![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dacă stăm să cercetăm puțin situația din mileniul I cu cea de-acuma, o să observăm că până prin secolul IV nici sfințirea Sfintelor Daruri nu se făcea fără episcop, asta și din cauză că episcopatul protocreștin avea mai multe în comun cu lucrarea preoțească din zilele noastre. Preoții (prezbiterii) erau pe-atunci un fel de diaconi din zilele noastre, iar diaconii se asemănau mai mult cu paraclisierii contemporani. În momentul în care episcopul a preluat prerogativele apostolului, treptele ierarhice s-au "updatat" în sensul că preotul a primit competența de a fi protos într-o adunare liturgică în absența episcopului, de la care primește antimisul ca semn al autorității sale. Diaconii abandonează îndatoririle practice și primesc însărcinări aproape exclusiv rituale etc. Aș vrea să pun o întrebare tuturor participanților la această discuție: Care este momentul mai important în Taina Euharistiei: sfințirea Darurilor (catolicii numesc acest moment "consacrare") sau împărtășirea credincioșilor?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 11.02.2013 at 16:51:42. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Pentru mine este sfintirea Darurilor.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Impartasirea credinciosilor, pentru ca intareste comuniunea si unitatea in acelasi trup si acelasi sange a celor uniti prin credinta. Pe de alta parte, sfintirea darurilor, momentul prefacerii painii si a vinului in trupul si sangele Mantuitorului e punctul culminant al Liturghiei.
Last edited by ioanna; 11.02.2013 at 17:49:26. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Evident că împărtășirea. E rațiunea de a fi a întregii Sfinte Liturghii.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#5
|
|||
|
|||
|
La fel cred și eu, că împărtășirea credincioșilor este împlinirea Liturghiei. Pe care, cu rușine o spun, o ratez atât de ades.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Impartasirea credinciosilor. E firesc.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sunt de parere ca Sfanta Liturghie trebuie inteleasa duhovniceste. Hristos Iisus s-a intrupat pentru om, Sfanta Euharistie este pentru om... astfel consider ca cele 2 momente ("prefacera" darurilor de catre Dumnezeu Duhul Sfant si impartasirea crediciosilor) nu pot fi despratitie dupa judecata omeneasca, ci amandoua sunt la fel de importante. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Adevărat, nu pot fi despărțite. Însă jertfa lui Hristos este pentru noi. Dacă ne mulțumim cu sfințirea darurilor fără să ne împărtășim de ele, oare nu-L întristăm pe Dumnezeu?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce sens ar avea Prefacerea fara Impartasire?! Scopul Liturghiei e Euharistia, iar scopul vietii e mantuirea si mantuire fara Hristos nu se poate. As mai adauga ceva: cum sa ma impartasesc doar eu si copiii mei nu (cum fac catolicii)? Adica oricat de "pregatit" as fi si oricat "discernamant" as avea, nu sunt mai vrednica decat copiii mei sa ma unesc cu Hristos. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ereziile yoghiste ale Maicii Siluana | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 54 | 05.03.2014 22:17:15 |
| Francmasoneria CONDAMNATĂ de Biserica Romano-Catolică | Decebal | Biserica Romano-Catolica | 1 | 18.08.2012 15:36:50 |
| Casatoria intre o ortodoxa si un romano-catolic | oana_dinisoni | Biserica Romano-Catolica | 34 | 21.04.2011 01:18:17 |
| Imperiul Romano-Bulgar | sovidiu | Generalitati | 3 | 13.12.2006 16:14:03 |
|
|