![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
pai sa raspunda ; dar de ce se scarbesc ei , de cuvintele sfintilor pe care le-am citat mai sus ? nu e ciudat ???
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
200. -"Iubitilor frati (ai Bisericii Romei), fiind noi intruniti in sfat obstesc; am citit scrisorile trimise de la voi, in privinta celor care cred a fi botezati de eretici, ori de schismatici si vin la soborniceasca biserica, care una este, in care ne botezam si ne renastem. In privinta carora sintem incredintati ca si voi insiva procedind in acelasi chip, pastrati taria canonului bisericii ecumenice. Insa, fiindca sinteti in comuniune cu noi, si voiti sa cercetati aceasta din dragostea obsteasca, nu va punem inainte o socotinta noua, nici acum intocmita, ci pe cea incercata din vechime cu toata grija si sirguinta de inaintasii nostri si pastrata de noi, o impartasim si voua si o sustinem, hotarim si cum tot ceea ce cu tarie si statornicie totdeauna tine, ca nimeni nu se poate boteza afara de soborniceasca biserica; fiindca botezul este unul si se afla in soborniceasca biserica. Ca scris este: Pe mine m-a parasit izvorul de apa vie si s-au sapat lor- fintini crapate, care nu pot tine apa". (Ieremia 2, 13). Si iarasi odinioara Sfinta Scriptura vestind, zice: "Departati-va de apa cea necurata si sa nu beti din izvor strain" (Pilde 5, 15- 16). Ei se cuvine ca mai intii apa pentru botez sa se curateasca si poate sterge pacatul omului care se boteaza. Si prin proorocul Iezechil zice Domnul: "Si voi stropi pe voi cu apa curata si va voi curati pe voi, si voi da voua inima noua si duh nou va voi da voua. Deci, nu poate curati si sfinti apa cel ce insusi este necurat si, la care nu este Duh Sfint" (Iezechil 36, 25); La Numeri zice Domnul: "Si toate, de care se va atinge cel necurat, necurate vor fi" (Numeri 19,22). Deci cel ce nu poate lepada pacatele sale proprii, fiind afara de biserica, cum poate, botezind, sa dea altuia iertare de pacate? Caci insasi intrebarea, care se pune la botez este dovada adevarului, zicind celui ce se cerceteaza: "Crezi ca primeste iertare de pacate si viata vesnica?" nu zice altceva, decit ca aceasta se poate da in soborniceasca biserica. Dar la eretici, unde nu este biserica, e cu neputinta a primi iertarea pacatelor. Si prin urmare, aparatorii ereticilor sint datori ori sa schimbe formula intrebarii, sau sa apere adevarul acestei intrebari, daca nu cumva le recunosc ca ei si adevarata biserica, acelora despre care si ei sustin ca au botez adevarat" - Sin. Cartag. 256-a.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
201. -"Inca trebuie ca cei ce se boteaza sa se unga si cu sfintul mir, pentru ca primind ungerea, sa se faca partas lui Hristos. Deci, ereticul care nu are nici jertfelnic, nici biserica, nu poate sfinti untdelemnul prin urmare, ereticii nu pot avea taina mirului. Este clar, ca la eretici cu nici-un chip nu se poate sfinti untdelemn spre lucrarea harului tainic. Fiindca sintem datori sa stim, ca s-a scris: "Untdelemn al pacatosului sa nu unga capul sau" (s. 140, 6), ceea ce de chiar de multa vreme e vestit Duhul Sfint in psalmi. Ca nu cumva, vreun credincios abatindu-se si ratacindu-se de la calea cea dreapta, sa se unga de la eretici, dusmanii lui Hristos. Caci cum seva ruga cel ce nu este preot pentru cel ce s-a botezat, fiind batjocoritor de cele sfinte si pacatos, deoarece Scriptura zice ca "Dumnezeu pe cei pacatosi nu-i asculta, ci numai daca este cineva cinstitor de Dumnezeu si face numai voia lui, pe acela il asculta" (Ioan 9, 31). Numai prin sfinta biserica intelegem ca se da iertare pacatelor; dar cine poate sa dea ceea ce el insusi nu are? sau cum poate savirsi cele duhovnicesti cel ce leapada pe Duhul cel Sfint? Pentru aceasta cel ce vine catre biserica este dator a se reinnoi, ca sa se sfinteasca inlauntru prin sfinti, caci scris este: "Fiti sfinti precum sfint sint eu", zice Domnul (Levit 11, 44; 19, 2; 20, 7). Mai intii preotul cel cuprins de ratacire trebuie sa se dezbrace el insusi de aceasta prin botezul adevarat si bisericesc, fiindca oricare om venit catre Dumnezeu, si cautind preot, dar starnind in ratacire, a cazut in sacrilegiu" - Cartag. 256-b.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
202. -"Admiterea botezului ereticilor si schismaticilor cuprinde in sine si recunoastererea celor botezati de dinsii. Fiindca validitatea nu poate fi recunoscuta partial. Daca preotii lor au putut sa boteze, au putut sa dea si pe Duhul Sfint; iar daca n-au putut, din cauza ca sint afara de biserica, ei n-au pe Duhul Sfint si nu pot boteza pe cei ce vin la ei, deoarece botezul este unul, si unul este Duhul Sfint, si una biserica intemeiata de Hristos Domnul nostru, fiindca dintru inceput a zis apostolul Petru ca ea este intemeiata pe unitate. Prin urmare, cele ce se savirsesc de dinsii, fiind mincinoase si desarte, toate sint fara valabilitate. Nici o taina nu poate fi primita de Dumnezeu dintre care se fac de aceia pe care Domnul in Evanghelie ii numeste vrajmasi si potrivnici ai Sai: "Cel ce nu este cu mine, si cel ce nu aduna cu mine, risipeste" (Matei 12, 30). Si fericitul apostol Ioan, intru pazirea poruncilor Domnului, a scris odinioara in epistola: Ati auzit ca vine Antihrist, si chiar si acum s-au facut multi antihristi? (I Ioan 2,1
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
229. -"Iar daca se vor boteza de preoti nesfintiti, aceia a doua oara sa se boteze. Preotii cei nesfintiti se chiama care s-au hirotonit de arhierei eretici, asijderea si cei ce li s-a luat darul, carora li s-au luat de soborul arhieresc, pentru vini si greseli ce au avut" - ILT, 152.
aici se arata clar ca ereticii nu au preoti sfintiti ci nesfintiti , adica preotie nevalida ; deci nu mai au succesine apsotolica ... ori unde nu e preotie valida nu e nici o sf taina ... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
1936. -Savarsitorii tainelor sunt arhiereii si preotii hirotonisiti si organizati canonic (Apost. 1, 2, 9, 39; I ec. 20; VI ec. 28, 32, 33; VII ec. 6, 10,
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
725. -"Nu se cade a lua binccuvantari (paine, aghiasma) de la eretici, fiindca acestea sunt mai mult niste absurditati, decat adevarate binecuvantari". -Laod. 32.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu ajunge sa le citezi, trebuie sa le si interpretezi. De altfel episcopul este garantul pastrarii credintei ortodoxe. Ei sa hotarasca. Eu urmez episcopii, care chiar daca mai pot gresi si gresesc sunt garantii in fata lui Hristos a credintei apostolice a Bisericii. Or toate bisericile ortodoxe importante participa la dialogul ecumenic si au acceptat ridicarea anatemelor din 1965. Ceea ce nu inseamna ca amesteca totul, sau ca am fi in comuniune cu ceilalti. Nu suntem! Dialogul continua si cam stagneaza, de altfel. In masura in care nu sunt maui eretica decat episcopii, nu cred ca Hristos ma va socoti eretica. Iar cei care dau cu parul in toti acesti episcopi se pun ei insisi in afara bisericii si ar trebui sa faca o biserica aparte sau sa se ralieze diverselor schisme care sunt de aceeasi parere: BOSV (parca asa ii zice) sau unii rusi din afara granitelor. De acolo n-au decat sa critice in continuare. Lavrentiu are dreptate, Emanuel, asa nu convingi pe nimeni, sa stii. Mai bine roaga-te pêntru noi daca ne consideri rataciti, sa ne luminee Dumnezeu. Ai blocat orice discutie aici, ca si in alte parti, infundand threadul cu zeci de postari. :-( |
#9
|
|||
|
|||
![]()
" Nu ajunge sa le citezi, trebuie sa le si interpretezi.
De altfel episcopul este garantul pastrarii credintei ortodoxe. Ei sa hotarasca. Eu urmez episcopii, care chiar daca mai pot gresi si gresesc sunt garantii in fata lui Hristos a credintei apostolice a Bisericii. Or toate bisericile ortodoxe importante participa la dialogul ecumenic si au acceptat ridicarea anatemelor din 1965. Ceea ce nu inseamna ca amesteca totul, sau ca am fi in comuniune cu ceilalti. Nu suntem! Dialogul continua si cam stagneaza, de altfel. " nu trebuie interpretat nimic ca sunt foarte clare ... episcopul este garantul credintei IN MASURA in care o respecta ; cum sa garanteze el credinta dreapta daca el nu o respecta ci o incalca ? asta e la mintea cucosului ca nu are cum ; e ca si cum hotu ar garanta pentru siguranta casei tale ; interesanta logica , da duce de rapa ... faptul ca unii au ridicat anatemele nu inseamna ca toti au acceptat aceasta ridicare , foarte discutabila a anatemelor ... dar chiar si daca , foirmal s-ar fi ridicat aceste anateme , asta nu inseamna ca exista comuniune la nivel de sf taine ... am vazut cazul corneanu si finalitatea a fost : sf sinod a dat anatema asupra celor care vor mai indrazni sa se mai impartaseasca la catolici ... deci ei nu au sf taine , nici acuma ... cat despre ridicarea anatemelor de asupra lor , e foaaaarte discutabil ; nu se poate ridica anatemele odata ce ei inca staruie in eres ... daca s-ar fi ridicat cu adevarat anatemele atunci ar fi trebuit sa fim una si aceeasi biserica cu sf taine si credinta comune ... insa asta nu e adevarat ... deci ridicarea aia a fost o eroare ... in realitate , parintii cu viata sfanta din toata lumea ortodoxa au zis clar : catolicii inca sunt anatema ! sunt filme pe net , se pot vedea ... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
" Lavrentiu are dreptate, Emanuel, asa nu convingi pe nimeni, sa stii. Mai bine roaga-te pêntru noi daca ne consideri rataciti, sa ne luminee Dumnezeu.
Ai blocat orice discutie aici, ca si in alte parti, infundand threadul cu zeci de postari. " actionezi cu viclenie ... nu tu ai zis ca nu vrei sa imi ai raspunzi ? te-am pus io sa nu mai raspunzi ? insa problema ta nu e asta , ci faptul ca urasti pe sfintii parinti , despre care de altfel nu vorbesti aproape deloc ( iar cand o faci afirmi erezii de genu ca sfintii s-ar fi contrazis intre ei si altele asemenea ) ... cine nu te lasa sa dai si tu citate de la sfinti in sprijinul " interpretarilor " tale asupra canoanelor ? nimeni , ci doar logica , ca nu ai poti gasi astfel de citate ... zi ca nu e adevarat ! cat despre interpretarile canonelor , daca nu se fac cu citate de la sfinti , atunci nu sunt decat interporetari personele in spiritul sectarilor , caci numai ei interpreteaza biblia dupa mintea lor inselata ... |
![]() |
Tags |
casatorie, ecumenism, nunta, sfinte, taine |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Logodna si casatoria in viziunea bisericii ortodoxe | coste vlad | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 22.08.2011 22:19:47 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|