![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Am citit in scrierile lui Serafim Rose ca acest sentiment il au toti oamenii cand mor cu putin inainte de moarte si exact in clipele cand moare. Ai un sentiment de singuratate , de parasire de o clipa pana cand sufletul este preluat si dus pe calea sa poruncita de Dumnezeu.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iisus Hristos pe pamant a fost Duh Sfant intrupat. Nu a avut suflet omenesc ci Duh Sfant dar a avut si o fire omeneasca. Fire omeneasca ce vine din actiunile trupului. Mintea de pilda si activitatea creierului. inima si bataile sale, simturile si rezultatele lor. aici se poate devolta mult dar nu stiu daca ne ajuta in mantuirea noastra aceasta despicare a firului in patru. pentru oameni da, moartea fizica inseamna despartirea sufletului de trup. pentru Iisus Hristos Omul, moartea a insemnat despartirea Duhului Sfant de trup. In acel moment de o clipa Hristos Omul a spus: Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu de ce m-ai parasit? pentru ca trebuia sa implineasca rolul de om cu trup pamantesc pana la capat. Tot omul ce moare are sentimentul de singuratate pret de o clipa inainte de a-si da duhul care este rezultat al simturilor si a mintii sale. Pentru ca asa a lasat Dumnezeu. deci Insusi Dumnezeu trebuia sa-si respecte si aceasta ultima regula a legii acea din clipa mortii. Omul are acest moment de singuratate si parasire? Da. Atunci si Iisus - Omul a trebuit sa aiba acest sentiment pentru a respecta pana la capat legile date de Dumnezeu in clipa in care Iisus omul a murit. Legile: cele dupa care exista omul: nastere, viata, moarte si procesele lor. Se vede ca nasterea , adica unirea sufletului cu trupul se face inca din pantece nu doar in clipa nasterii prin iesirea la lumina.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Domnul IIsus s-a jertfit pe Cruce , dar a inviat.
Sa fie rusinati sectarii rataciti de la adevar care zic ca a murit pentru totdeauna si nu a inviat! Este o erezei nemaipomenita! Doamne ajuta! |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Singurul Om care a inviat deja a fost Iisus Hristos. Restul vor invia atunci cand vine Judecata de Apoi dupa cum sta scris in Scriptura. Iisus a murit, Duhul Sfant s-a inaltat la cer iar trupul sau , a inviat capatand trup induhovnicit, a treia zi. Se poate din graba sa fi strecurat o greseala in explicare spunand ca trupul se intoarce in tarana din care a fost creat. Trupul lui Iisus da, a inviat in trup induhovnicit si s-a inaltat la cer si sade de-a dreapta Tatalui ca o icoana Sfanta Sfanta a Treimii.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 28.12.2010 at 21:52:06. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Fug repede de aici. ca aici sunt luminati destui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
ce este suflet? suflet egal fire omeneasca? ce este Duh omenesc? Duh omenesc este egal cu fire omeneasca, cu suflet sau cu amandoua? ce este duh Sfant? ce este fire dumnezeiasca? fire dumnezeiasca egal Duh Sfant? ai o idee clara? sau nu? daca nu definesti bine aceste aspecte vorbim in van.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#10
|
||||
|
||||
|
``Fiul lui Dumnezeu S-a facut om cu adevarat, fara sa inceteze a fi Dumnezeu. Ramanand Dumnezeu neschimbat, El insusi S-a facut si om adevarat. Dupa intrupare, nu unul este Fiul lui Dumnezeu si altul Fiul omului, ci unul si acelasi.
Astfel, Iisus Hristos este si Dumnezeu adevarat, si om adevarat. “Fiul lui Dumnezeu primeste a Se face si a Se numi Fiu al omului, nu ceea ce a fost schimband, ca este fara de schimbare, ci ceea ce nu a fost luand, ca este iubitor de oameni”176 (Sf. Grigorie Teologul, Cuvant la Sf. Lumini, 13, Migne, P. G., XXXVI, col.349 A). Sfanta noastra Biserica a talmacit aceasta invatatura spunand ca Iisus Hristos este o persoana sau un ipostas in doua firi: «firea dumnezeiasca si firea omeneasca». Fiul lui Dumnezeu, ipostasul al doilea din Sf. Treime, a luat pe langa firea Sa dumnezeiasca, pe care o are din veci, fire omeneasca, din Fecioara Maria, facandu-Se si ipostas al firii omenesti, sau om. Cele doua firi s-au unit in persoana sau in ipostasul lui Iisus Hristos, in chip nedespartit, dar totusi fara sa se schimbe sau sa se amestece intr-una singura. Avem vreo asemanare pentru aceasta Taina? O asemanare ne ofera omul. Nu o asemanare tocmai deplina, pentru ca omul e o persoana cu o singura fire. Dar firea lui se compune din suflet si trup, asa cum Iisus Hristos are fire dumnezeiasca si fire omeneasca. Sufletul si trupul nu sunt despartite, si persoana cea unica a omului nu e impartita in doua din pricina lor. Persoana omului traieste in fiecare clipa prin amandoua si lucreaza prin amandoua. Cand priveste la ceva lucreaza si prin puterea sufletului, si prin materia ochiului. Cu toate acestea sufletul si trupul nu s-au contopit intr-una, incat sa nu mai fie nici sufletul suflet, nici trupul trup, nici nu s-au schimbat. Tot asa e in Hristos. Cele doua firi sunt unite in persoana Lui unica, in chip nedespartit si neimpartit, dar fara amestecare si fara schimbare. Tot asa sunt unite in chip nedespartit si neimpartit, dar fara amestecare si fara schimbare, lucrarile si vointele celor doua firi. Astfel, Iisus Hristos traia si lucra prin amandoua firile, in chip nedespartit si neamestecat. Cand tamaduia ochiul orbului, prin firea omeneasca atingea ochiul lui, prin cea dumnezeiasca vindeca. Era o singura fapta dumnezeiasca-ome-neasca, savarsita prin doua firi, sau prin lucrarea dumnezeiasca si lucra-rea omeneasca, in mod nedespartit dar si neamestecat. Caci desi vietuiau si lucrau impreuna, firea si lucrarea dumnezeiasca nu se schimba in fire si lucrare omeneasca. Nu firea omeneasca vindeca si nu firea dumnezeiasca isi misca mana spre ochiul orbului177 (Sf. Ioan Damaschin, Dogmatica, cartea III, cap. 15; trad. cit., p. 193). Iisus Hristos fiind o persoana in doua firi, vointe si lucrari, unul este Cel Care voieste si lucreaza, dar prin doua vointe si doua lucrari. Unul si acelasi este Cel Care flamanzeste (dupa firea omeneasca) si inmulteste painile (dupa firea dumnezeiasca), unul si acelasi este Cel Care osteneste (dupa firea omeneasca) si vindeca pe slabanogul din Capernaum si invie pe Lazar (dupa firea dumnezeiasca), unul si acelasi nu are unde sa-Si plece capul (dupa firea omeneasca) si e pretutindenea si chiar in Sanul Tatalui (dupa firea dumnezeiasca).`` catehism ortodox http://catehism.ortodoxiatinerilor.ro/?p=287 Iata ca prin fire omeneasca atinge ochiul si prin fire dumnezeiasca vindeca ochiul. exact cum ti-am explicat: firea omeneasca: simturi: flamanzeste, osteneste; sentimente: tristete, bucurie.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
|