Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.06.2009, 02:44:20
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Exista controversa cu privire la scrierile Sfintului Grigore cel Mare. Vezi “The Letters of Gregory the Great”, capitolul “Gregory and Augustine”, pagina 62, de John R.C. Martyn (pot sa atasez un extract daca vrei) cu privire la autenticitatea scrisorii din care dai citatele cu privire la primirea femeilor in perioada de menstruatie la impartasire. Mi-ar fi placut sa gasesc si o opinie ortodoxa, dar nu am aflat nimic legat de subiect pina acum. In orice caz, dincolo de suspiciunea cu privire la impartasirea femeilor si disputa asupra acceptarii casatoriei intre rude relativ apropiate evidentiata de autor, imi permit sa mai adaug si raspunsul la intrebarea a 5-a din aceeasi scrisoare, care a fost si unul din motivele marii schisme de la 1054:

“Augustine’s fifth question.
I beg to know whether two brothers may marry two sisters, who are far removed from them in descent.
Answer of the blessed pope Gregory.
[color=red]This by all means may be done[/color]. For nothing at all is found in Holy Writ which seems to be opposed to it.”

(A cincea intrebarea a lui Augustin.
Te rog sa-mi spui daca doi frati se pot insura cu doua surori care sint practic neinrudite cu ei.
Raspunsul binecuvintatului papa Grigore.
[color=red]Fara indoiala pot sa o faca[/color]. Nu pare sa fie nimic in Sfinta Scriptura care sa li se opuna.)
Casatoriile de acest gen sint totusi de nedorit pentru ca creaza legaturi de familie dubioase. Copiii rezultati din aceste casatorii sint ceva intre veri si frati.

Afirmatiile presupuse ca fiind ale Sf. Grogore vin in contradictie cu traditia si invatatura Bisericii, altfel nu se justifica folosirea lor in motivarea anatemei.

“Cerularius, supported by his clergy and the people, immediately answered by a synodical counter-anathema on the papal legates, and accused them of fraud. In a letter to Peter, the patriarch of Antioch (who at first acted the part of a mediator), he charged Rome with [color=blue]other scandals, namely, that two brothers were allowed to espouse two sisters[/color]…” in History of the Christian Church, Volume IV: Mediaeval Christianity. A.D. 590-1073, Philip Schaff.
(Cerularius, avind sprijinul clerului si al mirenilor, a raspuns imediat printr-o contra – anatema a sinodului asupra trimisilor papei si i-a acuzat de inselaciune. Intr-o scrisoare catre Petru, patriarhul Antiohiei (cel care la inceput a mediat discutiile), a acuzat Roma si de [color=blue]alte lucruri scandaloase, cum ar fi si ca accepta ca doi frati sa ia in casatorie doua surori[/color]…)

Pana la urma nu inteleg care e problema, cei doi frati din ecuatia de mai sus sunt rude cu cele doua surori si se ajunge la consangvinitate, sau care este problema si in conflict cu ce canon mai exact??
De ce nu-l intrebi tu, mai bine, pe Cerularius? Am semnat eu, cumva, anatema in 1054?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 16.06.2009, 12:10:54
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
De ce nu-l intrebi tu, mai bine, pe Cerularius? Am semnat eu, cumva, anatema in 1054?
Nu, dar aveam impresia ca ai ceva idee despre chestiunile astea.
Si probabil ai, dar cand iti convine, dai inapoi.

In fine, e interesant de explorat limitele dialogului si mai ales ale ratiunii, mai ales la persoanele care par atat de logice si rationale in argumentatia lor..
Reply With Quote
  #3  
Vechi 16.06.2009, 19:16:00
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Isaia 5 20.Vai de cei ce zic răului bine și binelui rău; care numesc lumina întuneric și întunericul lumină; care socotesc amarul dulce și dulcele amar! 21.Vai de cei care sunt înțelepți în ochii lor și pricepuți după gândurile lor! ( - [SIZE=2]cum sunt oamenii acestui veac!!![/SIZE])

[COLOR=black]Canoanele nu sunt niște simple convenții omenești. In ele sunt cuprinse legile dumnezeiești după care se călăuzește Biserica lui Hristos. De altfel, nu e de ințeles de ce lumea lesne acceptă să respecte convenții omenești, dar intampină o mare greutate cand e vorba să facă ascultare de cele randuite nouă de Insuși bunul Dumnezeu, prin gura plină de Duh Sfant a Sfinților Lui. [/COLOR]
[COLOR=black]"Noi monahii, dacă ieșim in lume și circulăm cu mașina, respectăm regulile de circulație, pentru că altfel putem accidenta pe cineva. Tot așa și cei care intră in Biserică trebuie să respecte semnele de circulație ale acesteia pentru a se putea mantui. Acestea sunt Sfintele Canoane, randuite nu prin hotărarea arbitrară a oamenilor, ci prin descoperire dumnezeiască. Insuși Duhul Sfant ne-a indicat aceste căi pe care putem ajunge la Dumnezeu. In afara lor, primejdia de a ne pierde sufletul este foarte mare și nu-i este ingăduit nimănui să le incalce. Cu atat mai mult cand este vorba de dogme, unde, după spusa Sfinților Părinți, nu există iconomie, adică pogorămant. Nu incape targuială. Fericitul Iacob Țalichis, un mare duhovnic al veacului trecut, obișnuia să spună ucenicilor săi: “Pot să-mi taie capul, eu ceea ce am primit de la Părinți aceea țin pană in cel mai mic amănunt“.[/COLOR] (Staret Stefan Nutescu, de la Schitul Lacu, de la Sfantul Munte Athos)

A respinge valabilitatea canoanelor inseamna a respinge faptul ca Hristos a lucat in Biserica prin Duhul Sfant si dupa Inaltarea Sa. Biblia dimpotriva spune limpede:
12.Încă multe am a vă spune, dar acum nu puteți să le purtați. 13.Iar când va veni Acela, Duhul Adevărului, vă va călăuzi la tot adevărul; căci nu va vorbi de la Sine, [COLOR=red]ci toate câte va auzi va vorbi și cele viitoare vă va vesti[/COLOR]. 14.Acela Mă va slăvi, [COLOR=red]pentru că din al Meu va lua și vă va vesti. [/COLOR][COLOR=red]15.[/COLOR][COLOR=red]Toate câte are Tatăl ale Mele sunt; de aceea am zis că din al Meu ia și vă vestește vouă.[/COLOR]

Lucrarea Duhului a continuat și prin intermediul Sfintei Traditii (din care fac parte canoanele)
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.06.2009, 01:03:28
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu, dar aveam impresia ca ai ceva idee despre chestiunile astea.
Si probabil ai, dar cand iti convine, dai inapoi.

In fine, e interesant de explorat limitele dialogului si mai ales ale ratiunii, mai ales la persoanele care par atat de logice si rationale in argumentatia lor..
Da, este adevarat - tot nu mi-ai raspuns, Thanatos, la intrebare: ce parere teologica ai despre afirmatiile sfantului Ioan Gura de Aur si Grigorie? fara sa mai citezi canoane. Asa, din cunostiintele tale teologice.

Despre canoane am sa mai scriu in curand, tocmai ma documentez.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.06.2009, 04:02:59
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
In fine, e interesant de explorat limitele dialogului si mai ales ale ratiunii, mai ales la persoanele care par atat de logice si rationale in argumentatia lor..
Efortul ar fi inutil. Dialogul inceteaza cind nu mai exista interlocutor.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.06.2009, 12:56:08
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Efortul ar fi inutil. Dialogul inceteaza cind nu mai exista interlocutor.
Dumneata esti interlocutorul care s-a retras. Ma ateptam totusi la o retragere mai eleganta..
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De ce este condusa BOR de calugari idealist Biserica Ortodoxa Romana 296 07.12.2017 21:53:05
Imaginea ideala a femeii laice in biserica sophia Tinuta in Biserica 55 22.01.2012 07:11:46
Lasata secului pentru Postul Sfintei Marii mena2376 Intrebari utilizatori 0 01.08.2011 16:08:15
imbracamintea la calugari gheorghie Generalitati 12 09.09.2010 15:30:20