![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Neascultarea si mandria = pacate = moarte. Pai daca nu era acolo, de unde mai avea posibilitatea de a alege? Sa ceara iertare pentru neascultare si ca s-au madrit si nu s-au smerit, in momentul in care Dumnezeu i-a intrebat daca au mancat din pom. " In mijlocul raiului erau doi pomi, pomul vietii si pomul cunoasterii binelui si raului, doar ca nimic din ceea ce faci impotriva cuvantului Lui Dumnezeu nu este de folos. El ne-a creat, El ne cunoaste cel mai bine, iar cuvantul Sau este manualul nostru de functionare. Daca te intrebi de ce a interzis Dumnezeu lui Adam si Evei sa manance din pomul cunoasterii, uita-te in jurul tau, vezi tragedia universului, moartea si boala... Dincolo de astea te poti uita la uramarea imediata a gustarii din fructul pomului cunoasterii binelui si raului: omul care traia in Eden, care vorbea cu Dumnezeu, care Il cunostea cum niciun om nu-L poate cunoaste, a ajuns dupa ce a mancat fructul acela sa se ascunda dupa un tufis de Dumnezeu Creatorul, Atottiitorul si Atotcunoscatorul... vezi ce idee nastrusnica i-a venit! Acum, daca citesti cu atentie primele capitole din Cartea Facerii, ai sa vezi ca Dumnezeu ii spune lui Adam si de ce sa nu manace: "din pomul cunostintei binelui si raului sa nu manaci, caci, in ziua in care vei manca din el, vei muri negresit!" (Fac. 2:17) Problema e ca Adam nu cunoastea decat viata, cu moartea, pe care pacatul sau a atras-o, s-a intalnit abia la moartea fiului sau Abel, ucis chiar de celalalt fiu, Cain. Nici noi nu putem cunoaste totul, dar cu cat vom asculta mai mult, cu atat vom cunoaste mai putin durerea. " (POSTAT DE cristina2012 in "legat de momentul savarsirii pacatului evei"/ generalitati, de pe acelasi forum). Citat:
Adica vrei sa zici ca Dumnezeu a gresit? Citat:
Pai la acel moment, Dumnezeu stia diferenta dintre bine si rau. Adam si Eva doar cunoasteau, fara nici o putere ca sa fie ca Dumnezeu. Dumnezeu i-a ferit de a manca si din pomul vietii, pentru ca aceasta neascultare ar fi dus spre osanda vesnica fara posibilitatea iertarii. Citat:
Ne-a eliberat sarpele (diavolul)? De ce? De fericirea raiului? Ce e greu de inteles, Dumnezeu a dat omului libertatea de a alege, asa ca noi, sa credem sau nu, sa facem sau nu. De la inceput a fost asa.
__________________
AMIN! Intru Imparatia Ta cand vei veni, pomeneste-ne pe noi Doamne, cand vei veni intru Imparatia Ta! |
#3
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
... chiar cu pretul pierderii vietii vesnice in Imparatia lui Dumnezeu?
Danut, nu uita un lucru: legea este valabila doar in lumea aceasta. Dupa moarte nu mai are nici o valoare stiinta pentru individul care a murit, caci pleca cu buzunare goale din aceasta lume. Credinta este o pregatire a sufletului nostru pentru cealalta lume, in care vom fi fara trupul cel stricacios. Acolo conditiile le impune Dumnezeu. Stim ca nimic necurat nu va avea acces in rai. In aceata directie trebuie sa mearga preocuparea noastra inca din timpul vietii: curatirea de pacate, ca sa avem acces la rai. Si cei mai mari oameni de stiinta mor si lasa totul in aceasta lume. Asta nu iti spune nimic?!? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Si de unde stii ce conditii impune Dumnezeu ACOLO? S-a intos cineva de acolo si ti-a spus numai tie? Cine hotaraste ce-i curat si necurat?...niste evrei care au facut niste liste de necuratii pentru mIha-anca? :)))) si te astepti sa ii cred?...pe evrei?.....asta-i cel mai bun banc! :))))))))) In foarte multe alte culturi lista lor nu valoreaza nici doi bani...asta oare nu-ti da de gindit...sau aia sunt SUB-tine, suboameni, cica , necurati, eretici( ce termen convenabil) 2. Absolut nimic nu-mi spune, identic si la fel mor si episcopii! :))) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ATENTIE: Interpretarea de mai jos este proprie nu trebuie luata ca fiind parerea bisericii!
Mie imi pare destul de simpla problema, si plec de la ideea ca niciodata creatia nu poate lua locul Celui care a creat-o. Oricat si-ar dori creatia acesta este un lucru imposibil si aici se vede amagirea sarpelui si greseala: sarpele a mintit ca ei vor ajunge ca si creatorul iar greseala este ca desi stia ca este creat totusi si-a imaginat ca poate deveni si el creator desavarsit. Ok, creatia poate fi la randul ei creatoare dar niciodata la nivelul Creatorului ei. Daca omul ar fi devenit la fel atunci care mai era rolul creatorului? De aici este clar ca DUmnezeu ar fi fost inlocuit in acest caz. Cred ca Dumnezeu a pus acel pom pentru ca avea exeperienta anterioara cu diavolul care si el la randul lui a gandit ca poate lua locul creatorului, din acel moment creatia este supusa la un test: felul cum isi foloseste liberul arbitru. Noi nu suntem pedepsiti pentru ce nu am facut ci suntem pusi la acelasi test usor inversat: noi nu am aparut in rai ca sa fim izgoniti, ci pentru ca ne-am nascut in afara raiului trecerea testului ne va obtine biletul de intrare in Rai. Noi nu suferim din acuza pacatului stramosesc, ci alegem: daca vrem sa suferim ne indepartam de Dumnezeu, daca alegem sa traim in rai il cautam pe Dumnezeu. Nu cred ca pomul in sine era rau cred ca era un pom oarecare, ci neascultarea poruncii era de fapt rea. Cand Adam spune "Am auzit glasul Tău în rai și m-am temut, căci sunt gol, și m-am ascuns" nu trebuie sa ne imaginam ca se rusina de goliciunea trupeasca, ci de faptul ca lepadase porunca data, era gol sufleteste. El a gresit spunand "sunt gol" in loc sa spuna "doamne am gresit iarta-ma". Si nici a doua oara nu si-a recunoscut greseala, ci a pasat vina catre femeie. La fel si aceasta: "Atunci li s-au deschis ochii la amândoi și au cunoscut că erau goi, și au cusut frunze de smochin și și-au făcut acoperăminte." Eu zic ca frunzele de smochin nu arata ca goliciunea lor fizica era problema, cred ca este ceva de genul celor care dupa ce fac un lucru rau se spala, crezand ca stergand numai urmele fizice constiinta lor este curata. Mai departe cand se spune "Și a zis Domnul Dumnezeu: "Iată Adam s-a făcut ca unul dintre Noi, cunoscând binele și răul. Și acum nu cumva să-și întindă mâna și să ia roade din pomul vieții, să mănânce și să trăiască în veci!..."" eu interpretez cam asa: Cuvintele cheie in aceasta fraza sunt s-a făcut ca unul dintre Noi pentru ca cunoscând(cunoaste) binele și răul. Deci si Adam a cunoscut cine este Dumnezeu si cine este diavolul. Pentru ca Adam nu cunostea moartea, era nemuritor, daca ar fi ramas asa, ar fi fost ca si diavolul: unul ce s-a impotrivit lui Dumnezeu si este nemuritor. In dragostea lui fata de creatie Dumnezeu a mai acordat o sansa: i-a dat moartea. (De aici si ideea ca plata pacatului este moartea. Nu in sensul ca noi platim pacatele cu moartea cu in sensul ca noi pacatuind vom muri. Nu noi platim pacatele, ci noi suntem platiti cu moartea pentru ca pacatuim.) Dar aceasta moarte nu este cum cred multi o pedeapsa, ci este intradevar o PLATA. Noi suntem niste privilegiati ca ni s-a dat acest timp, pana la moarte, sa ne putem recastiga raiul, si daca l-am pierdut prin neascultare, il putem castiga prin ascultare. Iar Domnul nostru Iisus Hristos a venit sa ne arata ce trebuie sa ascultam: ni s-au dat exemple, pilde, fericirile, recunoasterea greselilor prin spovedanie(sa nu fim deci ca si Adam si Eva sa aruncam vina pe altii si nici cand suntem intreabti de ce ne ascundem sa dam alt motiv decat cel real) si multe altele. Dumnezeu nu a abandonat creatia, ci din timp in timp a trimis prooroci sa o indrepte. Pentru ca omul a persistat in rau Dumnezeu a hotarat sacrificiul suprem: sa intrupeze El si sa discute direct cu omul. Iar pentru ca omul persista inca in rau va veni apocalipsa. „Și de nu s-ar fi scurtat zilele acelea, nu s-ar fi mântuit tot trupul, ci pentru cei aleși se vor scurta zilele acelea”. Cam asta am inteles eu. Astept corectiile celor mai in tema...
__________________
"În zadar se numește creștin acela, care nu are dovadă sensibilă că Harul lui Dumnezeu sălășluiește în el" - Sf. Simeon Noul Teolog |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
sunt mai multe feluri de a fi ortodox, de la cele evidente, rusii-romani-greci, calendare obiceiuri, ritualuri, pina la diferente personale, dar tot ortodox ramii, asa in felul tau. uite-te si tu cum din cauza unui calendar prafuit si decalat, ortodocsii sar unul la gitul celuilalt, asa si tu. Incearca sa te relaxezi ca sa nu ai probleme la ficat, vorba Melissei! :)) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Tags |
caderea lui a & e, pacatul originar |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Caderea Constantinopolului | cozia | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 03.01.2018 16:22:00 |
200 de ani de la Caderea Bastiliei - 14 iulie | LapetiteMoc | Stiri, actualitati, anunturi | 43 | 16.07.2009 02:22:27 |
Atotstiinta Lui Dumnezeu vs. Crearea si caderea omului | Florin-Ionut | Generalitati | 10 | 06.07.2009 16:25:52 |
LUPTA CU CADEREA IN IMAGINATIE | cozia | Teologie si Stiinta | 9 | 10.12.2007 12:07:37 |
|