Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.01.2010, 16:32:31
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Asta și spuneam, că nu este nevoie.
Daca nu este nevoie, am sa-ti raspund. :)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Mâine mă duc la adunare și mi-am adus aminte de versetele astea. Dacă avem opinii diferite, nu e necesar ca eu să fiu saducheu, dar nici tu în consecință să fii fariseu.

Evanghelia arată că fariseii îl urmăreau permanent pe Iisus și că Îl acuzau că profanează Sâmbăta, în timp ce El se apăra de fiecare dată, arătând că ceea ce face El este legitim în sabat, nu este profanare. Dar voi aduceți lui Iisus exact acuzațiile fariseilor. Iisus arăta că prin vindecările pe care le făcea nu profana sabatul (nicăieri în Scriptură nu este scris că vindecarea unui bolnav ar fi profanare de Sabat). Iisus S-a apărat, dar fariseii de astăzi continuă să-L acuze. Ioan (5:18) se referă la acuzațiile dușmanilor lui Iisus, nu la credința personală a lui Ioan. Dacă e vorba de ceea ce credea Ioan, citim în aceeași Evanghelie că ziua a șaptea o numește Sabat (zi de repaus), iar ziua Învierii Ioan, la sfârșitul primului secol, o numește simplu, ziua întâi, iar când descrie Învierea, nu vorbește nimic de duminică.
Acum sa raspund textului care nu-ti apartine : Nimeni nu l-a acuzat pe Iisus de profonare si nici de nimic altceva.Iisus Hristos Dumnezeu-Omul poate sa faca ce vrea si este deasupra oricarei legi, iar daca preotii in Templu calca sambata si sunt fara de vina, cu atat mai mult este Hristos fara de vina, cel ce este mai mare decat toti preotii, ba chiar mai mare decat Templul.
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul


Iisus a confirmat cu atât mai mult Sâmbăta prin cele șapte minuni pe care le-a făcut în sabat. Cei pe care El îi vindecase în sabat aveau să rămână cu atât mai atașați de sabat. Pentru unii a rămas ca fiind ziua în care au văzut prima dată fața lui Iisus și fețele celor dragi. Pe tine te-ar fi ajutat o asemenea experiență să abandonezi sabatul numai pentru faptul că unii au început să se adune și după sabat câteva ceasuri? Exprimarea Domnului, că „Sâmbăta a fost făcută pentru om și nu omul pentru Sâmbătă”, și că El „este Domn chiar și al Sâmbetei” (Marcu 2:27-28), vrea să spună doar că viața și sănătatea omului este deasupra interdicțiilor Sâmbetei. Dar tiparul expresiei lui Iisus se regăsește și la Pavel, când vorbește despre relația dintre soț și soție (1 Cor 11:9-10 „femeia a fost făcută pentru bărbat, iar nu bărbatul pentru femeie”). Dacă bărbatul are o prioritate în ce privește răspunderea asupra familiei (este „capul”), oare înseamnă aceasta că el are dreptul de a-și desființa soția sau a o înlocui cu alta, ori cu altul(!)?
Asta cu atasamentul fata de sambata face parte din randul perlelor adventiste?
Atasamentul oamenilor vindecati de Hristos sambata a fost spre Hristos nu spre sambata si legea mozaica.Vezi exemplul omului orb din nastere.
Iisus Hristos a dezlegat sâmbăta , precum dezleaga stapanul boul de la jug, dupa cum zice Ioan(Ioan 5:18).

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Fariseii abuzau de interpretarea Poruncii, într-un stil talmudic, cazuistic, dar Iisus a apărat cu acea ocazie gestul ucenicilor de a rupe spice cu mâna și a mânca grâul, fiindcă era dreptul lor să mănânce. Doamne ferește, cum poate spune cineva, fariseu evreu sau fariseu creștin, că a mânca în ziua Domnului este păcat? Oare Adam și Eva în rai nu mâncau din pomi și din vie ? Îți imaginezi că trebuia să le culeagă de vineri și să le țină la „frigider”, până sâmbăta?
Cu ce e asta mult mai diferit fata de a aduna lemne?Nu ai auzit de Numeri 15:32-36, ca cel care a adunat lemne sambata a fost pedepsit prin omorire?Insa acestea erau ale Legii vechi si aveau sa se schimbe odata cu Hristos care a adus Legea cea Noua.Vechiul Testament a fost pana la Ioan(Luca 16:16) , iar cele ale Vechiului Testament au fost pana la Hristos , la fel si sambata.El ne-a dezlegat din Legea Veche si de sub sambata precum dezleaga stapanul boul de la jug.Iar Vechiul Testament a inceput cu Iesirea din Egipt si cu sambata data ca zi de odihna de Dumnezeu evreilor si zi comemorativa a acestui Testament.Dupa cum zice in Deuteronom 5:15.

Evrei 8 :

6. Acum însă, Arhiereul nostru a dobândit o slujire cu atât mai osebită, cu cât este și Mijlocitorul unui testament mai bun, ca unul care este întemeiat pe mai bune făgăduințe.
7. Căci dacă (testamentul) cel dintâi ar fi fost fără de prihană, nu s-ar mai fi căutat loc pentru al doilea;
8. Ci Dumnezeu îi mustră și le zice: "Iată vin zile, zice Domnul, când voi face, cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda, testament nou,
9. Nu ca testamentul pe care l-am făcut cu părinții lor, în ziua când i-am apucat de mână ca să-i scot din pământul Egiptului; căci ei n-au rămas în testamentul Meu, de aceea și Eu i-am părăsit - zice Domnul.

Oare Adam și Eva în rai nu mâncau din pomi și din vie ? Îți imaginezi că trebuia să le culeagă de vineri și să le țină la „frigider”, până sâmbăta?

Asta face parte din sirul supozitiilor si perlelor adventiste.Absolut nicaieri in Scriptura nu scrie ca Adam si Eva tineau sambata.De mancat , frigider, cules, etc, nu are rost sa mai vorbesc.
  #2  
Vechi 15.01.2010, 18:51:44
copacel
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Evrei 8 :

6. Acum însă, Arhiereul nostru a dobândit o slujire cu atât mai osebită, cu cât este și Mijlocitorul unui testament mai bun, ca unul care este întemeiat pe mai bune făgăduințe.
7. Căci dacă (testamentul) cel dintâi ar fi fost fără de prihană, nu s-ar mai fi căutat loc pentru al doilea;
8. Ci Dumnezeu îi mustră și le zice: "Iată vin zile, zice Domnul, când voi face, cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda, testament nou,
9. Nu ca testamentul pe care l-am făcut cu părinții lor, în ziua când i-am apucat de mână ca să-i scot din pământul Egiptului; căci ei n-au rămas în testamentul Meu, de aceea și Eu i-am părăsit - zice Domnul.
Unde se vorbeste, in versetele postate de tine, despre desfiintarea zilei a saptea (ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu)?

Ai ales foarte gresit versetele. In Evrei cap 7 (de la vers 15) si 8, se vorbeste, in mod lamurit, despre desfiintarea preotiei pamantesti, odata cu intrarea in Locasul ceresc a Adevaratului si singurului Preot si Mare Preot: Domnul Iisus Hristos.

"Isus S-a fãcut preot prin jurãmîntul Celui ce I-a zis: "Domnul a jurat, si nu Se va cãi: "Tu esti preot în veac, dupã rînduiala lui Melhisedec",
prin chiar faptul acesta, El s-a fãcut chezasul unui legãmînt mai bun
."(Evrei 7:21,22)

"Mai mult, acolo au fost preoti în mare numãr, pentru cã moartea îi împiedica sã rãmînã pururea. Dar El, fiindcã rãmîne "în veac", are o preotie, care nu poate trece de la unul la altul."(Evrei 7:23,24)

"În adevãr, Legea pune mari preoti pe niste oameni supusi slãbiciunii; dar cuvîntul jurãmîntului, fãcut dupã ce a fost datã Legea, pune pe Fiul, care este desãvîrsit pentru vesnicie."(Evrei 7:28)

"Dacã ar fi pe pãmînt, nici n-ar mai fi preot,"(Evrei 8:4)

Si exemplele pot continua. Dar, cel mai bine este sa citesti capitolel 7 si 8 din cartea catre Evrei. Vei gasi o sumedenie de referinte despre desfiintarea preotie pamantesti (vechiul legamant) si inlocuirea acesteia cu adevarata preotie a Domnului Iisus Hristos (noul legamant).

Dar, nu vei gasi nici o referinta la desfiintarea zilei de odihna inchinata Domnului: ziua a saptea. De altfel,despre desfintarea acestei zile binecuvantate si sfintite de Dumnezeu nu vei gasi nici o referinta in toata Sfanta Scriptura. Gasesti asa ceva doar in traditiile omenesti.
  #3  
Vechi 15.01.2010, 19:09:03
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de copacel Vezi mesajul
Unde se vorbeste, in versetele postate de tine, despre desfiintarea zilei a saptea (ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu)?

Ai ales foarte gresit versetele. In Evrei cap 7 (de la vers 15) si 8, se vorbeste, in mod lamurit, despre desfiintarea preotiei pamantesti, odata cu intrarea in Locasul ceresc a Adevaratului si singurului Preot si Mare Preot: Domnul Iisus Hristos.

"Isus S-a fãcut preot prin jurãmîntul Celui ce I-a zis: "Domnul a jurat, si nu Se va cãi: "Tu esti preot în veac, dupã rînduiala lui Melhisedec",
prin chiar faptul acesta, El s-a fãcut chezasul unui legãmînt mai bun
."(Evrei 7:21,22)

"Mai mult, acolo au fost preoti în mare numãr, pentru cã moartea îi împiedica sã rãmînã pururea. Dar El, fiindcã rãmîne "în veac", are o preotie, care nu poate trece de la unul la altul."(Evrei 7:23,24)

"În adevãr, Legea pune mari preoti pe niste oameni supusi slãbiciunii; dar cuvîntul jurãmîntului, fãcut dupã ce a fost datã Legea, pune pe Fiul, care este desãvîrsit pentru vesnicie."(Evrei 7:28)

"Dacã ar fi pe pãmînt, nici n-ar mai fi preot,"(Evrei 8:4)

Si exemplele pot continua. Dar, cel mai bine este sa citesti capitolel 7 si 8 din cartea catre Evrei. Vei gasi o sumedenie de referinte despre desfiintarea preotie pamantesti (vechiul legamant) si inlocuirea acesteia cu adevarata preotie a Domnului Iisus Hristos (noul legamant).

Dar, nu vei gasi nici o referinta la desfiintarea zilei de odihna inchinata Domnului: ziua a saptea. De altfel,despre desfintarea acestei zile binecuvantate si sfintite de Dumnezeu nu vei gasi nici o referinta in toata Sfanta Scriptura. Gasesti asa ceva doar in traditiile omenesti.
se vede ca folosesti versiunea cornilescu
Apoi acolo s-a ridicat un șir de preoți, fiindcă moartea îi împiedica să dăinuiască.
Aici însă, Iisus, prin aceea că rămâne în veac, are o preoție netrecătoare (veșnică).
si ca sa te convingi ca folosesti o versiune falsificata flagrant verifica si originalul grecesc
  #4  
Vechi 15.01.2010, 19:03:34
copacel
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Daca nu este nevoie, am sa-ti raspund. :)

Cu ce e asta mult mai diferit fata de a aduna lemne?Nu ai auzit de Numeri 15:32-36, ca cel care a adunat lemne sambata a fost pedepsit prin omorire?
Cel care a adunat lemne in "ziua de odihna inchinata Domnului", a infaptuit un act de sfidare la adresa lui Dumnezeu. Nu si-a adunat lemnele in ziua pregatirii (vineri), ci le-a adunat cand a vrut el (tocmai in ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu).

Cu ucenicii, lucrurile stau cu totul altfel. Daca citesti Matei cap. 12:1-7,(unde este redata intamplarea cu ucenicii si spicele, in ziua sabatului), vei vedea ca Domnul Iisus Hristos spune "Mila voiesc si nu jertfe"(vers 7). Putea Mantuitorul (Domnul sambetei) sa le interzica ucenicilor falmanzi sa rupa spice si sa se hraneasca (chiar daca se aflau in zi de sabat)?

Pazirea sambetei trebuie facuta in spiritul Domnului Iisus Hristos, nu in spiritul fariseilor.
  #5  
Vechi 15.01.2010, 19:23:16
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de copacel Vezi mesajul
Cel care a adunat lemne in "ziua de odihna inchinata Domnului", a infaptuit un act de sfidare la adresa lui Dumnezeu. Nu si-a adunat lemnele in ziua pregatirii (vineri), ci le-a adunat cand a vrut el (tocmai in ziua sfintita si binecuvantata de Dumnezeu).

Cu ucenicii, lucrurile stau cu totul altfel. Daca citesti Matei cap. 12:1-7,(unde este redata intamplarea cu ucenicii si spicele, in ziua sabatului), vei vedea ca Domnul Iisus Hristos spune "Mila voiesc si nu jertfe"(vers 7). Putea Mantuitorul (Domnul sambetei) sa le interzica ucenicilor falmanzi sa rupa spice si sa se hraneasca (chiar daca se aflau in zi de sabat)?

Pazirea sambetei trebuie facuta in spiritul Domnului Iisus Hristos, nu in spiritul fariseilor.
Jertfele erau ale Vechiului Testament, la fel si sambata, ziua comemorativa a Vechiului Testament.Ia vezi am ramas la jertfe si la Testamentul Vechi, de pe vremea iesirii din Egipt?Citeste Evrei 8.

Pazirea sambetei nu mai trebuie facuta.Iisus Hristos nu a ordonat acest lucru.

Last edited by Danut7; 15.01.2010 at 19:26:32.
  #6  
Vechi 15.01.2010, 19:54:43
copacel
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Jertfele erau ale Vechiului Testament, la fel si sambata, ziua comemorativa a Vechiului Testament.
Sambata (ziua a saptea) este "ziua comemorativa" a creatie, impreuna cu Creatorul:

"Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu:
Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o."


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ia vezi am ramas la jertfe si la Testamentul Vechi, de pe vremea iesirii din Egipt?Citeste Evrei 8.
Am citit si rascitit acest capitol (si capitolul 7- ultima parte). Vorbeste despre Vechiul Testament (legamant) al preotiei pamantesti si desfiintarea acesteia prin inlocuirea cu Preotia cereasca a Domnului Iisus Hristos. Nu se pomeneste nimic despre ziua de odihna aleasa de Dumnezeu.



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Pazirea sambetei nu mai trebuie facuta.Iisus Hristos nu a ordonat acest lucru.
Dar, Iisus Hristos a binecuvantat si sfintit ziua a saptea (impreuna cu Dumnezeu Tatal, la facerea lumii). Tot Domnul Iisus Hristos a poruncit ("ordonat") pazirea acestei zile sfinte (cand au fost date cele 10 Porunci Dumnezeiesti).

In alta ordine de idei: cand a fost pe pamant, Domnul Iisus Hristos nu a trebuit "sa ordone" pazirea zilei a saptea; se afla printre cei care o pazeau (chiar cu prea mult zel). Domnul sambetei a trebuit sa arate cum sa fie pazita aceasta zi.

Este randul tau sa imi arati unde a "ordonat" Domnul Iisus Hristos desfiintarea zilei binecuvantate si sfintite de Dumnezeu.
  #7  
Vechi 15.01.2010, 20:14:02
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de copacel Vezi mesajul
Sambata (ziua a saptea) este "ziua comemorativa" a creatie, impreuna cu Creatorul:

"Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu:
Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o."




Am citit si rascitit acest capitol (si capitolul 7- ultima parte). Vorbeste despre Vechiul Testament (legamant) al preotiei pamantesti si desfiintarea acesteia prin inlocuirea cu Preotia cereasca a Domnului Iisus Hristos. Nu se pomeneste nimic despre ziua de odihna aleasa de Dumnezeu.





Dar, Iisus Hristos a binecuvantat si sfintit ziua a saptea (impreuna cu Dumnezeu Tatal, la facerea lumii). Tot Domnul Iisus Hristos a poruncit ("ordonat") pazirea acestei zile sfinte (cand au fost date cele 10 Porunci Dumnezeiesti).

In alta ordine de idei: cand a fost pe pamant, Domnul Iisus Hristos nu a trebuit "sa ordone" pazirea zilei a saptea; se afla printre cei care o pazeau (chiar cu prea mult zel). Domnul sambetei a trebuit sa arate cum sa fie pazita aceasta zi.

Este randul tau sa imi arati unde a "ordonat" Domnul Iisus Hristos desfiintarea zilei binecuvantate si sfintite de Dumnezeu.
Scrie undeva ca aceasta "zi" a saptea din Geneza a fost sambata?

Uite de ce tineau evreii sambata :

Deuteronom 5:15Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.

Evrei tin sambata ca zi de odihna dupa modelul lui Dumnezeu care s-a odihnit in a saptea zi, si in special pentru ca au fost eliberati din pamantul Egiptului, si in fiecare sambata isi aduc aminte de dezrobirea din Egipt.

"Șabat

Sabatul. În cea de-a 7-a zi toate muncile erau absolut interzise iar oferta zilnică de sacrificii era dublată. Sabatu amintea desăvârșirea operei de creație făptuită de YHWH (cf. Exod 20,11), eliberarea din Egipt (Deuteronomiu 5,15) ca și trebuința naturală a omului de a se odihni și mai ales de a-și tempera relația cu ceea ce era doar creat (Exod 23,12). După exil normele observării Sabatului au devenit și mai rigide (Nehemia 13,15-22) și au constituit una din trăsăturile caracteristice ale Iudaismului." http://ro.wikipedia.org/wiki/S%C4%83...evreie%C5%9Fti

"On the completion of His creative work God blessed and hallowed the seventh day as the Sabbath (Gen. ii. 1-3). The Decalogue in Exodus (xx. 8) reverts to this fact as the reason for the commandment to "remember" the Sabbath day to keep it holy. The Sabbath is recognized in the account of the gathering of the manna; a double portion was gathered on the previous day, and the extra supply gathered for consumption on the Sabbath, when no manna descended, did not spoil (xvi. 22-30). The Sabbath is a sign between Yhwh and Israel, an everlasting covenant (xxi. 13). Death or excision (xxxi. 14, 15) was the penalty for its profanation by work. An instance of this is afforded by the case of the man who gathered sticks on the Sabbath and was condemned to die by lapidation (Num. xv. 32-36). Work is prohibited, even during harvest-time (Ex. xxxiv. 21), and is declared to be a profanation of the holy Sabbath; and the kindling of fire in the habitations is especially interdicted (Ex. xxxv. 3).

In the Decalogue as contained in Deuteronomy (v., 12 et seq.) the observance of the Sabbath is again enjoined, but as a day of rest for the servants as well as their masters, in commemoration of Israel's redemption from Egyptian bondage. The Sabbath heads the enumeration of the appointed holy seasons (Lev. xxiii. 3). The Showbread was changed every Sabbath (Lev. xxiv. 8). The sacrifice ordained for the Sabbath consisted of two he-lambs of the first year, without blemish, and of two-tenths of an ephah of fine flour for a meal-offering, mingled with oil, and "the drink-offering thereof"; these constituted the burnt offering, and were brought in addition to the continual burnt offering (Num. xxviii. 9, 10). The Sabbath is designated also as "Shabbat Shabbaton," as is the Day of Atonement (Lev. xvi. 31), often with the added qualification of "holy unto Yhwh" (Ex. xvi. 23, xxxi. 1, xxxv. 2); and it is set apart for a holy convocation (Lev. xxiii. 3)."

Read more: http://www.jewishencyclopedia.com/vi...#ixzz0chntNZzA

Evrei 4:

7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi.
9. Răm�âne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu.

Cuvantul folosit in versetul 9 este Sabbatismos, care inseamna o odihna ca a Sabatului, sau o praznuire Sabatică.Cuvantul grecesc folosit pentru Sabatul evreiesc este Sabbaton.Cerceteaza varianta greaca si ce vezi ce inseamna ambele in lexiconul grecesc.

http://www.searchgodsword.org/lex/gr...gi?number=4521
http://www.searchgodsword.org/lex/gr...gi?number=4520
  #8  
Vechi 15.01.2010, 20:41:25
copacel
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Scrie undeva ca aceasta "zi" a saptea din Geneza a fost sambata?
In zilele noastre se stie ca sambata este ziua a saptea (conform Sfintei Scripturi si credintei ortodoxe).

In timpul Domnului Iisus Hristos, tot sambata era ziua a saptea (coform Sfintei Scripturi si credintei ortodoxe).

Ce te face sa crezi ca, la inceput, ziua a saptea putea fi alta decat ce de azi (adica sambata)? De altfel, si credinta ortodoxa mentioneaza ca "duminica este ziua intaia a creatiunii" (rezulta ca ziua a saptea a creatiunii era tot sambata).

Dumnezeu nu a permis ca singura zi binecuvantata si sfintita sa fie schimbata de-a lungul timpului. Vedem asta din faptul ca Dumnezeu nu a purtat grija aranjarii anilor (suntem in ani diferiti - in functie de calendar). De asemenea, Dumnezeu nu a purtat grija aranjarii lunilor (suntem in luni diferite - in functie de calendarul folosit).

Dar, orice calendar s-ar folosi, ziua sambetei este aceeasi pentru toti. Observi grija lui Dumnezeu pentru ziua pe care El a binecuvantat-o si sfintit-o de la facerea lumii?
  #9  
Vechi 15.01.2010, 20:53:44
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de copacel Vezi mesajul
In zilele noastre se stie ca sambata este ziua a saptea (conform Sfintei Scripturi si credintei ortodoxe).

In timpul Domnului Iisus Hristos, tot sambata era ziua a saptea (coform Sfintei Scripturi si credintei ortodoxe).

Ce te face sa crezi ca, la inceput, ziua a saptea putea fi alta decat ce de azi (adica sambata)? De altfel, si credinta ortodoxa mentioneaza ca "duminica este ziua intaia a creatiunii" (rezulta ca ziua a saptea a creatiunii era tot sambata).

Dumnezeu nu a permis ca singura zi binecuvantata si sfintita sa fie schimbata de-a lungul timpului. Vedem asta din faptul ca Dumnezeu nu a purtat grija aranjarii anilor (suntem in ani diferiti - in functie de calendar). De asemenea, Dumnezeu nu a purtat grija aranjarii lunilor (suntem in luni diferite - in functie de calendarul folosit).

Dar, orice calendar s-ar folosi, ziua sambetei este aceeasi pentru toti. Observi grija lui Dumnezeu pentru ziua pe care El a binecuvantat-o si sfintit-o de la facerea lumii?
Bu,n zilele creatiei au fost zile 24 de ore fiecare, cu nopti si dimineti precum zilele noastre?Ce timp a existat pana in a patra zi cand Dumnezeu a creat soarele?Iarasi ce fel de seara si dimineata a fost pana in a patra zi cand a facut Dumnezeu soarele si luna?Alta intrebare este Dumnezeu cuprins si limitat in timp si spatiu?Se vorbeste pe undeva in primele capitole ale Genezei, de saptamana, sambata , etc?Apoi trebuie inteles actul creatiei strict literal?
  #10  
Vechi 17.01.2010, 00:13:10
copacel
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Uite de ce tineau evreii sambata :

Deuteronom 5:15Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.

Evrei tin sambata ca zi de odihna dupa modelul lui Dumnezeu care s-a odihnit in a saptea zi, si in special pentru ca au fost eliberati din pamantul Egiptului, si in fiecare sambata isi aduc aminte de dezrobirea din Egipt.
Se pare ca folosesti o logica distructiva. Cauti sa desfiintezi o porunca a lui Dumnezeu cu un legamant facut cu poporul evreu. Incearca sa gandesti altfel. Versetele din Biblie se completeaza unele pe altele nu se anuleaza intre ele. Daca te agati de "eliberarea din Egipt" ca de ceva tipic evreiesc, care nu are valoare pentru tine, inseamna ca desfiintrezi si porunca intaia Dumnezeiasca (vezi Iesirea 20:2,3). Egiptul este un simbol al robiei: "te-am scos din tara Egiptului, din casa robiei" (citat din porunca intaia).

Scapa de atitudinea antisemita pe care o manifesti si incearca sa intelegi, cu mintea limpede, cele 10 Porunci Dumnezeiesti.

"Dar ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului, Dumnezeului tãu:
Cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o."
(Porunca a patra- ultima parte)

Crezi ca pentru tine nu mai este valabila aceasta porunca? Nu te bucuri si tu de ceea ce a creat Dumnezeu? Sau, nu iti place sa te odihnesti, impreuna cu Dumnezeu, in ziua hotarata de El?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12