![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai observăm că acest pasaj practic afirmă că: -botezul este valid, chiar dacă este săvârșit în afara Bisericii Catolice. Se știa acest lucru și dinainte de Conciliul Vatican II, nu e nimic nou. -Duhul Sfânt este ceea ce îi face pe unii dintre creștinii acatolici să meargă în credință până la martiriu. Altfel, spus, Duhul Sfânt operează și în afara Bisericii Catolice. Iarăși se știa acest lucru și este evident din citirea Scripturii, precum și din simpla logică, chiar fără a citi Sf. Scriptură. Citat:
Acuma: față de un text care nu strălucește în claritate, avem întotdeauna mai multe chei de înțelegere. Una ar putea fi cheia în care citiți dv: cheia rupturii față de magisteriul anterior. Alta, cheia pe care o folosesc eu, este aceaa a continuității. Vedem și în acest text un gradient: una sunt cei care se închină mai puțin evident Creatorului decât Creației, așa cum sunt hindușii. Alta sunt cei care sunt monoteiști, precum musulmanii, alta sunt evreii. Singura noutate este abandonarea denumirilor clasice de "infides" și "perfides", adică "necredincioși" ("păgâni") și "rău-credincioși", în timp ce categoriile au rămas. În aceeași logică, noi nu mai obișnuim să îi numim pe frații ortodocși "cerularieni" sau "greco-schismatici", ci îi numim așa cum le place lor să se numească: ortodocși. Cam asta reflectă noutatea fundamentală a Conciliului Vatican II. Ce NU afirmă pasajul citat ? Aici un răspuns este mai evident decât la întrebarea ce anume afirmă. Ei bine, pasajul citat nu afirmă că cineva, dacă i s-a predicat Evanghelia și moare nebotezat, ar putea ajunge direct în Rai, la Ospățul cel Veșnic. Nici pomeneală. Spune de o chemare universală, dar la ce anume sunt chemați oamenii ? La Evanghelie. Vedem în ultimul mare paragraf că există două categorii de nebotezați: Prima categorie e aici: Într-adevăr, aceia care, necunoscând, fără vina lor, evanghelia lui Cristos și Biserica sa, îl caută totuși pe Dumnezeu cu inimă sinceră și se străduiesc, sub impulsul harului, să împlinească în fapte voia lui cunoscută prin glasul conștiinței, pot dobândi mântuirea veșnică. Deci, aceștia se pot mântui chiar și fără botez. Este ceea ce spune Biblia, iar noi nu putem face afirmații contrare Bibliei. A doua categorie este aici: Providența divină nu refuză ajutoarele necesare pentru mântuire nici acelora care, fără vina lor, nu au ajuns încă la o cunoaștere limpede a lui Dumnezeu și se străduiesc, cu ajutorul harului divin, să ducă o viață dreaptă. Tot ceea ce este bun și adevărat la ei este socotit de Biserică drept o pregătire la evanghelie și un dar al aceluia care luminează pe tot omul ca să ajungă să aibă viața. Aceștia sunt oamenii în cartierul (blocul) cărora s-a predicat Evanghelia, dar nu i-au dat curs. Oricâte atenuante le aduce acest text, nicăieri nu afirmă că aceștia se vor mântui fără botez. Faptele lor bune, "viața dreaptă" spune textul, reprezintă lucrare a Duhului ÎN VEDEREA primirii Evangheliei și nu ÎN LOCUL primirii Evangheliei. Dl Erethorn, acela pe care ați ajuns, se pare, a-l abhora v-ar fi dat, probabil un răspuns mult mai scurt decât al meu. Cred că v-ar fi spus că nu poți fi condamnat dacă nu ai fost citat. Dacă ești citat, a ajuns citația la tine, dar nu i-ai dat curs, atunci da, poți fi condamnat. Mă întrebați, cu altă ocazie: bine-bine, dar atunci la ce mai sunt bune citațiile ? Pentru ce Biserica mai caută să-i convertească pe oameni, dacă știe că ignoranții se pot mântui, pe când cei cărora li s-a predicat, dar nu s-au botezat "în apă și în Duh" nu se pot mântui ? Altfel spus: dacă Biserica știe că cel căruia i s-a dat vestea și alege să nu fie botezat nu se mai poate mântui, pe când înainte de a i se predica Vestea se putea mântui, atunci pentru ce să se mai predice, ca să facă rău oamenilor ? Răspunsul îl auziți la fiecare Sf Liturghie răsăriteană: fiindcă Dumnezeu voiește ca toți "la lumina adevărului să ajungă" și asta i-a poruncit Bisericii să facă: să predice adevărul. Ca să ne continuăm paralela juridică: dacă eu aș fi complet alienat și aș face un lucru în mod obiectiv foarte rău, să spunem că aș ucide pe cineva, niciun rege din lume care este drept nu mă va condamna, ci mă va ierta în baza faptului că sunt inocent. Dar, nu ar fi mai bine să cunosc ce e OK și ce nu e OK, și, cunoscând, să aleg binele ? Orice rege bun, asta își dorește de la supușii săi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 25.12.2011 at 13:56:57. Motiv: limpezire text |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
MOASTELE CATOLICE | pacatoasa.. | Moaste | 179 | 09.12.2016 14:50:58 |
Rusinea de a fi ortodox sau politicianul ortodox in Europa unita | mihaiB | Despre Biserica Ortodoxa in general | 0 | 08.08.2012 13:13:45 |
666 confuzia secolului | andreicozia | Generalitati | 250 | 04.04.2011 23:51:50 |
Nunta ortodox rit nou cu ortodox rit vechi | Lumi79 | Nunta | 2 | 05.01.2007 14:05:29 |
|