![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doamne ajuta! Last edited by Miha-anca; 07.03.2011 at 19:19:00. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vointa libera, sau liberul arbitru al omului nu inseamna ca Dumnezeu ne-a lasat de capul nostru sa facem ce vrem. Pentru a nu gresi ne-a utilat cu o constiinta in care a inscris Legea Sa. Deci Voia lui Dumnezeu sa o facem, ca sa putem spune ca am actionat in virtutea liberului arbitru. Ma intreb insa, daca noi, ca oameni mari, gresim, cum va sti un copil sa aleaga ceea ce e bun pentru el? Si daca ne uitam in jur vedem ca sunt unii ajunsi la anii batranetii si tot nu stiu ce le e lor bun. Practic, a lasa la voia intamplarii problema botezului mie personal nu mi se pare un semn de dragoste din partea parintelui, si pentru faptul ca nimeni nu stie cata este lungimea zilelor lui. Unul moare la 100 ani, altul la 50, iar altul de mic copil. Dealtfel a lasa copilul sa decida in aceasta problema este tipic NP. Noi in BO nu cunoastem asa ceva. Dar... cate bordeie, atatea obiceie. Doamne ajuta! |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Suntem satui de unirea lor !!! |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Divide et impera!!!
|
#65
|
|||
|
|||
![]()
Ce-i cu unirea asta, că nu pricep.
|
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am incredere ca Dumnezeu stie ce face. El stie cate zile avem noi de trait si stie cand doreste sa il cheme pe om la credinta. Domnul Iisus a zis foarte clar ca nimeni nu il poate cunoaste pe El daca nu ii da Tatal sa il cunoasca. Ori degeaba are omul Botezul daca nu il cunoaste pe Domnul, daca nu crede in El, pentru ca omul se mantuieste prin credinta nu prin botez. Botezul este o urmare a credintei, o treapta pe calea mantuirii prin credinta. Botezul este o renastere a omului in Duh dupa ce, prin Duhul Sfant, omul l-a cunoscunt pe Iisus si doreste sa il urmeze. Eu asa vad lucrurile. La ortodocsi se boteaza copiii pentru ca, primii crestini care erau martirizati, aveau teama sa nu le moara copiii nebotezati. Ajuta la ceva Botezul unui copil care este prea mic ca sa creada in Iisus? Eu nu sunt convinsa. Cand insa copilul incepe sa creada in Iisus, va stii daca vrea botezul sau nu. Duhul Sfant ii poate ghida pe copiii, chiar daca adultilor le vine greu sa creada acest lucru. Iar pe cei care vor fi chemati la credinta, Dumnezeu ii pazeste pana la Botez daca parintii au incredere in El ca ii va pazi. Totul este in mainile lui Dumnezeu. Eu nu pot lua un drept cuiva atata timp cat stiu ca acea persoana este in mainile lui Dumnezeu, deci pe maini bune. Dumnezeu va face ceea ce este mai bine pentru el la timpul potrivit. |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#68
|
|||
|
|||
![]()
Dupa spusele hipodiakonului Nikolaj Thon, Biserica Ortodoxa din Germania a avut o crestere de 600 000 a numarului de credinciosi intre anii 1993-2003.
Aici o statistica a parasirii Bisericilor traditionale germane: Kirchenaustritte ( Wikipedia) Deutsches Reich 1932-1944 (abgerundet auf volle Tausend)[25] Katholisch Protestantisch Gesamt 1932 52.000 225.000 277 000 1933 34.000 57.000 91 000 1934 27.000 29.000 56 000 1935 34.000 53.000 87 000 1936 46.000 98.000 144 000 1937 104.000 338.000 442 000 1938 97.000 343.000 430 000 1939 95.000 395.000 480 000 1940 52.000 160.000 212 000 1941 52.000 195.000 247 000 1942 37.000 105.000 142 000 1943 12.000 35.000 49 000 1944 6.000 17.000 23 000 Bundesrepublik Deutschland 1970-2008 (ab 1990 gesamtdeutsch).[26] Katholisch Protestantisch Gesamt 1970 69.454 202.823 272.277 1980 66.438 119.814 186.252 1985 74.112 140.553 214.665 1987 81.598 140.638 222.236 1988 79.562 138.700 218.262 1989 93.010 147.753 240.763 1990 143.530 144.143 287.673 1991 167.933 237.874 405.807 1992 192.766 361.256 554.022 1993 153.753 284.699 438.452 1994 155.797 290.302 446.099 1995 168.244 296.782 465.026 1996 133.275 225.602 358.877 1997 123.813 196.602 320.415 1998 119.265 182.730 301.995 1999 129.013 192.880 321.893 2000 129.496 188.557 318.053 2001 113.724 171.789 285.513 2002 119.405 174.227 293.632 2003 129.598 177.162 306.760 2004 101.252 141.567 242.819 2005 89.565 119.561 209.126 2006 84.389 121.598 205.987 2007 93.667 131.000 224.667 2008 121.155 168.901 290.056 2009 123.681 |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite aici: "Dupa acestea a venit Iisus si ucenicii Lui in pamantul Iudeii si statea acolo si boteza. Si boteza si Ioan in Enom, aproape de Salim, ca erau acolo ape multe si veneau si se botezau. Caci Ioan nu fusese inca aruncat in inchisoare. Si s-a iscat o neintelegere intre ucenicii lui Ioan si un iudeu, asupra curatirii. Si au venit la Ioan si i-au zis: Rabi, Acela care era cu tine, dincolo de Iordan, si despre Care tu ai marturisit, iata El boteaza si toti se duc la El. Ioan a raspuns si a zis: Nu poate un om sa ia nimic, daca nu i s-a dat lui din cer. Voi insiva imi sunteti martori ca am zis: Nu sunt eu Hristosul, ci sunt trimis inaintea Lui. Cel ce are mireasa este mire, iar prietenul mirelui, care sta si asculta pe mire, se bucura cu bucurie de glasul lui. Deci aceasta bucurie a mea s-a implinit. Acela trebuie sa creasca, iar eu sa ma micsorez." (Ioan, cap. 3: 22-30) In Ortodoxie s-a pus atat de mult accent si s-a scris atat de mult pe tema ultimei propozitii din cauza ideii de smerenie, incat nu s-a bagat in seama ceva atat de important: Iisus insusi a botezat in paralel cu Ioan. A botezat El vreun copil? Daca citesti tot ceea ce scrie in acest capitol o sa vezi ca explicatia pe care o da la nasterea din apa si Duh este: "Si dupa cum Moise a inaltat sarpele in pustie, asa trebuie sa se inalte Fiul Omului, Ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica. Caci Dumnezeu asa a iubit lumea, incat pe Fiul Sau Cel Unul-Nascut L-a dat ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica. Caci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Sau in lume ca sa judece lumea, ci ca sa se mantuiasca, prin El, lumea." (Ioan, cap. 3: 15-17) Iisus a vorbit foarte clar, "tot cel ce CREDE in El sa nu piara". Daca ar fi vrut sa se boteze copiii ar fi botezat chiar El, si ar fi spus si apostolilor sa ii boteze, cu atat mai mult cu cat evreii isi circumcideau copiii, deci nu ar fi parut nimic ciudat, insa apostolilor le-a zis sa ii boteze doar pe cei care vor crede, fara sa zica "si cu copiii lor" si ca atare copiii nu au fost botezati la inceput, nici de Iisus, nici de Ioan Botezatorul si nici de apostoli. Practica s-a introdus mai tarziu cand a inceput martiriul crestinilor. Iisus stia foarte bine ca vor fi trecuti prin foc si sabie crestinii, asta insa nu L-a facut sa boteze copiii si sa invete la asa ceva tocmai pentru ca adultii sunt cei care trebuie sa se caiasca de pacatele lor si sa ajunga ca si copiii de curati. Tot ce a facut Iisus a fost sa ii binecuvinteze pe copii. Aceasta este conceptia lui Iisus asa ca ea nu are cum sa nu fie ortodoxa, iar faptul ca Biserica Ortodoxa nu o mai practica asa cum a fost ea lasata si cum o practicau primii crestini, nu o face sa fie mai putin ortodoxa. Iisus a zis: "cauta si vei gasi". La ce bun daca nu avem voie sa punem in practica ceea ce gasim? Credinta in Iisus trebuie sa ne elibereze si nicidecum sa ne faca sclavii unor legi si ritualuri omenesti asa cum era la evrei. Primii crestini s-au eliberat de toate legile si ritualurile inventate de oameni si care existau la evrei, iar apoi crestinii, in loc sa ramana asa, au adaugat altele incetul cu incetul pentru a ajunge de unde au plecat. Venind la credinta de la statutul de om liber, si ajungand la Iisus, Adevarul care ne elibereaza, cu siguranta nu ma pot inchide in inchisoarea riturilor si ritualurilor umane ci am inclinatia sa raman in libertatea primita de la Iisus... Din pacate s-a constatat ca omul in general prefera o oarecare sclavie in locul libertatii, pentru ca libertatea presupune mai multa implicare si raspundere pentru faptele proprii. De aceea si evreii de exemplu, dupa ce au fost scosi din robia egiptenilor, au inceput sa nu mai aprecieze libertatea lor zicand ca era mai bine ca si robi pentru ca aveau mancaruri mai alese... |
#70
|
||||
|
||||
![]()
si noua secta se va numi Adrianism??
EDIT: http://www.crestinortodox.ro/botez/b...lui-68854.html Cititi mai mult si nu va grabiti sa credeti ca il intelegeti pe Dumnezeu mai bine decat Sfintii.
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog Last edited by FiulRisipitor; 09.03.2011 at 12:16:49. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Manastire germana in constructie | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 31.01.2012 13:58:29 |
Ortodoxia si Ispasirea | Pestisorul de Aur | Dogmatica | 20 | 18.12.2011 02:46:06 |
Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 20:23:28 |
ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 13:43:58 |
Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 14:59:22 |
|