Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.01.2019, 19:11:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
Nu spune nimic despre Sinodul din Creta, doar nepomenitorii au vazut aceasta legatura.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.01.2019, 16:15:37
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu spune nimic despre Sinodul din Creta, doar nepomenitorii au vazut aceasta legatura.

spune despre sinodul al optulea
[COLOR=#111111]PROROCIA CUVIOSULUI KUSCA AL ODESEI DESPRE SINODUL TILHARESC[/COLOR]
[COLOR=#111111]Nu peste mult timp va avea loc Sinodul Ecumenic, numit „sfânt”. Însă acest Sinod nu va fi cel de-al optulea, fiind o adunătură de necredincioși. În cadrul lui toate credințele se vor uni în una.[/COLOR]
[COLOR=#111111]Posturile vor fi anulate, călugăria va fi anulată, călugărilor și episcopilor li se va permite să se căsătorească, iar preoților să se recăsătorească. Stilul nou va fi introdus în toată Biserica Universală.[/COLOR]
[COLOR=#111111]Noi însă nu trebuie să acceptăm aceste schimbări.[/COLOR]
[COLOR=#111111]Fiți vigilenți![/COLOR]
[COLOR=#111111]Străduiți-vă să mergeți la Bisericile lui Dumnezeu acum, cât ele sunt încă ale noastre. Va veni timpul când nu le vom mai putea frecventa. Numai cei aleși vor înțelege ce se întâmplă. Pe oameni îi vor obliga să se duca la biserica apostată, însa nu trebuie sa mergem într-acolo în nici un caz.[/COLOR]
[COLOR=#111111]Vă rog, stați în credința ortodoxă până la ultima suflare și vă veți mântui.[/COLOR]

unii ,multi sunt orbi si surzi pt.ce ne sf.Teofan Zavoritul

DEPRE PILDA LA DEMONIZTUL DIN GADARA
SFANTUL TEOFAN ZAVORATUL:
„Nu se vede sa se fi purtat fata de El cu dusmanie (gadarenii, n mea), dar nici de credinta n-au dat dovada.
I-a cuprins o frica nelamurita, care-i facea sa doreasca doar atat: “Pleaca unde stii, doar lasa-ne in pace ” .
Acesta este chipul oamenilor care traiesc linistiti din avutul lor.
In jurul lor, lucrurile s-au randuit nu prea rau; ei s-au obisnuit cu aceasta randuiala; nu au nici un gand, nici trebuinta s-o schimbe, ori s-o inlocuiasca si se tem sa faca vreun pas nou.
Simtind totusi ca daca va veni porunca de sus, frica de Dumnezeu si constiinta ii vor sili sa lepede cele vechi si sa primeasca cele noi, ei fug din rasputeri de astfel de prilejuri, asa incat, luand ca indreptatire nestiinta, sa poate vietui linistiti cu vechile lor obiceiuri.
Asa sunt cei care se tem sa citeasca Evanghelia si cartile Sfintilor Parinti, precum si sa poarte convorbiri duhovnicesti, de frica sa nu-si zgandare constiinta, care daca se va trezi, va incepe sa-i sileasca a lepada unele si a primi altele”.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.01.2019, 16:18:48
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit despre saptamina de rugaciune ecumenista si canoanele care o interzic.

https://danielvla.wordpress.com/2019...-in-bucuresti/



[COLOR=#000000]CANONUL 45 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)[/COLOR]
[COLOR=#000000]Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârseasca ceva ca clerici (să săvârseasca cele sfinte), să se caterisească.[/COLOR]
[COLOR=#000000](10, 11, 46, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)[/COLOR]
[COLOR=#003366]CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE)[/COLOR]
[COLOR=#003366]Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtașire (înțelegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne*credinciosul? (II Cor. 6,15).[/COLOR]
[COLOR=#003366](47, 68 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 95 Trui.; 7, 8 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare) [/COLOR]
[COLOR=#000000]CANONUL 64 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU NECREȘTINII SI ERETICII)[/COLOR]
[COLOR=#000000]Dacă vreun cleric sau laic ar intra în sinagoga (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, să se și caterisească si să se și afurisească.[/COLOR]
[COLOR=#000000](7, 45, 70, 71 ap.; 11 TruL; 1 Antioh.; 6, 29, 33, 37, 38 Laod.) [/COLOR]
[COLOR=#003366]CANONUL 6 Laodiceea (ERETICII SĂ NU INTRE ÎN BISERICĂ)[/COLOR]
[COLOR=#003366]Nu este îngăduit ereticilor să intre în casa lui Dumnezeu dacă staruie în eres.[/COLOR]
[COLOR=#003366](10, 45, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)[/COLOR]
[COLOR=#000000]CANONUL 9 Laodiceea (OCOLIREA AȘEZĂMINTELOR ERETICILOR)[/COLOR]
[COLOR=#000000]Celor ce sunt ai Bisericii nu le este îngăduit să meargă la cimitirele ori la cele ce se zic locuri mucenicești ale oricăror eretici pentru rugăciune ori pentru vindecare; și unii ca aceștia, de vor fi credincioși, să se excomu*nice pâna la un timp anumit. Iar pocăindu-se și mărturisindu-se că au greșit, să se primească.[/COLOR]
[COLOR=#000000](10, 11, 45, 46, 64, 70 ap.; 2, 4 sin. III ec; 6, 32, 33, 34, 37 Laod.; 83 Cartag.; 9 Tim. Alex.) [/COLOR]
[COLOR=#003366]CANONUL 32 Laodiceea (BINECUVÂNTAREA ERETICILOR NU E BINECUVÂNTARE)[/COLOR]
[COLOR=#003366]Nu se cuvine a primi binecuvântarile ereticilor, care mai mult sunt ab*surdități decât binecuvântari.[/COLOR]
[COLOR=#003366](10, 11, 45, 46, 64 ap.; 19 .sin. 1 ec; 7 sin. 1} ec; 2, 4 sin. IU ec; 11, 95 TruL; 6, 7, 8, 9, 10, 14, 31, 33, 34, 37 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare; 9 Tim. Alex.) [/COLOR]
[COLOR=#000000]CANONUL 33 Laodiceea (SE OPREȘTE RUGĂCIUNEA CU ERETICII ȘI SCHISMATICII)[/COLOR]
[COLOR=#000000]Nu se cuvine a ne ruga împreună cu ereticii sau cu schismaticii.[/COLOR]
[COLOR=#000000](10, 11, 45, 46, 64 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. II ec; 2, 4 sin. III ec; 11,95 TruL; 6, 7, 8, 10, 14, 31, 32, 34 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare; 9 Tim. Alex.) [/COLOR]
[COLOR=#003366]CANONUL 34 Laodiceea (MARTIRII ERETICILOR NU SUNT MARTIRI)[/COLOR]
[COLOR=#003366]Nici un creștin nu se cuvine să părăsească pe martirii lui Hristos și să se ducă la pseudomartiri, adică la ai ereticilor sau la cei ce mai înainte au fost eretici; căci aceștia sunt străini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dânșii să fie anatema.[/COLOR]
[COLOR=#003366](10, 11, 45, 46, 64, 70 ap.; 2, 4 sin. IU ec; 6, 9, 32, 33, 37 Laod.; 83 Cartag.; 9 Tim. Alex.) [/COLOR]
[COLOR=#000000]CANONUL 37 Laodiceea (ESTE OPRIT A PETRECE CU NECREDINCIOȘII ȘI CU ERETICII)[/COLOR]
[COLOR=#000000]Nu se cuvine a primi de la iudei sau eretici darurile trimise de sărbă*tori, nici a serba împreuna cu ei.[/COLOR]
[COLOR=#000000](64, 70, 71 ap.; 11 Trul; 9 Ancira; 6, 9, 29, 33, 34, 38, 39 Laod.) [/COLOR]
[COLOR=#003366]CANONUL 46 al Sfântului Nichifor Mărturisitorul (†818) – (BISERICILE ERETICILOR NU SUNT BISERICI)[/COLOR]
[COLOR=#003366]Vă sfătuim ca în bisericile luate în stăpânire de eretici să se intre ca în*tr-o casă simplă și să se cânte numai din nevoie, asezându-se cruce la mij*loc, iar în altar nici să nu se intre, nici să se tămâieze, nici să se săvâr*șească rugăciune, nici să nu se aprindă candele și lumânare.[/COLOR]
__________________
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.01.2019, 16:28:56
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Sf.lavrentie ce cernigov

SF,Lavrentie de CernigovNoi, ortodocșii, nu urmărim decât salvarea sufletului și câștigarea Împărăției Cerurilor și acest lucru ni-l poate oferi Biserica Ortodoxă. Una este doar Biserica Ortodoxă Sobornicească și Apostolească, celelalte ce se numesc ”biserici” nu sunt biserici, ci sămânță stearpă a diavolului în lanul de grâu al lui Hristos. Terminând această discuție a adăugat: “cei ce au urechi să audă și cei care au ochi să vadă”, dar apoi a adăugat cu tristețe: “dar vor fi mulți surzi și mulți orbi“.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.01.2019, 17:20:06
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit SINTELE CANOANE pt.cine vor sa stie daca se afla in credintza ortodoxa sau acea ecum

https://ortodoxinfo.ro/sfintele-cano...ne-apostolice/


ale sinoadelor ecumenice,
ale sinoadelor locale
ale sf.parinti
sf.canoaneintregitoare


dati clic sus dreapta la sfintele canoane

NIMENI sa nu mai aiba motive ca nu le cunoaste,ci doar ca este nepasator si indeferent fatza de credintza ortodoxa.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.01.2019, 19:16:59
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Varianta integrală (necenzurată) a interviului acordat de Profesorul Dimitrios Tselen

Varianta integrală (necenzurată) a interviului acordat de Profesorul Dimitrios Tselenghidis după „Sinodul” din Creta

Acest profesor e un mare teolog grec contemporan.


https://www.marturisireaortodoxa.ro/...dul-din-creta/
O SPICUIREDOAR;
Cred ca ideea de a căuta ce ne unește și a trece sub tăcere ceea ce ne desparte este oricum foarte recentă în practica Bisericii…
La Sinoadele Ecumenice se discuta dacă Hristos este „deoființă” (ὁμοούσιος) sau „asemenea ca ființă” (ὁμοιούσιος) cu Tatăl. Cu Nestorie se discuta despre modul de unire a firilor în Hristos. Cu alte cuvinte, vedem insistența Părinților nu pe ceea ce ne unește cu ereticii, ci pe ceea ce ne diferențiază de ei, pentru că acest „puțin” care făcea diferența era foarte mare, de vreme ce avea ca și consecință tăierea din Trupul Bisericii.
Acest lucru este practica Bisericii. Există canoane care au fost consacrate și care au caracter universal. Ele nu pot fi relativizate de o asemenea mentalitate, cum că important ar fi doar să credem în Dumnezeul Treimic sau să credem în Hristos, în general.
Un exemplu elocvent în acest sens sunt anumite personalități ale Bisericii ca, de pildă, Sfântul Maxim Mărturisitorul sau Sfântul Grigorie Palama, care au fost prigoniți. Sfântul Maxim a ajuns până la mărturisire din cauza diferenței fine dintre voințe, firi și energii în Persoana lui Hristos, iar Sfântul Grigorie Palama, din cauza caracterului necreat al harului. Vedem că pentru acești sfinți aceste aspecte nu erau ceva marginal, de vreme ce, în fond, sunt expresia acestei uniri cu Dumnezeu, care este o experiență, o trăire a lui Dumnezeu. De aceea, cu prețul vieții lor înseși nu au făcut compromisuri legat de aceste „amănunte”. Noi însă cu ce preț și cu ce trăire a lui Dumnezeu spunem astăzi că acest lucru nu contează?
Pentru un creștin ortodox, marile adevăruri dogmatice au o atât de mare însemnătate pe cât au și adevărurile dogmatice foarte mici. De aceea, le-a spus Hristos în porunca sa către ucenici, că El va fi garanția lor în veacul veacului și Duhul Sfânt pe care Îl va trimite le va aminti lor toate câte le-a spus. Prin urmare, diferențierea între marile dogme și micile adevăruri ale credinței este pur seculară și artificială. Deci, atunci când aceste lucruri, adică credința, sunt relativizate, fie că este vorba de dogme mari, fie de dogme mici, acest lucru se reflectă în viața de zi cu zi a fiecărui credincios, în gândirea, în discursul și în faptele sale.
La toate întrebările care se nasc acum din această analiză am răspuns prin referirea mea la cuvântul lui Hristos dinaintea Înălțării Sale care spune: „să îi învățați să țină toate câte v-am spus vouă”. Toate! Nu doar pe cele mai importante, ci pe toate! Și acest „toate” presupune și adevărul, și viața, și moduL/
Încercarea de a transforma iconomia în regulă nu cumva este încercarea de acoperire a conștiinței unor oameni stăpâniți de patimi?
Voi răspunde scurt: scoateți pe „nu cumva” din întrebare și aveți răspunsul. Da, așa este.
Dar ca să revenim în zona dogmatică, v-aș întreba care credeți că este astăzi erezia cea mai periculoasă?
Ceea ce astăzi este contestat prin excelență este Biserica Însăși ca Trup unic al lui Hristos. Biserica Ortodoxă este promovată ca o religie oarecare, deși, potrivit conștiinței noastre de sine ca ortodocși nu ne considerăm o religie între alte religii. Biserica are conștiința că este poporul lui Dumnezeu care l-a înlocuit pe vechiul Israel prin nașterea nemijlocită și harismatică a mădularelor acestui Trup din Dumnezeu Însuși. Aceasta înseamnă că noi, ca și credincioși, suntem de alt neam. Nu avem o simplă particularitate care ne distinge de ceilalți, ci o unicitate și exclusivitate: noi și numai noi suntem Biserica. Prin urmare, această erezie reprezintă o încercare de a contesta această identitate și această exclusivitate a Bisericii. Această erezie are un vector, un vehicul care în mod perfid vatămă acest Trup și acesta vehicul se numește ecumenism.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Vechi 13.01.2019, 19:33:45
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit Sfântul Ierarh Ioan Maximovici – despre ecumenism

http://prieteniisfantuluiefrem.ro/20...pre-ecumenism/


Trebuie să purcedem la o respingere hotărâtă a ecumenismului și nu trebuie să avem nicio comuniune cu adepții lui. Calea noastră nu este și a lor. Trebuie să spunem acest lucru cu hotărâre și să îl arătăm prin faptele noastre. Vine spre noi o epocă a adevăratei mărturisiri de credință, e epocă în care probabil vom rămâne singuri și prigoniți. Datorită faptului că toate Bisericile Ortodoxe locale au intrat deja în rândurile „Consiliului Mondial al bisericilor” și prin aceasta au trădat Ortodoxia, a venit vremea deplinei noastre îngrădiri (de ecumenism – n.trad.).
Nu putem și nu trebuie să avem nicio comuniune cu apostații adevăratei Ortodoxii și trebuie să fim pregătiți, dacă va fi necesar, să ne retragem în „catacombe.” Postura noastră de luptători și mărturisitori ai adevărului curat și neprihănit al lui Hristos ne conferă o mare responsabilitate, mai mult decât oricând altcândva în trecut.
Trebuie să ne amintim întotdeauna faptul că un păstor adevărat al adevăratei Biserici a lui Hristos nu poate niciodată și nu trebuie să aibă niciun alt interes decât acela al râvnei curate pentru slava lui Dumnezeu și pentru mântuirea turmei lui – numai spre aceasta trebuie să se concentreze toate gândurile lui, toate simțămintele și acțiunile sale, întotdeauna.”
(fragment dintr-un text al Sfântului Ioan Maximovici, scris în anul 1969)
Sursa – https://synaksiorthodoxon.blogspot.c...g-post_12.html
traducere din limba greacă de
pr. Ciprian Staicu
__________________
Reply With Quote
  #8  
Vechi 14.01.2019, 00:37:00
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.746
Implicit

Fragment dintr-o conferința pr. Nicolae Tănase răspuns la o întrebare privind problema sinodului din Creta, selecții-

Pr N. Tănase de la Valea Plopului:
„Deocamdată nouă preoților nu ni s-a transmis să facem ceva anume în urma acestui Sinod.
Sinodul 3 ecumenic care a avut loc la anul 381, a suferit modificări în hotărâri și Canoane din 351 până în anul 517.

Grăbiții care au vrut să se pronunțe cu trădarea cu netrădarea, cu legitimitatea, cu neligitimitatea au făcut rău, au scindat ceva grupuri.

Ne așteptam la mai mare cutremur dar a fost atenuat întrucât cei care s-au dat deoparte și au făcut pe dos, s-au împărțit și ei în fracțiuni, nu mai au unitate și acesta este semn al schismei, adică al rupturii.

În momentul în care partea pretinsă ca precisă și drept mărturisitoare se scindează este un semn al sciziunii, al schismei.

Eu cunosc un preot la Vatra Dornei scrie continuu, și-și dă cu părerea, se semnează zice blagosloviți, scrie episcopului lui și atât, nu iese să țipe împotriva Bisericii.

Este din păcate al doilea cutremur după cel întâmplat cu ruptura calendariștilor, adică stilul
nou-stilul vechi sigur că doare, ar trebui cel puțin pe toți să ne doară această separare...

Părintele insistă și pe documentarea înainte de a purta discuții pe tema:
Nu merge să ai în bibliotecă cărți de bucate și mersul trenurilor și să-ți dai cu părerea despre Sinoade.”
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.

Last edited by Iorest; 14.01.2019 at 00:39:54.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.01.2019, 18:28:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/20...pre-ecumenism/


Trebuie să purcedem la o respingere hotărâtă a ecumenismului și nu trebuie să avem nicio comuniune cu adepții lui. Calea noastră nu este și a lor. Trebuie să spunem acest lucru cu hotărâre și să îl arătăm prin faptele noastre. Vine spre noi o epocă a adevăratei mărturisiri de credință, e epocă în care probabil vom rămâne singuri și prigoniți. Datorită faptului că toate Bisericile Ortodoxe locale au intrat deja în rândurile „Consiliului Mondial al bisericilor” și prin aceasta au trădat Ortodoxia, a venit vremea deplinei noastre îngrădiri (de ecumenism – n.trad.).
Nu putem și nu trebuie să avem nicio comuniune cu apostații adevăratei Ortodoxii și trebuie să fim pregătiți, dacă va fi necesar, să ne retragem în „catacombe.” Postura noastră de luptători și mărturisitori ai adevărului curat și neprihănit al lui Hristos ne conferă o mare responsabilitate, mai mult decât oricând altcândva în trecut.
Trebuie să ne amintim întotdeauna faptul că un păstor adevărat al adevăratei Biserici a lui Hristos nu poate niciodată și nu trebuie să aibă niciun alt interes decât acela al râvnei curate pentru slava lui Dumnezeu și pentru mântuirea turmei lui – numai spre aceasta trebuie să se concentreze toate gândurile lui, toate simțămintele și acțiunile sale, întotdeauna.”
(fragment dintr-un text al Sfântului Ioan Maximovici, scris în anul 1969)
Sursa – https://synaksiorthodoxon.blogspot.c...g-post_12.html
traducere din limba greacă de
pr. Ciprian Staicu
Toate aceste argumente sunt false, toti cei citati au facut parte din Biserica si nu au intrat in formatiuni schismatice sau nepomenitoare. Desi au criticat ecumenismul, asa cum fac si ortodocsii de azi, dar doar din interiorul Bisericii. Asa cum am mai spus nepomenitorii ori sunt in comuniune cu toti, ori sunt in schisma, nu au cum sa fie in comuniune doar cu BO a Georgiei sau Bulgara, din moment ce aceste Biserici sunt in comuniunea totala cu BOR. Asta inseamna ca cineva sa se ia orbeste dupa ce spun unii.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 16.01.2019, 18:21:56
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
spune despre sinodul al optulea
[COLOR=#111111]PROROCIA CUVIOSULUI KUSCA AL ODESEI DESPRE SINODUL TILHARESC[/COLOR]
Ai demostrat exact ce am spus eu, ca acea profetie nu are legatura cu Sinodul din Creta, pentru ca la acest sinod nu s-a hotarat ca "Posturile vor fi anulate, călugăria va fi anulată, călugărilor și episcopilor li se va permite să se căsătorească, iar preoților să se recăsătorească." Nici nu stiu daca e vorba de o profetie sau o afirmatie a acelui cuvios.
Reply With Quote
Răspunde