![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doar cei duhovnicesti pot auzi cuvintele Duhului lui Dumnezeu. Duhul lui Dumnezeu a grait si in scris,prin evanghelisti ,si in viu grai, prin apostoli. Atata timp cat veti judeca doar cu mintea Traditia,si nu o veti privi ca pe ceva venit prin Duhul lui Dumnezeu,nu veti putea vedea adevarul ei Caci cel ce are i se va da,si de la cel ce nu are,se va lua si ceea ce are !! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hristos a făcut o promisiune:
"Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu." (Ioan 14,26) Am cerut să mi se demonstreze că Hristos a spus vreodată ceva despre icoane, moaște, parastase, etc., adică toate elementele ne-biblice prezente în Sfânta Tradiție. Dacă nu puteți demonstra acest lucru, înseamnă că nu există niciun raport între Sfânta Tradiție și Duhul Sfânt. Duhul Sfânt nu poate învăța 97% Adevăr și 3% Minciună (am fost indulgent, raportul adevăr/minciună în Sf. Tradiție fiind mult mai mare)! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Plecasem de la computer și Duhul Sfânt mi-a adus aminte despre ce a spus Domnul Hristos privitor la Tradiție: "Și le zicea lor: Bine, ați lepădat porunca lui Dumnezeu, ca să țineți datina (παράδοσις) voastră!" (Marcu 7,9) Hristos nu doar că a încălcat Tradiția, dar a pus-o în contrast cu Legea lui Dumnezeu! De cine se cade să ascultăm? de Hristos și Legea lui Dumnezeu, ori de Tradiție (παράδοσις)? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nota lui Bartolomeu Anania: Duhul Sfânt nu conduce la sau un adevăr exterior, ci în interiorul adevărului deja revelat prin Iisus Hristos. Revelația însă e incompletă, din cauza neputinței omenești de „a purta“ adevărul divin în întregime și dintr'odată; ea se va desăvârși treptat și în timp, prin lucrarea Sfântului Duh în Biserică. Text fundamental pentru instituirea Sfintei Tradiții (Sinoade Ecumenice, opera Sfinților Părinți). |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by doctor_faustus; 02.12.2010 at 15:42:07. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Când o să înveți să vorbești cuviincios o să ți se răspundă, până atunci mai meditează la deserviciul pe care-l aduci ortodoxiei prin atitudinea ta necreștinească, neortodoxă și neobrăzată.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Apostolii au trăit împreună cu Mântuitorul, au auzit cuvintele Lui, au văzut minunile Lui, au primit învățătura Lui și au consemnat în scris, atât cât a fost necesar pentru a crede în El, pentru toți aceia care nu au avut harul de a fi împreună cu Fiul lui Dumnezeu. Apostolul Ioan spune:
"Ce era de la început, ce am auzit, ce am văzut cu ochii noștri, ce am privit și mâinile noastre au pipăit despre Cuvântul vieții, - Și Viața s-a arătat și am văzut-o și mărturisim și vă vestim Viața de veci, care era la Tatăl și s-a arătat nouă - Ce am văzut și am auzit, vă vestim și vouă, ca și voi să aveți împărtășire cu noi. Iar împărtășirea noastră este cu Tatăl și cu Fiul Său, Iisus Hristos." (1 Ioan 1,1-3) Mărturia aceasta este directă, întrucât vine din partea unui participant la evenimente. Acum se cuvine să facem un raționament: Dacă apostolii au fost martori la toate aceste lucruri și le-au scris (tocmai ca să nu se schimbe cu trecerea timpului), iar Tradiția bisericească va „reevalua" învățătura Mmtuitorului și informațiile privitoare la practicarea credinței lăsate de apostoli, schimbînd mai multe concepte de bază, ce anume va fi considerat adevărat? Niște schimbări impuse după sute de ani de către oameni care nu au fost martori oculari Ia viața și învățătura Domnului Iisus, ci doar doreau unele avantaje și privilegii de pe urma schimbării, sau ceea ce este scris de la început și constituie sursă originală? Răspunsul corect la această întrebare ne conduce la aitudinea ce trebuie s-o luăm cu privire la Scriptură și Tradiție. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sfinții apostolii nu s-au dezis niciodată de învățătura Evangheliilor, iar o simplă privire asupra epistolelor scrise de aceștia dovedește că învățătura lor era conformă cu aceea a Mântuitorului. Ei nu au schimbat nimic, ba mai mult, apostolul Pavel spune că nimic nu se mai poate schimba în ceea ce a lăsat Hristos, cu toate că vor veni mulți care vor spune că au mesaje noi de la Dumnezeu:
"Care nu este alta, decât că sunt unii care vă tulbură și voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o - să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit - să fie anatema!" (Galateni 1:7-9) Tradiția bisericească tocmai aceasta a făcut atunci când a promovat învățături noi sub mantaua afirmației că numai Biserica (y compris clerul), poate interpreta Cuvântul lui Dumnezeu. Se ridică o altă întrebare absolut normală: Pentru ce este dat Duhul Sfânt credincioșilor? Nu pentru a-i ilumina în înțelegerea Scripturilor? Acest lucru e cu atît mai valabil, cu cât Biserica nu este clerul, sinoadele ecumenice, ori sfinții părinți, ci adunarea celor care se strâng la un loc în Numele lui Iisus Hristos. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfanta Traditie | Iuliiiii | Generalitati | 4 | 07.06.2013 13:42:36 |
Sfanta traditie | caiusltd | Despre Sfanta Scriptura | 9 | 18.10.2010 09:10:57 |
Sfanta Traditie | Ioana-Andreea | Secte si culte | 5 | 26.07.2010 18:21:55 |
Cum explica Sfinta Scriptura sau Sfinta Traditie existenta oamenilor in div. locuri.. | Narcis31 | Generalitati | 6 | 22.12.2009 00:09:32 |
Despre Sfanta Traditie | strajeru | Secte si culte | 147 | 19.02.2009 15:15:04 |
|