![]() |
![]() |
|
#91
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In Biblie scrie ca dreptii din Vechiul Testament erau scrisi in cartea vietii. Din ce am inteles ei mergeau intr-un loc mai special din Iad, numit sanul lui Avraam. Atunci cand Iisus a fost rastignit si a murit pe cruce, in zilele pana la inviere S-a dus in Iad si luat de acolo si sufletele dreptilor. Nu au avut nevoie de Botez pentru ca a venit chiar Dumnezeu Fiul si i-a scos din Iad. Mai exista Botezul sangelui, pentru martiri, si botezul dorintei. De asemenea cunoastem doua cazuri in care pagani au fost scosi din Iad la rugaciunile unor sfinti. In rest toti trebuie sa se boteze. |
#92
|
||||
|
||||
![]() Citat:
V-as fi recunoscator daca ati lua fiecare intrebare pusa de mine si ati raspunde concret la intrebare. Daca e nevoie sa repet intrebarile sau sa le reformulez, pot face si asta. Citat:
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog |
#93
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Raspunsul tau si citez "Atunci cand Iisus a fost rastignit si a murit pe cruce, in zilele pana la inviere S-a dus in Iad si luat de acolo si sufletele dreptilor. Nu au avut nevoie de Botez pentru ca a venit chiar Dumnezeu Fiul si i-a scos din Iad." este foarte bun. Vezi cum ai spus ca "Nu au avut nevoie de Botez"? Si apoi dai si motivul pentru care nu au avut nevoie "pentru ca a venit chiar Dumnezeu Fiul si i-a scos din Iad" - adica pe limba mea, Domnul le-a sters pacatul original. Si dai si tot felul de alte exemple in care arati ca oameni nebotezati au fost mantuiti pentru diverse motive. Rezulta ca exista cazuri in care se poate mantui omul si fara botez. Si asa este, pacatul original a fost sters in ziua in care Domnul i-a scos pe drepti din Iad, s-a sters pentru toti oamenii. Doar pacatele proprii mai trebuie sterse, si acelea se sterg prin cainta omului, chiar si inainte de moarte, si prin rugaciunile altora pentru ei (cazurile aratate de tine). Cum poti afirma atunci "In rest toti trebuie sa se boteze"? Pai asa ziceau ortodocsii si pe vremea cand uite ca unii au fost scosi din Iad pentru rugaciunea altora, si ca atare au aratat ca teoria ortodoxa "In rest toti trebuie sa se boteze" nu este adevarata. Trebuie sa se boteze cei care au credinta in Iisus, care vor sa se lepede de pacate si au timp sa se boteze pentru spalarea acestor pacate facute de ei. |
#94
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apostolii nu au trait mai multe secole ca sa va puteti exprima "in secolele de inceput", ci viata lor misionara a fost cu mult mai putin de un secol timp in care nu a existat nici o invatatura cu botezarea copiilor. |
#95
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asfel El a putut sa stearga orice pacat celor, carora le ierta pacatele. Dealtfel pacatul adamic este pacatul originar, caci vine de la origine; nu original, caci nu are legatura cu originalitatea. In Biblie scrie sa nu talcuim Scripturile cu mintea noastra, ci sa luam talcuirile Sfintilor Parinti. Daca ai ajuns sa te indoiesti de invatatura BO, e grav. "Totul s-a schimbat" zici; dar nu in bine, adaug eu, caci te-ai indepartat de adevar. Ori adevarul ne-a fost dat de catre Sfintii Parinti prin Duhul Sfant. Poate careva dintre noi sa spuna ca are mai mult Duh Sfant decat Sfintii Parinti incat sa poata interpreta Scripturile mai bine ca acestia?!? Din pacate se mai aud din cand in cand glasuri care au aceasta pretentie incredibila. Pacat! |
#96
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Intrucit aceasta marturisire privind neindoeilnic timpul de cand s-a botezat o facea in anul 156, rezulta ca a primit Botezul in jurul anului 70 "in varsta frageda a copilariei" . Secolul intai este destul de aproape de apostoli? voi reveni cu intrebarile pe puncte...
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog |
#97
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar uite ce zice Sf. Maxim Marturisitorul: "Prelungirea pacatului in lume se face prin pofta care sta la inceputul nasterii". Dupa cum afirma si Pr. Dumitru Staniloae, "pacatul originar se transmite prin specie: deci toti oamenii, nascuti din barbat si femeie au pacatul adamic. Singurul, Care nu S-a nascut astfel a fost Iisus Hristos. Motivul: pentru mantuire trebuia un om in care firea omenesca sa-si aiba un nou inceput curat, asa cum l-a avut prima data.Inceputul in pofta este o abatere de la norma ei data prin creatiune. La nasterea lui Iisus ca om s-a produs o noua interventie a lui Dumnezeu. Numai asa putea fi scoasa natura umana din cercul vicios si tragic al pacatului si mortii." (Restaurarea omului" p.160-161) Fiind o continuare a speciei, noi ne nastem cu pacatul originar; acesta nu ni se ridica automat, ci prin Sf. Taina a Botezului. |
#98
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In loc sa afirmi despre mine ca: "inca nu ai citit despre cele doua firi ale lui Iisus Hristos: El S-a intrupat ca om si Dumnezeu totodata. Asfel El a putut sa stearga orice pacat celor, carora le ierta pacatele." ai fi putut sa ma intrebi daca am citit despre aceste doua firi si daca stiu ca El a putut sa stearga orice pacat celor carora le ierta pacatele si asa ai fi aflat ca raspunsul meu este ca Da, am citit despre cele doua firi ale lui Iisus, om si Dumnezeu. Tu sustii deci ca prin firea dumnezeiasca Iisus a putut ierta inclusiv pacatul adamic si fara sa se rastigneasca pentru plata acestui pacat. In cazul asta, daca Dumnezeu putea ierta pacatul adamic si fara sa se mai rastigneasca, de ce atunci a mai venit sa sufere atata daca simpla Lui vointa de a ierta acest pacat ar fi fost suficienta? De ce a mai platit cu sangele Lui pentru acest pacat daca nu era chiar astat de necesar avand in vedere ca tu spui ca l-a putut ierta acelor oameni chiar si fara sa verse un strop de sange pentru el? Eu insa sustin ca dimpotriva, Dumnezeu este drept si pacatul adamic trebuia platit. Cum insa omul s-a dovedit incapabil de asa ceva, a venit El ca sa il plateasca cu propriul sange, si l-a platit pentru intreaga umanitate de pana la El si de dupa El, iar Ortodoxia nu afirma altceva. La oamenii la care le zicea sa mearga in pace pentru ca le erau iertate pacatele, era vorba despre pacatele lor, personale, care erau iertate in baza credintei lor in Iisus. Pacatul originar insa avea sa il stearga mai tarziu, prin sangele Sau, si aceasta moarte a Lui, stii cum o numeste Domnul? |
#99
|
|||
|
|||
![]() Citat:
A doua propozitie bazata pe supozitia despre cand s-ar fi botezat un om iar nu are valoare tocmai pentru ca este o supozitie si nu un lucru cert, si cu atat mai mult cu cat nu zice ca era bebelus in momentul botezului ci zice foarte vag "in varsta frageda a copilariei", varsta care poate fi si 10 ani de exemplu, asa cum se arata in alta parte in articol ca s-au botezat copiii intre 1 si 12 ani. Pai de ce la 12 ani? Daca exista practica de a boteza copiii, de ce atunci sa ii boteze la 12 ani? Pentru ca era varsta la care li se converteau parintii? De ce nu exista dovezi ca in anul 1 sau anul 10 sau macar in anul 50 existau bebelusi botezati? De ce nu exista invataturi din aceasta perioada despre botezul si al copiilor? De ce Iisus insusi nu i-a botezat ci doar i-a binecuvanat? Demonstratia din articol se bazeaza doar pe faptul ca unii au introdus botezul copiilor si pe dovezile ca unii si-au botezat copiii in timp ce altii nu vroiau sa ii boteze. Nu explica de ce existau si pareri opuse botezului copiilor si nu demonstreaza ca invatatura era de la apostoli. Sa demonstreze nu sa o afirme fara dovezi. |
#100
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu sunt deacord cu tot ceea ce scrie mai putin una: "acesta nu ni se ridica automat, ci prin Sf. Taina a Botezului.". Pacatul originar nu ni s-a ridicat automat ci a platit pentru el Iisus Hristos. Cat despre cine are mai mare Har decat Sfintii Parinti in a interpreta Scripturile pai sa stii ca exista cineva care a avut mai mult Har: Iisus Hristos. Si El, cu Harul pe care l-a avut ne-a zis sa nu numim pe nimeni de pe pamant Tata decat pe Tatal din Cer. A numi pe cineva parinte (sau father, sau padre, sau pere etc) este in contradictie cu aceste cuvinte. La fel a zis sa nu numim pe nimeni Invatator sau Maestru etc decat pe El, deci iar, a numi vreun preot invatator, maestru etc, este in contradictie cu aceste cuvinte. Si motivul lui Iisus pentru toate aceste cuvinte lasate noua este faptul ca noi suntem frati unii pentru altii, deci sfintii "parinti" sunt doar niste frati de ai mei nascuti inaintea mea. Si toti fratii au primit promisiunea Domnului "cauta si vei gasi". Deci toti fratii care cauta, gasesc, nu are niciunul Har mai mult ca altul, ci doar doriinta de a cauta poate fi mai mare la unii si mai mica la altii, dar toti care cauta, gasesc si toti cei care cer primesc: cei care cauta mai mult si cer mai mult, gasesc si primesc mai mult, si cei care cauta mai putin si cer mai putin, gasesc si primesc mai putin. Last edited by Adriana3; 11.03.2011 at 16:58:30. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Manastire germana in constructie | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 31.01.2012 13:58:29 |
Ortodoxia si Ispasirea | Pestisorul de Aur | Dogmatica | 20 | 18.12.2011 02:46:06 |
Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 20:23:28 |
ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 13:43:58 |
Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 14:59:22 |
|