Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.11.2008, 16:35:51
Anca-Miha
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

vsovi, exact acesta e motivul intrebarii mele; sau intrebarea mea expusa mai pe larg.
Deci practic la nivel de constiinta, lucrarea preotului si cea a psihologului se bat cap in cap. Ei, dar cum se pot impaca cele doua? Asta e intrebarea acum.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.11.2008, 16:47:45
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
vsovi, exact acesta e motivul intrebarii mele; sau intrebarea mea expusa mai pe larg.
Deci practic la nivel de constiinta, lucrarea preotului si cea a psihologului se bat cap in cap. Ei, dar cum se pot impaca cele doua? Asta e intrebarea acum.
poi ceea ce ai vrea dumneata este asemanator cu ce vroiau oltenii, adica sa cultive pepeni fara samburi... shi cum au procedat? au zis ca ar fi bine sa imperecheze pepenii cu puricii, ca atunci cum tai pepenele, cum o sa sara totzi samburii afara... asha shi cu problemele psihologice... ca puricii... ca pacatele...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.11.2008, 17:47:33
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovi Vezi mesajul
poi ceea ce ai vrea dumneata este asemanator cu ce vroiau oltenii, adica sa cultive pepeni fara samburi... shi cum au procedat? au zis ca ar fi bine sa imperecheze pepenii cu puricii, ca atunci cum tai pepenele, cum o sa sara totzi samburii afara... asha shi cu problemele psihologice... ca puricii... ca pacatele...
Ovidiu sa fim realisti fara a blama ceva fata de care nici tu si nici eu nu prea avem habar. Ce cunostinte ai dumneata sau eu , despre psihologie ? Chestii generale, care nu ne dau dreptul a huli , aiurea in tramvai. Sa lasam sa vorbeasca cineva cat de cat specializat in domeniu. De acea am apelat la fratele nostru Parintele Negroponte , care este si preot si psiholog . Stiinta, medicina si credinta in general, nu se exclud una pe alta. Sa lasam pe cei in cunostinta de cauza sa vorbeasca si sa nu ne mai dam atotstiutori .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.11.2008, 19:28:09
pr.marius pr.marius is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 23.09.2008
Mesaje: 19
Implicit

Eu sunt preot dar si in ultimul an la facultatea de psihologie. Concluzia la care am ajuns este urmatoarea: suntem datori sa-l marturisim pe Hristos si prin mijloacele stiintei. Psihologia are si instrumente prin care il poate ajuta pe om si ar fi foarte bine ca preotul sa le cunoasca. De multe ori preotii fac greseli grave necunoscand bine psihologia umana. Pur si simplu de multe ori nu stim cine e cel de langa noi. Cum nu toti suntem sfinti, pur si simplu avem nevoie de ajutoare in activitatea noastra. Tot respectul pentru Maica Siluana, prima care a inteles folosul si importanta psihologiei. In psihologie nu sunt numai persoane rau intentionate si pline de pacate cum gresit si fantasmagoric cred unii. Au fost si sunt psihologi bine intentionati care pun problemele foarte profund. Pentru cei care nu au nevoie de psihologie nu le-o recomand. Insa sunt enorm de multe persoane care vin cu traume din familii cu probleme de personalitate si multe complexe. Si o abordare gresita nu numai ca nu-l ajuta duhovniceste pe om, dar poate si sa-l indeparteze de Biserica, considerandu-se neinteles de preot.
Va recomand tuturor doua carti noi aparute: Arhim. Simeon Kraiopoulos - Te cunoasti tu pe tine insuti? editura Bizantina, si Dimitri Melehov- Psihiatria si problemele vietii duhovnicesti. Si apoi mai stam de vorba.
Cu mult drag,
Pr. Marius
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.11.2008, 19:43:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de pr.marius Vezi mesajul
Eu sunt preot dar si in ultimul an la facultatea de psihologie. Concluzia la care am ajuns este urmatoarea: suntem datori sa-l marturisim pe Hristos si prin mijloacele stiintei. Psihologia are si instrumente prin care il poate ajuta pe om si ar fi foarte bine ca preotul sa le cunoasca. De multe ori preotii fac greseli grave necunoscand bine psihologia umana. Pur si simplu de multe ori nu stim cine e cel de langa noi. Cum nu toti suntem sfinti, pur si simplu avem nevoie de ajutoare in activitatea noastra. Tot respectul pentru Maica Siluana, prima care a inteles folosul si importanta psihologiei. In psihologie nu sunt numai persoane rau intentionate si pline de pacate cum gresit si fantasmagoric cred unii. Au fost si sunt psihologi bine intentionati care pun problemele foarte profund. Pentru cei care nu au nevoie de psihologie nu le-o recomand. Insa sunt enorm de multe persoane care vin cu traume din familii cu probleme de personalitate si multe complexe. Si o abordare gresita nu numai ca nu-l ajuta duhovniceste pe om, dar poate si sa-l indeparteze de Biserica, considerandu-se neinteles de preot.
Va recomand tuturor doua carti noi aparute: Arhim. Simeon Kraiopoulos - Te cunoasti tu pe tine insuti? editura Bizantina, si Dimitri Melehov- Psihiatria si problemele vietii duhovnicesti. Si apoi mai stam de vorba.
Cu mult drag,
Pr. Marius
Sarut mana Parinte si va multumesc in numele celor nedumeriti sau in cautare de raspuns si asteptam si alte raspunsuri pertinente, decat simple speculatii sau rataciri datorita necunoasterii sau superficialitatii a unora ca mine si ca altii ce se cred atotstiitori. Sa invatam unii de la altii, renuntand la mandria far de folos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.11.2008, 21:18:53
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Citat:
Mulți psihologi consideră că sănătatea psihologică a omului constă în faptul de a nu avea conflicte psihologice interioare, iar lucrarea psihoterapeutului asupra pacientului are drept obiectiv „refacerea ordinii și a echilibrului său sufletesc interior“. Pentru aceasta, psihoterapia nu ia în considerare „cazul“, ci „psihobiografia“ bolnavului.
Sănătatea sufletului, din perspectivă creștină, nu se reduce doar la un echilibru psihologic, ci problema este mult mai profundă. Creat după chipul lui Dumnezeu, sănătatea spirituală a omului se menține păstrând legătura cu acest chip, adică cu Hristos. Puterile sufletului, când activează conform firii, sunt sănătoase. Toate cele zidite de Dumnezeu au început și sfârșit. Totuși, Dumnezeu a dorit să zidească și să facă sufletul nemuritor. Astfel, sufletul este nemuritor prin har. Prin urmare, nu putem concepe ca sufletul să fie și sănătos, și independent de Dumnezeu.
Păcatul este boala sufletului. „Nu este simplă boala păcatului, ci felurită și în multe chipuri, și născătoare de multe vlăstare ale stricăciunii, din care răul se revarsă din plin și merge înainte până se va opri prin puterea vindecătorului (a preotului duhovnic)“ (canonul 102 Trulan).
Metoda ascezei creștine, care ne propune paza minții, purificarea ei prin pocăință și rugăciune, împlinirea poruncilor Mântuitorului, ne ajută să ne desprindem de robia față de cele trupești și să conștientizăm vulnerabilitatea sufletelor noastre. Pe de altă parte, nimeni nu poate ajunge la cunoașterea de sine doar prin raționamente și cercetări analitice, dacă nu și-a purificat mintea. Cei care nu s-au lepădat de obișnuințele păcătoase și care nu și-au purificat mintea nu-și dau seama de starea lor decăzută și ocolesc singura cale prin care se poate pune început bun cunoașterii de sine. Vindecarea omului se realizează progresiv, străbătând cele trei trepte ale vieții duhovnicești: curățirea inimii de păcate, luminarea minții și îndumnezeirea.
Din psihologie este buna doar intentia, aceea de a analiza sufletul omenesc si a-l ajuta sa-si gaseasca echilibrul.

Dar metodele sunt în totalitate gresite, ca si concluziile si diagnosticele, deoarece sufletul omenesc nu poate fi cunoscut decât în lumina lui Hristos. Mecanismele psihologice nu sunt cele predate în facultatile de psihologie ci cele descrise în Scara, Pateric si alte carti ascetice. Acestea reprezinta psihologia sanatoasa.

Psihologia laica vede omul ca pe o fiinta care îsi poate gasi echilibrul în sine însusi sau în lumea materiala, ceea ce nu e adevarat. Omul are nevoie de absolut si vesnic. De asemeni psihologia predata în facultati vede chinurile constiintei pentru pacate ca ceva anormal, ceea ce e adevarat partial (fiindca exista si falsa constiinta) dar în buna masura e fals. Psihologii si psihiatrii vad normalitatea ca pe o stare lipista de tulburari, schimbari, crize, ceea ce este de fapt o amputare a personalittaii umane. Crizele fac parte din viata noastra, ele ne formeaza mai mult decât starea de multumire si fericire.

De asemeni psihologia, ca si alte stiinte, este un domeniu excesiv teoretizat; sufletul omenesc nu poate fi cunoscut citind tratate si ascultând profesori, este un proces intuitiv. Bisnitarii si vrajitoarele folosesc o psihologie practica de cunoastere (si manipulare) a clientilor (vixctimelor) lor care e mai realista decât cea cu care ies psihologii din scoala si pe care o practica majoritatea.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.11.2008, 21:37:17
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Traditie1 Vezi mesajul
Din psihologie este buna doar intentia, aceea de a analiza sufletul omenesc si a-l ajuta sa-si gaseasca echilibrul.

Dar metodele sunt în totalitate gresite, ca si concluziile si diagnosticele, deoarece sufletul omenesc nu poate fi cunoscut decât în lumina lui Hristos. Mecanismele psihologice nu sunt cele predate în facultatile de psihologie ci cele descrise în Scara, Pateric si alte carti ascetice. Acestea reprezinta psihologia sanatoasa.

Psihologia laica vede omul ca pe o fiinta care îsi poate gasi echilibrul în sine însusi sau în lumea materiala, ceea ce nu e adevarat. Omul are nevoie de absolut si vesnic. De asemeni psihologia predata în facultati vede chinurile constiintei pentru pacate ca ceva anormal, ceea ce e adevarat partial (fiindca exista si falsa constiinta) dar în buna masura e fals. Psihologii si psihiatrii vad normalitatea ca pe o stare lipista de tulburari, schimbari, crize, ceea ce este de fapt o amputare a personalittaii umane. Crizele fac parte din viata noastra, ele ne formeaza mai mult decât starea de multumire si fericire.

De asemeni psihologia, ca si alte stiinte, este un domeniu excesiv teoretizat; sufletul omenesc nu poate fi cunoscut citind tratate si ascultând profesori, este un proces intuitiv. Bisnitarii si vrajitoarele folosesc o psihologie practica de cunoastere (si manipulare) a clientilor (vixctimelor) lor care e mai realista decât cea cu care ies psihologii din scoala si pe care o practica majoritatea.
Da, interesant si citatul si comentariul tau. Acum nu stiu, daca toti clientii sunt victime, dar nu te contrazic, pentru ca am multe de invatat in acest domeniu. Dar ti-as pune o intrebare sincera, si anume de ce din ce in ce mai multi Preoti, studiaza psihologia ? Oare asa din pura curiozitate? Nu cred. Ori cum trebuie citite si cartile pe care Parintele ni le-a recomandat, sau macar rasfoite. Dar sa-mi fie cu iertare , exemplul dat de Ovidiu, cu pepenele si cu puricii, ma fac sa cred ca si psihologii sunt necesari pentru unii dintre noi. Nu ?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.11.2008, 21:48:35
Traditie1 Traditie1 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.719
Implicit

Preotii care fac psihologie o fac atrasi de aparenta ei si poate ca le ofera o disciplina în abordarea fiilor duhovnicesti, daca NU aplica ceea ce au învatat ci învatatura Parintilor despre patimi si gânduri.

Deci cred ca e fiolositoare existenta psihologiei, fiindca ea motiveaza la studierea sufletului, dar nu trebuie luat de bun ceea ce spun tratatele de psihanaliza fiindca SUNT COMPLET FALSE.

E un balamuc aceasta psihologie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 09.11.2008, 20:21:32
Negroponte's Avatar
Negroponte Negroponte is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2006
Locație: Barlad
Mesaje: 745
Implicit

Draga Cristi si iubitii mei prieteni,intradevar sunt pasionat de psihologie si studiez la Iasi un master despre medierea conflictelor.Sfantul Vasile cel Mare(si nu numai el)ne sfatuieste sa folosim si scrierile laice,care ne pot folosi.Asa cum spunea parintele Marius si eu va sfatuesc sa cititi cele doua carti amintite de el,care va vor face sa vedeti psihologia altfel inteleasa si aplicata.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.11.2008, 20:40:24
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

VA RECOMAND SA CITITI O CARTE F.F.BUNA psihoterapia ortodoxa DE Hyeroteos Vlachos.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Psihoterapie ortodoxa semilia Resurse ortodoxe on-line 62 15.06.2015 09:38:39
Spovedanie ioana26 Impartasania (Taina Euharistiei) 89 08.08.2013 18:22:26
Spovedanie alex.petrisor Pocainta 8 11.09.2011 14:43:05
un fel de spovedanie !? ducesa Pocainta 15 11.07.2011 07:33:05
spovedanie cleopa Preotul 5 02.07.2008 22:28:11