![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca nu ma insel e aceeasi interpretare si la catolici, dvs. ati gasit ceea ce ati scris pe un site catolic? Eu banuiasca ca ati cautat cuvantul pe un motor de cautare in Biblia in limba greaca si ati gasit acel cuvant la acel pasaj. Sunt curios daca si catolicii au aceeasi interpretare a citatului ca a dvs., daca il gasim pe un site catolic, nu e doar parerea dvs. Ca sa fie mai clar, cuvantul acela e un cuvant grecesc, se foloseste nu doar la Purcederea din Tatal, ci in vorbirea curenta. La un izvor de apa e folosit acelasi cuvant, la fel cum si la noi a purcede are si inteles laic. Va dau din nou citatul din catehism: 236. Chiar persoana Duhului Sfant e aceea prin care vedem pe Hristos si ne unim cu El? Nu. Daca ar fi chiar persoana Sfantului Duh, atunci ea s-ar face o proprietate a noastra, sau noi ne-am face una cu Duhul Sfant. Unde se vorbeste de Duhul, e vorba de lucrarea Duhului. Se intelege acum? Dau si explicatiile, ca vad ca degeaba am dat de zece ori pasajul asta pe forum, nici macar ortodocsii nu au fost curiosi sa il citeasca in catehism. "Dar intrucat unde e lucrarea e si cel ce lucreaza, se poate spune ca Duhul insusi e in noi si lucreaza in noi, fara ca lucrarea insasi sa fie persoana Lui. Dar de aici se vede totodata ca lucrarea aceasta nu e nici ceva creat, nu e o faptura, cum zic romano-catolicii, ci porneste din fiinta Lui si prin urmare ne uneste nemijlocit cu Dumnezeu. Lucrarea aceasta se numeste harul dumnezeiesc." Problema cu dvs. dar si alte persoane e ca au putine cunostinte intr-un domeniu, dar cred ca inteleg chiar mai bine decat cei ce le au si de aceea se tot contrazic din nestiinta. O astfel de persoana ar intra in polemica si cu cei ce construiesc rachete, desi nu stiu nimic despre rachete. La fel si despre invatatura, discutam degeaba in contradictoriu de fiecare data, dvs. nu aveti prea multe cunostinte si vorbim chineza cu romana. |
|