![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre pedepse asta-i treaba Lui Hristos Pantocrator. Nu suntem noi in masura sa-i judecam pe hindusi...Ce stim sigur e ca Ortodoxia e Calea sigura spre mantuire in rest nu-i treaba noastra sa ne pronuntam. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Din punctul meu de vedere multe din observațiile tale sunt corecte.
Problema e cu concluziile pe care le tragi: Pentru ca, în cele din urmă, să afirmi în mod voalat că: - Dumnezeu NU este drept Citat:
Last edited by vinerea13; 16.04.2011 at 10:09:23. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ai afirmat, Lucifer.
Ai afirmat pe alt topic:Nu ai afirmat în mod direct ci indirect, prin întrebări similare cu ale șarpelui din Genesa: „ - oare?”. Arunci îndoieli, umbre și acuzații asupra Bibliei și asupra lui Dumnezeu iar dacă ești confruntat te eschivezi: „ n-am zis, nu ați înțeles voi bine...etc.”- evangheliile nu sunt autenticeȘi ai afirmat pe acest topic: Citat:
Iubirea lui Dumnezeu nu este incompatibilă cu existența iadului. Pentru că Dumnezeul iubitor este și un Dumnezeu drept. El răsplătește binele și pedepsește răul. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tocmai pentru că e și DREPT, nu ar trebui să pedepsească pe nimeni. Pentru că tu ești creștină, dar nu ție ți se datorează lucrul acesta. Pentru că tu crezi ceva despre Bine, dar, iar, nu ție ți se datorează lucrul acesta. Pentru că deși ai avut șansa să alegi între a crede și a nega și ai ales să crezi, nu ție ți se datorează această alegere. Dacă erai musulmană negai. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vineri, aia ai înțeles tu. Dă-mi citate cu vorbele mele în care scriu exact că "Dumnezeu NU...". Dacă nu le găsești, înseamnă că asta ai dedus tu. Dar poate eu am vrut să spun altceva.
Adică nu mai căuta. Începem să ne certăm pe forum și eu vreau să dezbat, nu să mă apăr ca și cum faptul că mă îndoiesc e ceva rău. Am explicat clar că creaționismul nu e sustenabil așa cum îl expune Tradiția(scrie tot, dacă tot scrii). Treaba cu păcatul ține de creier și de felul în care acesta funcționează, dar creierul a fost format tot de Dumnezeu. Un laic cu probleme psihice (ai uitat să menționezi și asta) e posibil (iar ai uitat) să ajungă să se sinucidă etc. Last edited by Lucemferre; 16.04.2011 at 12:13:38. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tu, care vrei libertate pură, dreptul de a alege, tu ești capabil să-ți asumi și consecințele alegerilor tale? Poate răspunsul meu ți se pare simplist, pueril. Am încercat să răspund cât mai simplu. Dacă vrei cu adevărat răspuns, citește pe îndelete Patericul - fie el egiptean, atonit, al Lavrei Peșterilor, oricare vrei tu. Și dacă la sfârșit nu vei avea răspunsul, clar și limpede, mai vorbim.
__________________
"Doamne, întoarce la bunătate și la rugăciune pe toți vrăjmașii mei! Amin!" (rugăciunea Părintelui Stareț de la Bușteni, Gherontie Puiu) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toata lumea e de acord ca Dumnezeu ne-a acordat posibilitatea alegerii intre bine si rau. Adica, ne-a creat cu liber arbitru. Libertatea noastra e una din dimensiunile principale ale chipului lui Dumnezeu in noi. La fel, toata lumea e de acord ca in functie de alegerea noastra putem fi fie impreuna cu Dumnezeu pentru eternitate, fie in afara comuniunii cu Dumnezeu. Nimic de neinteles si nimic de comentat pana aici. Dumnezeu a creat doua locatii pentru cele doua situatii: o locatie este Imparatia Sa si alta locatie este Iadul. Unii spun ca ar mai exista si o a treia locatie, dar asta nu e important in discutia noastra. Bun, deci pana aici nu sunt probleme. Problema apare atunci cand spunem ca in Iad Dumnezeu ne pedepseste vesnic pentru alegerea proasta pe care am facut-o. Aceasta idee a unei pedepse vesnice realizata din vointa unui Dumnezeu Atotiubitor si Atotdrept naste nedumeriri si ridica probleme mari. Nimeni nu contesta ca Dumnezeu mai poate folosi si pedeapsa, ocazional, dar numai si numai pentru indreptare. Asa cum si un tata il mai pedepseste pe copil, cu scop de indreptare, tot asa procedeaza si Dumnezeu cu noi. Insa o pedeapsa vesnica e cu totul si cu totul altceva. E ca si cum tatal, dupa incercari repetate de a-l aduce pe calea cea buna pe fiul sau, la sfarsit ii spune ca-l va chinui la nesfarsit pentru indaradnicia lui. Acest chin la nesfarsit nu mai e in scop pedagogic, copilului nu i se mai acorda nicio sansa de indreptare, ci pare a fi o razbunare eterna pentru o proasta alegere. Sigur, sunt multi cei care incadreaza acesta pedeapsa vesnica la capitolul dreptate si inca dreptate dumnezeiasca. Viziunea aceasta a unui Dumnezeu pedepsitor e contrabalansata de ideea ca tot Dumnezeu e cel ce rasplateste infinit buna alegere. Adica Dreptatea e vazuta ca un fel de cantar sau balanta unde pedeapsa dintr-o parte e tinuta in cumpana de rasplata din partea ailalta. Dar exista si viziunea cealalta, ca Dumnezeu doar desparte pe cei rai de cei buni, iar rasplata si pedeapsa sunt simple urmari ale comuniunii sau lipsei de comuniune cu Dumnezeu. Aici Dreptatea lui Dumnezeu e in acord cu libertatea de alegere a omului si in acord cu Bunatatea Sa. Insa, recunosc ca aceasta viziune nu e majoritara nici in Ortodoxie si nici in alte confesiuni.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ceea ce trebuie reținut, ca punct de plecare în orice discuție pe această temă, este că nu există un loc în spațiu desemnat cu numele de Iad. Există o stare numită Iad și această stare este lipsa dragostei lui Hristos. Cel mai frumos a reușit să sintetizeze acest lucru mishi55: "Iadul este ceea ce a rămas acolo de unde a plecat Dumnezeu".
Imaginea cea mai intuitivă a evoluției sufletelor după moarte este cea dată de Sfântul Dionisie Areopagitul. Pentru că, spune Sfântul Dionisie, sufletele evoluează și după moarte. Ele nefiind muritoare nici n-ar putea să rămână într-un status-quo. Nu există decât urcare sau coborâre! Atunci când ni se pare că stagnăm, nu facem decât inflexiunea de la urcuș spre coborâre sau invers! Iar Sfântul Dionisie spunea că evoluția sufletelor după moarte se desfășoară pe o spirale conică al cărui vârf îl închipuie pe Hristos. Sufletele pe care moartea le-a surprins într-un urcuș duhovnicesc își continuă acest urcuș, apropiindu-se de Hristos și, deopotrivă, unele de altele. Mai mult, sufletele aflate mai sus pe spirala urcușului spre Dumnezeu le ajută și pe cele aflate mai jos, toate fiind susținute în urcarea lor de cetele îngerești! Din contră, sufletele surprinse de moarte într-o stare căzută, lepădate de Hristos și de iubirea Sa, continuă să coboare, depărtându-se de el, dar și unele de altele! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Potrivit Parintilor, Dumnezeu este prezent si in iad, numai ca cei de aici atat de mult s-au inchis in ei insisi incat nu mai pot primi iubirea dumnezeiasca. Aceasta iubire dumnezeiasca se pogoara si asupra celor din iad, numai ca celor ajunsi aici le provoaca durere. E ca lumina soarelui - pentru un ochi sanatos, lumina aduce bucurie, pentru unul bolnav - suferinta, durere.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pedeapsa pentru pacate | Florin-Ionut | Pocainta | 147 | 02.11.2013 15:06:22 |
Pedeapsa cu moartea | marinel 07 | Intrebari utilizatori | 40 | 22.03.2011 00:45:29 |
Pedeapsa capitala | Dia20_diana | Eutanasia | 82 | 21.01.2011 23:14:24 |
Crima fara pedeapsa... | silverstar | Generalitati | 37 | 11.04.2009 16:09:06 |
Pedeapsa pentru vrajitorie ! | cristiboss56 | Vrajitoria | 0 | 17.12.2008 19:55:01 |
|