![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
domnule, voi n-atzi priceput ca psihologul itzi vindeca indoiala cinstita, cand din pricina pacatului itzi spui ca nu faci bine ca curveshti sau ca te manii, sau ca faci scandal, sau ca te imbetzi, sau alte lucruri, iar psihologul vazand ca te mustra conshtiintza, ca ai dureri sufleteshti, ca ai dubii, te impaca, spunand ca totzi fac la fel, ca doar eshantioanele pe un grup de oameni (in general pacatoshi) ne spun ca asha e normal, deci nu-tzi fa probleme, ca defapt ce simtzi acum nu e din pricina a ce faci tu ci fiindca ai fost abuzat de cineva in copilarie, deci altu-i de vina... pentru conshtiintza ta tulburata shi pentru sufletul tau mahnit shi deznadajduit, plin de ura, manie, invidie, rautate, shi nebunie... nu tu eshti de vina ca uite, asha suntem totzi shi asha e normal... ca defapt, aia care ii vezi bisericoshi sau feciorelnici sau ca nu beau shi nu fumeaza, sunt defapt schizofrenici, sunt fricoshi ori le lipseshte o doaga... shi gata... te-ai linishtit, te-ai impacat... te-a convins... itzi mai arata o carte, te mai intreaba de cate un vis, te cauta sa vada cum pui problema, cum gandeshti, itzi mai face un test de inteligentza, te mai pune sa desenezi cate ceva, shi de acolo trage concluziile... tu iar il crezi... mergi acasa, te-ai linishtit... dar la anu te simtzi mai rau... shi tot asha... iar cand eshti batran, deja ce rost mai are sa te tratezi, ca la varstnici toate nebuniile sunt permise... deci nu mai conteaza... si dupa moarte te prezintzi la Hristos... shi ii spui... -poi Doamne, psihologu-i de vina, ca m-a invatzat prosti, eu am simtzit ceva ca nu faceam bine, dar el a zis ca e bine asha, ca asha face toata lumea... shi Domnul ce sa-tzi mai spuna ? poate o sa-tzi raspunda: -Atunci du-te de la Mine acolo unde merge toata lumea... -Dar psihologul, Doamne, unde merge? -El demult te ashteapta acolo...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
vsovi, exact acesta e motivul intrebarii mele; sau intrebarea mea expusa mai pe larg.
Deci practic la nivel de constiinta, lucrarea preotului si cea a psihologului se bat cap in cap. Ei, dar cum se pot impaca cele doua? Asta e intrebarea acum. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Eu sunt preot dar si in ultimul an la facultatea de psihologie. Concluzia la care am ajuns este urmatoarea: suntem datori sa-l marturisim pe Hristos si prin mijloacele stiintei. Psihologia are si instrumente prin care il poate ajuta pe om si ar fi foarte bine ca preotul sa le cunoasca. De multe ori preotii fac greseli grave necunoscand bine psihologia umana. Pur si simplu de multe ori nu stim cine e cel de langa noi. Cum nu toti suntem sfinti, pur si simplu avem nevoie de ajutoare in activitatea noastra. Tot respectul pentru Maica Siluana, prima care a inteles folosul si importanta psihologiei. In psihologie nu sunt numai persoane rau intentionate si pline de pacate cum gresit si fantasmagoric cred unii. Au fost si sunt psihologi bine intentionati care pun problemele foarte profund. Pentru cei care nu au nevoie de psihologie nu le-o recomand. Insa sunt enorm de multe persoane care vin cu traume din familii cu probleme de personalitate si multe complexe. Si o abordare gresita nu numai ca nu-l ajuta duhovniceste pe om, dar poate si sa-l indeparteze de Biserica, considerandu-se neinteles de preot.
Va recomand tuturor doua carti noi aparute: Arhim. Simeon Kraiopoulos - Te cunoasti tu pe tine insuti? editura Bizantina, si Dimitri Melehov- Psihiatria si problemele vietii duhovnicesti. Si apoi mai stam de vorba. Cu mult drag, Pr. Marius |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar metodele sunt în totalitate gresite, ca si concluziile si diagnosticele, deoarece sufletul omenesc nu poate fi cunoscut decât în lumina lui Hristos. Mecanismele psihologice nu sunt cele predate în facultatile de psihologie ci cele descrise în Scara, Pateric si alte carti ascetice. Acestea reprezinta psihologia sanatoasa. Psihologia laica vede omul ca pe o fiinta care îsi poate gasi echilibrul în sine însusi sau în lumea materiala, ceea ce nu e adevarat. Omul are nevoie de absolut si vesnic. De asemeni psihologia predata în facultati vede chinurile constiintei pentru pacate ca ceva anormal, ceea ce e adevarat partial (fiindca exista si falsa constiinta) dar în buna masura e fals. Psihologii si psihiatrii vad normalitatea ca pe o stare lipista de tulburari, schimbari, crize, ceea ce este de fapt o amputare a personalittaii umane. Crizele fac parte din viata noastra, ele ne formeaza mai mult decât starea de multumire si fericire. De asemeni psihologia, ca si alte stiinte, este un domeniu excesiv teoretizat; sufletul omenesc nu poate fi cunoscut citind tratate si ascultând profesori, este un proces intuitiv. Bisnitarii si vrajitoarele folosesc o psihologie practica de cunoastere (si manipulare) a clientilor (vixctimelor) lor care e mai realista decât cea cu care ies psihologii din scoala si pe care o practica majoritatea. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
VA RECOMAND SA CITITI O CARTE F.F.BUNA psihoterapia ortodoxa DE Hyeroteos Vlachos.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Psihoterapie ortodoxa | semilia | Resurse ortodoxe on-line | 62 | 15.06.2015 10:38:39 |
| Spovedanie | ioana26 | Impartasania (Taina Euharistiei) | 89 | 08.08.2013 19:22:26 |
| Spovedanie | alex.petrisor | Pocainta | 8 | 11.09.2011 15:43:05 |
| un fel de spovedanie !? | ducesa | Pocainta | 15 | 11.07.2011 08:33:05 |
| spovedanie | cleopa | Preotul | 5 | 02.07.2008 23:28:11 |
|
|