In duhul Sfintilor Parinti invatatura ortodoxa are aceleasi slujbe, aceeasi invatatura despre Maica Domnului, despre adormirea ei, despre invierea ei de catre Hristos Iisus si sedera ei pururi de-a dreapta tronnului Slavei lui Hristos (cu trup si suflet asemea Sfantului Moise care este in Cer invitat cu trup si suflet).
  #8  
Vechi 10.05.2011, 13:33:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Intrebati-l pe Sfantul Ioan Gura de Aur, ale carui citate le-am dat mai sus si le dau din nou, el va va lamuri:

"In acelasi timp, Iisus Hristos, voia sa-l intareasca pe Petru, si sa-i arate ca pata lepadarii lui era deja stearsa: pentru aceasta ii incredinteaza lui grija conducerii fratilor sai...""Caci chiar Petru nu indraznea atunci sa-L intrebe, si care-i facea semn altuia ca sa intrebe pentru el, care primeste atunci conducerea fratilor sai, si care nu numai nu-si incredinteaza interesele sale altuia, ci care chiar il intreaba pe Stapanul sau pentru altul."

Acum ati inteles cum e cu favoritismele ?
Mai bine sa ma intrebe si pe mine, ca eu am raspuns de vreo 4-5 ori la aceste citate, dar asta e.
  #9  
Vechi 10.05.2011, 13:39:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Alt articol catolic, pe care l-am dat si acum trei luni: "A existat asadar o continuitate neintrerupta intre traditia apostolica a invierii si inaltarii la cer a sfintei Fecioare Maria." http://www.desteptarea.ro/inaltarea-...are-maria.html

Iata din acelasi articol si una din "dovezi", de fapt e dovada dogmei ortodoxe, nu catolice:
"Stramutarea ei la cer este atestata inca din secolul al II-lea de un ucenic al apostolului Ioan, Leuciu. Studiile recente despre scrierile apocrife, ca si sapaturile arheologice din Palestina au confirmat scrierea lui Leuciu, Transitus Mariae, un panegiric iudeo crestin care se citea la mormantul Sfintei Fecioare Maria din Ghetsemani, cu ocazia sarbatorii inaltarii sale la cer. In acest document iudeo-crestin din primele secole ale erei crestine, se spune ca Sfanta Fecioara a murit la Ierusalim la cativa ani dupa moartea lui Isus ca Isus a venit cu un alai de ingeri si a luat sufletul Mariei, ducandu-l la Arborele Vietii ca apostolii au ingropat-o pe Maria la Ghetsemani, infruntand cu acea ocazie o prigoana a iudeilor ca dupa patru zile Isus a aparut din nou Mamei sale si a poruncit arhanghelului Mihai sa poarte la cer si trupul Mariei pentru a-l reuni cu sufletul sau."
  #10  
Vechi 10.05.2011, 13:45:07
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Mai bine sa ma intrebe si pe mine, ca eu am raspuns de vreo 4-5 ori la aceste citate, dar asta e.
"Primatul papal" asta e mai ceva decat "cuiul lui Pepelea".
Nu s-au inteles in prvinta lui nici in primul mileniu... daramite dupa Marea Schisma. Totusi pana la Marea Schisma Sfintii Parinti au mentinut comuniunea deplina in Biserica lui Hristos. Epsicopii Romeni, Papii, au avut roluri decisive in apararea ortodoxiei in primul mileniu. Din nefericire incepand cu filioque... lucrurile nu au mai fost asa
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican