Citat:
În prealabil postat de ioan cezar
Experienta "localizarii" inimii duhovnicesti este capatata la rugaciune. Apoi, eu inteleg ca locul inimii duhovnicesti nu se identifica cu organul cardiac in totalitate (ceea ce lamureste posibilitatea vietii sufletesti chiar si in cazul americanului lipsit de cord).
|
Consider ca legatura intre trupul uman si sufletul uman este una indisolubila de interconexiune. Acesta legatura este realizata de duhul omului conform explicatiei pertinente a Sfantului Luca al Crimeei.
Totusi nu stiu in ce masura nu putem afrima ca in cazul americanului ce are un cord mecanic nu este vorba de o amputare functionala a afectivitatii (intrucat aceasta este legata functional de inima organ biologic). Asa cum un om care are o mana aputata si primeste o proteza... care functional poate fi mai slaba sau muuult mai performata (senzorial, tactil... functional) decat mana biologica.
Incercam sa abordam aceste subiecte din punct de vedere antropologic si nu etic (caci din punct de vedere bioetic raspusul este clar).
Citat:
În prealabil postat de ioan cezar
P.S. O ipoteza la care ma gandesc acum se refera la distributia inervatiei si vascularizatiei la nivelul inimii, apoi toracal si abdominal. La plexuri ma gandesc, de asemenea... Topografia inimii duhovnicesti pare a insoti pe cea a formatiunilor anatomice, dupa cum suna descrierea. (Poate ne ajuta un medic de pe forum...)
|
Consider pertineta aceasta asertiune. Subscriu.
Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.