![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aici nu la aceasta ma refeream, ci la ceea ce am explicat, dogmele diferite catolice creaza confuzii si contradictii chiar in invatatura catolica, contrazicand alte dogme si invataturi. Si dadeam exemplul cu Sinodul din 879, care nici nu poate fi acceptat in intregime de BC (din cauza ca el condamna Filioque si anuleaza alt sinod recunoscut ca si ecumenic in prezent de BC), nici nu poate fi considerat gresit, din cauza adoptarii Filioque, iar un papa nu poate gresi ex cathedra, deci nu se poate spune ca a gresit cand a ratificat hotararile acelui Sinod. Asadar o confuzie totala, la fel ca si in cazul altor dogme, iar catolicii trebuie sa-si apere credinta si trebuie sa accepte aceste erori de logica. La asta ma refeream. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dimpotriva, si acest episod pare a fi tot in favoarea inexistentei primatului. Patriarhul Alexandriei si regina Constantinopolui au colaborat in a-l scoate din scaunul episcopal si a-l deporta. Papa s-a opus, e normal ca Sf. Ioan a patrat bune relatii cu papa, doar nu era sa pastreze cu cei ce l-au surghiunit. Mai era doar episcopul de Antiohia in cadrul tetrarhiei. Si, foarte important, vedem ca nimeni n-a ascultat de papa, dovada ca nu exista niciun primat. http://ro.orthodoxwiki.org/Ioan_Gur%C4%83_de_Aur |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Daca imi aduc aminte s-a mai spus la topicul inchis ca si in BO se poate adopta ceva eronat, la fel ca in explicatia cu infailibilitatea. Dar nu e deloc asa. In primul rand noi avem un sinod, deci mult mai multe capete sa gandeasca, fata de o singura decizie, a papei.
In al doilea rand, sinodul nu e infailibil, avem sinoade declarate gresite, unul chiar de unire de la Ferrara. Daca un ierarh spune o prostie ramane el cu asta, nu o adopta Biserica. Chiar si un Patriarh de ar fi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar si aici scrie clar ca Domnul a cladit Biserica pe Petru, "piatra". Am gasit si Omiliile la Matei pe scribd, de data asta erau toate. In Omilia 54 e vorba de acel citat, scrie Sf. Ioan Hrisostom: "Adica, pe credinta in marturisirea lui Petru. Prin aceasta arata ca multi au sa creada; ii inalta gandirea lui Petru si il face pastor." Si care era marturisirea sf. Petru? Tu esti Fiul lui Dumnezeu. Apoi Sf. Ioan arata ca Iisus ii spune "Fiul lui Iona" pentru a-i arata ca la fel, El e Fiul lui Dumnezeu. Aceasta e piatra din capul unghiului, Iisus, Fiul lui Dumnezeu. Adica marturisirea lui Petru. Tot sf. Ioan arata ca Tatal a spus asta, pentru sf. Petru nu intelegea ce inseamna, de aceea i-a explicat Iisus. Va dau din nou interpretarea catolica, pentru ca trebuie sa repet: "Acum să privim mai îndeaproape versetul cheie: "Tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea" (Matei 16,18). Disputele referitoare la acest pasaj au fost dintotdeauna legate de semnificația termenului "piatră". La cine sau la ce se referă? Din moment ce însuși noul nume al lui Petru înseamnă "piatră", propoziția ar putea fi rescrisă astfel: "Tu ești Piatra și pe această piatră voi zidi Biserica Mea". Jocul de cuvinte pare evident, dar comentatorii care doresc să evite ceea ce decurge de aici – și anume punerea bazelor papalității – au sugerat că cuvântul "piatră" nu se poate referi la Petru ci trebuie să se refere la mărturisirea sa de credință ori la Cristos. " Nu spune in citat ca cei ce se opun primatului (papalitatii) spun ca cuvantul "piatra" nu e Petru, ci "marturisirea sa de credinta"? Adica exact ce spune Sf. Ioan Gura de Aur, care, daca ne uitam, o spune chiar mai clar, credinta in ceea ce spune Petru, deci nici macar pe ceea ce spune sf. Petru. Mai clar de atat nu cred ca se poate explica, doar sa lungim discutia. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Eu nu ascult de tine, si asa dovedesc ca nu tu nu ai autoritate". Domnule, Cristos nu a spus ca toti vor asculta, ci ca toti trebuie sa asculte. Cine nu asculta, e alegerea lui libera, pentru care va da socoteala. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In al doilea rand chiar ati uitat istoria? Chiar nu va mai aduceti aminte ce Sfintele Sinoade ecumenice si de hotararile acestora? (ordinea onorifica a patriarhiilor...) Daca in primul mileniu toti trebuiau sa "ascute" de papa, atat din punct de vedere dogmatic cat si jurisdictional de ce se mai organizau Sfinte Sinoade dupa Modelul Sfintilor Apostoli (Faptele Apostolilor 15)? Chiar ati uitat de titlul patriarhului de Constantinopol: Ecumnenic (de la grecescul oikumene = toata lumea). (Evident ca este vorba de un titlu onorific precum si cel de papa pe care il are Episkopul Romei). Chiar ati uitat ce inseamna titlul "primus inter pares" nu va spune nimic? Sau interpretati istoria ca si dogmatica "intr-un duh" "nou"? Va readucem aminte. http://en.wikipedia.org/wiki/Primus_...pares#Religion Infailibilitatea papala este contrara invataturii lui Hristos Iisus, este impotriva Duhului Sfant care spune: "din gura a doi sau trei sa se statorniceasca tot adevarul". Asadar sa luam aminte! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In al doilea rand, discutia era despre primatul papal, nu despre infailibilitatea papala. In al treilea rand, "primus inter pares" nu este in contradictie cu primatul papal, la fel cum nici "servus servorum Dei" nu este impotriva. Episcopii sunt egali in ceea ce priveste demnitatea episcopala, ceea ce explica si celebrele scrisori ale Papei Grigorie cel Mare impotriva titulaturii de "episcop universal" pe care si-a arogat-o Patriarhul Constantinopolului. Papa nu este decat episcopul Romei, iar primatul papal, desi izvoraste din calitatea de episcop al Romei, nu se identifica cu aceasta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Daca ati fi atenti la viata din Sfanta Treime, v-ar fi rusine ca sustineti primatul papal. In Sfanta Treime nicio persoana nu te opreste la ea, te trimite la cealalta. In Ortodoxie exista Sfantul Sinod, Sinod care nu lasa locul unei singure persoane asa cum se intampla cu papa in catolicism.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Titlul de Patriarh Ecumenic nu este decat onorific si nu confera nici un privilegiu dogmatic sau jurisdictional fata de ceilati patriarhi. In Sfintele Sinoade toti sunt egali! Pe cand cel de papa implica pretenii de infalilibilitate (dogmatica etc) precum si pretentii juristictionale fata de ceilati colegi episcopi. Nu se mai poate vorbi de egalitate sinolada intre episcopi. Despre implicatiile jurisdictionale nici nu mai are rost sa vorbim. |
|