![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
" Nu ajunge sa le citezi, trebuie sa le si interpretezi.
De altfel episcopul este garantul pastrarii credintei ortodoxe. Ei sa hotarasca. Eu urmez episcopii, care chiar daca mai pot gresi si gresesc sunt garantii in fata lui Hristos a credintei apostolice a Bisericii. Or toate bisericile ortodoxe importante participa la dialogul ecumenic si au acceptat ridicarea anatemelor din 1965. Ceea ce nu inseamna ca amesteca totul, sau ca am fi in comuniune cu ceilalti. Nu suntem! Dialogul continua si cam stagneaza, de altfel. " nu trebuie interpretat nimic ca sunt foarte clare ... episcopul este garantul credintei IN MASURA in care o respecta ; cum sa garanteze el credinta dreapta daca el nu o respecta ci o incalca ? asta e la mintea cucosului ca nu are cum ; e ca si cum hotu ar garanta pentru siguranta casei tale ; interesanta logica , da duce de rapa ... faptul ca unii au ridicat anatemele nu inseamna ca toti au acceptat aceasta ridicare , foarte discutabila a anatemelor ... dar chiar si daca , foirmal s-ar fi ridicat aceste anateme , asta nu inseamna ca exista comuniune la nivel de sf taine ... am vazut cazul corneanu si finalitatea a fost : sf sinod a dat anatema asupra celor care vor mai indrazni sa se mai impartaseasca la catolici ... deci ei nu au sf taine , nici acuma ... cat despre ridicarea anatemelor de asupra lor , e foaaaarte discutabil ; nu se poate ridica anatemele odata ce ei inca staruie in eres ... daca s-ar fi ridicat cu adevarat anatemele atunci ar fi trebuit sa fim una si aceeasi biserica cu sf taine si credinta comune ... insa asta nu e adevarat ... deci ridicarea aia a fost o eroare ... in realitate , parintii cu viata sfanta din toata lumea ortodoxa au zis clar : catolicii inca sunt anatema ! sunt filme pe net , se pot vedea ... |
#2
|
|||
|
|||
![]()
" Lavrentiu are dreptate, Emanuel, asa nu convingi pe nimeni, sa stii. Mai bine roaga-te pêntru noi daca ne consideri rataciti, sa ne luminee Dumnezeu.
Ai blocat orice discutie aici, ca si in alte parti, infundand threadul cu zeci de postari. " actionezi cu viclenie ... nu tu ai zis ca nu vrei sa imi ai raspunzi ? te-am pus io sa nu mai raspunzi ? insa problema ta nu e asta , ci faptul ca urasti pe sfintii parinti , despre care de altfel nu vorbesti aproape deloc ( iar cand o faci afirmi erezii de genu ca sfintii s-ar fi contrazis intre ei si altele asemenea ) ... cine nu te lasa sa dai si tu citate de la sfinti in sprijinul " interpretarilor " tale asupra canoanelor ? nimeni , ci doar logica , ca nu ai poti gasi astfel de citate ... zi ca nu e adevarat ! cat despre interpretarile canonelor , daca nu se fac cu citate de la sfinti , atunci nu sunt decat interporetari personele in spiritul sectarilor , caci numai ei interpreteaza biblia dupa mintea lor inselata ... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
chiar si daca s-ar fi ridicat anatemele de asupra catolicilor , botezul lor tot nu ar puteas a fie valid , deoarece ei nu pot da un botez valid atata timp cat nu primesc sa fie botezati de preoti ortodocsi ; caci mireanul catolic , " nemaifiind anatema " ( sa zicem prin absurd ) , nu ar putea sa boteze decat in lipsa preotului ; insa care catolic ar accepta sa fie botezat de un preot ortodox ????????? nici unul ; papa ar accepta sa fie el botezat de un preot ortodox ???????????? veci nu ai sa vezi una ca asta !!!!!!!!!!!!
deci e clar : ei in continuare nu se supun bisericii ortodoxe si sunt in afara ei , deci nu pot avea nici un fel de botez valid ; daca papa si cardinalii si credinciosii catolici ar accepta sa fie botezati de preoti ortodocsi , sau macar primiti in ortodoxie prin mirungere , prin pogoramant , numai atunci ei ar avea un botez valid , in virtutea faptului ca au luat harul botezului de la singura biserica care il poseda , bis ortodoxa ... dar , odata ce ei nu vin la noi sa fie botezati sau macar mirunsi pentru a fi primiti in ortodoxie , cum sa aiba ei harul botezului , si daca nu il au , cum sa il dea mai departe ? + ca , chiar si daca ar veni sa se miruiasca la ortodocsi si s-ar lepada de ereziile lor , chiar si atunci nu ar avea voie sa boteze ei decat in situatia in care ar lipsi preotul ortodox de la fata locului si ar fi nevoie de grabnic botez ... asa stau lucrurile , ce e mai mult spus decat asta e erezie ... iar preotie la catolici de unde sa existe ? ei de cand s-au rupt de biserica din 1054 , nu mai au preotie valida caci nu mai au succesiune apostolica fiind anatema ... acuma , sa zicem ca s-ar fi ridicat anatemele de asupra lor intre "" ; apoi , unde ati vazut voi ca niste episcopi ortodocsi sa hirotoneasca pe papa sau pe vre-un cardinal sau preot catolic intru preot ? nicaieri !!!!!!!! deci ei nici acuma nu au preotie valida ci is doar mireni , si inca mireni eretici , staruind inca in ereziile lor ... deci chestia cu ridicarea anatemelor e o chestie fortata , care nu are nici un temei , si este si erezie : nu se pot ridica anatemele atata timp cat ei nu accepta sa fie mirunsi si hirotoniti de catre ortodocsi si nu se leapada de ereziile lor ... faptul ca niste episcopi scoliti in apus la facultati eretice au venit acuma cu tot felul de speculatii eretice , in secolul trecut , asta e altceva ; sa ii urmeze in ereziile lor cine vrea , insa ereziile nu duc la rai ci la iad ... asta e sigur ... deci ridicarea anatemelor de asupra catolicilor este o simpla speculatie ecumenista fara valoare , si nu are nici un temei si nici o urmare , decat ca niste episcopi cu minte ratacita au speculat erezii care mai de care mai colorate , precum teoria ramurilor si altele de astea ... deci , catolicii , in continuare sunt anatema , si vor fi tot inainte pana cand se vor smeri si vor accepta sa fie mirunsi de preotii ortodocsi ; pana nu se vor mirunge ( da sa se mirunga toti in masa , nu asa ca vin 2-3 catolici si se fac ortodocsi ) de preoti ortodocsi , nu pot sa fie decat anatema si in afara bisericii ortodoxe , fara nici un har si mantuire , si fara capacitatea de a boteza pe altii cu botez valid ... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ser mie mila de tine jenica , si , da sigur ca pot sa zic in continuare ca ai gandire eretica ... nu inteleg cu ce vrei anume sa ma impresionezi ? cu fata ta , cu culoarea flanelei , sau cu ce anume ? daca vrei sa ma impresionezi adu citate de la sfintii parinti care sa demonstreze ca ma insel io si atunci jos palaria ... pana atunci mai ai de invata insa ... imi pare rau , dar asta e ...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ma bucur ca am reusit sa iti stranesc mila.
"Mila asta, este esenta iubirii de aproapele, de frate, de mama, de sora, de vecin, de eretic.. Omul fara dragoste, fara mila, fara aproprierea de suferinta, NU poate merge la judecata Lui Dumnezeu. Fara acesta apropiere si simtire, nu putem trai nici in manastire nici in societate." [COLOR=Red]Parintele Iustin Parvu din cartea " Viata si invataturiel unui marturisitor"[/COLOR] Pentru ca...aceasta mila este esenta cuvantului tau (poate) care abia acum, la final l-ai aratat....iata ce poate face discutia "fata catre fata".... ...Asta am vrut sa iti arat, nu chipul, nu flaneaua.. Hristos a inviat frate emanuel! ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dragii mei anrtiecumenisti,
Va spun dragi pentru ca aveti ravna pentru credinta. Dar dupa parerea mea e gresit orientata. Sherlock Holmes, tu spui ca teologia e una si sfintenia e alta. Eu stiu ca "adevaratul teolog e cel care se roaga si cel care se roaga e teolog", si ca "lex orandi, lex credendi" (legea rugaciuii este tot una cu legea credintei)- asta au spus niste sfinti parinti, de care am invatat eu la facultatea de teologie. Nu in Romania, de altfel, dar la o facultate ortodoxa la care vin si multi romani, printre alte natii. Deci sunt de acord, teologia academica nu te sfinteste neaparat, dar te poate ajuta sa mergi pe calea mantuirii si a sfinteniei, daca incerci sa o si traiesti. Cel putin eu in speranta asta am studiat-o, pentru ca aveam deja alta dilpoma cu care imi castigam viata cand am inceput. Nu cred, deci, ca este bine sa punem teologii intr-un colt, si traitorii intr-altul. Sa va spun, nu teologic-academic, ci simplu, crestineste, de ce nu-mli place mie antiecumenismul. Nu imi place din urmatoarele motive: 1) Pentru ca de multe ori antiecumenistii au un limbaj lipsit de dragoste, acru, autojustificator si incrancenat. Nu plang (ca sfantul Siluan pentru pacatosi) pentru cei care se afla in afara Bisericii mantuitoare, care nu au credinta apostolica in deplinatatea ei. Ei denunta. Judeca. Condamna. Or Hristos ne spune sa judecam pomul dupa rod. As zice ca chiar daca tehnic, literal ati avea dreptate, Dumnezeu depaseste planul asta si este atotmilostiv, atotiubitor, si vrea ca toti sa se mantuie. Dar hai sa nu intru in 'teologie' - ma duce valul fara sa vreau. 2) Pentru ca, dimpotriva, am intalnit oameni care apreciaza la ceilalti crestini ce au bun, ii iubesc, vorbesc cu ei, chiar in contradictoriu, cu dragoste, smerenie si prietenie, si pe acestia eu ii consider adevaratii ecumenisti. Ei sunt modesti, si desi au credinta puternica, nu cred ca numai ei se vor mantui. 3) Sau, daca le e teama sa nu fie asa, se roaga cu ardoare si plang pentru ceilalti. O prietena de-a mea ortodoxa care nu are de loc, dar de loc tendinte sentimentale imi amintesc ca a plans dupa o sjujba catolica unde nu ne-am putut impartasi impreuna cu prietenii catolici cu care petrecusem o saptamana de discutii duhovnicesti despre martiri. A fost singura data cand am vazut-o plangand. 4) Pentru ca stau in Occident de 20 de ani, si sunt inconjurata de milioane de neortodocsi, si am o multime de prieteni neortodocsi pe care ii iubesc. Unii sunt credinciosi catolici, unii chiar atei. Nu pot sa cred ca mantuirea este aproape exclusiv pentru ortodocsi (de altfel nici tu, Sherlok Holmes (sau nu erai tu?), nu ai spus asa in mesajul cu Muntele, care partial mi-a placut) De altfel, faptul ca eu acum sunt ortodoxa practicanta se datoreaza si unei persoane catolice, care inainte de studiul teologiei, inainte chiar ca eu sa cunosc prea multe lucruri, mi-a atins inima cu trairea ei profund crestina, care i se vedea pe fata, cu bucuria, delicatetea, inteligenta ei crestine. De atunci am mai cunoscut si pe altii asa. Da, dragii mei, cu riscul de a va soca, as mai putea spune si ca iubesc Occidentul. Il iubesc pentru ca m-a acceptat, pe mine si familia mea, pentru ca pot trai aici tocmai din bagajul adus din tara unde m-am nascut : mai intai din studiul lingvistic printre altele si al limbii romane, pe urma din predarea religiei. Pentru ca apreciez, cu toate defectele acestuia, libertatea si o anumita naivitate a occidentalilor care nu au cunoscut de mai demult decat noi o societate tiranica. Pentru ca am prieteni occidentali tipici, si ii vad zi de zi. 5) Pentru ca unii din autorii care m-au adus si m-au mentinut pe mine la ortodoxie si care imi bucura inima si mintea si ma fac sa-L iubesc pe Dumnezeu sunt, in mod ciudat, neortodocsi : C.S. Lewis (un anglican) si G.K.Chesterton (un catolic) (poate o sa infiintez cu thread despre ei daca o sa am timp, sa vedeti ce frumos si bine scriu – si cu UMOR ; umorul este, dupa pareera mea, Sherlok Holmes, o caracteristica crestina, nu neaparat ecumenista) 6) Stand in Occident ca ortodoxa de atata vreme am avut prilejul sa ma intalnesc cu multi ortodocsi convertiti de la alta confesiune la ortodoxie. Mai ales ca am fost in parohii mixte, care foloseau limba tarii in care se aflau. Pot spune ca multi dintre ei nu ar fi ajuns ortodocsi daca nu ar fi exista dialoguri si intalniri ecumenice. Nu am cunoscut mai pe nimeni care sa se fi convertit citind textele dure impotriva altor confesiuni, fie ele si de la sfintii parinti noi si vechi. Or fi existand, nu zic ! Dar cred ca sunt rari. As putea si eu sa va aduc citate si argumentari, am si eu multe. Mie mi se pare insa ca tocmai sportul asta, ‘aruncarea cu citate’ :-), este o practica teologica lipsita de sfintenie. Am dat si eu in ispita asta de multe ori si o sa mai dau, probabil. As vrea deci doar sa spun ca spun ca mantuirea ii apartine lui Dumnezeu ; numai El stie cine o sa fie mantuit. Poate ca noi, ortodocsii, care am primit mai mult decat ceilalti, care avem plenitudinea – ca eu asa cred, ca si alti ‘proecumenisti’, altfel n-as mai fi ortodoxa aici, in occident – vom fi judecati mai aspru decat cei care au pimit mai putin. Noua ni se cere mai mult.. asta sa facem, nu sa stam la discutii despre posibilitatea mantuirii celorlalti, daca nu o facem din grija si dragoste. Hristos spune in Evanghelia judecatii care se citeste la inceputul Postului ca cei care ‘l’au vazut flamand si nu l-au hranit, etc’ nu vor ajunge in Imparatia cerurilor. Oare cati dintre noi ortodocsii ajungem pe acele culmi ale dragostei de Dumnezeu si ale aproapelui, ca sa credem ca vom fi mantuiti fara dragostea, iertarea si milostenia lui Dumnezeu ? - uite, ca iar am dat in teologie.. O fi inevitabil! … Si un ultim gand : daca din dragoste si din dorinta ca ei sa se faca ortodocsi le spunem astfel de lucruri aspre neortodocsilor sau le publicam pe situri publice, atunci as vrea sa va zic, din experienta mea (si am trait pana acum in 3 tari din vestul Europei), ca felul asta de discursuri nu ajuta occidentalii, care sunt obisnuiti cu alt fel de a vorbi. Aici in Occident mai mult musulmanii extremisti vorbesc in acest fel. Ei atunci ne trateaza de talibani si nu se mai uita a doua oara la noi. S-ar putea ca ei, citind astfel de lucruri, chiar sa piarda o sansa se a se interesa de ortodoxie. Cam atat deocamdata. Hristos a inviat! As vrea sa ne scriem in acest duh. Daca am jignit pe cineva va rog sa ma iertati. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cata rabdare ai Fani!!!! Eu nu m-as complica deloc cu Emanuel,ele este tot numai o enciclopedie spirituala,un robot care tasteaza la infinit legi si iar legi crestinesti...numai simtiri nu.Nici nu vrea sa se insoare,nici nu vrea sa se calugareasca,nici nu vrea sa se pustniceasca...vrea sa ne zapaceasca pe noi aici cu teoria chibritului.Si se-nvarte in jurul cozii cu atata maiestrie ca-ti vine sa te tot duci,iar el tot scrie...caci,are de unde citi si,mai are si imaginatia necesara pentru a directiona lectura imotriva bietei firi umane.Cat de traiere,ce sa mai spunem,parca doar exista,altfel nu-mi inchipui cum sa afisezi atata lectura fara sa o asociezi cu propria viata si cu propriile experiente,care,de fapt ne formeaza si ne evidentiaza considerentele.Ceea ce traim,ceea ce facem este concret,este edificator...ceea ce citim si vorbim este atat de vag,incat trebuie interpretat ca atare.
__________________
" Nu suntem prizonierii propriului destin, suntem prizonierii propriei minti " |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este jenant si revoltator,oricum antiecumenistii asa cum ii numesti tu,sunt adevaratii ortodocsi,iar in fruntea lor sunt mari sfinti duhovnici care inca mai traiesc! Am scris aceste lucruri nu din ura pe tine sau pe celelalte confesiuni,nu,doar vreau sa va lumineze bunul Dumnezeu si sa va intoarceti de la ratacirea voastra pana nu e prea tarziu!Si pe catolicii ii asteptam sa se intoarca de unde sau rupt de buna voie,de biserica mama Ortodoxia! Dumnezeu sa ne ierte pe toti ! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
sfintii inchisorilor nu erau ecumenisti in sensu de erezie cum intelegeti voi ecumenismul ...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
pai nu mi-ai starnit tu mila jenica ca io oricum aveam mila de tine ... insa acuma ti-am facut cunoscuta chestia asta ...
|
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|