![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Problema e cum le privesti: ca pe niste bate care te lovesc cand le incalci sau ca pe un intelept care iti face cu degetul cand gresesti dar nu te loveste. Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este adevarat, eu spun ca exista si canoane care nu au absolut nici un sens in zilele noastre sau care sunt o infiltrare iudaica sau de alt fel. Nu ma bazez aici doar pe mintea mea. In textul: Matei 23, 23. Vai vouă, cărturarilor și fariseilor fățarnici! Că dați zeciuială din izmă, din mărar și din chimen, dar ați lăsat părțile mai grele ale Legii: judecata, mila și credința; pe acestea trebuia să le faceți și pe acelea să nu le lăsați. totusi ii cearta pe farisei ca uita de ce emai important, dreptatea, mila si credinta. Ele stau pe primul loc. Celelalte pe al doilea. Este interesant ca niciodata Hristos in evanghelii nu cearta pe cineva ca respecta lucrurile mari ale Legii si nu le respecta pe cele mici in toate amanuntele. Ba dimpotriva, El si apostolii incalcau sabatul sau regulile spalarilor rituale pentru 'motive binecuvantate'.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
10 porunci, iar oamenii au adaugat inca de 100 de ori pe-atatea reguli de-ale lor. Credinta se sufoca de reguli. A venit Domnul si le-a inlaturat. A lasat doar cele 10 porunci ale Sale cuprinse in 2, dar de fapt e una singura: legea iubirii. Asa trebuie sa se intample si la a doua Sa venire. Nu spun ca toate regulile si canoanele sunt inutile, nu, doamne fereste, dar spun ca prea s-au inmultit. Si oamenii se incurca in reguli si canoane si nu mai vad iubirea, nu mai vad iertarea, nu mai vad purtarea sarcinilor celui de langa tine. Vedem doar ca acela nu respecta canonul cutare, ca altul nu tine regula nu stiu care, si asa mai departe. Tipicuri, spunea cineva pe alt topic. De tipicuri nu mai vedem esentialul. Doamne ajuta sa vedem lumina Ta! Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe aproapele îl iubim în sensul bunatatii. Pe Dumnezeu Îl iubim în sensul ascultarii/supunerii si în sensul dobândirii Duhului Sfânt. Supunere ca sa ne mentinem în bunavointa Lui, deschidere fata de Duhul Sfânt ca sa ne îndumnezeim/mântuim (mântuirea nu depinde doar de bunavointa lui Dumnezeu ci si de transformarea noastra). Iubirea poruncita de Dumnezeu e diferita de iubirea psihologica/emotionala si consta în fapte.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau poate nu inteleg eu ce vrei sa spui.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Între aceste porunci este si iubirea aproapelui, dar aceasta iubire nu este porunca cea mai importanta, asa cum se exagereaza inclusiv pe acest topic. Porunca cea mai importanta este renuntarea la lume, la viata de acum. Vedem cum au trait Sfintii, renuntând la posesiunile lor materiale, unii simulând nebunia pentru a fi lipsiti de orice mângâiere venita din partea oamenilor. Niciunul nu a dus o viata confortabila asa cum vrem noi sa ducem. Aceasta este slujirea lui Dumnezeu, ei sunt singurul model.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
poruncile Sale. Erau chiar cei mai tipicari in aceasta privinta. E drept ca n-aveau iubire fata de aproapele. Ce sa-i faci, nu era trecuta printre porunci. Si L-au confundat pe Domnul cu unul ce vine in numele altuia. Si atunci Domnul le-a spus ucenicilor cum sa se recunoasca pe ei ca urmasii Sai si cum sa se verifice ca sunt cu adevarat crestini: sa va iubiti unul pe altul asa cum v-am iubit Eu. Imi cer scuze, n-am pus ghilimelele pentru ca am citat din memorie. Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din pildele despre judecata, ce reiese? Vom fi primiti in Imparatie daca - acceptam inviatia la 'nunta' - avem vesmant potrivit (iar pt asta ne rugam de Paste 'lumineaza haina sufletului meu...') - ne purtam cu aproapele de parca ar fi Hristos - nu suntem nesimtitori la suferinta celui de langa noi (Lazar) - folosim bine darurile pe care ni le da Dumnezeu, unuia mai multe, altuia mai putine (pilda talantilor) - nu judecam, iertam (pilda celui care nu iarta datornicului) - ne nastem din apa si din Duh si mancam Trupul Lui Am uitat ceva? Precis... Nu ma simt bine azi, iertati - n-am apucat sa citesc tot ce s-a scris.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chiar Hristos ne avertizeaza ca nu putem sa iubim pe Dumnezeu daca nu-l iubim pe aproapele. Daca ceea ce se vede nu putem iubi, cum vom putea iubi ceea ce nu se vede. Iar ascultarea la fel, faci ascultare fata de aproapele ca sa faci ascultare fata de Dumnezeu. Toate trec prin aproapele, in el Il gasesti pe Hristos, prin iubirea lui Il iubesti pe Hristos, prin ascultare fata de el faci ascultare fata de Hristos, prin apropierea lui Il apropii pe Hristos, prin purtarea sarcinii lui duci crucea Lui Hristos. Iertare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Si a zis [COLOR=#0000ff]Domnul Hristos[/COLOR] asa - dupa ceea ce-i scris in sfanta [COLOR=#0000ff]evanghelie de la Marcu[/COLOR]: "Asculta Israele! Domnul Dumnezeu este singurul Domn. Sa nu ai alt dumnezeu in afara de El si sa-L iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, din tot sufletul tau, din tot cugetul tau, din toata puterea ta. Aceasta este cea dintai porunca. Si a doua, asemenea acesteia, este: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti".
Si fariseul care l-a intrebat pe Domnul Hristos despre porunca cea mai mare, despre cea dintai dintre porunci, a zis catre Domnul Hristos: "Bine ai zis, Invatatorule. Pentru ca unul este Dumnezeu si a-l iubi pe El mai presus de orice si a iubi pe aproapele tau ca pe tine insuti este mai mult decat toate arderile de tot si decat toate jertfele". Oamenii pe vremea aceea aducea jertfa, aduceau jertfe de animale. Si Domnul Hristos a spus: "Duceti-va si va invatati ce inseamna: Mila voiesc, iar nu jertfa." - deci: "vreau sa ai mila fata de oameni; sa ai mila si nu ma intereseaza jertfele de animale. Astea n-au nici o valoare acuma, s-au implinit toate. Invatati-va, oameni buni, invatati-va ce inseamna: Mila voiesc si nu jertfa". Jertfa de animale n-are nici o valoare. Are valoare jertfa din iubire, dar pentru asta trebuie sa fii binevoitor fata de omul de langa tine, sa ai mila fata de el. [SIZE=2][SIZE=2]http://www.crestinortodox.ro/cuvinte...teofil-paraian Vad deci o diferenta intre prima porunca si a doua, caci nu se spune sa ne iubim pe noi, ci pe Dumnezeu "din toata inima ta, din tot sufletul tau, din tot cugetul tau, din toata puterea ta", iar pe aproapele ca pe noi insine, adica sa avem mila. Dragostea fata de aproapele este superioara doar jertfei de animale. Si mai usoara pentru noi. Matei, 22, 36. Invatatorule, care porunca este mai mare in lege? 37.El i-a răspuns: Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. 38.Aceasta este marea și întâia poruncă. 39.Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. 40.În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii. [/SIZE][/SIZE] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Libertatea credintei | Daniel_7 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 10 | 14.09.2011 09:28:24 |
Libertatea omului | Laurentiu | Generalitati | 0 | 05.07.2007 10:12:44 |
Libertatea de exprimare | danyel | Generalitati | 47 | 03.12.2006 18:08:34 |
|