![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Draga Alexandru,nu sunt suparata si nici nu am fost,caci nu am de ce.Pot respecta parerea unui om,insa de multe ori raman siderata cand vad ce teorii care mai de care mai fantasmagorice sunte emise in numele ortodoxiei.De exemplu:"homeopatia este demonismul"...Alexandru,draga,te rog frumos,desi parerile noastre nu coincid,te consider totusi om serios si cu capul pe umeri,cum poti scoate astfel de afirmatii halucinante?Ce treaba are homeopatia cu demonii?
Si culmea,prin intermediul acestor teorii sunt atacati chiar traitori crestini,doar pentru simplul fapt ca fac parte dintr-o alta ramura a crestinismului. Chiar daca acele teorii sunt emise de catre alti oameni,ce te face sa crezi ca ei nu pot gresi?Sunt oare ei Dumnezeu?L-ai cunoscut pe Francisc de Assisi in persoana incat sa poti arunca asemenea vorbe grele despre acel om? Oricum, "saracutzul",cum mai era numit, la ce suflet bun si milostiv avea,sunt sigura ca te-a iertat deindata si se roaga pentru tine,pentru iertarea si luminarea ta.Ai incercat sa patrunzi istoria vietii lui si altfel decat prin intermediul acelor prejudecati si acelor scrieri?Doar asa cu sufletul tau? In ce ma priveste,aleg sa traiesc,sa gandesc si sa simt prin prisma propriului suflet,nu prin ce sabloane imi insereaza altii,deci,te rog sa ma crezi ca pentru mine crestinismul inseamna in primul rand Iisus Hristos,inainte de orice altceva.Este singurul model pe care il consider demn de urmat in procent de 100%,in rest,desi am si eu sfintii mei de suflet,sunt constienta ca si ei au fost oameni,au avut poate greselile lor,iar adevarul absolut se afla doar la Tatal si la Fiul. Eu ma consider crestina,unii au spus,inclusiv tu,ca gandirea mea apartine de New Age.New age acesta este un conglomerat de credinte,concepte,deci...nici nu imi e foarte clar la ce se refera acele persoane,dar probabil ca nici ele nu stiu prea exact...Insa am observat ca este o moda:cum cineva indrazneste sa gandeasca altfel,sa aiba o anumita deschidere,sa puna iubirea inaintea dogmelor,trairea inaintea ideilor,cine indrazneste sa caute si sa isi puna intrebari este automat numit de ortodocsii zelosi ca fiind eretic sau apartinand de New Age. Spre deosebire,insa,de ortodocsii zelosi,eu imi bazez gandirea pe simtire si nu doar pe cateva carti citite dintr-un singur domeniu,pe care le iau ca litera de lege. Din fericire am intalnit multi oameni,inclusiv preoti cu o gandire si simtire mult mai larga si am inteles ca de vina nu este ortodoxia,ci gandirea rigida a unor anumite persoane,teama de a cauta iubirea si adevarul,preferand sa stea ca dupa un paravan cu nasul intr-un morman de carti,din spatele carora sa tina prelegeri si sa dea verdicte despre cei din jur. Inca o data,Alexandru,nu sunt suparata,insa traiesc cu convingerea ca poate ti-ar ajuta mai mult si tie si celor din jur sa mai cobori in lume si sa traiesti cu adevarat acea iubire hristica decat sa scrii pagini intregi in care sa ataci in dreapta si stanga,tot ce este altfel sau suna diferit,desi sunt convinsa ca nici nu ai interactionat in mod direct cu o mare parte dintre ele,deci o parere argumentata pe trairea proprie nu prea poti avea. Ai putea sa scrii si despre alte lucruri mai frumoase legate de ortodoxie si totusi alegi cu indarjire sa scrii doar pe acest topic unde dai cu secera in dreapta si in stanga.Am crezut ca totusi niste limite exista,insa cand am vazut ca incepi sa il iei in colimator si pe unul dintre marii sfinti crestini...deja mi s-a parut cam mult prea mult. Sarbatori fericite iti doresc si tie,pace si bucurie alaturi de cei dragi!
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numai bine! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Numiti-le cum doriti,ganditi ce doriti,pentru ca eu nu imi traiesc viata in raport cu parerile celor din jur,desi le ascult si tin cont de ele,insa trecandu-le in primul rand prin filtrul propriului meu suflet,iar daca sufletul imi spune altceva,eu pe el il voi urma. Voi sufletul vi-l urmati sau doar niste dogme?Cand ati cautat ultima data cu sufletul sa vedeti daca toate teoriile pe care le expuneti chiar au sustinere?Este suficient sa gandeasca altii pentru noi?Si daca acei altii,oricat de sfinti ar fi ei,se mai pot si insela? Iisus Hristos nu a spus nimic din cele ce se fantasmeaza si debiteaza aici,pur si simplu I-au fost luate cuvintele si interpretate exact cum a convenit celor in cauza.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share Last edited by heaven; 20.12.2010 at 21:49:58. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mă bucur că după oleacă de osteneală am ajuns să străbatem drumul cel mai lung dintre oameni și anume a vorbi inimă către inimă, a pune dragostea pe primul plan și dorința de a nu lua tot felul de păreri omenești drept dogme. Cu adevărat Ortodoxia nu constă în părerea oamenilor că zice Sfânta Scriptură: Ps.115:1. Crezut-am, pentru aceea am grăit, iar eu m-am smerit foarte. Ps.115:2. Eu am zis întru uimirea mea: “Tot omul este mincinos!” Așadar credința noastră nu se bazează pe păreri omenești ci pe smerenie adică a lua adevărul dat de Dumnezeu și a crede în El. Drumul cel lung a fost străbătut dar acum rămâne drumul cel scurt (și anume să avem în comun felul de a iubi care îi place lui Dumnezeu) ca să putem a ne uni deplin în dragoste. Iar faptul că e scurt drumul nu înseamnă că nu se poate înfunda într-o prăpastie. De multe ori când doresc oamenii să dezbată ceva se ceartă pe cuvinte. Adică ei vor ca să spună același lucruri, înțeleg la fel adevărul dar fiincă folosesc expresii diferite se împotmolesc în ele și se ceartă pe expresii iar nu pe impresii. Certuri caraghioase, inutile, artificiale și deșarte, dar care duc tot la iad. Sfântul Atanasie cel Mare a fost nevoit să facă un Sfânt Sinod în Alexandria că era Sfânta Biserică gata gata să se rupă din cauză că apusenii foloseau ipostas pentru a desemna firea iar răsăritenii pentru a desemna persoana. Și după ce au înțeles înțelesul diferit folosit și au văzut că de fapt aveau aceeași credință și râvnă s-au împăcat bucurându-se. Și pentru că tu nu dorești să iei din cărți de-a gata lucrurile ci să le trăiești cu sufletul, adică să le înțelegi pe de o parte cu mintea ta iar pe de alta să le experiezi în viul vieții pentru a primi confirmări în iubire sunt foarte bucuros deoarece și eu fac așa, chiar dacă subiectul dezbătut aici fiind unul teologico științific am fost nevoit să mă folosesc de cuvinte aspre, absolute, abstracte și aride. Dar acum fiindcă discut strict cu tine trebuie să facem un sinod al nostru ca să obținem un dicționar comun de înțelesuri pentru a nu ne certa în cuvinte. Trebuie să începem cu litera A adică adevărul și amerindienii. Așadar este ceva drum până la litera F de la Francisc și H de la homeopatie. Dacă însă ne vom lămuri și uni în ceea ce privește litera A promit să sar direct la F și H. Până atunci însă îmi permit să las un mic nerăspuns la aceste două provocări. Așadar Dicționarul Heaveno-alexandrin: litera A Adevărul Absolut După dumneavoastră este nevoie de adevăr pentru a iubi? Sărbători fericite!
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Am arătat după Sfintele Scripturi, că numai credința coborâtă de sus de la Dumnezeu, este cea adevărată, că Acesta o descoperă prin Sfânta Biserică Ortodoxă, singura infalibilă, fiind Trupul lui Hristos. Am arătat apoi din Pidalion cum putem ajunge la aceasta, unde a fost aceasta exprimată (la Sfintele Sinoade Ecumenice, primite de toată Biserica, înainte de căderea Apusului în iadul minciunii) Apoi am arătat, cum ne învață Sfinții Părinți și Sfântul Siluan Athonitul, cum să procedăm dacă vrem să nu fim în înșelare ci ortodocși vii, lucrători în iubire smerită, în adevăr: cu durerea pocăinței trebuie să zdrobim cele 4 feluri de idoli ce vor să ocupe locul de închinare din inimă: 1. idolii patimilor, 2.idolii imaginației, 3.idolii părerii despre voia lui Dumnezeu cu noi, 4.idolii teologiei (cum ni se pare nouă că este Dumnezeu) și apoi să ne ducem mintea în întunericul despuierii și, neconfundând lumina minții noastre cu lumina necreată, să cerem Sfânta Lumină, izvor lin ce susură prin istorie prin Sfânta Predanie și lucrarea delicată a duhovniciei. Deci, nu putem pune părerile nici unui om, indiferent cât de renumit în lumea noastră, fie chiar duhovnic cu răsunet, mai presus decât Credința în Iubire a Sfintei noastre Biserici. De aceea ideea că: dacă bioterapia a fost acceptată de unii oameni renumiți în Sfânta noastră Biserică suntem obligați să o acceptăm și noi, este o idee neortodoxă, ce mută infailibilitatea de la Sfânta Biserică la un om "Psa 115:2 Și am zis întru uimirea mea: tot omul este mincinos. ". Noi nu luăm oamenii ci cuvântul lor. Se poate ca un om bun să spună un cuvânt rău și un om rău să spună un cuvânt bun. Noi luăm cuvântul, îl punem în laboratorul minții și dacă este corespunzător Sfintei Predanii îl primim fără a idolatriza cel care l-a spus iar dacă nu corespunde îl respingem fără a urâ sau judeca pe cel care l-a spus. Așa ne învăța pe noi Fratele Traian Bădărău urmând desigur Patericul, cartea inimii lui. Iar dacă auzim un cuvânt rău despre preoție sau ierarhie să știm bine că este șoaptă diavolească: să spunem "iertați" și să ne retragem. După cum spune și Molitfelnicul 1834 și 1896: Al soborului al 4-lea Omului mirean nu se cade a ocărî, a bate sau a defăima pre preot, sau a-l cleveti, sau a-l mustra în față, de ar fi și adevărate cele zise asupra lui. Iar de va îndrăzni mireanul a face aceasta, să se dea anatemei și să se lepede de la biserică, că unul ca acela este despărțit de Sfânta Treime și se va trimite la un loc cu Iuda, că scris este: pre mai marele norodului tău să nu-l grăiești de rău, așijderea și cel ce necinstește pre mai marele său. Așadar, cu mila lui Dumnezeu să mergem mai departe.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Cu adevărat bietul Francisc de Assisi a fost sărăcuț. Pentru o clipă de desfătare murdară și deșartă în mândrie (că a fost ca Hristos) a pierdut îndulcirea din veșnicie cu Hristos cel smerit.
Și, bietul de el, nu are timp să-și pună problema de a ierta sau nu pe ortodocși fiind absorbit, întru adâncul inimii sale de smoală, de hula sa, fiind uimit de nemulțumit, că nu este pe tronul Sfintei Treimi, în locul sau cel puțin lângă Fiul lui Dumnezeu, (cum i se pare lui că i s-ar cuveni) nevrând să-i slujească unui Dumnezeu care nu este ca el, mândru, ci Atotputernic și Atotcuprinzător în smerenia Sa. Nu i-a plăcut smerenia, împreună viețuirea cu Cel smerit, pe pământ, ci a vrut să-L înlocuiască cu falsa sa smerenie artistică, (cea mai vicleană formă de mândrie a lui antihrist) și murind în această stare s-a hotărât să-L respingă pe Hristos, adevărata smerenie, fără de pocăință, pentru vecie. De aceea noi ortodocșii, deși cuprinși de milă față de el, nici nu putem a ne ruga pentru mântuirea lui, fiind următori Domnului nostru, care deși: "1Ti 2:4 voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină." cu toate acestea, respectând alegerea fiecăruia, nu se roagă pentru toți ci doar pentru aceia pe care Tatăl i I-a dat: "Joh 17:6 Arătat-am numele Tău oamenilor pe care Mi i-ai dat Mie din lume. Ai Tăi erau și Mie Mi i-ai dat și cuvântul Tău l-au păzit. [...] Joh 17:9 Eu pentru aceștia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt. " Iar Tatăl I-a dat numai pe cei care și ei îl doresc, în deplina lor libertate, pe Hristos cel smerit: "Joh 1:12 Și celor câți L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu," Iar pentru ceilalți nu se roagă fiindcă ei nu vor să se unească cu El iar Domnul nu-i silește nici măcar cu rugăciunea, pentru că ei nu caută smerenia ci slava de la oameni, ca și bietul de Francisc, neiubind de fapt pe Dumnezeu, decât poate pentru a fi admirați de câțiva înșelați ca și ei: "Joh 5:41 Slavă de la oameni nu primesc; Joh 5:42 Dar v-am cunoscut că n-aveți în voi dragostea lui Dumnezeu. Joh 5:43 Eu am venit în numele Tatălui Meu și voi nu Mă primiți; dacă va veni altul în numele său, pe acela îl veți primi. Joh 5:44 Cum puteți voi să credeți, când primiți slavă unii de la alții și slava care vine de la unicul Dumnezeu nu o căutați? " având de fapt un alt tată decât Dumnezeu, nu pentru că nu i-a făcut și pe ei Dumnezeu, ci pentru că ei nu-l vor pe Dumnezeu ca Tată ci doar pe cel de o poftă a mândriei (minciuna cea mai ridicolă) cu ei: "Joh 8:44 Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii. " Redăm acum icoana lui Francisc pentru a se convinge tot privitorul că are fizionomia unui om înșelat prin hule: ![]() Adresa url: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Franziskus.jpg Această icoană este făcută nu mult după moartea lui (1226) de către un fan de al lui: Giovanni Cimabue, 1278, din descrierea apropiaților lui Francisc. Surprinde câtă asemănare o are cu descrierea Sfântului Paisie de la Neamț despre fizionomia unui om cuprins de hule: Mai era un părinte acolo aproape petrecând la liniște Si acesta de multă vreme foarte tare-se supăra de duhul hulei. Și este acest duh preacumplit. Se năpădește asupra omului cu gânduri pângărite și hulitoare asupra lui Dumnezeu, asupra Sfintei Treimi, asupra Preasfintei de Dumnezeu Născătoarei și pururea Fecioarei Si Maicii lui Dumnezeu Cuvântului Si asupra preasfintelor Si preacuratelor Si de viață făcătoarelor Taine Si asupra altor lucruri sfinte și dumnezeiești, când vine cineva în oareșicare cunoștință dumnezeieștilor scripturi. Si întru oareșicare măsură a lucrării faptelor bune, dupre cum zice Sfântul Marco Pustnicul. Și din pricina aceasta atâta slăbise încât numai chipul Si umbră de om era. Pentru că se și înfrâna foarte, socotind cum că din mâncare și din neînfrânare i se întâmplă lui aceasta. Și la nimenea nu îndrăznea să mărturisească acele gânduri de rușine și pângărite, pentru cd vicleanul acela duh, după ce cădea asupra lui cu acele gânduri, apoi pe urmă năpădea și cu rușinea, ca să nu mărturisească la cineva din duhovnici, ca să nu se tămăduiască. Autobiografia unui stareț, pagina 205.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 13.03.2012 at 04:05:59. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
NOTE DE FINAL (trimiterile sunt în mare parte către edițiile în limba engleză a lucrărilor mentionate)
________________________________________ [1] Guerier, V., FRANCISC, pag. 312-313. [2] Luisa Lato, în vârstă de 17 ani, având de obicei o sănătate bună, cădea în fiecare zi de vineri într-un extaz; îi curgea sânge din coastă și pe palmele și picioarele ei apăreau răni de felul celor de pe trupul Mântuitorului, așa cum sunt ele reprezentate pe crucifixe. [3] Guerier, pag. 314-315. [4] IBID., pag. 308. [5] Dumas, G., “La Stigmatisation chez les mystiques cretiens,”REVUE DES DEUX MONDES, 1 May 1907; în Guerier, pag. 315-317. [6] Guerier, pag. 315. [7] Potrivit ortodocșilor, Crucea nu a fost o NECESITATE impusă lui Dumnezeu și nici sângele Fiului Său unul-născut un izvor de mulțumire pentru Dumnezeu Tatăl, așa cum învață scolasticii latini. Ideea de “împlinire a dreptății divine a lui Dumnezeu” nu apare nicăieri în Scriptură și nici în scrierile Sfinților Părinti, ci este o născocire a lui Anselm de canterbury (pe la anul 1100), dezvoltată apoi de Toma d’Aquino pentru a deveni învățătura soteriologică oficială în Apus (spre comparație, a se vedea Athanasie cel Mare,ÎNTRUPAREA CUVÂNTULUI LUI DUMNEZEU). [8] Este evident din comparatia făcută în această scriere că “mistica” din Biserica Ortodoxă se află dincolo de toate cele sufletești și raționale. În viața ascetică, norma pentru aceasta o reprezintă despătimirea sau desprinderea de toate nevoile, trăirile și chiar gândurile, fie ele bune sau rele (vezi Avva Evagrie către Anatolie, citată mai sus, pag. 9). [9] Vezi viața Sfântului Isaac Zăvorâtul de la Pesterile Pecerska,GOD’S FOOLS. Synaxis Press, Chilliwack, B.C., Canada, 1976, pag. 21. [10] HIPER-CONȘTIINȚA, pag. 292-293, ediția a doua. [11] Kadloubovsky, E. and Palmer, G., EARLY FATHERS FROM THE PHILOKALIA, “St Isaac of Syria, Directions on Spiritual Training,” Faber and Faber, Londra, 1959. (mentionată mai departe ca EARLY FATHERS). [12] EARLY FATHERS, pag. 140, par. 114, 115, 116. [13] SFÂNTUL SERAFIM DE SAROV, pag. 61-62 (ediția rusă), citată în notele traduse din rusă, vezi mai sus. [14] FILOCALIA, Vol 3, pag. 322, par. 103 (ed. grecească). [15] EARLY FATHERS, pag. 297, 47. [16] OP. CIT., pag. 105, par. 71. [17] WORKS OF ST. ISAAC THE SYRIAN, ediția a treia, predica 8, pag. 37. [18] FILOCALIA, Vol 2, pag. 467, par. 49. Trebuie să menționăm aici că acest cuvânt al lui Isaac Sirul – în sensul că o vedenie este neașteptată – nu trebuie înțeles ca o regulă absolută pentru toate aceste vedenii. Ca exceptie, unii asceti sfinți au avut vedenii neobișnuite pe care însă le-au putut anticipa; au avut un fel de presentiment asemenea unei proorocii negândite, o proorocie despre un lucru iminent. Un asemenea lucru i s-a întâmplat Sfântului Serghie din Radonej la sfârsitul vietii. Întâmplarea este descrisă în detaliu în lucrarea rusească HIPERCONȘTIINȚA, pag. 377 (Bibliografia nu i-a fost disponibilă autorului. Citatul provine din notele traduse din rusă, vezi mai sus.) [19] Vezi nota 13, cap. 1, pag. 13-22. [20] “Mergeți câte doi în toate părțile pământului, propovăduind pacea oamenilor și iertarea păcatelor.” Guerier, pag. 27 (conf. Marcu 6:7-12.) [21] Guerier, pag. 115. [22] Antonie Hrapovitki, MĂRTURISIRE: LECTURI DESPRE TAINA POCĂINȚEI. Holy Trinity Monastery Press, Jordanville, N.Y., 1975. [23] Guerier, pag. 127 (sublinierea noastră). [24] OP. CIT., pag. 129. [25] OP. CIT., pag. 103-104. [26] Brown, Raphael, THE LITTLE FLOWERS OF ST. FRANCISC. Image Books, Garden City, N.Y., 1958, pag. 60. [27] IBID., pag. 63. [28] Guerier, pag. 124. [29] Cuvântul patimi, folosit aici, semnifică toate impulsurile contra-naturale ale omului (mândrie, deșertăciune, invidie, ură, lăcomie, gelozie s.a.) care provin din neascultarea și din căderea strămosilor Adam și Eva. [30] Motovilov, N.A., A CONVERSATION OF ST. SERAFIM. St Nectarios Press, Seattle, 1973 (retipărită). [31] WORKS OF ST. ISAAC THE SYRIAN, ediția a 3-a, predica 36, pag. 155. [32] COLLECTED LETTERS OF BISHOP THEOPHAN, partea a doua, Scrisoarea 261, pag. 103. [33] POSTHUMUS ARTISTIC WORKS OF L. TOLSTOY, Vol 2, pag. 30. [34] FILOCALIA, Vol 1, pag. 33. [35] HIPER-CONȘTIINȚA, Despre patimile minții, ediția a 2-a, pag. 65-74. [36] Vezi mai sus, Despre mintea de jos și mintea de sus, pag. 6-23. [37] WORKS OF ST. ISAAC THE SYRIAN, pag. 37. [38] Compară cu Dostoevsky, MARELE INCHIZITOR în FRAȚII KARAMAZOV. [39] Sabbatier, pag. 352. [40] În secolul 15 Luther a protestat împotriva acestei prerogative exprimată prin acordarea de indulgențe. [41] LIVES OF SAINTS, Book 11, pag. 119-120. Sfantul Ierarh Marcu al Efesului spune ca: “Noi (ortodocsii), de fapt am rupt toate legaturile cu latinii tocmai fiindca sunt eretici” . Sfantul Ioan Maximovici ii considera pe acestia cazuti din har: “… multimea credinciosilor bisericii din Apus care cazusera deja din sanul Bisericii Sobornicesti, pierzand prin aceasta darul Duhului Sfant”. Talcuind Canonul 46 Apostolic, Sfantul Nicodim Aghioritul citeaza 3 Sfinti Parinti, care ne invata ca: “Nici un eretic nu da sfintenie prin taine” [Sfantul Leon, Epistola catre Nichita] si ca “Botezul celor rau cinstitori de Dumnezeu nu sfinteste” [Sfantul Ambrozie, Cuvant pentru cei ce se catehisesc]., ceea ce inseamna ca botezul catolic nu este valabil. Cuviosului Serafim Rose, in cartea sa, “Ortodoxia si religia viitorului” spune: “Romano-catolicii si protestantii de astazi nu cunosc puterea harului dumnezeiesc. De aceea nu ne miram ca ei nu sunt capabili sa-l deosebeasca de inselatoriile dracesti”. Sfantul Ignatie Briancianinov este sceptic in privinta miracolelor catolicilor: “O mare parte dintre nevoitorii bisericii apusene, socotiti in sanul acesteia ca foarte mari sfinti – aceasta dupa caderea ei de la Biserica rasariteana si indepartarea Sfantului Duh de la ea – s-au rugat si au ajuns la vedenii, bineinteles mincinoase, prin metoda pe care am amintit-o. Acesti paruti sfinti se aflau in cea mai cumplita inselare draceasca. Inselarea isi ridica deja in chip firesc capul pe temeiul hulirii impotriva lui Dumnezeu prin care este schimonosita la eretici credinta dogmatica. Purtarea nevoitorilor latinilor, cuprinsi fiind de inselare, a fost intotdeauna «extatica» din pricina neobisnuitei lor infierbatari trupesti si patimase. Intr-o asemenea stare se afla Ignatiu de Loyola, intemeiatorul ordinului iezuitilor”. (…)” http://www.odaiadesus.ro/comparatie.html „Francisc de Assisi În OCA [Biserica Ortodoxă din America], avem o mare devotiune către Sf. Francisc de Assisi, iar multi dintre noi au icoane ale lui... Opozitia episcopului dvs. fată de acest mare crestin este ciudată. Am citit o afirmatie în care el spunea că desi îi plac unele dintre poeziile Sfântului Francisc, totusi acesta nu a fost un Sfânt, ci s-a aflat în rătăcire. Nici un scriitor sau părinte ortodox nu a spus vreodată asa ceva. Nicholas Zernov l-a comparat odată pe Sf. Francisc cu Sf. Serafim de Sarov. Opinia episcopului dvs. nu este traditională, după părerea mea, iar cei care aduc inovatii sunt domniile voastre. (M.P., NY) Biserica Ortodoxă nu îl include pe Francisc din Assisi printre Sfintii ei. Acesta a fost un papist fanatic, a trăit după despărtirea bisericii romano-catolice de Ortodoxie si a practicat o spiritualitate romantică si emotională, străină de traditiile duhovnicesti ale Ortodoxiei. Desi putem aprecia literatura atribuită lui Francisc, asa cum a arătat Arhiepiscopul Hrisostom al Etnei, cinstirea lui si cu atât mai putin cinstirea "icoanelor" lui este pe deplin neortodoxă. Nădăjduim că ceea ce ati afirmat că se petrece în OCA este o exagerare; altfel, probabil că ies la iveală rădăcinile greco-catolice ale acelei jurisdictii si trebuie lucrate niste îndreptări. Cu privire la Părintii Bisericii, în rândul cărora nimeni nu l-a asezat vreodată pe Nicholas Zernov, Francisc din Assisi nu este foarte apreciat în scrierile patristice. Reprezentativ, Sf. Ignatie (Brianceaninov), cunoscutul episcop-ascet canonizat recent de Patriarhia Moscovei, vorbeste despre viata lui Francisc în termenii unei înselări spirituale: 'Atunci când Francisc a ajuns în ceruri,' scrie un biograf al său, 'Dumnezeu Tatăl, văzându-l, a stat o clipă în cumpănă, gândindu-se cui să-i dea întâietate, Fiului Său prin fire sau fiului Său prin har - Francisc.' Ce poate fi mai înfricosător sau mai nebunesc lucru decât această hulă, ce poate fi mai trist decât această înselare[?]! [ARENA, Cap. 11] Timp de secole, mai multi intelectuali ortodocsi, printre care Nikos Kazantzakis (1885-1957), cunoscutul scriitor grec, si numerosi scriitori slavi (de exemplu S. Sitianovici [1629-1670], L. Tolstoi [1828-1910] si multi dintre cei apartinând "Scolii de la Paris" din secolul 20) au fost înselati de viziunea romantică si teatrală a Apusului asupra sfinteniei, viziune necunoscută nici în Răsărit, dar nici în Apus înainte de Marea Schismă (cu exceptia simptomelor de înselare spirituală), surprinsă însă foarte bine în cinstirea lui Francisc din Assisi. Nu numai că aceste persoane au contribuit la stricarea credintei noastre ortodoxe, stricare care încă afectează Biserica, dar unii au si trădat Biserica si si-au pierdut credinta. Genul de fermitate cu care catalogati ca neortodoxă părerea absolut ortodoxă a Arhiepiscopului Hrisostom despre Francisc din Assisi, trebuie s-o spun, este un prim pas în procesul prin care au căzut aceste persoane în rătăcire. Vă rugăm pe dumneavoastră si pe toti cei care au o evlavie personală, emotională, fată de aceste notiuni apusene post-schismă cu privire la sfintenie si fată de "sfintii" apuseni post-schismă, să reflectati asupra acestui lucru.”
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Iată și spusele Domnului nostru Iisus Hristos referitoare la cei ca Francisc:
Matei 7:15 Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori. Matei 7:16 După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini? Matei 7:17 Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele. Matei 7:18 Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune. Matei 7:19 Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc. Matei 7:20 De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște. Matei 7:21 Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri. Matei 7:22 Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? Matei 7:23 Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea. Să vedem așadar din acest prooroc mincinos, Francisc de Assisi (îmbrăcat în hainele părute ale lui Hristos, prin stigmate, care de fapt, în înțelesul dat de papiști, sunt semne distincte ale lupilor răpitori), ce spini și mărăcini, ce roade demonice au ieșit, în cei mai apropiați ai lui, care îl urmează cel mai îndeaproape în duhul lui înșelat, adică tocmai ucenicilor și următorilor lui iubiți, (puii de lup răpitor) franciscanii, la numai 153 de ani de la tăierea și aruncarea lui în fruntea locului rezervat, pentru veșnicie, eresului papist. Cităm din suportul de curs de la Formarea Statelor Medievale a Pr. Prof. Dr. Paul Brusanowski de la Facultatea de teologie din Sibiu, pag. 41: „În 1379, călugării franciscani din Vicariatul Bosniei (o subdiviziune teritorială a Ordinului franciscan, înființată în anul 1340) primesc dreptul să înființeze mănăstiri în Serbia și Țara Românească. Doi ani mai târziu este restabilită episcopia catolică de la Curtea de Argeș și sunt numiți inchizitori pentru Armenia și Georgia, Grecia și Tartaria, Rusia, Țara Românească și Moldova. Într-un singur an au fost convertiți (prin rebotezare) 400.000 de schismatici din Ungaria (din teritoriile supuse lui Ludovic cel Mare de Anjou). Datorită faptului că mijloacele violente folosite pentru obținerea acestor convertiri a provocat scandal chiar și în rândul nobililor catolici, vicarul franciscan al Bosniei, Bartolomeu de Alvena, a redactat o lucrare apologetică, explicând măsurile sale. În această lucrare, redactată în anii 1379-82, cerea punerea în practică a „unității religioase în Ungaria”. Considera că acei catolici care nu înțelegeau măsurile dure erau „simpli și nepăsători, detractori și bârfitori ai acestei sfinte acțiuni de curând începute de prea ilustrul domn rege al ungurilor..., anume cu privire la convertirea și botezarea acestor slavi și valahi care se află în regatul său”. Convertirile, arăta vicarul franciscan, erau necesare pe plan teologic și politic. Pe de o parte, mântuirea nu putea fi obținută decât în cadrul Bisericii Romane, în afara acesteia existând „eternă condamnare”. Pe de altă parte, misionarismul trebuia împletit cu brațul temporal al regelui, știut fiind faptul că Ștefan I cel Sfânt i-a convertit pe unguri {la papism, nn}„nu doar prin cuvinte, ci și prin sabie și războaie dure”. Astfel, Ludovic cel Mare era obligat să urmeze exemplul predecesorului său. Puterea lumească așadar, considera vicarul franciscan, a fost delegată regilor de Dumnezeu, cu sarcina de a-i aduce pe supuși la unitatea Bisericii. Acei conducători politici care nu-și urmau îndatoririle se făceau vinovați de un păcat extrem de grav, trebuind să fie destituiți. Mijloacele care trebuiau aplicate erau constrângerea, amenințarea cu expulzarea și condamnarea la moarte. Vicarul era conștient de faptul că cei convertiți nu erau sinceri, dar considera că fiii și nepoții lor vor fi buni creștini. Cel mai mare pericol îl constituia clerul ortodox, care trebuia pur și simplu exterminat sau expulzat. Vicarul a atras atenția și asupra avantajelor politice ale convertirilor. Regatul se întărea la hotarele sale, iar supușii vor deveni mult mai fideli, dat fiind faptul că „niciodată nu vor putea fi fideli față de rege cei ce nu sunt fideli față de Dumnezeu”. Problema mare a regatului ungar era faptul că schismaticii „fac lucruri rele cu străinii (cum externis) de aceeași limbă și confesiune”. Desigur că în vizor erau slavii și românii din Ungaria, coalizați cu conaționalii și coreligionarii lor din afara Regatului ungar (adică din Țara Românească, Moldova, Serbia, Bulgaria, Lituania). Ofensiva politică și religioasă a maghiarilor catolici a fost oprită de pericolul otoman apărut de la sud de Dunăre.” Iarăși și iarăși, bieții români ortodocși trebuie să sufere experimentele teroriste ale fanatismului religios, care apare la început ca un miel dar se vădește apoi a fi balaur: Apo 13:11 Și am văzut o altă fiară, ridicându-se din pământ, și avea două coarne asemenea mielului, dar grăia ca un balaur Va urma cu răspunsul la întrebarea: a avut vreodată vreun sfânt autentic stigmate? Sau sunt semne clare de înșelare demonică? Vă doresc tristețea cea strălucitoare a Postului Mare: adevărata pocăință: Doamne ajută!
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 13.03.2012 at 04:22:31. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Este un lucru important a afla dacă diavolul poate înșela pipăibil și poate face modificări în trup fiindcă asta înseamnă că poate interveni în medicină nu numai în psihic (suflet) dar și în somatic (trup).
Răspunsul Sfinților Părinți este că da: poate interveni în trupul nostru și în viață și după moarte. Iată câteva exemple: 1. Stigmatele despre care papiștii susțin că sunt rănile Domnului nostru Iisus Hristos, ele fiind de fapt răni demonice (în falsul creștinism) folosite și în falsa medicină (ca dătătoare de vindecări miraculoase). Mai pot fi provocate și prin alte metode, științifice, după cum vom vedea, dacă ne ajută Dumnezeu, mai târziu. În viață: ![]() ![]() Pio și falsul în acte, de care Vaticanul știa Ortodoxie-catolicism: Padre Pio avea stigmate false Faimosul sfânt al Italiei, Părintele Pio, și-a falsificat stigmatele de pe mâini care aduceau aminte de rănile lui Iisus, susține o carte a unui istoric din Peninsulă, citată de Daily Mail. Biserica a fost convinsă că rănile de pe mâinile Părintelui Pio, care au sângerat timp de 50 de ani, erau autentice. La fel au crezut și milioanele de adepți ale fostului călugăr capucin, adepți care mai credeau că Pio are puteri tămăduitoare și abilitatea de a fi în două locuri în același timp. Părintele Pio, pe numele real Francisco Forgione, a murit în 1968 și a fost canonizat de Papa Ioan Paul al II-lea în 2002. În cartea sa, istoricul Sergio Luzzatto susține că Părintele Pio a folosit acid carbonic pentru a întreține sângerarea. El mai spune că a descoperit documente care îi susțin teza, și anume o scrisoare de la un farmacist italian care i-a livrat călugărului acidul carbonic. Luzzato merge chiar mai departe și afirmă că Vaticanul a pus sub semnul întrebării veridicitatea rănilor lui Pio, dar a cedat și a decis să îl canonizeze în urma presiunii publice. După moarte: După cum vom vedea mai jos, dacă ne ajută Dumnezeu, nu numai că seamănă fizic cu mumia lui Lenin, dar este și obținut prin metode asemănătoare. Pio {italiană pio = cuvios, română – limbă a adevărului- PIO- Element prim de compunere savantă cu semnificația „puroi“, „de puroi“. [Pron. pi-o-. Din fr. pyo-, it. pio-, cf. gr. pyon].Sursa: DN} a luat un Pi(r)o(n) de la Domnul nostru Iisus Hristos, (știut fiind că a fost răstignit în patru piroane, după numărul celor patru Sfinte Evanghelii și celor patru stihii, iar nu în trei cum îl înjosesc papiștii) micșorându-I astfel patimile Sale mântuitoare pentru a le spori pe ale sale cu răni mincinoase, după cum vom vedea mai târziu, rănile lui antihrist. Va urma cu: Ce spun oamenii de știință despre stigmate?
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 22.03.2012 at 03:28:50. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ce spun oamenii de știință despre stigmate?
II. Fenomenul stigmata Publicat de Adriana Marin la data: 30 - August - 2010, categoria: Misterele lumii ![]() Stigmatele sunt semne corporale, rani, sau senzatii de durere in zonele ce corespund ranilor lui Iisus.Termenul isi are originea in epistola Sfantului Apostol Pavel catre Galateni, 6,17 ‘’ De acum încolo nimeni să nu mă mai necăjească, pentru că port semnele Domnului Isus pe trupul meu.’ , si provine din limba greaca ‘’stigma’’, ce desemneaza un insemn folosit pentru identificarea animalelor si a scalvilor. Stigmatele variaza de la caz la caz, dar, in principiu acestea sunt asociate cu religia Romano-Catolica. Astfel, Biserica a realizat o serie de criterii ce stabileau veridicitatea fenomenului. In primul rand, incapabilitatea medicilor de a vindeca ranile prin tratamente variate, iar al doilea consta in mirosul emanat de rani, care in cazul stigmatizatilor este unul placut (uneori floral), denumit Parfumul Sfinteniei. III. Manifestare ![]() Suferinzii prezinta rani considerate sfinte, care potrivit Bibliei i-au fost cauzate lui Iisus in timpul rastignirii: in zona mainilor, a picioarelor, in lateral datorita sulitei, iar in unele cazuri au fost raportate chiar si pe frunte, asemanatoare cu cele determinate de coroana de spini. Fenomenul mai poate fi regasit si sub alte forme, gen lacrimi insangerate, aparitia unor leziuni asemanatoare celor de biciuire pe spate, si a transpiratiei sub forma de sange.Uneori ranile nu se vindeca, dar nici nu se infecteaza. Persoanele care au primit stigmatele sunt adesea extaziate, fiind coplesite de emotii. Exista si stigmate invizibile, purtatorii lor nu au rani vizibile, dar simt durerea provocata de acele rani.. In una din lucrarile sale, teologul Ivan Illich spunea : ‘’Compasiunea fata de Hristos… este credinta atat de puternica si atat de adanc inradacinata, incat duce la incarnarea individuala a durerii contemplate’’.Conform teoriei lui, fenomenul stigmata este rezultatul unei trairi religioase intense si al dorintei individului de a se asocia cu suferindul Mesia. IV. Istorie si cazuri In prezent nu se stie de existenta vreunui caz de stigmat inaintea secolului al XIII- lea, cand picturile religioase ale crestinismului vestic au prezentat crucificare lui Iisus, punand accentul pe umanitatea sa. Primul caz inregistrat fiind cel al englezului Stephen Langton din Canterbury, Anglia, in anul 1222. V. "Sfantul" Francisc din Assisi In anul 1224, cu doi ani inaintea mortii sale, acesta a pornit intr-o calatorie catre La Verna pentru un post de patruzeci de zile. Intr-o dimineata, in apropierea sarbatorii Inaltarii Sfintei Cruci, un inger cu sase aripi i s-a aratat lui Francisc in timp ce se ruga. Pe masura ce ingerul se apropia, Francisc a vazut ca acesta era crucificat.A fost supus de aparitie, si inima i s-a umplut de exaltare, tristete, si suferinta. Cand ingerul a plecat i-a lasat lui Francisc rani pe maini, picioare si in zona coastelor, cea din urma ca si cum ar fi fost cauzata de aceasi sulita care l-a strapuns si pe Hristos.Urmele piroanelor i-au aparut imediat pe brate si piciare, iar din leziunea aflata in lateral, in partea dreapta, conform lui Thomas din Celano, primul care a scris biografia Sfantului Francisc, a inceput sa se prelinga sange. Potrivit acestuia, cantitatea ce se scurgea din rana corespunzatoare strapungerii sulitei, era atat de mare incat hainele sale erau imbibate cu ‘’sfantul sange’’. Conform arhivelor despre simptomele Sfantului Francisc, doctorul Edward Hartung nu a reusit sa afle ce boala il chinuia pe omul sfant. Hartung considera ca acesta suferea nu numai de conjuctivita, boala contractata in Egipt la varsta de patruzeci si cinci de ani, dar si de malarie cuarta, boala ce afecteaza ficatul, splina, si stomacul cauzand bolnavului dureri intense. Una din complicatiile acestei afectiuni, adesea intalnita in acea perioada, este purpura, maladie carcaterizata prin aparitia pe piele a unor pete rosii provocate de trecerea globulelor rosii in derm.De obicei aceasta se manifesta simetric, asa ca fiecare mana si picior ar fi fost afectate. Daca acest caz ar fi fost cel al Sfantului Francisc, el ar fi suferit din cauza echimozelor, purpure foarte mari. VI. Pio din Pietrelcina Vezi imaginea de mai sus Inca din copilarie Francisc Forgione era recunoscut pentru pietatea sa. Nimeni nu a fost surprins cand acesta a decis sa devina calugar capucin pentru ca mai tarziu sa fie hirotonisit sub numele de Pius. Desi a contractat tuberculoza, acesta a continuat sa isi indeplineasca indatoririle, desi uneori, in timpul slujbelor intra in transa. In timpul unui asemenea incident, in anul 1918, preotul s-a prabusit si a fost scos din biserica inconstient.Cei care l-au consultat au gasit rani sangerande pe maini si picioare si intr-o parte ca cele facut de un obiect ascutit. Preotul avea stigmate, insemnul lui Hristos. Constatarile erau inexplicabile, iar leziunile nu au suferit infectii niciodata,vindecandu-se o data, dar apoi au reaparut. Semnele au fost examinate de Luigi Roamnelli, directorul spitalului din Barletta, timp de un an de zile. Printre cei care au analizat stigmatele se mai numara si doctorul Giorgio Festa (1920 si 1925), medic privat, profesorul Giuseppe Bastianelli, doctorul Papei Benedict al XV-lea, care a confirmat existenta leziunilor, insa a refuzat sa faca alte comentarii, si patologul Amico Bignami de la Universitatea din Roma care nu a putut pune un diagnostic. Atat Bignami cat si Bastianelli au facut observatii asupra marginilor neobisnuit de fine ale ranilor si asupra lipsei edemului. Doctorul Alberto Caserta a facut radiografii mainilor, insa nu a identificat nicio anormalitate in structura osoasa. VII. Thérese Neumann (1898-1962) ![]() S-a nascut intre Vinerea Mare si Paste la Konnersreuth, Bavaria. A suferit multe accidente din cauza carora si-a pierdut vederea, avea crize convulsive, ajungand in cele din urma la paralizie. Poate ca ceea ce o face speciala este faptul ca data de 29 aprilie 1923, zi ce coincidea cu sanctificarea Sfintei Therese din Lisieux (1837-1897), aceasta si-a recapatat vederea, iar doi ani mai tarziu, pe data de 17 mai, Therese Neumann, invinge paralizia. Apoi, in urma unei viziuni cu Iisus, pe data de 4 martie 1926, ii sunt marcate bratele, picioarele, zona coastelor si chiar si lacrimile devin sange.In plus, se pare ca erau prezente sangerari si la umeri, coate si genunchi.Se spune de asemenea ca de la Craciunul din anul 1926 pana in anul mortii sale, 1962, Neumann s-a hranit doar cu zilnica impartasanie. VIII. Gerard Critch ![]() In aprilie 1988, in mass-media circula cazul preotului Gerard Critch dintr-o parohie din Antigua,Indiile de Vest.Acesta a fost transportat la New York pentru a fi tratat de medici specialisti ale caror eforturi s-au dovedit zadarnice.Potrivit spuselor enoriasilor, acestia erau tintuiti la podea de o forta invizibila, si simteau cum ranile le erau vindecate dupa ce acesta ii binecuvanta.Bancherul R.Allen Stanford, cel al carui avion l-a dus pe Gerard Critch la New York, a declarat ca din ranile preotului se prelingea mir, la fel cum s-a intamplat si lui Iisus.
__________________
1Ioan 4:1 Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume. SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea" Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici: Fratele Traian Bădărău (Tătăică) Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura. Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 22.03.2012 at 03:38:12. |
![]() |
Tags |
bioterapie, înșelare demonică |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor | gheorghecoser23 | Preotul | 5 | 25.06.2008 17:01:23 |
|