![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca asa este, banuiesc ca este vorba de un moment anume in care era foarte important pentru evrei sa se deosebeasca de neamurile idolatre din jur. Nu trebuie luat absolut. Si oricum nu este vorba decat de copiii evreilor. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In acelasi act al genezei (17), Dzeu nu numai ca nu ii spune ca nu e bine sa tii robi, chiar il indeamna ce sa faca cu ei, si ii imparte in categorii, tinuti in casa si cumparati cu bani. De ce nu i-a spus ca sclavia nu e buna? Sau e buna? Unde scrie ca sclavia nu e buna? Atunci era buna si acum nu este? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand ceva este absolut si cand nu? Exista metode mistagogice de interpretare, exitsrta o bogata traditie de exegeza in Biserica si ea se aplica la VT. Trebuie vazut de la cae la caz, cum iti spun, nu sunt specialista. Cat despre sclavie, era o realitate a timpului. Nici crestinismul nu a incercat sa desfiinteze o realitate sociala atat de inradacinata pe vremea aceea, a incercat sa o schimbe din interior invatand ca toti oamenii au aceeasi demlintate in fata lui Dumnezeu si trebuie tratati ca atare de catre crestini. Din cate am citit eu, la evrei exista o lege (chiar in Levitic parca) in care se spunea sa fie eliberat un sclav dupa 7 ani si sa i se dea din ce sa traiasca (pamant parca, sau bani) ca sa-si intemeieze gospodaria lui. Profetul Ieremia critica aspru nerespectarea acestei legi in timpul lui. Iar sf. pavel spune ca libertatea este de odin interior si ii indeamna pe sclavi sa nu incerce neaparat sa-si schimbe starea, dar sa se foloseasca daca pot. Iar pe stapani sa ii trateze cu respect si dreptate pe sclavi. Sunt multe lucruri care nu sunt bune nici in vremea noastra si in toate vremurile. O religie nu este un program politic. Ea da principiile dupa care ar trebui sa ne comportam, nu face revolutie sociala de sus. Realitatile sociale pot fi doar relativ bune sau rele, fata de altele. De ex. daca intr-o situatie data ar fi eliberati toti sclavii ar fi mai rau pentru ei pentru ca nu ar avea din ce trai; in acea situatie data este mai bine sa aiba un stapan crestin care sa ii trateze uman si sa ii elibereze transformandu-i in salariati ;-) Tot asa cum in zilele noastre unele realitati sociale nu sunt perfecte dar sunt intr-o situatie data cel mai mic rau. Este mai bine sa se faca un program care sa dea de lucru uinei largi paturi sociale intr-o tara in curs de dezvoltare chiar daca nu sunt platiti chiar cat ar trebui sa fie sau cat ar fi in occident. Mai bine este sa aiba de lucru si o viata cat de cat decenta decat sa nu aibva de loc, chiar daca plata lor e nedreapta privita la modul absolut. E un exemplu poate naiv, dar altul nu imi vine acum. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum se spune si in Evanghelie la parabola talantilor, ca cel care zice 'eu stiu ca tu esti un stapan harpanos si ceri de unde n-ai dat', stapanul il rasplateste dupa imaginea pe care o avea el despre El. Eu asa am inteles. S ma corecteze biblistii de pe aici. |
![]() |
Tags |
morala |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Lipsa de Dumnezeu in viata morala | Decebal | Morala Crestina | 9 | 06.08.2013 12:02:33 |
Constiinta morala si legea lui Dumnezeu. | georgeval | Generalitati | 20 | 15.02.2012 00:37:34 |
Morala Crestina - importanta ei | iRoDiOn | Morala Crestina | 8 | 28.09.2011 00:45:33 |
Bioetica, familia si morala crestina | corneliamate | Intrebari utilizatori | 10 | 31.05.2011 07:21:11 |
Morala ortodoxa - o morala a existentei, nu a legilor | NagyAttilaPuli | Intrebari utilizatori | 8 | 04.07.2010 18:44:22 |
|