![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Diferenta exista totusi in faptul ca noi incercam sa scapam de pacate dupa felul cum ne invata Sfanta Scriptura. Stim ca pacatul loveste in Dumnezeu (noi, in nesimtirea noastra, uneori nu constientizam grozavia uraciunilor noastre). Parasul, diavolul, are motive de acuzare si se bucura. "Uite ce fac copii Tai pe care-i iubesti si le doresti mantuirea!" (fraza este din imaginatia mea). Stim ca nu e de joaca cu pacatul de aceea cercetam Cuvantul lui Dumnezeu, care este viu si insufletitor si cerem, prin rugaciuni, putere de la Dumnezeu sa nu mai pacatuim. Va dau o sugestie. Luati foarte in serios Cuvantul lui Dumnezeu si rugaciunea sincera, adresata direct Tatalui prin mijlocirea Domnului Iisus Hristos. Sunt mult mai puternice si mai lucratoare (rugaciunea si Cuvantul) decat orice canon, duhovnic sau slujba. Dorinta noastra este sa ne formam caractere placute lui Dumnezeu, prin putere tot de la Dumnezeu. Fara aceasta dorinta nu avem ce cauta in Imparatia lui Dumnezeu. "Incolo, fratii mei, tot ce este adevarat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit,tot ce este vrednic de primit, orice fapta buna si orice lauda, aceea sa va insufleteasca. Ce ati invatat, ce ati primit si auzit de la mine, si ce ati vazut la mine, faceti. Si Dumnezeul pacii va fi cu voi." (Filipeni 4:8,9) "Pot totul in Hristos care ma intareste" (Filipeni 4:13) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vasinec canonul consta din rugaciuni, pe care trebuie sa le spunem si un numar de metanii, pe care trebuie sa le facem. Dar noi povestind duhovnicului faptele noastre, el gaseste ce canon trebuie facut si cat timp, iar el ne da iertarea pacatelor. Stii doar ce scrie in biblie: ca ceea ce iarta preotii aici pe pamant, iertate sunt si in cer.
Dar ce te face sa crezi ca ortodocsii nu iau in serios Cuvantul lui Dumnezeu? acum sunt biblii , putem citi din ele avem si cartile sfintilor Parinti, ca sa si intelegem corect ceea ce citim. Duhovnicul e cel care ne cunoaste cel mai bine pacatele si tot el ni le iarta, ajutandu-ne sa nu revenim la ele. Nu-mi imaginez, ca se poate si altfel, adica fara duhovnic si fara canon de indreptare. Iar Sfintele Taine sunt menite sa ne curete de pacate si sa ne sfinteasca, prin actiunea Duhului Sfant. Cine le-a cunoscut odata efectul, nu se mai poate lipsi de ele. Cine nu, nici nu stie ce pierde. Ti-am amintit de pacate, ca prea va laudati, insinuand pe toate topicurile, ce curati sunteti voi de pacate, cei pocaiti. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Un asemenea text nu exista in Biblie, nici nu ar avea cum. Preotia a fost desfiintata de Domnul Hristos la cruce, odata cu toate legile ceremoniale.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pe ce se bazeaza afirmatia ta?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Raspuns scris anterior de Eugen:
"Si Iisus le-a zis iarasi: Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: Luati Duh Sfant; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute" (Ioan 20, 21-23) . Asta este Taina Spovedaniei. Iisus iarta prin cei pe care i-a imputernicit sa ierte. Daca era suficient sa ierte direct, putea sa spuna de atunci, nu mai era nevoie sa infiinteze Biserica, le dadea la fiecare cate o Biblie in mana. Deci atentie mare: "Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi". Nu mergem la Domnul Iisus dupa mintea noastra, dupa cum ni se nazare noua din mandrie, sau cum ne invata alti nechemati. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Intregul capitol 7 al epistolei catre Evrei vorbeste despre desfiintarea preotiei. De altfel, este un lucru bine stiut ca prin moartea ispasitoare pe cruce, Iisus a desfiintat tot ce a tinut de vechea lege ceremoniala. Momentul ruperii catapetesmei din Templu in vinerea mare a marcat incetarea serviciului preotesc. De aceea, apostolii in administrarea Bisericii Crestine nu au mai avut nevoie de preoti, singurul Mijlocitor si Preot fiind Domnul Hristos (exceptand bineinteles preotia universala a oricarui credincios).
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
cum am mai sustinut si pe alt topic, cei din afara Bisericii(care nu sunt madulare ale ei) nu au dreptul a se folosi de Scriptura, aceasta fiind un produs al Bisericii, daca vreti Biserica are drept de copyright asupra Sfintei Scripturi, caci Biserica este stalp si temelia a adevarului nu Scriptura, asa ca cei ce nu sunt madulare ale Bisericii nu au dreptul sa-si insuseasca Scriptura si mai ales sa o talcuiasca!
__________________
valentin_top_bizant |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Scriptura este un "produs" al Duhului Sfant, nu al Bisericii (cu atat ma putin al unei biserici anume) 3. Daca Biserica (sau o biserica anume) ar fi produs Sfanta Scriptura si ar mai avea si drepturi de autor asupra ei, de aici ar decurge un "drept" extrem de periculos pentru intreaga invatatura crestina: modificarea dupa bunul plac al continutului! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Din biserica trebuie sa fac parte ca sa am voie sa folosesc Scriptura?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar Cap.7 din Evrei nu l-ai inteles cum trebuie:acolo se vorbeste despre legea Vechiului Testament, care e inlocuita de una noua, deci preotii vechi cu cei noi, de sub legea cea Noua, adica NT. Jertfa sangeroasa a fost inlocuita de jertfa nesangeroasa. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. | Seraphim7 | Secte si culte | 104 | 23.10.2022 00:36:38 |
Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 09:41:27 |
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 09:01:17 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|