Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.11.2009, 21:45:40
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Celebrarea sâmbetei nu este "fragment din legea VT", ci fragment din cele 10 Porunci (dintre care 8 "fragmente" le păziți și voi).
Draga, pentru noi legea VT nu mai are nici o insemnatate. legea VT a avut scopul de a aduce omul de la stadiul de animal(datorita pacatelor ordinare ce se faceau: sodomii, gomorii) la stadiul de OM. Acesta este scopul celor 10 porunci. Noi am primit de la Mantuitorul nostru Iisus Hristos o Lege Nou mult superiora: legea iubirii(care pana la urma cuprinde toata poruncile). Prin acesta Noua Lege fiinta umana este adusa de la stadiul de OM la asemanarea cu Dumnezeu(sfintenia)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000...
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.

Faptul ca Mantuitorul a serbat pastele iudaic si sabatul nu reprezinta un argument pentru noi crestinii. Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare. Mantuitorul a participat la serbarile traditionale iudaice, pentru ca nu era un non conformist. Mantuitorul ne indeamna sa ne supunem regulior, sa dam cezarului ce e a cezarului. Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica. Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului. Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere. Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.

Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate. "Ce ma doare" pe mine crestin ortodox ca acum "n" mii de ani evrei au fost izbaviti din robia egipteana(o imparatie pamanteana care robea doar trupul, pe cand sufletul iti era liber). In schimb duminica pentru mine un crestin inseamna foarte mult. Este ziua in care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a inviat din morti, eliberand neamul omenesc din robia diavolului(o robie a sufletului, vesnica). Duminica crestinul ortodox se bucura pentru faptul ca acum 2000 de ani Mantuitorul mi-a dat posibilitatea de a ma matui, de a petrece impreuna cu el in Rai pentru vesnicie. Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nedumerirea aceasta ar trebui s-o exprim eu cu privire la chiar "fragmente ale legii VT" cum ar fi Paștele, Rusaliile, preoția, etc.
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor(care banuiesc ca stii ce presupune). De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa. Cu ocazia Rusaliilor (Cinzecimea) la 50 de zile dupa Paste, este sarbatoarea pogorarii Harului Duhului Sfant peste Apostoli, Har transmis din generatie in generatia in BO prin intermediul Sf. Taine a Preotiei. Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara si, mai mult este mult superiora. Primul preot al Noului Testament este Insusi Mantuitorul nostru Iisus care a adus pentru prima oara Jertfa cea fara de sange cu ocazia Cinei celei de Taina(cand ia painea o frange si zice: Mancati... si ia paharul si zice: Beti dintru acesta toti Mancati...) pentru a doua oara in Emaus, si cel mai importata Jertfa de pe Sf. Cruce prin care a rascumparat intreg neamul omenesc. Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura dar si in documente istorice, ne mai amintind de Sf.Traditie care pana la urma reprezinta tot un izvor istoric)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mă bag. Dar află mai întâi că la început omul mergea pe picioare și celebra sâmbăta. De la moartea Mântuitorului și până la moartea apostolilor toți mergeau "pe picioare". După moartea lor, unor episcopi "le-a căzut cu tronc" "să meargă în mâini", în consecință unii mergeau în mîini, alții pe picioare (pune tu ghilimelele de rigoare mai departe). Pe la 321, un imperator a dat ordin ca din acel moment toți să meargă în mâini! Majoritatea s-a conformat, unii au mai continuat să meargă pe picioare... Acum după aproape două milenii în care majoritatea au mers în mâini, cei care mergem pe picioare suntem priviți ca niște ciudați. Pe undeva vă dau dreptate, fiind cu capul în jos logica aceasta pare normală deși în realitate este răsturnată...
Sa stii ca esti talentat....Ai fi bun de avocat. Cred ca ai vizionat numerase filme de acest gen. Dar cam atat.... Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
Existau in epoca crestini(iudei) printre ei chiar si apostoli care tineau si vechile traditii iudaice, printre care si taierea imprejur(este prezenta in Biblie polemica intre primii crestini cu privire la acest subiect). Cel putin pentru crestinii de origine iudaica din acele vremuri aceste obiceiuri reprezentatau inca ceva. Cred ca stii ca unii chiar propuneau taierea imprejur a viitorilor crestini inainte de a primii Botezul, si faptul ca pana la urma Biserica luminata de harul Duhului Sfant nu a acceptat aceasta considerand-o fara sens in noua conjunctura. La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii". Pentru lamurire vezi Sinodul Apostolic de la Ierusalim din anul 50.
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.



Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului.
Se pare ca sunteti obisnuiti sa luati cuvintele ad-literam(se observa si din modul in care interpretati Sf. Scriptura). Capul Bisericii(Trupul), cel care o conduce, are grija de ea, este Hristos. De aici venind infailibilitatea Bisericii. Daca nu ma crezi, citeste te rog in scrierile Sf. Apostol Pavel despre Trupul tainic al lui Hristos - Biserica.

Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 21:51:35.
  #2  
Vechi 02.11.2009, 23:20:23
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.
Ca să te citez: "Apare undeva în Biblie informația" aceasta subliniată? Sau este doar o interpretare?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare.
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica.
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului.
Unde e consemnat biblic acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere.
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor
Mda, decât numele și destule elemente comune...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa.
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara
Are totuși ceva în comun: e caducă.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura [...]
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii".
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
  #3  
Vechi 03.11.2009, 11:29:51
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)
Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".
(Matei 5,18)
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
  #4  
Vechi 03.11.2009, 11:40:39
marioad24's Avatar
marioad24 marioad24 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.02.2009
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 161
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru marioad24 Send a message via Skype™ to marioad24
Implicit eu cred ca si din mormant

eu cred ca si din mormant se va scula "tricesimusseptimus" sa contrazica pe cineva; el depozitarul adevarului...
Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.




Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".



Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....



Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.




Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.



Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.




Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?



Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?



Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.



Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
__________________
Cu noi este Dumnezeu,
Intelegeti neamuri si va plecati
Caci cu noi este Dumnezeu
  #5  
Vechi 03.11.2009, 13:18:06
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna.
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)



Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc.
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.
Ce straniu sună din perspectivă ortodoxă această acuză...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente.....
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna.
Hai că asta e "perla" zilei, poate chiar a săptămânii. Poate te iei la întrecere cu dl. vsovi


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
  #6  
Vechi 03.11.2009, 16:19:26
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.
Se pare ca nu intelegi. Ma faci sa cred ca nu ai inteles nimic din Cuvantul Evangheliei. Doar citate invatate pe de rost, fara a patrunde esenta invataturii Mantuitorului: iubire, pocainta, iertare....
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.

Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului? De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.
Mai lasa-ne cu sperantele tale privind ortocdocsii. Priveste te rog cu obiectivitate in propria-ti ograda, si o sa ai de ce te minuna.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
  #7  
Vechi 03.11.2009, 16:23:41
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.
Stii proverbu ala cu barna si paiul. Ti se potriveste!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen. NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor? Sau preotia nou testamentara nu este nula? O logica cat de minima ar trebui sa te ajute sa gasesti raspunsul(asta daca "tatal minciunii nu va ratacit mintile cu totul).
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.
Draga, moarte Mantuitorului pe Sf. Cruce si apoi Invierea(sfintirea duminicii)fac parte din activitatea Mantuitorului, si ca urmare si din NT. Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi". Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?
Draga, e adevarat ca Mantuitorul face parte din Sf. Treime si ca urmare a fost si pe muntele Sinai cand evreii au primit legea VT. Dar dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....". In plus citatul respectiv se refra la legea noua. Matei a propovadui Evanghelia lui Hristos si nu legea veche. ca urmare citatul respectiv se refera la Cuvantul Mantuitorului nostru Iisus Hrisos, propovaduit in timpul activitatii Sale pe pamant. Daca ar fi sa intelegem citatul respectiv in modul cerut de tine ar trebui sa ne construim inca lacasurile de cult asemanator cu cel poruncit evreilor pe muntele Sinai, sa ne taiem imprejur, sa ne ghidam dupa principiul: ochi pentru ochi si dinte pentru dinte, sa ucidem femeile adulterine cu pietre, sa ne tratam sotiile aproape ca pe niste sclave.... si asa mai departe.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?
:) Nu. Nu mi s-a dat. Le-am repetat din dorinta de a intelege semnificatia Invierii. Atat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant. Un fapt istoric, ramane un fapt istoric si trebui privit ca atare. Activitatea Sf. imparat Constatantin cel Mare s-a constituit in mai multe fapte consemnate de istorie. La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
  #8  
Vechi 03.11.2009, 19:28:16
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.
E bine că ai mai estompat comparația... Acum încer să înțeleg și ce ar însemna pentru "creștinismul de 2000 de ani" recunoașterea pe față a unei erori cu o durată așa de lungă (mă refer la ziua de odihnă nebiblică). Poate va găsi Domnul o cale...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen.
Transmite respectele mele părintelui tău și roagă-l să-ți explice cum e cu termenul presbyteros. Dar nu care e înțelesul în neogreacă, sau cum s-a petrecut mutația semantică prezbiter-preot, ci ce însemna pe vremea apostolilor. O să-ți înțeleg jena, așa că nu e nevoie să-mi faci cunoscut rezultatul cercetărilor tale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor?
Nu era un moft, ținea de organizarea Bisericii și era sub inspirația Duhului Sfânt. Mă bucur să constat corectitudinea termenilor de data aceasta (bine ai făcut că ai omis preoții). Felicitări.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.
Nu va fi nevoie să repeți, o să-ți răspund din prima. În organizarea Bisericii AZȘ se regăsesc toate aceste slujbe.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi".
Mda. Vorba lui nenea Iancu, argumentele din F.A. sunt extraordinare, însă... lipsesc cu desăvârșire.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Cu Apocalipsa e o treabă mai serioasă... Încă nu s-a găsit cineva să-l tragă de mânecă pe traducătorul ortodox al Apocalipsei. Și ar trebui s-o facă repede, că miroase deja a fum de Iad...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....".
Legea aceea a iubirii este chiar Decalogul, despre el spunea Mântuitorul că este expresia iubirii față de Dumnezeu și față de aproapele.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant.
Observ că ți-am devenit extrem de drag în ultimele postări, facăți-se după simțămintele tale :)
Din păcate istoria se mai și interpretează de către cei interesați. Dar să-i lăsăm pe istoriografi să se ocupe de meseria lor...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
Nu ai de ce să te scuzi, sunt înțelegător față de competențele tale. Dacă fițuicile de propagandă antiazs le numești "istorie", nu mă miră și celelalte competențe. Să auzim numai de bine
  #9  
Vechi 03.11.2009, 18:48:34
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.
Hai să fim sobri. Adică le-a spus de patimile Lui, de moartea și învierea Sa și nu le-a amintit nimic de schimbarea zilei de odihnă? După învierea Sa mai stă pe pământ 40 de zile și tot nu le zice nimic? Hai că asta e prea de tot!

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului?
Activitatea Sa publică a fost în cei 3 ani și jumătate. După instituirea Cinei, nu prea a mai avut activitate publică. Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
  #10  
Vechi 03.11.2009, 19:34:35
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

tricesimusseptimus mi-ai spus:
"Legea talionului nu face parte din Decalog, suntem iarăși off topic..."
Tin minte ca tu mi-ai vorbit despre lege si cand am discutat despre interdictia alimentara ti-am spus eu aceleasi lucru.Atunci cum facem cu interdictia alimentara,ca nici ea nu se afla in lege?
In ceea ce priveste ce am spus eu prin:
"Unii considera sambata a avea foarte mare importanta in mantuirea unui om asa cum am vazut ca se sustine aici,ca cica daca nu tii sambata ci duminica ori orice alta zi,gata esti vinovat ca nu implinesti legea lui Dumnezeu si osandit."Tu singur ai spus daca iti aduci aminte:
"Putem să fim mântuiți dacă nu ținem sabatul în aceeași măsură în care putem fi mântuiți și dacă furăm, ucidem, curvim, etc. "Deci nu mai dezminti degeaba ca nu am inventat eu aceste lucruri,tu mi-ai lasat de inteles clar ce ai vrut sa spui.
Hristos a respectat sabatul cum era obiceiul in acea vreme,dar eu raman la ideea ca El nu a facut deosebire intre zile,a slujit Lui Dumnezeu tot timpul.Asa trebuie sa fim si noi.El a spus,"cine crede in Mine are viata",deci ca sa avem "viata" trebuie sa credem in El.Sabatul nu este o conditie pentru mantuire,credinta este.Poti avea "viata" si daca consideri zioua de odihna a fi duminica si cu asta basta.
In ceea ce mi-ai vorbit despre "în inima noastră vedem o altă "lege" scrisă de păcat care se războiește cu Legea lui Dumnezeu."Tot ce ai scris nu are nici un sens.Cine are pe Hristos este mantuit.Punct,iar poruncile Lui sunt in inima lui.Pai sa zicem ca unii au pe Isus ca domn si mantuitor si foarte bine "tin" duminica,oare nu sunt mantuiti?Ceea ce spui tu sunt prejudecati ca multe altele.Ei il accepta pe Isus ca domn,ei de cand sunt au "tinut" duminica,de ce ar schimba-o acum cu sambata,daca pentru ei din perspectiva biblica "a tine" duminica nu inseamna a incalca porunca a patra?Nu vad de ce,mai ales ca credinta si nasterea din nou sunt conditiile mantuirii,ori nu a tine o zi cum este sabatul,gest incarcat ce-i drept cu o puternica simbolistica.Dar nici in ceea ce priveste duminica,nici ea nu este mai lipsita de "simbolistica".Intr-o zi ca aceasta a inviat Mantuitorul.Oare e rau ca in amintirea acestei zile se ne adunam la biserici si sa ii multumim Lui pentru tot ce a facut pentru noi?Intr-o zi de sambata(sa admitam ca este sambata,ca in biblie se spune ca Dumnezeu a creat universul in 6 zile iar a saptea s-a odihnit,dar unde spune ca a inceput creatia intr-o zi de duminica,adica prima zi a saptamanii?De fapt saptamana a fost fixata dupa creatie cu toate zilele si ordinea lor.De-a lungul timpului au avut atat de multe modificari in calendarele lumii,incat se poate spune ca nu mai stii exact care zi a saptamanii a fost initial prima si care ultima,au aparut denumiri si denumiri).
Insa creatia a fost pervertita de cel rau,iar in Biblie spune astfel:
2 Petru 3:10 Ziua Domnului însă va veni ca un hoț. În ziua aceea, cerurile vor trece cu trosnet, trupurile cerești se vor topi de mare căldură, și pământul, cu tot ce este pe el, va arde.
De asemenea Ioan spune:
Apocalipsa 21:1 Apoi am văzut un cer nou și un pământ nou; pentru că cerul dintâi și pământul dintâi pieriseră, și marea nu mai era.
Deci va avea loc o alta creatie,iar prima realizata in 6 zile va fi inlocuita cu alta "nepervertita".Dar jertfa lui Isus nu va trece ea ramane pentru totdeauna.Atunci ma intreb,oare e rau daca "celebram"in fiecare saptamana invierea Lui?
Eu nu am cu tine nimic pentru ca mai continui sa tii sabatul.Asa crezi tu ca este bine,dar nu mai sustine ca cine nu tine sabatul,nu va fi mantuit pentru ca nu ai dreptate si ai putea induce in eroare,pe unii care ar crede mai apoi ca "aceasta" le-ar aduce mantuirea.Sa fim rationali.
Nu noi am corectat Legea lui Dumnezeu,daca credem in trinitate(nu ma indoiesc ca nu crezi) atunci trebuie sa sustinem ca Insusi Dumnezeu a corectat Legea prin Domnul Isus.Isus a anulat legea talionului precum si multe alte reguli stricte cu privire la sabat,unii chiar vad o "modificare"mult mai ampla.Ma limitez aici ca vad ca in acest sens esti de acord cu mine si nu vreau sa mai starnesc contradictii inutile.
"Cazul" expus de mine era unul imaginat in care am pus problema cu ipoteza ca tu sa ai dreptate in ceea ce priveste chestiunea "sambata".Am aratat ca nu ar fi o realista aceasta gandire cum ca de mantuirea noastra depinde in a tine "sambata".
Sper sa intelegem cu totii ca alte lucruri sunt prioritare in viata noastra cu privire la mantuire si sa nu ne mai contrazicem de "dragul" contrazicerii.

Last edited by Totpeetor; 03.11.2009 at 19:38:03.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 11:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 16:32:12