![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#81
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In cadrul familiei, frustrarile si neimplinirile sufletesti si trupesti trebuiesc evitate, caci ele sunt nefiresti (si urmarea lor sunt bolile sufletesti si trupesti). Activitarea sexuala a omului este fireasca (naturala, normala) dar nu neaparat necesara pentru viata individului (trupeasca si sufleteasca). Se poate trai foarte bine in celibat (cand aceasta activitate sexuala fireasca este total infranata), avand o sanatate trupeasca si sufleteasca foarte buna. Insa, asemenea Sfantului Ioan Damaschin, afirm ca este gresit sa se considere dorinta sexuala fireasca pe care Dumnezeu a pus-o in om, ca fiind ceva rau. Doamne ajuta. Har si pace. Last edited by Eugen7; 02.05.2011 at 12:34:11. |
#82
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Exista o sagetuta imediat dupa numele de utilizator care apare la "quote" (citat), dati click pe ea si ajungeti la postarea (postarile) initiale. |
#83
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#84
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E de ajuns sa ai un copil si vei vedea ca linistea din familie nu poate fi rezumata la viata sexuala. Linistea tine de mai multe aspecte, nu doar de unul. Acest lucru am dorit sa-l fac cunoscut. Daca postarea anterioara a lasat sa se inteleaga altceva, imi cer scuze. |
#85
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#86
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Am indoieli in privinta dragostei, fericirii si armoniei in cadrul familiillor in care doar copiii sunt factorii care contribuie la existenta "linistii" in familie, nefiind prezenta armonia fireasca in iubirie, comuniunea deplina (sufleteste si trupeste), intre soti. Sotii trebuie sa se iubeasca si intre ei, nu doar sa isi iubeasca copiii! In cadrul casatoriei copiii nu trebuie facuti cu un scop anume (ca astfel vom avea liniste in casa etc.), ci ei trebuie sa fie rodul firesc al comuniunii depline (sufleteasca si trupeasca) a sotilor. Copiii sunt o forma de implinire a iubirii sotilor, nu este singura, dar este cea mai frumoasa si cea mai dorita, copii sunt rodul firesc, viu al acestei iubiri si comuniuni depline a sotilor. Copiii sunt darul lui Dumnezeu. Sfantul Pavel in I Corinteni cap 7 indeamna sotii la iubire reciproca, pe care o considera una din indatoririle sotilor ce nu trebuie neglijata. Adica atat sotul cat si sotia trebuie sa aiba gija ca partenerul sa se simta iubit si implinit (sufleteste si trupeste). Corect, insa unul din aspectele importante, care nu trebuie neglijat este activitatea sexuala fireasca, implinita normal (fara abuzuri si fara refuzuri), dupa randuiala Bisericii. Last edited by Eugen7; 03.05.2011 at 13:12:25. |
#87
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insa starea de "liniste", dorita in general de o familie, izvoraste din alte lucruri. Familia care foloseste sexualitatea drept sprijin/izvor de liniste, mai devreme sau mai tarziu, va esua. Cand acest aspect este vazut insa ca unul intre altele, ba inca si mai mic decat altele, atunci lucrurile vor rodi liniste. Cat despre copil... uneori abia el ne invata sa ne raportam drept la sexualitate. Avem de invatat atat de multe de la un copil... sa'l randuiasca Domnul tuturor celor ce au nevoie, spre mantuire.
__________________
"Intru aceasta vor cunoaste toti ca sunteti ucenicii Mei, daca veti avea dragoste unii fata de altii." (Ioan 13,35)
"Va spun ca pentru orice cuvant desert, pe care-l vor rosti, oamenii vor da socoteala in ziua judecatii." (Matei 12,36) |
#88
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Frate copiii nu sunt randuiti spre mantuire in sensul ca ei determina (sunt cauza) mantuirii. Conceptia conform careia sotii (in special femeia) se mantuie prin nastere de prunci este gresita. Ar insemna ca familiile care din motive biologice, de sanatate, nu pot avea copii, nu se pot mantui sau se mantuie "mai putin", ceea ce este gresit. "Hristos lumineaza pe tot omul ce vine in lume" (Ioan 1) si spune "pe cel ce vine la Mine Eu nu il voi scoate afara" (Ioan 6), astfel toti oamenii care se nasc au sanse egale de mantuire daca il accepta pe Hristos in Taina Sfantului Botez si conlucreaza cu EL si il lasa pe Hristos sa ii mantuie. Hristos Iisus este singurul manutitor si EL ne da in dar mantuirea, nu conditinat de ceva. Omul trebuie sa accepte procesul de mantuire, care nu este ceva de genul unui act juridic ci un proces complex ce dureaza toata viata pamanteasca a omului si care se vede exclusiv in faptele omului. Doar in faptele omului se vede comuniunea cu Hristos, credinta in Hristos si cum lucreaza Hristos mantuirea in om. Omul mai cade, dar cu ajutorului Hristos se ridica. Fara Hristos nu putem face nimic (Ioan 15,5) Din nefericire, in cadrul Bisericii Ortodoxe exista oameni (chiar si preoti din pacate) care considera ca mantuirea este ca un troc, Hristoase eu iti dau fapte bune tu imi dai in schimb mantuirea. Doamne fereste o asemenea cugetare! Unii oameni se bucura cand fac fapte bune caci zic in sinea lor, vai ce bun sunt eu, iata cate fac eu pentru mantuirea mea. Un asemenea om uita cuvintele Sfantului Pavel: "Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu.Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni." O alta conceptie grestia a mantuirii este cea in viziunea cultelor protestante si neoprotestante in marea lor majoritate, care considera mantuirea ca pe un act juridic afirmand: sunt mantuit daca l-am primit pe Hristos. Este gresita o asemenea conceptie. Primirea lui Hristos in om, credint omului, se vede exclusiv in faptele bune ale omului pe care omul nu le poate face singur ci doar prin conlucrare cu Hristos. "Credinta fara fapte moarta este" iacov 2 Sfantul Pavel spune clar "NU mai traiesc eu ci Hristos traieste in mine" (Galateni 2,20) si EL face aceste fapte bune. Cand sfintii savarseau o mare minue ei se cutremurau ca Hristos lucreaza intru ei... Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. Har si pace. Last edited by Eugen7; 03.05.2011 at 15:09:16. |
#89
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#90
|
|||
|
|||
![]()
Te rog sa ma scuzi ca intervin, neavand experienta:
"Trebuie să ai în vedere, Părinte, că subiectul relațiilor conjugale nu este numai subiectul tău și nici nu ai dreptul să-l aranjezi numai tu singur, ci “cu bună învoială”, după cum spune Apostolul Pavel. Dar și atunci când se face “cu bună învoială”, este trebuință de atenție. Căci cel tare duhovnicește trebuie să se pună în situația celui slab. De multe ori, ca să nu mâhnească un soț pe celălalt, spune că este de acord să se înfrâneze pentru o vreme, dar lăuntric se chinuiește. Iar aceasta o pătimesc mai ales femeile, care au și puțină frică de Dumnezeu, dar au și un trup vioi. De multe ori, unii bărbați evlavioși din lipsă de discernământ, atunci când aud de la femeile lor că sunt de acord, se silesc să prelungească această perioadă de înfrânare, făcându-le astfel pe femeile lor să se chinuiască, să izbucnească în crize de nervi, etc… Bărbații crezând că femeile lor au sporit în virtutea înfrânării, vor să trăiască în înfrânare pentru perioade și mai mari de timp, dar în felul acesta duc pe femeile lor în ispită, silindu-le să-și caute pri*eteni. Și dacă se întâmplă aceasta, le chinuie mustrarea conștiinței pentru cădere, iar bărbații încearcă să trăiască și mai virtuos, văzând pe femeile lor că nu mai au dispoziție. Și cred ast*fel că ele au sporit duhovnicește și nu mai doresc lucruri trupești. Firește, pricina este egoismul femeiesc justificat și invidia lor, datorate complexului de inferioritate pe care îl au. Femeia atunci când îl vede pe bărbatul ei că vrea să ducă o viață duhovnicească, se silește pe sine ca să-l întreacă. Dar, iartă-mă, că am intrat în livezi străine, căci lucrarea monahului este șiragul de metanii și nu aceste subiecte. Dar ca să nu te mâhnesc, am fost nevoit să-ți scriu câteva din cele (pe care le știu de departe), care îi chinuiesc pe frații noștri din lume și prin care dau loc vrăjmașului. Are mare însemnătate și faptul ca amândoi soții să aibă același temperament. Iar dacă se întâmplă ca unul să aibă un temperament mai domol și celălalt mai vioi, atunci trebuie să se facă o jertfă din partea celui mai puternic pentru cel slab, care încet-încet va fi ajutat să-și dobândească sănătatea sufletească. Și astfel, sănătoși amândoi, să meargă înainte” Scrisa de Parintele Paisie Aghioritul intr-o scrisoare (Preot Dionisie Tați, “Starețul Paisie”, Konița 1995, pp. 176-178)." ( Viata de familie, Cuviosul Paisie Aghioritul, ,pag 65) http://www.razbointrucuvant.ro/2009/...rea-de-prunci/ Last edited by Azzuurra; 23.07.2011 at 17:11:35. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Necazurile depinde de mai multe | ionut12 | Generalitati | 55 | 05.12.2010 14:44:55 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
Lumina, pacea si linistea de dincolo de viata | roxana23 | Generalitati | 6 | 25.05.2009 07:08:49 |
|