![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am sa inchei cu un verset, dar pe cine intereseaza sa citeasca tot capitolul 23 din Leviticul: Leviticul 23:39 În ziua a cincisprezecea a lunii a șaptea, când vă strângeți roadele pământului, să sărbătoriți sărbătoarea Domnului șapte zile: în ziua întâi este odihnă și în ziua a opta iară este odihnă. In acest verset se vede prefigurarea Duminicii, in sarbatoarea Domnului, ca o umbra a celor viitoare.Din partea mea discutia se incheie aici, pana cand ai sa vii cu referinte istorice. |
#2
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
- Ziua de odihnă și de cult pentru apostoli era sâmbăta - prima zi a săptămânii era o zi de lucru pentru apostoli Ce vrei mai mult de atât? În plus, nu există nici un verset în tot NT care să spună despre desființarea poruncilor lui Dumnezeu, sau că binecuvântarea și sfințenia zilei de sabat ar fi trecut asupra altei zile. Dar vorba Domnului, pentru cei ce nu vor să asculte de ce zice Legea, nici dacă ar învia cineva din morți nu ar crede! Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
tricesimusseptimus am devenit asa de usor de anticipat?:)Imi ghicesti viitoarele mutari,daca e asa nu mai castig nici o batalie :)),dar eu oricum nu aveam de gand sa aduc in discutie frangerea painii.
Tu singur ai zis ca: "Toți împreună erau nelipsiți dela Templu în fiecare zi, frîngeau pînea acasă, și luau hrana, cu bucurie și curăție de inimă". (Fapte 2:46) Pai atunci de ce tot sustii ca sabatul si sabatul?Ei erau nelipsiti in fiecare zi,nu numai in zile de sabat.Eu am adus cateva exemple despre duminica,acum astept de la tine exemple care sustin explicit ca se adunau sambata.Pentru ca in Faptele apostolilor spune clar ca s-au adunat duminica,dar asta nu inseamna ca se adunau numai duminica,asta inseamna ca nu conteaza ziua,trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu "in fiecare zi".Nu le cer pentru ca as fi "duminicas":)adica sa sustin ca numai duminica trebuie sa ii slujim Lui Dumnezeu,ci doar asa de dragul discutiei ca daca sustinem ceva trebuie sa ne bazam pe ceva,nu-i asa? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Atunci când se vine cu "argumentul duminicii", mai întâi de toate trebuie demonstrat că Hristos a desființat Decalogul (lucru imposibil, deoarece chiar El a afirmat că nu a venit să strice Legea ci s-o împlinească) cu sabat cu tot, apoi că El a poruncit sfințirea duminicii (lucru de asemenea imposibil de găsit în tot NT) și în final se poate începe acțiunea de căutare a argumentelor duminicale în practica lui Iisus și a apostolilor. Demersul vostru a pornit dintr-o direcție cu totul greșită. S-au adus mai întâi argumente ale ținerii duminicii din perioada timpurie a creștinismului, argumente ce puteau fi fabricate de copiștii textelor patristice. O măsluire de acest fel (pentru că măsluire rămâne în ciuda intenției apologetice) este desconspirată de chiar titulatura duminicii atribuită ante festum unei perioade în care prima zi a săptămânii era numită Dies Solis de către creștini și păgâni deopotrivă. Așa că frații mei, începeți de acolo de unde e normal, însă vă pot spune că vă așteaptă o muncă grea la capătul căreia vă veți afla în postura de luptători împotriva lui Dumnezeu și a Legii Sale. Dumnezeu să vă ferească! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
tricesimusseptimus,pentru mine ca sa iti spun drept discutia asta nu are rost.I-am mai spus si lui Condor ca a tine sabatul nu inseamna ca acest fapt ne aduce mantuirea,ne mintim singuri daca credem asta,iar ceilalti care vin la slujbe duminica sunt osanditi,asa cum i-am mai auzit pe unii adventisti.Isus niciodata nu a zis oamenilor sa tina sabatul,cand acestia l-au intrebat ce sa faca pentru a fi mantuiti.Nici in una din cuvantarile sale nu a cerut asta si nu isi tinea aceste cuvantari sambata ca o regula fixa.Isus a facut minuni si lunea si sambata si duminica,nu a contat ce zi este pentru a vindeca pe ceilalti fizic si spiritual.Probabil veti zice ca nu era cazul sa le vorbeasca evreilor despre sabat pentru ca ei oricum il respectau cu strictete.Aveti dreptate,dar nici celor din alte neamuri care probabil nu il respectau,precum samaritenii,nu le-a poruncit exclusiv aceasta,ci a cautat sa le vada credinta.Daca chestiunea sabatului era asa de importanta pentru mantuire cum cred unii,garantat ca El le-ar fi vorbit oamenilor de atunci si celor de dupa despre aceasta.Ca necinstirea sabatului ar fi semnul despre care vorbeste Ioan in Apocalipsa(cum tot unii adventisti cred,nu stiu de unde aceasta concluzie),acestea sunt speculatii si simple teorii pe care nimeni nu le poate demonstra.Daca ar fi dupa unii si altii semnul apocaliptic ar inseamna vrute si nevrute,sunt pareri si opinii,dar nu adevaruri absolute.
Cine respecta sabatul foarte bine face,cine merge la slujbe duminica la fel.Important este cum isi traieste viata,mai ales si in celelalte zile ale saptamanii.Daca el crede ca cinstirea sabatului ii va aduce binecuvanturi foarte bine face ca incearca sa il respecte.Dar pana la urma este o optiune. Dar ce este sabatul la urma urmei?Sabatul privit simplist este o denumire.Multi pot considera duminica a fi de fapt sabatul,daca pot sa ma exprim astfel,ziua in care il cinstesc in mod deosebit pe Dumnezeu.Unii pot considera a fi sabat in fiecare zi,slujindu-l pe Dumnezeu netinand cont de ce zi e. In biblie nu vedem ca Isus sa fi facut diferente intre zile.Isus a facut multe minuni in zilele de sabat,dar si in oricare alta zi,El a Slujit Lui Dumnezeu tot timpul,nu a facut deosebire intre zile cand era vorba sa spuna oamenilor despre Imparatia Cerului.Isus a cules spice intr-o zi de sabat si in viziunea fariseilor nu a facut bine(stim cu totii regulile stricte cu privire la sabat),tu ai treiera in ziua de sabat?Cam asa era privit gestul lui Isus atunci,dar Isus a facut acest lucru pentru ca Lui si ucenicilor le era foame si mai ales pentru ca Isus a privit dincolo de denumirea generica "sabat".Trebuie totusi sa privim si noi dincolo de sensul propriu al cuvintelor,mai ales ca Biblia a fost scrise cu cateva mii de ani inainte de noi,cand oamenii aveau alte perceptii si moduri de exprimare.Trebuie sa tinem cont de aceste lucruri mai ales cand ne referim la Apocalipsa lui Ioan,care este o carte profetica.De multe ori referindu-se la "sabat" poate cei de atunci intelegeau altfel decat intelegem noi astazi prin sabat,adica priveau sabatul printr-un sens mai larg.Altii au dreptul sa ma contrazica,eu asa vad lucrurile. Isus ne-a aratat sa traim in asa fel incat sabatul ar fi in fiecare zi,adica in sfintenie.Asa este cel mai corect sa facem.Poate am mai zis aceste lucruri si m-am repetat,tu daca ai o alta parere,e parerea ta. |
#6
|
|||||
|
|||||
![]()
Nici condor nici eu nu am susținut așa ceva. Ba mai mult, am spus: Nu suntem mântuiți pentru că ținem sabatul, ci ținem sabatul pentru că suntem mântuiți. Iisus ne-a dat posibilitatea mântuirii, și noi în semn de gratitudine ținem poruncile Lui (printre care și sabatul).
Citat:
Citat:
(Matei 19:16-17) 16. Și a venit în Nazaret, unde fusese crescut, și, după obiceiul Său, a intrat în ziua sâmbetei în sinagogă și S-a sculat să citească." (Luca 4) Citat:
2. Nu "necinstirea sabatului" este semnul Fiarei. Citat:
Nu Iisus a cules, ci ucenicii Lui Citat:
Indiferent de timp, cultură sau lexic, Legea lui Dumnezeu rămâne tot lege iar percepția noastră oricât de liberală ar fi, niciodată "păzește sabatul" nu va deveni "calcă sabatul". |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evrei 4:8 Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă. Citat:
Ioan 5:18 Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu. Ioan 9:16 Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindcă nu ține sâmbăta. Iar alții ziceau: Cum poate un om păcătos să facă asemenea minuni? Și era dezbinare între ei. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Aceleași obsesii induse de multele-ți prejudecăți. Nici măcar nu ești original...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Cînd cineva nu te lasă să te închini în ziua sfințită și binecuvântată de Dumnezeu (sâmbăta), creștinul (ortodox în cazul de față) a găsit "soluția": se închină în alta!
Dar dacă te închini în altă zi, va fi aceasta sfințită și binecuvântată? Nicidecum, oricâte "argumente" ai aduce! De ce se desparte atât de ușor închinarea de sfințire și binecuvântare? Când încercăm să sfințim noi o zi, rezultă o caricatură. Un exemplu de astfel de caricatură este Sf. Vineri, o babă hâdă și rea din Tradiția românească. Pentru că vă știu mari consumatori de Tradiție, vă supun atenției câteva amănunte interesante legate de Sf. Vineri, amănunte ce reflectă concepția creștină veche românească cu privire la săptămână și la socotirea începutului zilei: "Sfânta Vineri, o adaptare locală a zeiței Venera, este un personaj din mitologia românească, legat inițial de a șasea (astăzi a cincea) zi din săptămână, în latină Veneris dies, în italiană venerdi, în franceză vendredi, în română vineri. Majoritatea istorisirilor populare românești o figurează ca o "vădană, rea și năpăstoasă care nu îngăduie gospodinelor să facă o sumă de lucruri în ziua ei din săptămână, pedepsindu-le". Pentru că în viziunea populară, ziua începe din seara de dinainte, Sfânta Vineri bântuie casele începând de joi seară, "cam de când începe preotul slujba vecerniei". Prima atestare a existenței acestui personaj este prezentă în scrierile arhiepiscopului Bandinus." (http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2nta_Vineri) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|