Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 15.01.2010, 20:14:02
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de copacel Vezi mesajul
Sambata (ziua a saptea) este "ziua comemorativa" a creatie, impreuna cu Creatorul:

"Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu:
Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o."




Am citit si rascitit acest capitol (si capitolul 7- ultima parte). Vorbeste despre Vechiul Testament (legamant) al preotiei pamantesti si desfiintarea acesteia prin inlocuirea cu Preotia cereasca a Domnului Iisus Hristos. Nu se pomeneste nimic despre ziua de odihna aleasa de Dumnezeu.





Dar, Iisus Hristos a binecuvantat si sfintit ziua a saptea (impreuna cu Dumnezeu Tatal, la facerea lumii). Tot Domnul Iisus Hristos a poruncit ("ordonat") pazirea acestei zile sfinte (cand au fost date cele 10 Porunci Dumnezeiesti).

In alta ordine de idei: cand a fost pe pamant, Domnul Iisus Hristos nu a trebuit "sa ordone" pazirea zilei a saptea; se afla printre cei care o pazeau (chiar cu prea mult zel). Domnul sambetei a trebuit sa arate cum sa fie pazita aceasta zi.

Este randul tau sa imi arati unde a "ordonat" Domnul Iisus Hristos desfiintarea zilei binecuvantate si sfintite de Dumnezeu.
Scrie undeva ca aceasta "zi" a saptea din Geneza a fost sambata?

Uite de ce tineau evreii sambata :

Deuteronom 5:15Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.

Evrei tin sambata ca zi de odihna dupa modelul lui Dumnezeu care s-a odihnit in a saptea zi, si in special pentru ca au fost eliberati din pamantul Egiptului, si in fiecare sambata isi aduc aminte de dezrobirea din Egipt.

"Șabat

Sabatul. În cea de-a 7-a zi toate muncile erau absolut interzise iar oferta zilnică de sacrificii era dublată. Sabatu amintea desăvârșirea operei de creație făptuită de YHWH (cf. Exod 20,11), eliberarea din Egipt (Deuteronomiu 5,15) ca și trebuința naturală a omului de a se odihni și mai ales de a-și tempera relația cu ceea ce era doar creat (Exod 23,12). După exil normele observării Sabatului au devenit și mai rigide (Nehemia 13,15-22) și au constituit una din trăsăturile caracteristice ale Iudaismului." http://ro.wikipedia.org/wiki/S%C4%83...evreie%C5%9Fti

"On the completion of His creative work God blessed and hallowed the seventh day as the Sabbath (Gen. ii. 1-3). The Decalogue in Exodus (xx. 8) reverts to this fact as the reason for the commandment to "remember" the Sabbath day to keep it holy. The Sabbath is recognized in the account of the gathering of the manna; a double portion was gathered on the previous day, and the extra supply gathered for consumption on the Sabbath, when no manna descended, did not spoil (xvi. 22-30). The Sabbath is a sign between Yhwh and Israel, an everlasting covenant (xxi. 13). Death or excision (xxxi. 14, 15) was the penalty for its profanation by work. An instance of this is afforded by the case of the man who gathered sticks on the Sabbath and was condemned to die by lapidation (Num. xv. 32-36). Work is prohibited, even during harvest-time (Ex. xxxiv. 21), and is declared to be a profanation of the holy Sabbath; and the kindling of fire in the habitations is especially interdicted (Ex. xxxv. 3).

In the Decalogue as contained in Deuteronomy (v., 12 et seq.) the observance of the Sabbath is again enjoined, but as a day of rest for the servants as well as their masters, in commemoration of Israel's redemption from Egyptian bondage. The Sabbath heads the enumeration of the appointed holy seasons (Lev. xxiii. 3). The Showbread was changed every Sabbath (Lev. xxiv. 8). The sacrifice ordained for the Sabbath consisted of two he-lambs of the first year, without blemish, and of two-tenths of an ephah of fine flour for a meal-offering, mingled with oil, and "the drink-offering thereof"; these constituted the burnt offering, and were brought in addition to the continual burnt offering (Num. xxviii. 9, 10). The Sabbath is designated also as "Shabbat Shabbaton," as is the Day of Atonement (Lev. xvi. 31), often with the added qualification of "holy unto Yhwh" (Ex. xvi. 23, xxxi. 1, xxxv. 2); and it is set apart for a holy convocation (Lev. xxiii. 3)."

Read more: http://www.jewishencyclopedia.com/vi...#ixzz0chntNZzA

Evrei 4:

7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi.
9. Răm�âne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

Cuvantul folosit in versetul 9 este Sabbatismos, care inseamna o odihna ca a Sabatului, sau o praznuire Sabatică.Cuvantul grecesc folosit pentru Sabatul evreiesc este Sabbaton.Cerceteaza varianta greaca si ce vezi ce inseamna ambele in lexiconul grecesc.

http://www.searchgodsword.org/lex/gr...gi?number=4521
http://www.searchgodsword.org/lex/gr...gi?number=4520
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12