![]() |
![]() |
|
#41
|
||||
|
||||
![]()
@Delia31
Well done, multumesc pt explicatii,le gasesc edificatoare!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#42
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ce bucurie pe mine frate ca te gasi (apropos de "uitasi"), am citeva lucruri neclare si nu stiu ce sa cred ! Nu ma juti tu sa ma dumiresc ? 1. Zici matale ca mintuirea este individuala , sau strict individuala , ca tot acolo suntem . Asa o fi ... daca zici ! Da' ma incurca un lucru : de ce se spune ca mintuirea este impreuna a oamenilor(unul determinindu-l pe altul sau influentindu-l sau compromitindu-l !) si legat de aceasta , de ce mai este nevoie de judecata de obste , la final, si nu este suficienta numai judecata individuala prin care trecem toti, adica nu scapa nimeni ? Sau ca sa ma incurc si mai rau , de ce spune Mintuitorul : ,, Marturisiti-va unuia altuia pacatele si va rugati unul pt. altul ca sa va mintuiti" Pai ce , daca mintuirea este individuala si nu tine si de altul sau nu este impreuna cu a altuia , la ce sa ii mai spun eu intimitatile mele ? Si daca el este un pacatos indoit de patimi si pacate , crezi ca ma asculta Mintuitotrul pe mine cind acesta a dus o viata de necredinta si indiferenta religioasa chiar daca uneori impins de la spate imi mai spunea citeceva din pacatele lui (din spriturile si amantele lui ?)? Desi sincer sa fiu, inaintea ta , eu il cred pe Hristos ! Auzi, ce zice Cleopa, ca Dumnezeu a pus arhangheli peste fiecare neam ? Si de ce anumite neamuri au pierit de pe fata pamintului demult iar altele dainuiesc si acum ? Adica de ce pe unele le-a stirpit si au pierit fara urme elocvente , iar pe altele inca le mai tine ? Sa aibe legatura cu vorbele lui David " ...Piara pacatosii de pe fata pamintului " adica , de la oameni pina la neamuri, impreuna unii cu altii ! Mai , pt. mine ... nu stiu , lucurile sunt cam incurcate ! Tu cum le vezi ? Ia , arunca-ma in scaldatoare ! 2. Apreciez , si iti multumesc ca esti atent si magulitor, cind spui ca: " Cum nimeni? Vai frate, dar iti pierdusi credinta? Si apoi uitasi care e de fapt scopul parastasului? " Cred ca mi-am pierdut credinta pe undeva prin Biserica lui Hristos ! Eu ma gindesc asa : parastasul nu se face pt. morti , ca daca esti ortodox si ai spus despre un adormit lumii acesteia ca este MORT, ti-ai si pus pecetea de "DISTEPT" si "DREPTCRESTINOS drept in frunte . Deci, parastasul este pt. oameni care nu mai exista printre noi , adica nu mai sunt vi ca noi, dar care traiesc, sunt vi in adevaratul sens al cuvintului in alta lume, si care trag folos din slujba aceasta . Dar oricit ai face parastas in lumea aceasta pt. cei din lumea cealalta , inapoi, asa ca noi in lumea aceasta , nu-i vei mai vedea nici o data. Asadar , ca sa reformulez in felul in care matale nu ai putut sa intelegi : degeaba faci parastas pt vii nu ca noi , ca inapoi vii ca noi , nu ai sa mai vezi pe nimeni ! Deci, recitind , ce zisesi, imi pierdui credinta sau nu ?! 3. Dar cu ceea ce ma dadusi pe spate si ma umplusi ochi de admiratie este ca tu in sinea ta totusi crezi ca pt.nasul de botez (si probabil ca si cel de cununie) nu conteaza credinta , ca taina sa fie valida . Conteaza afundarile ...si celelalte ! Pt. asta te pup de admiratie pe frunte ! Ai facut exact ca si gospodinele stupide care invata sa faca mincare folosind cartea de bucate (ca sa fie scrupuloasa... Eterna "SOLA CARTA") dar care deoarece nu scrie si asta in carte, nu aprinde focul de la aragaz ... daca nu scrie in carte ! Ca o dai asa, mai segalnic este treaba ta , dar din punctul de vedere al unui crestin acestea sunt lucruri pe care nici in gluma nu trebuie sa le scapi astfel ! Dar daca eu totusi gresesc intelegind asa, insa tu crezi altfel ... atunci te rog sa ma ierti !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 19.05.2012 at 00:32:15. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#44
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Revenind la problema inrudirii spiirituale in urma Taine Botezului, aceasta se realizeaza cand ambii nasi rostesc leparile, unirea cu Hristos, crezul. Acum ca unii parintii spun ca da, sunt rude dar nu atat de rude incat sa... deja bate la ochi. Ori esti ruda spirituala, or nu mai esti ruda spirituala? Daca respectivul concubin al nasei a fost doar un tinator de lumanare, nu e nas! In orice caz, nu stiu in ce masura poate influenta negativ starea sufleteasca a nasului progresul duhovnicesc al finului. In schimb, reversul il inteleg; un nas cu o viata duhovniceasca aleasa se va ruga ptr finul sau si ptr mantuirea acestuia, rugaciune care se va pune la temelia casei duhovnicesti a finului
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#45
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca dvs. si alti preoti (care anume?) sustineti ca doi tineri necasatoriti care au devenit nasi nu se pot ulterior casatori din pricina ca au devenit rude spirituale apropiate, ar insemna ca si in cazul cand doi soti boteaza impreuna un copil, sa nu mai poata convietui impreuna ulterior Botezului, pe motiv ca au devenit rudenii spirituale. E absurd, nu? Daca boteaza doi necasatoriti, atunci cad sub incidenta canonului ce le interzice sa traiasca impreuna dar daca boteaza doi casatoriti, la acestia nu se aplica canonul? Sau cum? Lore, in canonul care interzice casatoria intre rudenii spirituale e vorba doar de rudenii spirituale de gradul 1, 2 si 3 care ii implica doar pe fin, nas si rudele lor apropiate. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica a stabilit interdictia la casatorie intre persoanele devenite rude, de orice fel(in functie de tipul de rudenie a stabilit anumite opreliste pana la un anumit grad de rudenie.) Sotul si sotie nu se mai pot inrudi , deoarece intre ei exista cel mai mic grad de rudenie! Te intreb altfel, cu trimitere la pr Nicula: acesta spunea ca tipul de legatura creat intre doi tineri care cununa este de asa natura ca nu le mai permite tinerilor sa se casatoreasca ulterior deoarece devin rude. Nu ti se pare curios ca atunci cand doi tineri cununa impreuna devin rude, si nu se mai pot casatori iar cand boteaza impreuna nu mai devin rude? Asadar daca impreuna partasia la nasirea tinerilor in cadrul Tainei Cununii determina grade de rudenie spirituala opritoare de la casatorie, si in cazul nasitul comun la botez situatia sta exact la fel. Repet nasit comun, nu in situatia in care unul e simplu asistent, tinator de lumanare.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#47
|
||||
|
||||
![]()
[quote=lore86;446326]In urma unor evenimente intre persoane diferite se creeaza relatii de rudenie(prin incuscrire, spirituala etc).
Biserica a stabilit interdictia la casatorie intre persoanele devenite rude, de orice fel(in functie de tipul de rudenie a stabilit anumite opreliste pana la un anumit grad de rudenie.)QUOTE] Da, se creeaza dar nu de gradul 1, 2 sau 3 incat sa cada sub incidenta canonului care interzice casatoria intre ei. Lore, hai sa delimitam intre cele doua tipuri de rudenie spirituala: 1. rudenia spirituala de gradul 1, 2, 3 2. rudenia spirituala generala intre toti oamenii botezati Numai in cazul rudeniei spirituale de gradul 1, 2, 3 se poate vorbi de acel canon care interzice o eventuala casatorie. Nici macar Parintele Cleopa nu spune nimic despre vreun canon prohibititv in vederea casatoriei intre rudenii spirituale de la gradul 4 incolo. Rudenia spirituala de gradul 1, 2, 3 ii implica doar pe actorii principali de la Botez, respectiv finul, nasa/nasul si rudele lor apropiate. Am scris anterior si pozitia parintelui Cleopa referitoare la asta, tocmai pentru a arata ca ea coincide cu pozitia Pr.Pruteanu si a Pr. Necula si a altora. Pozitia Pr. Cleopa despre gradele de rudenie spirituala opritoare de la casatorie: „Inrudire spirituala, din botez si cununie, intre nasi, fini si rudele lor. Casatoria cu rude spirituale este oprita pana la gradul al treilea inclusiv. Nu se pot casatori nasul cu fina, cu mama sau cu fiica finei. Nu se pot casatori finul cu fiica nasului si fiul nasului cu fiica finei.” Deci, parintele Cleopa spune clar ca doar rudeniile spirituale de gradul 1, 2, si 3 au interdictia de a se casatori. Mai subliniez o data, rudenia spirituala de gradul 1, 2 si 3 ii implica doar pe fin, nas si rudele lor apropiate. Nicidecum nu se creeaza rudenie spirituala de gradul 1,2 si 3 intre nas si ceilalti participanti la botez. |
#48
|
||||
|
||||
![]() Citat:
??? Se poate ca doi tineri necununati sa fie nasi de cununie? Din cate stiu eu, nici vorba. In schimb, la Botez nici macar nu e nevoie de doi nasi. Unul e suficient. |
#49
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cred ca pe un alt topic povesteam de cele 7 familii de nuntasi, printre care si nasii, care erau niste tineri , erau necununati.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#50
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rudenie spirituala creata la botez, cand doua persoane necununate sunt ambii nasi. Nasul 1 devine parinte spiritual al finul si deci se creaza o relatie de rudenie spirituala de gradul1. la fel se intampla si cu nasul 2. Acum intre nasul 1 si nasul 2 se creeaza grade de rudenie spirituala de gradul doi. Daca acestia sunt soti, intre ei exista gradul 0 de rudenie spirituala, adica ei sunt una! Iar din cate am vazut, gradul cel mai mic are prioritate in fata gradului celui mare, adica de el se tine cont
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Unul dintre cele mai ciudate vise din viata mea | Raluca1905 | Generalitati | 19 | 04.12.2017 23:18:24 |
Unul dintre parintii copilului nu este crestin ortodox | Persoana | Botezul | 33 | 01.10.2014 15:58:28 |
nunta dintre un ortodox si un catolic | Marinela | Nunta | 30 | 16.07.2011 11:56:44 |
DIFERENTELE dintre Biserica Ortodoxã si cea Romano-Catolicã de Pãrintele Cleopa | RauL15 | Biserica Romano-Catolica | 84 | 14.04.2010 09:32:04 |
Anatemizarea ereticilor si schismaticilor, unul dintre cele mai infricosatoare pacate | razvan_m | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 10 | 22.12.2008 22:07:51 |
|