Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Judecata finală nu va avea legătură cu purgatoriul, raiul sau iadul. Doar că, la Judecata finală, cei care nu vor fi fost scoși din purgatoriu până atunci, vor fi scoși atunci, trecând în rai. Prin rugăciunile noastre și prin mijlocirea bineplăcuților lui Dumnezeu sfinți și îngeri, sperăm ca acest lucru să se petreacă mai devreme.
|
Pai daca numai pentru atat trebuie sa existe o Judecata finala, atunci, dupa cele expuse de tine, nici nu mai era nevoie de ea! Sa-i scoata din asa-zisul "purgatoriu" pe cei care inca n-au iesit, dupa logica ta, Judecata finala e inutila. Ei oricum ar fi iesit la un moment dat (cum au iesit si cei dinaintea lor) fara sa mai fie nevoie de o a doua judecata.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Judecata finală nu este o a doua instanță, deoarece judecata individuală este deja perfectă. Noutatea judecății finale va fi că toate vor fi date în vileag, încât atunci vom avea răspunsul la frământări asupra unor lucruri al căror sens nu îl putem înțelege de pe acum. Atunci nu numai Dumnezeu va ști ceea ce am făcut, am spus sau am gândit, (El deja știe asta și, în baza preștiinței sale, a știut din preetrenitate), ci toți oamenii vor avea acces la asemenea lucruri pe care acum le ascundem cu rușine.
|
Ei, aici se infunda teoria voastra despre "purgatoriu"! Acum zici ca judecata particulara e perfecta, acum zici ca, de fapt mai trebuie ceva!
Ei bine nu-i asa, de loc!
Judecata particulara este judecata fiecarui om la moartea sa, care are loc la un moment dat, in timpul propriu doar "lumii acesteia", adica a Universului in care traim. Dar "lumea de dincolo" fiind nemateriala si atemporala, in Rai sau in iad vor intra doar sufletele oamenilor.
La a doua venire a lui Hristos, intru Slava Sa, oamenii vor invia si cu trupul, dar un trup ca acela a lui Adam dinainte de caderea in pacat.
Deci, pentru ca dumnezeirea este fara de timp si, implicit, la fel si lumea de dincolo - asa cum marturiseste Sfantul Ioan Damaschin in Dogmatica sa: "[... Caci Dumnezeu, fiind
in afara de timp, fara inceput, impasibil, incoruptibil, necorporal, unic, fara de sfarsit, naste in afara de timp, fara de inceput, impasibil, incoruptibil si fara de impreunare.
Dogmatica, Cartea intai, cap.8, Despre Sfanta Treime] - doar in lumea noastra materiala si stricacioasa cele doua Judecati sunt despartite. Adica exista un interval de timp intre ele, timp care ii afecteaza doar pe muritori, in care faptele bune sau rele ale fiecaruia din cei trecuti de pragul mortii, ii pot influenta pe semenii lor. Astfel, pentru cineva care, desi a facut fapte pentru care dintru inceput a cazut
la rau (iad) [Raul nu este nimic altceva decat lipsa binelui, dupa cum si intunericul este lipsa luminii. Caci binele este lumina spirituala si raul este intunericul spiritual.
Sf. Ioan Damaschin,
Dogmatica, Cartea a doua, cap.4, Despre diavoli si demoni], daca faptele sale n-au avut o influenta nefasta asupra altor oameni, ducandu-i la pierzare si pe acestia, prin rugaciunile si pomenirile Bisericii, ale celor vii si prin mila lui Dumnezeu, omul acela poate iesi din iad.
Aceasta este invatatura ortodoxa, marturisita de Sfintii Parinti si de Biserica si care face ca, asa zisul "purgatoriu", sa fie eretic si inutil.