![]() |
![]() |
|
#81
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și că a fost suficientă jertfa sa?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#82
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cred ca a fost Cineva care a zis "Cine nu este cu Mine, este impotriva Mea". Cred ca acelasi Cineva a gonit cu biciul schimbatorii de bani din templu, a rasturnat mesele vanzatorilor de animale pentru jertfa. Cred ca Acel Cineva nu era tolerant. Dar nu era tolerant cu invataturile si practicile gresite. Nu a lovit pe nimeni, a invatat sa intoarcem obrazul... "uraste pacatul, dar iubeste pacatosul". Sa fii intolerant cu introducerea in Biserica si incercarea de a-i convinge pe membrii sai sa accepte invataturi straine, gresite inseamna sa ii urmezi lui Hristos. Sa fii statornic in credinta, in invataturile Bisericii, critic la adresa celor care nu urmeaza invataturile (la adresa faptelor, nu a persoanelor), categoric, sa nu dai inapoi nu este gresit. Si e cale lunga pana la Inchizitie. Inchizitia e calea altora si isi mai zic infailibili. Hristos a propovaduit invatatura conform careia fiecare e liber sa aleaga. Dar alegerile facute au consecinte. Inchizitia a incalcat libertatea de a alege. Deci corect este apararea principiilor, invataturilor si ideilor, dar cu principii, invataturi si idei si nu cu "sabia".
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#83
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Probabil așa au fost învățați, poate așa le cere lor inima. Nu știu, zău... |
#84
|
|||
|
|||
![]()
"Asadar, va rog, nu eu, ci dragostea lui Iisus Hristos: folositi numai hrana crestina! Departati-va de buruiana straina, care este erezia! Ca ereticii, pentru a parea vrednici de crezare, amesteca pe Iisus Hristos cu propriile lor ganduri, intocmai ca cei care dau bauturi otravitoare amestecate cu miere si vin; cel care nu stie, ia cu placere bautura otravitoare si moare din pricina acelei rele dulceti. Feriti-va de unii ca acestia! Si veti reusi, daca nu va mandriti si nu va despartiti de Iisus Hristos Dumnezeu, de episcop si de poruncile Apostolilor".
Sfantul Ignatie Teoforul |
#85
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#86
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#87
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă prin viața în Hristos înțelegem doar tiparele formale ale ritualurilor, atunci chiar că nu mai e vorba de mântuire. Ne-am făcut iarăși farisei fățarnici. Problema mare e că înțelegem diferit viața în Hristos și că reacționăm prost la diversitate. Exceptînd pe atei și pe agnostici, cărora oricum le cam e indiferent ce spun și ce fac credincioșii, noi ceilalți avem de suportat o diversitate considerabilă de curente, gusturi, chiar practici în ciuda faptului că toți ne numim creștini. Ne e greu să credem că și cel care nu merge ca noi, nu vorbește ca noi, nu citește ca noi, nu tâlcuiește ca noi, nu se închină ca noi - va fi mântuit, poate, prin Mila Domnului. Până una alta suntem tentați mai degrabă să-l respingem, dacă nu cu totul explicit atunci măcar în taina gândurilor noastre. Acceptarea alterității e o probă grea de caracter. Cei care au călătorit mult, pe întinsul țării și al lumii precum și cu gândul și cu experiențele de viață, sunt mult mai înțelegători cu semenii și mult mai suportivi decât cei care au stat în bisericuța lor bântuită de toate spaimele nălucirilor subiective. Perspectiva largă a omenescului înțelege perspectiva îngustă a închistatului, dar invers nu merge. Ignoranța, de oriunde și-ar trage seva, nu poate fi decât agresivă și întunecată. Viața în Hristos este și o taină a fiecăruia, ea nereducîndu-se doar la aspectele formale, ritualiste, în care ne tot împinge omul împietrit și limitat. A fi în Biserică nu înseamnă doar a participa la slujbe și a repeta la nesfârșit, ca o moară stricată, aceleași formule verbale împrumutate de la alții. Oare nu făceau și fariseii și cărturarii la fel? Și ce-au primit de la Hristos - oare nu multe și grele Vai!-uri? Creștinii care se țin obsesional la formule verbale standard nu sunt pentru mine frați de credință și viețuire, ci pacienți netratați, sărmanii de ei (și de noi, că puterea lor de îmbolnăvire a semenilor mare este). O comunitate care vede în texte dumnezeul mântuirii uită că Domnul a scris pe nisip, sub bătaia vântului... Primatul textelor și formulelor verbale asupra vieții, aparține sistemelor ideologice dictatoriale, nebuniei paranoide, iar nu lucrării de despătimire iubitoare instituite de Hristos și susținute de Duhul Sfânt. Biserica nu e nici parlament, nici curte cu juri. Nu e nici manual constituțional, nici soldățeală cu ifose. Nu e nici balamuc obsesional, nici buticul lui nea Gheorghe. Ce este Biserica, să cugete fiecare din noi, mai des și mai serios, înainte de toate. Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu! Last edited by cezar_ioan; 07.06.2013 at 12:58:57. |
#88
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca ti se pare un pic p-aiurea pana unde duce in anumite cazuri, "domne, tu nu intelegi ce vrea sa zica, si nu esti destul de inteligent sa ii intelegi profunzimea."
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#89
|
||||
|
||||
![]() Citat:
daca nu, sunt de acord. daca da, asta e doar snobism teologic.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#90
|
|||
|
|||
![]()
Păi nu diversitatea este problema, aici este vorba despre cu totul și cu totul altceva. Și chiar și dacă unii s-ar mântui în alte "confesiuni creștine", prin mila Domnului este adevărat, asta nu înseamnă că Religia lor sau învățătura lor de credință este cea adevărată; tot ce putem spune, din punct de vedere ortodox, este că și-a făcut milă Dumnezeu cu ei și poate că au avut și ei ca oameni valoarea lor. Dar de aici și până la a spune că Erezia și Heterodoxia ar fi pe același plan și la același nivel este o cale de netrecut; cum spuneau cândva rumânii, pe aici nu se trece!! Diversitatea este valabilă în sânul uneia și aceleiași Biserici, pentru că Duhul Sfânt este acela care lucrează multitudinea darurilor în Biserică, dar această diversitate este una de natură să nu afecteze, să nu ciuntească, să nu știrbească, să nu altereze unitatea, pentru că Același Duh Sfânt este Duhul unității. Evident că noi acceptăm alteritatea; din nefericire, alteritatea este cea care nu ne suportă pe noi; toate crimele catolicismului și toate uneltirile și loviturile protestantismului împotriva Ortodoxiei arată foarte clar acest lucru; sunt câteva exemple inclusiv date aici pe forum care arată foarte clar care este poziția Sectanților față de alteritate, fiind de asemenea și un barometru de măsurat reaua credință a celor care ascund sau se fac că nu văd adevărul în nelegiuirea lor. Cu alte cuvinte, din punct de vedere istoric, dar se pare că don Cezar a cam absentat la Istorie, cei care au avut și au cu adevărat probleme cu alteritatea sunt în principal Sectanții (și Eretici dealtfel) catolici și protestanți.
Translația pe care don Cezar vrea să o facă de pe planul dogmelor și al adevărului, pe planul subiectivismelor chipurile mai răsărite la cap nu se susține deci. Este o falsă abordare, o abordare mincinoasă, care nu prezintă în același timp nici o poziție dogmatică; după cum bine se vede nu există nici o caracterizare, o definire a ecumenismului, atacurile exprimate așa la modul general împotriva "închistaților", "ignoranților", "întunecaților", "agresivilor", "limitaților", "împietriților", "formaliștilor", "nebunilor netratați", "obsedaților" nefiind decât utilizarea unor false etichete în lipsa argumentelor. Insulta a devenit argumentul suprem, dar nu știm în favoarea a ce, că don Cezar nu binevoiește să ne lumineze pentru ce "ecumenism" militează dumnealui aici. Ce este deci ecumenismul? A călca în picioare adevărul în numele falsei iubiri, a falsei comuniuni, a falsei înțelegeri! A săvârși adulter spiritual față de adevăratul Dumnezeu în numele slujirii unui fals dumnezeu, unui demon al închipuirii înfrățiților, fără criterii, dintre popoare. A blasfemia Duhul adevărului și lucrarea Acestuia în numele unei false unități în diversitate! Ortodoxia nu este intoleranță și lipsă de înțelegere la modul general; intoleranța Ortodoxiei Creștine se manifestă în planul dogmelor, al adevărului, în general al lucrurilor care nu pot fi negociate, și care nu se vor negocia (decât de către iude, ignoranți sau trădători). Ortodoxia nu este bisericuță bântuită de spaimele unor năluciri subiective și nu are o perspectivă îngustă, de închistat, iar ignoranța îi este străină. Ortodoxia este universală prin excelență, deschisă față de ceilalți dar selectivă, prin Duhul Sfânt, când vine vorba de a primi de la ceilalți. Dimpotrivă cei care sunt bântuiți de spaimele propriului lor provincialism și propriilor lor limite sunt Sectanții, adică "catolicii", "pocăiții" și ecumeniștii. Ecumenismul este tocmai acea putere și ideologie care alungă Duhul Sfânt de la Biserică. Ecumenismul este împotriva Sfintei Tradiții, este o trădare și falsificare a credinței Ortodoxe. Ecumenismul este luptă împotriva Duhului Sfânt, și prin urmare împotriva Sfintei Tradiții. Ecumenismul este hulă și blasfemie împotriva Duhului Sfânt. Ecumenismul strică judecata sănătoasă și alterează darul duhovnicesc al discernământului. Ecumenismul luptă împotriva Revelației dumnezeiești în scopul de a pune în locul ei falsa cunoaștere a oamenilor, în special a antihriștilor, a hulitorilor potrivnici lui Dumnezeu, a celor inspirați de duhul întunecat al Satanei. Ecumenismul nu are nici în clin și nici în mânecă cu duhul Sfintei Tradiții a Bisericii; el este erezie, apostazie a credinței, falsificare și mistificare a adevărului, tentativă de îngropare a adevărului sub puterea nedreptății, a minciunii și a înșelării satanice oculte. Last edited by Decebal; 08.06.2013 at 06:30:35. Motiv: corectură; adăugire |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenismul | ancah | Despre Biserica Ortodoxa in general | 43 | 15.04.2014 21:26:13 |
ORTODOXIA SI ECUMENISMUL | cristir | Despre Biserica Ortodoxa in general | 563 | 08.07.2013 03:58:38 |
Ortodoxia și ecumenismul monoteist | doctor_faustus | Despre Biserica Ortodoxa in general | 2 | 04.10.2010 22:48:14 |
Ecumenismul | IonelaCristina | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 10 | 03.04.2007 17:46:17 |
|