![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]()
Porunca a II-a nu interzice "reprezentările false", ci reprezentările în scop de închinare. Iar aici se încadrează și icoanele.
|
#52
|
|||
|
|||
![]()
draga prieten,
nu e vorba de un pietizm exagerat insa, precum Maica lui Dumnezeu e si Maica nostra, se cuvine sa ne purtam cu cat mai multa cuviinta asa cum si fratia ta nu cred ca mergi prin casa cu somoiogul gol prin fata mamei tale desi, dumneaiei te-a nascut, spalat si crescut...... preot marian tudor ps. icoana ramane o fereastra spre Absolut! |
#53
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mă simt onorat că mă numiți prieten și în virtutea acestui cadru vreau să fiu sincer cu dvs. Mă surprinde această paradigmă neprezentă pe paginile Scripturii, eu fiind obișnuit cu alta și anume Biserica-mama noastră (în care ne-am născut din nou/de sus și care ne-a hrănit la început cu lapte apoi cu hrană tare), indiferent că ea se numește Biserica Ortodoxă ori Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea. Deși biserica de care aparțin a fost de sute de ori (fără exagerare) împroșcată cu noroi și numită în toate felurile, m-am ferit continuu să folosesc vulgarități ori modul imprecativ cu referire la Biserica Ortodoxă ori la maica Domnului. Dacă totuși considerați că am făcut-o, vă rog să mă iertați. Sincer m-ați sensibilizat prin imaginea folosită. Har și pace, Doamne ajută!
|
#54
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#55
|
|||
|
|||
![]()
Mă lasă rece.
|
#56
|
|||
|
|||
![]() |
#57
|
|||
|
|||
![]()
De ce? Unde am ajunge dacă ne-am sesiza la fiecare epitet care ni se adresează și am sări ca arși?
|
#58
|
||||
|
||||
![]() Citat:
de ce sau una...sau alta? de ce nu si una si alta? Mie nu mi-e prea clar de ce se considera ca invatatura Evangheliei si cinstirea icoanelor ar fi disjuncte si s-ar exclude reciproc. Din contra, in ortodoxie se propovaduieste un Dumnezeu nevazut si vazut simultan, inaccesibil si accesibil simultan, duh care transcende spatiul, timpul, materia, in Ortodoxie Il propovaduim pe Hristos al carui chip vizibil in icoana transcende suportul material (lemnul, sticla, zidul pe care e pictat) si prin care si dincolo de care trece harul Lui prin care Dumnezeu lucreaza tainic. Versetele din Scriptura, la care te referi nu trebuie interpretate decat in Duhul care a inspirat Scriptura, adica tinand cont de intreg mesajul ei, nu izolate de context, respectand subtextul si mai ales metatextul (mesajul adanc, duhovnicesc de dincolo de cuvintele limbii omenesti in care citesti Biblia, fie ca e romana, greaca, ebraica, sau vreo alta limba moderna). Cuvintele Scripturii si mesajul ei se inteleg pe mai multe nivele dar in toata profunzimea lor, se inteleg doar daca cititorul e ,,conectat,, prin har la Cuvantul-cel-cu-trup-de-om-care-e-Hristos. Iar conectarea asta se face doar prin harul Sfintelor Taine (in special Sf.Impartasanie), smerenie, despatimire, rugaciune etc. Pana sa ajungem noi la intelegerea in profunzime, citim si intelegem nedesavarsit si de multe ori chiar gresit. Pt. ca intelesul ei e dincolo de nivelul intelectual, rational. Scriptura se intelege corect si profund numai cu sufletul curat care e ca o fereastra. Daca fereastra e murdara, vezi afara in alte culori decat cele reale. Deci, intai trebuie curatat sufletul mai ales de ucigatorul pacat al mandriei de a ne increde in desteptaciunea noastra de 2 bani cand e vorba de cele ale lui Dumnezeu. Pana atunci, citim chiar si asa, dar de interpretat, ii lasam pe sfinti, ca ei s-au curatit de patimi. Interpetarea mea ar fi praf si cenusa, de aceea iti recomand pentru inceput o talcuire a Sf. Ioan Gura de Aur : http://www.ioanguradeaur.ro/carti/co...ia-de-la-ioan/ si Rugaciune pentru citirea cu folos a Sfintei Scripturi Straluceste in inimile noastre, Iubitorule de oameni Doamne, lumina cea neinserata a cunostintei dumnezeirii Tale si deschide ochii cugetului nostru spre cunoasterea evanghelicelor Tale propovaduiri; pune intru noi si frica de fericitele Tale porunci, ca poftele trupesti cu totul calcandu-le, viata duhovniceasca sa petrecem, toate cele ce sunt spre placerea Ta cugetandu-le si facandu-le. Ca Tu esti luminarea si sfintirea si mantuirea sufletelor noastre si Tie slava inaltam: Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin. Rugaciune mai inainte de Sfintele Citiri dupa Apanthisma Cuviosului Nicodim Aghioritul Doamne Iisuse Hristoase, Cuvantul lui Dumnezeu, deschide urechile si ochii inimii mele, ca sa ascult cele ale Tale, sa le pricep desavarsit si in toate sa fac voia Ta, ca nevrednic sunt eu pe pamant si numai de la Tine imi vine lumina cea adevarata. Nu ascunde de mine talcul cel adanc al poruncilor Tale, ci descopera ochii mei, nu doar pe cei trupesti, ci si pe cei launtrici, ca sa inteleg tainele si minunile legii Tale. Caci intru Tine, Dumnezeul meu, nadajduiesc spre luminarea mintii si spre imblanzirea inimii mele, ca binecuvantat esti Tu in vecii vecilor. Amin Doamne ajuta! |
#59
|
||||
|
||||
![]() Citat:
El insusi ne-a lasat eikon-ul Lui, nefacut de vreo mana omeneasca impregnat pe mandylion, pe mahrama Sf. Veronica si pe giulgiu ca sa stim si noi cei de azi cum arata, nu doar contemporanii Lui. In ortodoxie, consideram ca ( ) Chipul lui Hristos -akeiropita- imprimat pe acele tesaturi si ramas ca model dupa care se picteaza icoanele (dupa reguli stricte care nu trebuie sa interfereze cu fantezia lumeasca a iconarului), merita sa fie cinstit si respectat. Daca ar fi existat aparate foto pe vremea Lui si ar fi fost fotografiat, tu ai pune la loc de cinste poza Celui-cu-Care-trebuie sa ne asemanam? te-ai uita din cand in cand la ea? ai strange-o la piept de dorul Lui? te-ai gandi mai des la El, avand-o in fata? Pune in paralel Cuvantul-scris, daltuit in piatra pe Sinai cu Cuvantul cu Chip de Om, imprimat nu pe piatra (ca nu se putea),ci pe tesatura pe care i-a trimis-o chiar El regelui Avgar al Edesei, prin care acesta s-a vindecat. Tocmai pt. asta cinstim imaginea (chipul, eikon-ul) lui Hristos transpus pe suport material, pt. ca Dumnezeu lucreaza prin harul care transcende materia – avem atata nor de marturii de icoane prin care Dumnezeu face minuni. Ramane sa explici cum de a facut Dumnezeu atatea minuni de-a lungul istoriei prin harul care transcende din icoane, daca zici ca El se simte ofensat de asta. Ai vreo explicatie pentru icoanele din care izvoraste mir tamaduitor sau in care Maica Domnului plange? Tricesimus, zic si eu asa frateste, sa-ti mai iei o pauza in care sa vorbesti mai mult CU Dumnezeu decat DESPRE El. (asta mi-o zic si mie). Intreaba-L pe Hristos, printre altele cum se simte (ca tot ziceai ca-I ranim sensibilitatea), dupa ce ai facut acele insinuari tendentioase (btw, ziceai ca nu ai intentii barbare vizavi de invatatura ortodoxa) ce frizeaza blasfemia despre Mama Lui, despre care speculezi pe alt topic ideea de logodna-concubinaj si hulele aferente ce decurg de aici. Intreaba-L si despre viziunea ta cu ,,vampirii,, de ortodocsi care ,,sug,, sangele euharistic si despre sfintii ale caror moaste provoaca repulsie. Ia vezi ce zice Cel-ce-S-a-unit-tainic-cu-aceia-incat-nu-mai-traiau-ei-ci-Hristos-cel-viu-care-nu-moare, El deci, traieste-vesnic-in-ei (vorbesc de meta-timpul prezentul continuu, fara intreruperi). Ia intreaba-L, Lui II provoaca repulsie cei in care s-a salasluit Duhul Sfant? Cei uniti inca din timpul vietii cu Cel-vesnic-Viu, nu mai pot fi despartiti de El dupa moartea biologica. Numai daca ar pacatui dupa moartea biologica ar mai putea fi despartiti de El (ceea ce e un nonsens) pt. ca doar pacatul e cel care provoaca despartire a sufletului de Dumnezeu. Iar sufletele nedespartite de Dumnezeu, n-au cum sa fie altfel decat vii duhovniceste, de vreme ce sunt unite prin har cu Cel-viu. asteptand la sfarsitul veacului si invierea trupurilor. In rest, be blessed tricesimus. Kirie eleison! Last edited by delia31; 19.11.2010 at 13:47:11. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In legatura cu virgula, in editia din Biblia mea nu apare acolo unde o scri tu. altfel as fi pus-o. Iar cu virgula pus-a acolo unde ai pus-o tu nu vad cum se schimba sensul, cu sau fara adaogarea explicatiei tale 'sa va fac'. Nu a mentionat ca ne va bantui fireste. In viata s-a silit prin propovaduire si rugaciune, dupa plecare din lume propovaduirea lui inceteaza deci ramane rugaciunea. Si cum 'sa ne faca' sa ne amintim dupa plecarea lui decat prin rugaciune pentru noi? Avraam era constient in rai precum spune si pilda lui Iisus, daca nu ar fi asa in adevar, cum ar fi putut Iisus sa se foloseasca de ceva de neconceput sau care nu exista (adica practic o minciuna), in pilda? 'În Vechiul Testament citim că ucenicii proorocilor, în urma unei minuni a lui Elisei, au zis: „Duhul lui Ilie s-a odihnit peste Elisei. Și au venit înaintea lui Elisei și i s-au plecat până la pământ” (IV Regi 2, 15). Închinarea ce se dă în aceste locuri sfinților se datorește faptului că puterea lui Dumnezeu sălășluiește în ei. Deci tot spre Dumnezeu se înalță cugetul celui care se închină.' Apoi spune Iisus: „Și slava pe care Tu Mi-ai dat-o le-am dat-o lor, ca să fie una, precum Noi una, suntem” (Ioan 17, 22) si 'Adevarat graiesc tie, astazi vei fi cu Mine in rai' (Luca 23,43). Daca slava sfintilor este una cu a lui Iisus prin Duhul Sfant (si Iisus nu a conditionat-o de starea biologica a trupului asa cum El Insusi in timpul mortii biologice, cu Duhul s-a coborat in iad si distrus portile iadului) prin urmare El in timpul mortii trupului nu zace in inconstienta, nu la fel sunt sufletele sfintilor in rai? Sau: „Au nu știți că trupul vostru este templu Duhului Sfânt, care este în voi?” (I Cor. 6, 19). Prin urmare sufletele lor, parti din Duhul Sfant, zac inconstiente in rai? "Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce ascultă cuvântul Meu și crede în Cel ce M-a trimis are viață veșnică și la judecată nu va veni, ci s-a mutat de la moarte la viață." (Ioan 5,24) De asemenea nu despre toti sfintii putem sti sigur ca au murit cu trupul. Un exemplu: 'Daca voiesc ca acesta sa ramana pana voi veni,ce ai tu? Tu urmeaza Mie!' (Ioan cap.21) Last edited by zsuleica; 19.11.2010 at 18:22:27. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mica intrebare despre casatorie | cred_cu_adevarat | Nunta | 5 | 21.11.2012 22:35:44 |
O mica intrebare ! | Darkanian | Generalitati | 1 | 02.03.2011 22:29:30 |
O mica intrebare | evika_evita | Generalitati | 21 | 16.09.2009 02:39:33 |
Despre icoane | alecsandru | Pictura si Sculptura Bisericeasca | 44 | 29.05.2008 10:58:01 |
O mica intrebare... | Andragel | Generalitati | 11 | 23.02.2008 15:46:57 |
|