![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce spuneam eu este insa ca nu putem sa privim ca fiind compatibile dragostea lui Dumnezeu pentru om, tot ce a facut ca sa il mantuie, si tot ce am invatat ca face, cu ideea ca El ar crea milioane si milioane de fiinte care nu ar avea nici de ales, absolut de loc, daca vor sa vina catre El sau nu - le-ar crea direct pentru iadul vesnic, asta din cauza ca au parinti prea rai sau idioti sau iresponsabili. Sigur ca invatam ca nimeni nu se mantuie singur, ca suntem uniti toti prin firea umana si nu vreau sa cred ca am cazut in individualism aici. Recunosc aceasta legatura a firii intre oameni si ca fiecare avem o responsabilitate imensa, pentru ca putem contribui la pierderea altora. Dar nu cred ca poate fi compatibila cu credinta crestina ideea ca putem noi singuri avea o influenta absoluta asupra sortii cuiva. Citat:
Dar nici nu a spus ca vor ajunge sigur in iad. Diversi parinti au presupus diverse lucruri sau au avut diverse viziuni, care nu spun acelasi lucru (nici chiar cele citate mai sus sau pe alte fire), si exista si parerea sfantului Grigore de Nyssa (care desigur, a avut si pareri personale care nu aui fost retinute de catre Biserica, ca cea a unei fel de apocatastaza)ca acesti copii nici nu s epoate pune problema ca nu vor ajunge in rai. Faptul ca Biserica, nu de 2000 de ani totusi, ci de vreo 1600 de ani, practica botezul copiilor nou nascuti si practica si exorcismele asupra lor, nu dovedeste de loc ca a hotarat sa o faca pentru ca ar crede cu tarie ca un copil mort nebotezat ar ajunge in iad. Sunt si alte motive: - exorcismele: diavolul are stapanire asupra omului cat se afla in lume, il duce in ispita; copilul este pregatit pentru aceste ispite inca de la botez, chiar daca ele nu vin de la inceput. - botezul de mici: pentru ca, societatea devenind crestina, nu mai exista la inceput pericolul apostaziei, deci nu isi mai luau raspunderea de a pune pe cineva in situatia de a apostazia cand va fi mare; si pentru ca este firesc sa vrei sa-ti vezi copilul incepand viata in Biserica, de la inceput. - botezul de urgenta: pentru ca intr-adevar exista teama de ce se va intampla cu acesti copii, pentru ca da, Biserica nu a spus categoric, nu poate sa spuna, ce se va intampla cu ei; si atunci, 'safety first'! Citat:
Nu poate rautatea pura in punctul nostru de veder sa fie bunatate pura din punctul Lui, totusi. Citat:
Se poate citi ori direct la ei, ori la cei care i-au sintetizat in decursul secolului 20: Lerchet, Meyendorff, Staniloae, Lossky, Florensky si altii. Eu nu vad in textele liturgice nimic din care sa reiasa ca pacatul originar este ca o vina care ne trulite in iad din start, daca nu am apucat sa facem pacate personale noi insine, adica daca nu am avut sansa sa facem lucruri care sa ne indeparteaze concret de Dumnezeu. Pacatul sigur ca exista.. dar pentru persoane mature. Da, sigur ca a evoluat, dar eu raman la ideea ca Sfantul Duh nu ar fi lasat crestinii timp de 4 secole din neintelegere a Lui sa trimita la iad milioane de copii nou nascuti.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 26.02.2011 at 22:13:30. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 | georgeval | Din Vechiul Testament | 25 | 25.10.2016 06:31:20 |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
|