![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar Sfintii Apostoli, al cui exemplu l-au urmat (de nu au pomenit de Maica Domnului in epistolele lor)? Ori Sfintii Apostoli au gresit grav, ori voi dati interpretari fortate unor pasaje din Scriptura, pentru a va justifica modul de inchinare (ar fi fost mai usor sa faceti o reforma si sa eliminati inchinarile necrestine). Eu am vorbit despre scrierile Sfantului Luca si despre epistolele Sfintilor Apostoli. Nu am facut referire la Evanghelii (din care face parte si Ioan 19). Dar, nu este gresit sa facem referire si la scrierile Sfantului Apostol Ioan. Nici in cele trei epistole ale sale nu gasim vre-o referire la Maica Domnului. De ce oare? A uitat Sfantul Apostol ceva atat de important? Eu cred ca problema este la voi. Citat:
In ceea ce priveste respectul pentru Maica Domnului, putem spune ca noi o respectam mai mult. Voi nu sunteti in stare sa o respectati asa cum o prezinta Sfanta Scriptura. Aveti nevoie sa o divinizati, sa o ridicati pe un piedestal, sa o inaltati mai presus de ingeri, sa o faceti "nascatoare de Dumnezeu", s.a.m.d. pentru a o respecta. Daca as reusi sa va demonstrez ca Maica Domnului a mai avut copii (nu pot demonstra acest lucru - Scriptura nu este edificatoare in aceasta problema), voi v-ati pierde respectul pentru ea. Pentru ca nu o respectati pe Maica Domnului ci imaginea pe care v-ati fabricat-o. Nu incercati sa-i acuzati pe altii ca nu respecta ceea ce voi va imaginati (sau v-au inoculat altii). Last edited by condor; 22.10.2009 at 15:25:21. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Replica lui Iisus era justificată, deoarece Evanghelia ne spune că, în timp ce adversarii lui Iisus tocmai Îl învinuiau de pactul cu diavolul, căzând ei înșiși în păcatul luciferic, de moarte, al insultării Duhului Sfânt, mama și frații Lui Îl căutau „ca să pună mâna pe El, fiindcă ziceau: 'Și-a ieșit din minți!' " (Marc. 3:21-35). Cu alte cuvinte, și ei riscau să ajungă la păcatul de neiertat. Evanghelia folosește orice ocazie de a scoate în evidență tensiunea religioasă dntre Iisus și familie. Ai Lui doreau să Se bucure de o recunoaștere generală a mesianității lui Iisus, motiv pentru care aveau grijă să-I recomande un comportament adecvat (Ioan 2:3-4; 7:3-8). Când Iisus S-a botezat, nici unul din acești frați, nici chiar propria Lui mamă, nu L-au urmat. La botezul lui Ioan au venit corupții și prostituatele să se pocăiască (Mat. 21:32), au venit chiar și unii cucernici ipocriți, al căror botez a fost amânat până la o adevărată pocăință (Mat. 3:7-12). Dar frații lui Iisus nu au venit. Iosif probabil murise deja, fiindcă din copilăria lui Iisus nu mai este menționat în evanghelii. Însă Maria, o femeie evlavioasă, la cei aproximativ 50 de ani ai ei, nu a venit la botez. Evanghelia ar fi menționat-o, dar ea era absentă. Iisus Și-a făcut discipoli în primul rând dintre botezații lui Ioan. Și de regulă nu a refuzat pe nimeni care voia să-I fie ucenic. Dar frații lui Iisus (Iacov, Simeon, Iosif, Iuda, cf. Mat. 13:15; Marc. 6:3) nu s-au alăturat celor doisprezece, în ciuda coincidențelor de nume, nici surorile (Mat. 13:56), nici mama Lui n-au fost bucuroase de la început de compania galileencelor care Îl ascultau (Luca 23:49.55). Îți poți imagina să știi că fratele sau fiul tău este Domnul Cerului, că a ieșit în lume spunând și făcând lucruri uimitoare, iar tu să stai cuminte la vatră? Mama Maria se pare că s-a alăturat celorlalte Marii în ultimele zile ale lucrării Lui, și după ce o aflăm martoră a cruzimilor de pe Calvar, o simțim în Camera de Sus, printre martorii Celui Înviat. De asemenea este menționată cu ocazia Pogorârii Duhului Sfânt, împreună cu rudele lui Iisus. Dar ea nu are un rol proeminent în evanghelii, decât în textele narative ale nașterii și copilăriei lui Iisus. Lângă apostoli este aproape invizibilă, iar când în sfârșit li se alătură, ea nu este mai proeminentă decât celelalte femei. În ce privește prioritatea de a-L vedea pe Cel Înviat, Domnul a dat-o altei Marii: Magdalenei. Apoi s-a arătat celorlalte femei, apoi lui Ioan și lui Petru, apoi pe rând și celorlalți, între care fratelui Său mai mare, Iacov (Luca 24:22; 1Cor. 15:7; Fapte 1:14; Gal. 1:19; 2:9). Iisus a iubit-o în mod sigur pe mama Sa, dar a răsplătit pe cei iubiți pe măsura iubirii lor. Iisus a dat Mariei ca și celorlalți discipoli, cel mai mare dar, Duhul Sfânt, în ziua Cincizecimii. Gestul acesta arată că ea avea nevoie de Spiritul lui Dumnezeu ca și ceilalți sfinți. Ea nu era acolo ca intermediară pentru ei, ci toți S-au rugat lui Dumnezeu „în numele lui Iisus." După episodul acesta, Scriptura ne descrie cele mai semnificative fapte ale apostolilor și epistolele în care se întâlnesc o mulțime de nume de bărbați și femei care au slujit lui Dumnezeu în generația aceea. Dar numele maicii Domnului nu este menționat nici printre închinători, nici printre cei care primesc închinare. Comparând vârsta ei cu a lui Iisus, ea trebuie să fi trăit până spre anii 50-60 ai erei creștine. Apostolul Ioan, luându-și în serios rolul de fiu (Ioan 19:26-27), i-a îngrijit bătrânețea și, fără îndoială, Maria a fost sursa unor informații foarte importante din evanghelia lui Ioan și din celelalte evanghelii. Cu toate acestea, Ioan însuși nu menționează nimic în evanghelie care să ne facă s-o considerăm mai mult decât ceea ce era. În epistolele și în Apocalipsa lui nu se găsește nici o referire la mama lui Iisus. Foarte probabil că la data aceea ea nici nu mai era în viață. Această tăcere nevinovată a Scripturii în ce privește deificarea Mariei este semnificativă pentru cine știe să citească. Dar în secolele în care creștinismul a devenit popular și apoi dominant politic, când gloatele păgâne și elitele lor oportuniste au îmbrățișat noua credință, fără a se dezbăra de apetitul politeist, de nevoia de zei-patroni și de o Mare Mamă (întrucât divinitățile masculine sunt mai severe); modesta galileeancă a fost batjocorită de teologi inconștienți cu titluri și calități la care nici îngerii, nici apostolii nu visaseră, deși ea fusese fericită în rolul de creatură care așteaptă învierea drepților. |
#63
|
||||
|
||||
![]()
Cand vei intelege ca ea L-a nascut pe Fiul lui Dumnezeu, vei avea alta abordare. Pana atunci, e indicat sa ai respect fata de adevar.
|
#64
|
|||
|
|||
![]()
tricesimusseptimus si condor credeti ce vreti domnilor, dar va rog eu incetati cu blasfemiile si ideile preconcepute despre Maica Domnului.
Nu are sens polemica, voi sunteti cu ale voastre noi cu ale noastre asa ca sa lasam lucrurile in felul acesta. Sunt sigur ca intr-o zi Iisus (cu doi "i" se scrie corect!!!) va va arata adevarul si veti intelege cu adevarat de ce Maica Lui e cinstita de noi. Doamne ajuta si iertare daca am suparat pe cineva
__________________
Putem pierde orice, afara de suflet, caci daca sufletul ne ramane inca n-am pierdut nimic !!! Toate se pot reface, se pot dobandi la loc, afara de suflet !!! |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Catre cei care nu o cinstesc pe Maica Domnului: nu trece nimeni dincolo de moarte cu Biblia in mana! Dar sunt unii oameni care prin sfintenia lor s-au invrednicit sa treaca dincolo tinuti de mana de Maica Domnului!
Ma intreb al cui nume il veti striga cand veti ajunge in fata Vamilor dupa moarte. A! Nu cunoasteti ce se intampla dupa moarte pt. ati nesocotit invatatura bisericii. Nu stiti cine pazeste sufletele credinciosilor de atacurile vrasmasilor la vremea iesirii din trup. Dar nu stiti nici cu cine si cum se lupta omul in timpul vietii si care sunt ajutoarele lui. Se lupta omul cu cei de alta credinta? Ce zice Sf.Apostol Pavel? "Căci lupta noastră nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutății, care sunt în văzduh." Atat. Traditia bisericii a pastrat restul invataturii pe care cei care s-au rupt de ortodoxie nu o vor cunoaste. Restul confesiunilor considera ca se vor mantui prin fapte morale (fapte bune sunt altele.. si rugaciunea este o fapta buna!), printr-un anume stil de viata, prin forte proprii in general! Ortodocsii se mantuiesc prin dragoste si mila lui Dumnezeu. La aceasta contribuie toti dreptii care au trecut la cele vesnice, dar inca sunt TRUP al Bisericii. Ei sunt vii, nu morti. Si dragostea lui Dumnezeu lor se revarsa prin ei asupra oamenilor. Maica Domnului se roaga pentru mantuirea mea, iar eu sa o necinstesc?! |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Revenind la insistenta cu care se numara cate referiri sunt in Biblie... (cica studiu al Bibliei!)
Gutenberg a inventat tiparnita moderna prin sec 15. Pana atunci Biblia era o carte mult prea scumpa pentru a exista in fiecare casa. Ce sa inteleg din asta? Ca pana la raspandirea bibliilor oamenii nu s-au putut mantui? Crezi ca dracul nu stie ce scrie in Biblie? Ohoho! Precis o stie cu punct si virgula. Dar daca nu are iubire nu o poate patrunde. Dar cum spunea arhim. Arsenie Papacioc: cu dracul sa nu stai de vorba! |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totusi Biblia ar trebui inteleasa in duh, nu numai in litera. Revenind la cunoasterea Scripturilor si la intelegerea duhovniceasca, daca Dumnezeu vrea, ii invata pe alesii lui ceea ce este de folos CHIAR IN LIPSA BIBLIEI. De ex. Sf. Maria Egipteanca nu a citit niciodata Scripturile, dar dupa multi ani petrecuti in pustie LE STIA! Duhul Sfant o invatase! "Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela VA VA INVATA TOATE și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. " (Ioan 14:26) Repet, a nesocoti invatatura Sf Parinti ai bisericiii inseamna a nesocoti puterea Sf. Duh. Pentru ca ei nu de la ei au vorbit, nu au avut invataturi omenesti/lumesti. De altfel, incapacitatea de a accepta invatatura Sf. Parinti atesta ancorarea cititorului in aceasta lume trecatoare, lipsa luminarii lui de Duh (caci scrierile Sf. Parinti sunt intelese doar in masura in care ne straduim sa ne ridicam de aici catre cele dumnezeiesti, atunci si Dumnezeu ne deschide inima). (Nu vreau sa se inteleaga ca as diminua importanta Scripturilor, dar in lipsa comuniunii cu biserica cu mare greu se apropie cineva de adevar) Last edited by anna21; 22.10.2009 at 18:52:37. |
#68
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Corect. Noi cu Sfintii Apostoli din Sfanta Scriptura, voi cu traditia. |
#69
|
|||
|
|||
![]()
Am pus in ghilimele expresia "interpretari duhovnicesti". A se citi "abureli".
|
#70
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Ati citat din epistola catre Efeseni, cap. 6 vers 12. Versetele din continuare sunt foarte frumoase si cunoscute. De aceea imi mpermit sa le postez: "De aceea, luati toata armatura lui Dumnezeu, ca sa va puteti împotrivi în ziua cea rea, si sa ramîneti în picioare, dupa ce veti fi biruit totul. Stati gata dar, avînd mijlocul încins cu adevarul, îmbracati cu platosa neprihanirii, avînd picioarele încaltate cu rîvna Evangheliei pacii. Pe deasupra tuturor acestora luati scutul credintei, cu care veti putea stinge toate sagetile arzatoare ale celui rau. Luati si coiful mîntuirii si sabia Duhului, care este Cuvîntul lui Dumnezeu (Sfanta Scriptura)."(Efeseni 6:13-17). Repet: sfaturile Sfantului Apostol sunt pentru cei vii nu pentru morti (care, chipurile, trebuie sa treaca vami si sa se sperie de draci). |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Maica Domnului | NEKTARIOS. | Intamplari adevarate | 1 | 25.09.2014 08:14:13 |
Maica Domnului | steliana-steli | Generalitati | 23 | 03.07.2014 18:59:57 |
Maica domnului | patricia2006 | Rugaciuni | 7 | 29.09.2012 10:44:47 |
Maica domnului | cristina13 | Mari Duhovnici si predicile lor | 6 | 06.06.2010 02:20:01 |
Maica Domnului | catalinabalhui | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 03.08.2009 13:11:05 |
|