Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.02.2013, 16:48:58
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Chiar și atunci când Ungerea cu Duhul Sfânt este "făcută" de preot neepiscop, episcopul este prezent prin faptul că materia Sfintei Taine, Mirul, a fost sfințită în prealabil de episcop. Prin acel Mir sfințit este prezent episcopul și în Sfântul Mir este prezentă lucrarea de sfințire specifică episcopului.

Vechimea practicării ungerii cu Duhul Sfânt prin intermediul Tainei Mirungerii arată vechimea venerabilă a acestui mod de a săvârși Taina, și arată că Taina era astfel săvârșită și în cazul celor care aveau înțelegere, nu doar în cazul copiilor sau pruncilor. Dacă Taina ar fi fost distribuită doar de către episcopi, atunci ungerea cu Sfântul Mir ar fi devenit nenecesară. Chiar folosirea Mirului la administrarea Tainei arată logic că putea fi "săvârșită" de preoți încă din acea vechime, dat fiind că sfințirea Mirului era făcută de episcopi. Prin urmare nu este și nici nu poate fi o greșeală "săvârșirea" ungerii cu Duhul Sfânt de către preoți prin Mirul sfințit de episcopi.
Oportune precizări, atât ale tale și ale lui Cătălin. Taina Mirungerii cuprindea în vechime și sfințirea mirului care se făcea imediat după botez, o lucrare liturgică de competența episcopului. Ulterior (după secolul VII) s-a generalizat practica sfințirii Sfântului și Marelui Mir o dată pe an, în timpul Liturghiei din Joia Mare.
Dacă stăm să cercetăm puțin situația din mileniul I cu cea de-acuma, o să observăm că până prin secolul IV nici sfințirea Sfintelor Daruri nu se făcea fără episcop, asta și din cauză că episcopatul protocreștin avea mai multe în comun cu lucrarea preoțească din zilele noastre. Preoții (prezbiterii) erau pe-atunci un fel de diaconi din zilele noastre, iar diaconii se asemănau mai mult cu paraclisierii contemporani. În momentul în care episcopul a preluat prerogativele apostolului, treptele ierarhice s-au "updatat" în sensul că preotul a primit competența de a fi protos într-o adunare liturgică în absența episcopului, de la care primește antimisul ca semn al autorității sale. Diaconii abandonează îndatoririle practice și primesc însărcinări aproape exclusiv rituale etc.

Aș vrea să pun o întrebare tuturor participanților la această discuție:

Care este momentul mai important în Taina Euharistiei: sfințirea Darurilor (catolicii numesc acest moment "consacrare") sau împărtășirea credincioșilor?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 11.02.2013 at 16:51:42.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.02.2013, 17:15:41
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Aș vrea să pun o întrebare tuturor participanților la această discuție:

Care este momentul mai important în Taina Euharistiei: sfințirea Darurilor (catolicii numesc acest moment "consacrare") sau împărtășirea credincioșilor?
Pentru mine este sfintirea Darurilor.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.02.2013, 17:28:55
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Aș vrea să pun o întrebare tuturor participanților la această discuție:
Care este momentul mai important în Taina Euharistiei: sfințirea Darurilor (catolicii numesc acest moment "consacrare") sau împărtășirea credincioșilor?
Impartasirea credinciosilor, pentru ca intareste comuniunea si unitatea in acelasi trup si acelasi sange a celor uniti prin credinta. Pe de alta parte, sfintirea darurilor, momentul prefacerii painii si a vinului in trupul si sangele Mantuitorului e punctul culminant al Liturghiei.

Last edited by ioanna; 11.02.2013 at 17:49:26.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 11.02.2013, 17:40:39
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Evident că împărtășirea. E rațiunea de a fi a întregii Sfinte Liturghii.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.02.2013, 17:55:57
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

La fel cred și eu, că împărtășirea credincioșilor este împlinirea Liturghiei. Pe care, cu rușine o spun, o ratez atât de ades.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 11.02.2013, 18:44:40
celestial_pottery
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Eu cred ca...

Impartasirea credinciosilor. E firesc.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 11.02.2013, 19:03:29
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Impartasirea credinciosilor, pentru ca intareste comuniunea si unitatea in acelasi trup si acelasi sange a celor uniti prin credinta. Pe de alta parte, sfintirea darurilor, momentul prefacerii painii si a vinului in trupul si sangele Mantuitorului e punctul culminant al Liturghiei.
Fratilor sunt de parere ca nu este indicat sa ne hazardam in impartiri scolastice (rational-filozofice) ale Sfintei Liturhgii...
Sunt de parere ca Sfanta Liturghie trebuie inteleasa duhovniceste.

Hristos Iisus s-a intrupat pentru om, Sfanta Euharistie este pentru om... astfel consider ca cele 2 momente ("prefacera" darurilor de catre Dumnezeu Duhul Sfant si impartasirea crediciosilor) nu pot fi despratitie dupa judecata omeneasca, ci amandoua sunt la fel de importante.

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.02.2013, 19:16:21
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Adevărat, nu pot fi despărțite. Însă jertfa lui Hristos este pentru noi. Dacă ne mulțumim cu sfințirea darurilor fără să ne împărtășim de ele, oare nu-L întristăm pe Dumnezeu?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 12.02.2013, 03:36:43
iana iana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.04.2008
Locație: romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Care este momentul mai important în Taina Euharistiei: sfințirea Darurilor (catolicii numesc acest moment "consacrare") sau împărtășirea credincioșilor?

Ce sens ar avea Prefacerea fara Impartasire?! Scopul Liturghiei e Euharistia, iar scopul vietii e mantuirea si mantuire fara Hristos nu se poate.

As mai adauga ceva: cum sa ma impartasesc doar eu si copiii mei nu (cum fac catolicii)? Adica oricat de "pregatit" as fi si oricat "discernamant" as avea, nu sunt mai vrednica decat copiii mei sa ma unesc cu Hristos.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana mihailt Biserica Ortodoxa Romana 54 05.03.2014 22:17:15
Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică Decebal Biserica Romano-Catolica 1 18.08.2012 15:36:50
Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic oana_dinisoni Biserica Romano-Catolica 34 21.04.2011 01:18:17
Imperiul Romano-Bulgar sovidiu Generalitati 3 13.12.2006 16:14:03