![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
[quote=lacrimi;180855]Dumnezeu nu poate fi, asta e clar... In primul rand ca sufera de mandrie toti dintre ei, ceea ce e considerat un pacat mare in fata lui Dumnezeu.
Eu raman la una din astea doua variante: diavol sau hipnoza. Si totusi nu suporta Sfanta Cruce si icoanele... Ce treaba ar avea hipnoza cu asta?...[/QUO Din greseala am dat peste acest site...nu-mi vine sa cred cat de mult ne urati...si Dumnezeu a lasat clar scris in 1 Ioan 2:9,10 ; 1 Ioan 4:11;Romani 14:13...Oricum noi va iubim si ne rugam pt.voi ,nu sa va botezati la pocaiti (cum zic multi) ci sa ajungeti sa-L cunoasteti pe Dumnezeu,Cel care a dat pe singurul Sau Fiu sa moara pt.noi pe Calvar..care a luat pacatele si bolile noastre,care ne-a lasat un Mangaietor sa ne calauzeasca pana la sfarsitul lumii... Si apropo cu inchinarea la icoane...lucru pe care Dumnezeu il uraste si spune in Galateni 5:19-20...inchinarea la IDOLI...inchinarea la ICOANE(eu nu gasesc niciunde in Biblie icoana cu chipul lui Dumnezeu,sf.X si Y ci dimpotriva,vorbeste despre fiara si icoana ei(Anticristul)... Si crucea...cum sa o pup cand pt.mine inseamna suferinta Domnului Isus pe Calvar...si niciunde in Biblie nu apare Sfanta Cruce...dupa rastignire crucea nu mai este amintita ...de ce voi puneti asa mult pret pe ea??? Domnul sa va binecuvinteze pe toti si sa va umble de bucuria Lui si atunci cand vom merge Acasa sa ne intalnim cu toti!!!! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Si apropo despre icoane....noi NU NE INCHINAM LA IDOLI,in capu vostru icoanele sunt idoli.
__________________
Averile comune pot fi furate, dar bogatiile adevarate nu. In sufletul fiecaruia se afla lucruri pretioase care nu pot fi luate. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu mi-o lua în nume de rău, spunând că glumesc cu lucrurile sfinte.
Nu în capul nostru, ci pe pereți! |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
" Sa nu-ti faci chip cioplit " ( Iesire 20, 4 ). Dar tot atunci, Dumnezeu a poruncit lui Moise sa faca icoane, spunandu-i : " Sa faci doi heruvimi de aur si sa-i faci ca dintr-o bucata, ca si cum ar rasari din cele doua capete ale capacului " ( Iesire 25, 19 ). Deci, daca admitem ca textul din Iesire 20, 4 vorbeste despre icoane, atunci s-ar contrazice cu cel din Iesire 25, 19. Asadar, primul text vorbeste despre idoli ( sa nu faci ) si al doilea text despre icoane ( sa faci ) si nu mai avem nici o contradictie, ci dimpotriva, o precizare foarte clara : Sa nu-ti faci idoli, dar sa-ti faci icoane!Asa ca nu mai amestecati una cu alta ,nici un ortodox nu se inchina la vitei facuti din aur ..... ,ne inchinam la chipul Domnului,Maica Domnului .
__________________
Averile comune pot fi furate, dar bogatiile adevarate nu. In sufletul fiecaruia se afla lucruri pretioase care nu pot fi luate. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca reluam exemplele date cu "sa nu iti faci chip cioplit" si "sa faci doi heruvimi de aur" sunt deacord ca primul se refera la a nu face "idoli" in timp ce al doilea exemplu arata bine ca se pot face icoane, insa trebuie mers pana la capat cu observatia si anume, acolo unde ne-a zis sa nu ne facem idoli ne-a spus si sa nu ne inchinam lor, in timp ce, acolo unde a zis sa facem heruvimi (si deci icoane) nu a zis ca ar trebui sa ne inchinam acestor heruvimi, deci icoanelor. Cu alte cuvinte nu avem voie sa ne facem idoli si sa ne inchinam lor, dar avem voie sa facem icoane prin care sa acordam cinstea cuvenita celor reprezentati in ele, insa inchinarea ramane lui Dumnezeu. In Vechiul Testament exista si o fraza in care ni se spune sa nu ne facem imagini a ceea ce exista in Cer, sau pe pamant etc, insa nu imi aduc aminte bine paragraful, dar stiu ca la vremea cand l-am citit nu prea am inteles la ce anume se refera din moment ce iata ca putem face heruvimi si icoane. Daca cunoasteti paragraful, mi-ar placea sa aud modul in care l-ati inteles dvs, poate asa ma mai clarific si eu :) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Averile comune pot fi furate, dar bogatiile adevarate nu. In sufletul fiecaruia se afla lucruri pretioase care nu pot fi luate. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Despre faptul ca: "Să nu-ți faci chip cioplit" inseamna sa nu ne facem idoli sunt perfect deacord. Partea a doua insa: "nici vreo înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ", nu se refera tot la idoli? Daca nu, atunci la ce se refera? Si intreb pentru ca in Cer nu se afla nici o "creatura,inchipuire rea" ci se afla tocmai Dumnezeu, ingerii si sfintii, adica cei carora le facem icoane. Daca Dumnezeu a zis sa nu facem vreo infatisare a ceea ce se afla in Cer, dar pe de alta parte a zis sa facem Heruvimi de aur, iar El nu se poate contrazice, cum le impacam pe amandoua? Nu se impaca tocmai prin ceea ce a zis in continuare? Adica: "Să nu te închini înaintea lor, și să nu le slujești; căci Eu, DOMNUL, Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu gelos"? Cu alte cuvinte, interdictia de a face "înfățișare a lucrurilor care sunt sus în ceruri, sau jos pe pământ" nu se refera la interdictia de a face icoane, ci la interdictia de a considera icoana si pe cel din icoana ca si cum ar fi Dumnezeu. De aceea scrie: "Să nu te închini înaintea lor, și să nu le slujești", pentru ca omul nu slujeste lucrurilor din Cer, ci ii slujeste lui Dumnezeu si i se inchina lui, inchinarea insemnand a recunoaste drept stapan suprem pe cel caruia ne inchinam. De aceea inchinarea o facem in numele Tatalui si Fiului si Sfantului Duh. Aceste Treimi ne inchinam noi pentru ca ea este Dumnezeu, Creatorul nostru. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Apoi să faci doi heruvimi de aur; și să-i faci ca dintr-o bucată, ca și cum ar răsări din cele două capete ale capacului; Să pui un heruvim la un capăt și un heruvim la celălalt capăt al capacului. și heruvimii să-i faci ca și cum ar ieși din capac. Heruvimii aceștia să fie cu aripile întinse pe deasupra capacului, acoperind cu aripile lor capacul, iar fețele să și le aibă unul spre altul; spre capac să fie fețele heruvimilor. Apoi să pui acest capac deasupra la chivot, iar în chivot să pui legea ce îți voi da. Aveti dreptate cand spuneti ca Dumnezeu nu porunceste nicaieri ca evreii sa se inchine la cei 2 heruvimi. Si atunci va intreb eu, cine e in pericol de idolatrie, cel ce se inchina printr-io icoana(desi Dumnezeu nu a zis nicaieri asa ceva) sau cel ce prefera sa nu se inchine printr-o icoana pentru ca Dumnezeu nu i-a zis nicaieri sa faca asa ceva? (N)P sunt criticati din cauza acestui lucru, insa mai bine sa asculti de ceea ce zice Dumnezeu decat de ceea ce nu zice. Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
M-am intrebat si eu de unde sa fi aparut greseala, si poate o explicatie sa fie traducerea cu "inchinare" a cuvantului "plecaciune" care apare de mai multe ori in Biblia ortodoxa romaneasca din cauza ca, la romani, era ceva obisnuit a se spune ca oamenii se inchina domnitorului de exemplu, sau ca un anumit lucru era inchinat cuiva, pentru a spune de fapt ca ii era oferit in semn de recunostinta. Sau se spune de exemplu ca inchinam un pahar in cinstea cuiva, sau pentru sanatatea cuiva, etc, fara sa insemne ca ne inchinam acelei persoane si facem din ea un idol. Din cauza sensului destul de lax al acestui cuvant in limba romana, s-a folosit cuvantul si in cele religioase pentru a spune de fapt plecaciune, sau semn de cinste etc. Iar apoi, s-a uitat ca de fapt nu este vorba de nimic mai mult decat atat, folosindu-se astfel abuziv cuvantul pentru a insemna efectiv inchinare. Dar este greseala, si au existat preoti care au incercat sa explice ca inchinarea datorata lui Dumnezeu nu este acelasi lucru cu venerarea sfintilor, chiar daca acum multi folosesc cuvantul de inchinare. Sunt deacord ca ar fi bine de evitat pentru a disparea ambiguitatile. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Să nu-ți faci chip cioplit și nici un fel de asemănare a nici unui lucru din câte sunt în cer, sus, și din câte sunt pe pământ, jos, și din câte sunt în apele de sub pământ! Să nu te închini lor, nici să le slujești, că Eu, Domnul Dumnezeul tău, sunt un Dumnezeu zelos, care pedepsesc pe copii pentru vina părinților ce Mă urăsc pe Mine, până la al treilea și al patrulea neam... Ce inseamna pentru dumneavoastra "nici un fel de asemanare"? Citat:
In al doilea rand Dumnezeu le-a zis sa faca cei 2 heruvimi pe chivot insa nu cu scopul de a se inchina evreii la heruvimi. Intre cei 2 heruvimi aparea slava lui Dumnezeu. Dumneavoastra considerati ca daca Dumnezeu le spune evreilor sa faca un obiect reprezentand un inger etc inseamna ca le spunea sa faca cu scop de a se inchina la el, lucru care nu e adevarat. Nu veti gasi nicaieri ca Dumnezeu le spune evreilor sa se inchine la cei 2 heruvimi. Un exemplu foarte clar e cel cu sarpele de arama. Dumnezeu le spune sa faca un sarpe de arama dar cand evreii au inceput sa se inchine la el, acel sarpe a fost distrus. Conform cu ce spuneti dvs ar insemna ca evreii aveau tot dreptul sa se inchine la sarpe de vreme ce Dumnezeu le-a zis sa il faca. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre vorbirea cu mortii | strajeru | Secte si culte | 2 | 09.04.2018 23:32:16 |
| Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? | petrut-angel | Secte si culte | 1534 | 12.03.2018 23:00:37 |
| Vorbirea in limbi - ajutor | Archangel | Reguli generale de utilizare a forumului | 37 | 03.01.2013 13:16:48 |
| Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali | gpalama | Secte si culte | 4 | 29.05.2010 22:11:29 |
| DESPRE VORBIREA IN LIMBI | Ioan_Ciobota | Generalitati | 4 | 24.03.2010 18:09:10 |
|
|