Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.04.2011, 03:16:23
iana iana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.04.2008
Locație: romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Eu aduc în discuție probleme serioase și tu mă iei la mișto cu matrix. Nu am văzut decât un film din cele 3 (reloaded parcă) și nu mi-a plăcut. Liberul arbitru există. Dar din ce gândesc acesta se reduce numai la libertatea de-a alege. Atât. Nu și la ce alegem. Ori alegerile le facem în funcție de inteligență (nu ține de noi), educație (nu ține de noi), gusturi (nu țin de noi), întâmplări care ne-au marcat (nu țin de noi). Deci dacă din nefericire alegem răul, de ce să fim pedepsiți pentru asta din moment ce alegerea nu a ținut de noi exceptând simplul fapt că am ales să ne folosim de această libertate: aceea de-a alege. Însă raționamentul nu a fost al unei ființe speciale și unice ce ne credem el fiind produsul celorlalți.
Cred ca ai uitat sa iei in calcul autoeducatia care tine de noi. Sa nu fim deci suficienti. Chiar crezi ca esti doar produsul celorlalti? Noi nu suntem responsabili de nimic din ceea ce ni se intampla?
Cat despre pedepse asta-i treaba Lui Hristos Pantocrator. Nu suntem noi in masura sa-i judecam pe hindusi...Ce stim sigur e ca Ortodoxia e Calea sigura spre mantuire in rest nu-i treaba noastra sa ne pronuntam.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.04.2011, 09:49:07
vinerea13 vinerea13 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 01.04.2011
Mesaje: 52
Implicit Catre domnul Lucifer: observații corecte, concluzii greșite

Din punctul meu de vedere multe din observațiile tale sunt corecte.
Problema e cu concluziile pe care le tragi:
Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Deci e clar că omul rău nu are nicio vină pentru că e rău.


Pentru ca, în cele din urmă, să afirmi în mod voalat că:
- Dumnezeu NU este drept
- Dumnezeu NU este dragoste
- Dumnezeu NU oferă libertate
- Dumnezeu NU este bun (nu acordă a doua șansă):
Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Mai mult, de ce, dacă ne-a dat "libertatea" de-a alege, ne pedepsește dacă nu luăm decizia corectă. Să-i spui cuiva: ești liber să alegi între A și B, dar dacă alegi B ești pedepsit nu e libertate. E constrângere. Și de ce, dacă alegem greșit și vedem că am ales rău nu mai putem să revenim asupra deciziei? Parcă Dumnezeu era dragoste. Unde e dragostea când știm că vom fi lăsați în întunericul cel mai de afară dacă nu intrăm din prima. Dar de ce să nu putem intra și din a doua dacă suntem liberi să facem lucrul acesta?
Răspunsuri:
  1. Dumnezeu este drept
    Măcar că oamenii sunt diferiți și trăiesc în medii diverse, Dumnezeu, cel care i-a creeat, are un canal de comunicare cu fiecare dintre ei. Pe fiecare îi cheamă, le vorbește de câteva ori în decursul vieții lor. Pedeapsa va fi în funcție de accesul la informație și de răspunsul pe care omul îl dă lui Dumnezeu.
  2. Dumnezeu oferă omului libertate de alegere
    Dumnezeu îi oferă omului libertatea de a alege binele și răul.
    Este corect ca, dacă alege răul, omul să fie pedepsit.
  3. Dumnezeu este dragoste
    Pentru ca noi să putem fi iertați Dumnezeu a dăruit ce a avut mai scump: singurul Său Fiu.
  4. Dumnezeu este bun.
    El acordă nu doar a doua șansă. Oferă omului mai mult decât atât. Zeci și sute de șanse pe durata vieții lor.

Last edited by vinerea13; 16.04.2011 at 10:09:23.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.04.2011, 11:03:56
Lucemferre Lucemferre is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2011
Mesaje: 103
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vinerea13 Vezi mesajul
Din punctul meu de vedere multe din observațiile tale sunt corecte.
Problema e cu concluziile pe care le tragi:




Pentru ca, în cele din urmă, să afirmi în mod voalat că:
- Dumnezeu NU este drept
- Dumnezeu NU este dragoste
- Dumnezeu NU oferă libertate
- Dumnezeu NU este bun (nu acordă a doua șansă):
Nu am afirmat asta. Ci gândindu-mă la faptul că nu depinde de noi felul în care ne formăm raționamentele, mă întreb cât de autentic este iadul din Biblie. Deci pun la îndoială iadul din Scripturi și nu Dumnezeul iubitor. Se exclud reciproc. Pentru că fie există iadul și atunci Dumnezeu înseamnă că pedepsește (deși e o acțiune absurdă având în vedere cele enumerate până acum), fie iadul nu există ca loc de ispășire a pedepsei.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 16.04.2011, 11:54:42
vinerea13 vinerea13 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 01.04.2011
Mesaje: 52
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Nu am afirmat asta.
Ai afirmat, Lucifer.
Ai afirmat pe alt topic:
- evangheliile nu sunt autentice
- Scriptura a fost modificată
- Eva a fost creeată cu 200.000 de ani în urmă
- Dumnezeu înțelege faptul că păcatul e prea plăcut pentru a putea fi respins de om.
- Un laic va ajunge să se sinucidă dacă va lupta cu toate puterile lui împotriva păcatului.
- creaționismul nu e sustenabil...
Și ai afirmat pe acest topic:
- E clar că omul rău nu are nicio vină pentru că e rău
- Dumnezeu NU este drept
- Dumnezeu NU este dragoste
- Dumnezeu NU oferă libertate
- Dumnezeu NU este bun (nu acordă a doua șansă)
Nu ai afirmat în mod direct ci indirect, prin întrebări similare cu ale șarpelui din Genesa: „ - oare?”. Arunci îndoieli, umbre și acuzații asupra Bibliei și asupra lui Dumnezeu iar dacă ești confruntat te eschivezi: „ n-am zis, nu ați înțeles voi bine...etc.”
Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Ci gândindu-mă la faptul că nu depinde de noi felul în care ne formăm raționamentele, mă întreb cât de autentic este iadul din Biblie. Deci pun la îndoială iadul din Scripturi și nu Dumnezeul iubitor. Se exclud reciproc. Pentru că fie există iadul și atunci Dumnezeu înseamnă că pedepsește (deși e o acțiune absurdă având în vedere cele enumerate până acum), fie iadul nu există ca loc de ispășire a pedepsei.
Iadul există. Dumnezeu este un Dumnezeu iubitor.

Iubirea lui Dumnezeu nu este incompatibilă cu existența iadului.
Pentru că Dumnezeul iubitor este și un Dumnezeu drept.
El răsplătește binele și pedepsește răul.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.04.2011, 12:07:16
Lucemferre Lucemferre is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2011
Mesaje: 103
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vinerea13 Vezi mesajul
Arunci îndoieli, umbre și acuzații asupra Bibliei și asupra lui Dumnezeu iar dacă ești confruntat te eschivezi: „ n-am zis, nu ați înțeles voi bine...etc.”
Și nu am voie să mă îndoiesc? Ba mă îndoiesc. Îmi pun întrebări, cercetez și văd că lucrurile nu se leagă. Nu cer doveyi asupra existenței lui Dumnezeu. Știu că există. Dar e cel din Biblie, Coran, VT? Mă îndoiesc.

Tocmai pentru că e și DREPT, nu ar trebui să pedepsească pe nimeni. Pentru că tu ești creștină, dar nu ție ți se datorează lucrul acesta. Pentru că tu crezi ceva despre Bine, dar, iar, nu ție ți se datorează lucrul acesta. Pentru că deși ai avut șansa să alegi între a crede și a nega și ai ales să crezi, nu ție ți se datorează această alegere. Dacă erai musulmană negai.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.04.2011, 12:08:48
Lucemferre Lucemferre is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.01.2011
Mesaje: 103
Implicit

Vineri, aia ai înțeles tu. Dă-mi citate cu vorbele mele în care scriu exact că "Dumnezeu NU...". Dacă nu le găsești, înseamnă că asta ai dedus tu. Dar poate eu am vrut să spun altceva.
Adică nu mai căuta. Începem să ne certăm pe forum și eu vreau să dezbat, nu să mă apăr ca și cum faptul că mă îndoiesc e ceva rău. Am explicat clar că creaționismul nu e sustenabil așa cum îl expune Tradiția(scrie tot, dacă tot scrii). Treaba cu păcatul ține de creier și de felul în care acesta funcționează, dar creierul a fost format tot de Dumnezeu. Un laic cu probleme psihice (ai uitat să menționezi și asta) e posibil (iar ai uitat) să ajungă să se sinucidă etc.

Last edited by Lucemferre; 16.04.2011 at 12:13:38.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 18.04.2011, 12:10:21
mishi55's Avatar
mishi55 mishi55 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.03.2010
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 218
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucemferre Vezi mesajul
Nu am afirmat asta. Ci gândindu-mă la faptul că nu depinde de noi felul în care ne formăm raționamentele, mă întreb cât de autentic este iadul din Biblie. Deci pun la îndoială iadul din Scripturi și nu Dumnezeul iubitor. Se exclud reciproc. Pentru că fie există iadul și atunci Dumnezeu înseamnă că pedepsește (deși e o acțiune absurdă având în vedere cele enumerate până acum), fie iadul nu există ca loc de ispășire a pedepsei.
Problema este pusă greșit. Se despică prea mult firul în patru. Se face filosofie. Lucrurile sunt mult mai simple. Acea "obiectivitate" și "independență" nu ar putea exista decât într-o lume care nu a fost creată de Dumnezeu - or, așa ceva nu există. Lumea este creația lui Dumnezeu, omul este creația lui Dumnezeu. Iar acum, omul vine și spune: "Dar de ce trebuie să ascult de Dumnezeu? Ce dacă m-a creat? Eu pot să-L neg, să nu-L urmez, ba chiar să-L urăsc!" Bun, și aici vine acea libertate pe care o vrei: poți alege să-L negi, sau să nu-L urmezi, poți alege orice. E dreptul tău. E alegerea ta. Iar iadul este consecința alegerii de a sta departe de Dumnezeu. Dumnezeu nu te obligă să-L urmezi. Dar dacă alegi iadul, asumă-ți responsabilitatea, nu da vina pe Dumnezeu. Iadul nu a fost creat anume de Dumnezeu ca loc de pedeapsă. Iadul este eea ce a rămas acolo de unde a plecat Dumnezeu (deci, într-o privință, ai dreptate: se exclud reciproc). Așa cum întunericul e absența luminii, iadul e îndepărtarea de Dumnezeu. Iar Dumnezeu a dat atâta libertate tuturor, încât nici măcar pe diavoli nu i-a distrus.
Tu, care vrei libertate pură, dreptul de a alege, tu ești capabil să-ți asumi și consecințele alegerilor tale?
Poate răspunsul meu ți se pare simplist, pueril. Am încercat să răspund cât mai simplu. Dacă vrei cu adevărat răspuns, citește pe îndelete Patericul - fie el egiptean, atonit, al Lavrei Peșterilor, oricare vrei tu. Și dacă la sfârșit nu vei avea răspunsul, clar și limpede, mai vorbim.
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!"
(rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.04.2011, 13:01:16
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Toata lumea e de acord ca Dumnezeu ne-a acordat posibilitatea alegerii intre bine si rau. Adica, ne-a creat cu liber arbitru. Libertatea noastra e una din dimensiunile principale ale chipului lui Dumnezeu in noi. La fel, toata lumea e de acord ca in functie de alegerea noastra putem fi fie impreuna cu Dumnezeu pentru eternitate, fie in afara comuniunii cu Dumnezeu. Nimic de neinteles si nimic de comentat pana aici. Dumnezeu a creat doua locatii pentru cele doua situatii: o locatie este Imparatia Sa si alta locatie este Iadul. Unii spun ca ar mai exista si o a treia locatie, dar asta nu e important in discutia noastra. Bun, deci pana aici nu sunt probleme. Problema apare atunci cand spunem ca in Iad Dumnezeu ne pedepseste vesnic pentru alegerea proasta pe care am facut-o. Aceasta idee a unei pedepse vesnice realizata din vointa unui Dumnezeu Atotiubitor si Atotdrept naste nedumeriri si ridica probleme mari. Nimeni nu contesta ca Dumnezeu mai poate folosi si pedeapsa, ocazional, dar numai si numai pentru indreptare. Asa cum si un tata il mai pedepseste pe copil, cu scop de indreptare, tot asa procedeaza si Dumnezeu cu noi. Insa o pedeapsa vesnica e cu totul si cu totul altceva. E ca si cum tatal, dupa incercari repetate de a-l aduce pe calea cea buna pe fiul sau, la sfarsit ii spune ca-l va chinui la nesfarsit pentru indaradnicia lui. Acest chin la nesfarsit nu mai e in scop pedagogic, copilului nu i se mai acorda nicio sansa de indreptare, ci pare a fi o razbunare eterna pentru o proasta alegere. Sigur, sunt multi cei care incadreaza acesta pedeapsa vesnica la capitolul dreptate si inca dreptate dumnezeiasca. Viziunea aceasta a unui Dumnezeu pedepsitor e contrabalansata de ideea ca tot Dumnezeu e cel ce rasplateste infinit buna alegere. Adica Dreptatea e vazuta ca un fel de cantar sau balanta unde pedeapsa dintr-o parte e tinuta in cumpana de rasplata din partea ailalta. Dar exista si viziunea cealalta, ca Dumnezeu doar desparte pe cei rai de cei buni, iar rasplata si pedeapsa sunt simple urmari ale comuniunii sau lipsei de comuniune cu Dumnezeu. Aici Dreptatea lui Dumnezeu e in acord cu libertatea de alegere a omului si in acord cu Bunatatea Sa. Insa, recunosc ca aceasta viziune nu e majoritara nici in Ortodoxie si nici in alte confesiuni.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 18.04.2011, 13:53:28
luciand luciand is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.04.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 170
Implicit

Ceea ce trebuie reținut, ca punct de plecare în orice discuție pe această temă, este că nu există un loc în spațiu desemnat cu numele de Iad. Există o stare numită Iad și această stare este lipsa dragostei lui Hristos. Cel mai frumos a reușit să sintetizeze acest lucru mishi55: "Iadul este ceea ce a rămas acolo de unde a plecat Dumnezeu".
Imaginea cea mai intuitivă a evoluției sufletelor după moarte este cea dată de Sfântul Dionisie Areopagitul. Pentru că, spune Sfântul Dionisie, sufletele evoluează și după moarte. Ele nefiind muritoare nici n-ar putea să rămână într-un status-quo. Nu există decât urcare sau coborâre! Atunci când ni se pare că stagnăm, nu facem decât inflexiunea de la urcuș spre coborâre sau invers!
Iar Sfântul Dionisie spunea că evoluția sufletelor după moarte se desfășoară pe o spirale conică al cărui vârf îl închipuie pe Hristos. Sufletele pe care moartea le-a surprins într-un urcuș duhovnicesc își continuă acest urcuș, apropiindu-se de Hristos și, deopotrivă, unele de altele.
Mai mult, sufletele aflate mai sus pe spirala urcușului spre Dumnezeu le ajută și pe cele aflate mai jos, toate fiind susținute în urcarea lor de cetele îngerești!
Din contră, sufletele surprinse de moarte într-o stare căzută, lepădate de Hristos și de iubirea Sa, continuă să coboare, depărtându-se de el, dar și unele de altele!
Reply With Quote
  #10  
Vechi 18.04.2011, 13:59:50
costel's Avatar
costel costel is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 21.09.2006
Mesaje: 4.824
Implicit

Citat:
În prealabil postat de luciand Vezi mesajul
Cel mai frumos a reușit să sintetizeze acest lucru mishi55: "Iadul este ceea ce a rămas acolo de unde a plecat Dumnezeu".
Potrivit Parintilor, Dumnezeu este prezent si in iad, numai ca cei de aici atat de mult s-au inchis in ei insisi incat nu mai pot primi iubirea dumnezeiasca. Aceasta iubire dumnezeiasca se pogoara si asupra celor din iad, numai ca celor ajunsi aici le provoaca durere. E ca lumina soarelui - pentru un ochi sanatos, lumina aduce bucurie, pentru unul bolnav - suferinta, durere.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pedeapsa pentru pacate Florin-Ionut Pocainta 147 02.11.2013 15:06:22
Pedeapsa cu moartea marinel 07 Intrebari utilizatori 40 22.03.2011 00:45:29
Pedeapsa capitala Dia20_diana Eutanasia 82 21.01.2011 23:14:24
Crima fara pedeapsa... silverstar Generalitati 37 11.04.2009 16:09:06
Pedeapsa pentru vrajitorie ! cristiboss56 Vrajitoria 0 17.12.2008 19:55:01