Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.01.2019, 18:29:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
EU AM CARTEA AM CITIT-O DE DOUA ORI SI E SCRISA DE SF.NICODIM AGHIORITUL SI TRADUSA LA BRASOV DE ACEST CALUGAR NEOFIT.Scrie asta in prefatza cartii
Eu nu scriu lucruri de care nu sunt sigur ca sunt adevarate, iar daca am indoieli verific intotdeauna inainte sa scriu. Nu vad cum ar putea sa scrie ceva asa gresit in cartea ta, ori nu ai inteles bine, ori e o editie in care apare aceasta informatie gresita. Inainte sa dau chiar citatul din carte unde scrie ce am spus eu, cateva mici precizari. Calugarul Neofit era mai in varsta decat Sf. Nicodim, cand a inceput cearta colivarilor Sf. Nicodim avea 5-6 ani. Sfantul Nicodim devine calugar si ajunge la Muntele Athos abia dupa 20 de ani dupa ce calugarul Neofit initiaza cearta colivarilor si la 3 ani dupa ce acesta scrie cartea mentionata. Acestea fiind spune iata care este adevarul, e scris in insemnarea de la sfarsitul cartii: https://saraca.orthodoxphotos.com/bi...mpartasire.htm

Citez: "Acum când se tipărește pentru prima oară în limba română, cartea despre "Deasa împărtășire...", cititorul român se va bucura aflând că ea a fost scrisă în România și anume în orașul Brașov, la anul 1772, de cătră un învățat monah athonit, Neofit Kavsokalivitul, care a trăit și activat în București și Brașov, între anii 1768-1786. Manuscrisul său se află în Biblioteca Academiei Române.
Lucrarea s-a tipărit îndată în Veneția în două ediții, în anii 1777 și 1783, fără însă a se indica numele autorului, din care pricină ea a fost atribuită unor mari cărturari ai vremii: Sf. Macarie, mitropolitul Corintului și Sf. Nicodim Aghioritul."
Se presupune ca Sf. Nicodim ar fi imbunatatit a doua editie a cartii, asa cum scrie si in acea insemnare.

Despre calugarul Neofit putem citit ca sustinea o invatatura gresita despre impartasanie: http://www.cuvantul-ortodox.ro/taina...-impartasanii/
Citez: "Acesta cultiva o concepție eretică despre Împărtășanie, care ar presupune împărtășirea de trupul mort al lui Hristos, care învie în cel ce-l primește. Deși o persoană erudită, fost profesor la un seminar din Sfântul Munte, dar și foarte certăreț și polemic, Neofit nu a fost integru din punctul de vedere al credinței, fiind condamnat chiar și de Sf. Atanasie din Paros. Ultima parte a vieții și-a petrecut-o la noi în țară, la Brașov."

De asemenea, poti citi critica Parintelui Calciu Dumitreasa, care arata ca aceasta practica a fost preluata de la catolici in sec. XX, acestia, la randul lor, sub influenta practicii protestante. http://www.cuvantul-ortodox.ro/deasa...ie-spovedanie/
Deci au ajuns sa sustina chiar ei conceptii ecumeniste.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.01.2019, 18:02:53
sofiaiuga's Avatar
sofiaiuga sofiaiuga is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.02.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.015
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu nu scriu lucruri de care nu sunt sigur ca sunt adevarate, iar daca am indoieli verific intotdeauna inainte sa scriu. Nu vad cum ar putea sa scrie ceva asa gresit in cartea ta, ori nu ai inteles bine, ori e o editie in care apare aceasta informatie gresita. Inainte sa dau chiar citatul din carte unde scrie ce am spus eu, cateva mici precizari. Calugarul Neofit era mai in varsta decat Sf. Nicodim, cand a inceput cearta colivarilor Sf. Nicodim avea 5-6 ani. Sfantul Nicodim devine calugar si ajunge la Muntele Athos abia dupa 20 de ani dupa ce calugarul Neofit initiaza cearta colivarilor si la 3 ani dupa ce acesta scrie cartea mentionata. Acestea fiind spune iata care este adevarul, e scris in insemnarea de la sfarsitul cartii: https://saraca.orthodoxphotos.com/bi...mpartasire.htm

Citez: "Acum când se tipărește pentru prima oară în limba română, cartea despre "Deasa împărtășire...", cititorul român se va bucura aflând că ea a fost scrisă în România și anume în orașul Brașov, la anul 1772, de cătră un învățat monah athonit, Neofit Kavsokalivitul, care a trăit și activat în București și Brașov, între anii 1768-1786. Manuscrisul său se află în Biblioteca Academiei Române.
Lucrarea s-a tipărit îndată în Veneția în două ediții, în anii 1777 și 1783, fără însă a se indica numele autorului, din care pricină ea a fost atribuită unor mari cărturari ai vremii: Sf. Macarie, mitropolitul Corintului și Sf. Nicodim Aghioritul."
Se presupune ca Sf. Nicodim ar fi imbunatatit a doua editie a cartii, asa cum scrie si in acea insemnare.

Despre calugarul Neofit putem citit ca sustinea o invatatura gresita despre impartasanie: http://www.cuvantul-ortodox.ro/taina...-impartasanii/
Citez: "Acesta cultiva o concepție eretică despre Împărtășanie, care ar presupune împărtășirea de trupul mort al lui Hristos, care învie în cel ce-l primește. Deși o persoană erudită, fost profesor la un seminar din Sfântul Munte, dar și foarte certăreț și polemic, Neofit nu a fost integru din punctul de vedere al credinței, fiind condamnat chiar și de Sf. Atanasie din Paros. Ultima parte a vieții și-a petrecut-o la noi în țară, la Brașov."

De asemenea, poti citi critica Parintelui Calciu Dumitreasa, care arata ca aceasta practica a fost preluata de la catolici in sec. XX, acestia, la randul lor, sub influenta practicii protestante. http://www.cuvantul-ortodox.ro/deasa...ie-spovedanie/
Deci au ajuns sa sustina chiar ei conceptii ecumeniste.
cartea nu se refera la impartasania fara pregatire ci aduce argumente de ce este bine sa ne impartasim des si invalideaza toate motivatiile care ar putea aparea.
De altfel si in acatistul SF.NICODIM SCRIE DESPRE SF.IMPARTASANIE:
ICOS7;MULTE neintelegeri si rastalmaciri,multe acuze.calomnii si chiar condamnari s-au abatut asupra tacind impreuna cu mitropolitul MACARIE al Corintului ai publicat cartea despre deasa impartasanie.Insa de sus intarit si crucea ti-ai purtat ,neparasind locul virtutii,si ca o gura a Cuvintului,Biserica o ai luminatcu marturisirea evlaviei si credintei tale drepte,pentru care cu bucurie iti cintam....
__________________
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.01.2019, 18:53:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
cartea nu se refera la impartasania fara pregatire ci aduce argumente de ce este bine sa ne impartasim des si invalideaza toate motivatiile care ar putea aparea.
Parintii colivari (unii din ei, unii nu au adoptat aceasta practica) propovaduiau si practicau impartasirea zilnica. Calugarul Neofit se impartasea in acest fel la Brasov si scrie ca si pe strada oamenii il priveau ca un ciudat din aceasta cauza. Ce pregatire poate sa fie la un mirean care se impartaseste zilnic? Doar un sfant poate face asta, daca ar vrea. Chiar si imbunatatita de Sfantul Nicodim, care a preluat aceste idei de la prima generatie de parinti colivari, cartea contine argumente eronate si interpretari partizane. Baza fiind, asa cum am zis, un canonist din sec. XI, care avea interpretari eronate ale unor canoane, de exemplu talcuia un canon ca ar spune ca toti cei ce participa la Sfanta Liturghie trebuie sa se impartaseasca, altfel sa fie afurisiti. E interpretare aberanta, chiar si canonistii din acel secol si-au dat seama de acest lucru (aceste talcuiri sunt date in cartea diac. Ica). Calugarul Neofit (si Sfantul Nicodim, daca a contribuit la a doua editie) a luat doar talcuirea acelui canonist, neglijand ce au spus ceilalti doi. In realitate, cel mai probabil, calugarul Neofit si primii parinti colivari au luat acesta practica de la catolici, care o adoptasera, la randul lor, doar cu putin timp inainte. Nu existase asa ceva in ortodoxie, ca practica obisnuita (existand doar la cativa parinti care atinsesera sfintenia) si nu a rezistat nic dupa aceea, reaparand doar in sec. XX, preluata tot de la catolici.

Practica impartasirii dese din timpurile noastre a fost insusita de ecumenisti de la catolici. Ca un argument au invocat pe parintii colivari si cartea calugarului Neofit. Am citit articolele celor ce propovaduiesc astfel de practici, contin doar lucruri gresite si citate scoase din context, invataturi diferite de cea ortodoxa despre impartasire si spovedanie, invataturi de tip protestant. Este minimalizata importanta spovedaniei, ba chiar se considera ca impartasirea tine loc si de spovedanie, iertand pacatele. Daca nu se mai propovaduieste impartasirea zilnica, se spune, in schimb de impartasirea duminicala fara o spovedanie inainte (doar cand ar aparea pacate de moarte) si, evident, fara post. Adica exact practica existenta la catolici. Ti-am scris, pe scurt, tot ce era important de stiut despre o astfel de practica, sper ca ai inteles, daca iti place adevarul. Dar am observat ca celor ce se departeaza de ortodoxie nu le place nici adevarul, sper ca nu esti asa.
Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga Vezi mesajul
De altfel si in acatistul SF.NICODIM SCRIE DESPRE SF.IMPARTASANIE:
ICOS7;MULTE neintelegeri si rastalmaciri,multe acuze.calomnii si chiar condamnari s-au abatut asupra tacind impreuna cu mitropolitul MACARIE al Corintului ai publicat cartea despre deasa impartasanie.Insa de sus intarit si crucea ti-ai purtat ,neparasind locul virtutii,si ca o gura a Cuvintului,Biserica o ai luminatcu marturisirea evlaviei si credintei tale drepte,pentru care cu bucurie iti cintam....
Cum am spus, intotdeauna cand scriu despre un subiect ma si informez. M-am uitat sa vad de unde e acel acatist, parea facut de cineva care e partizan al acestei practici. Si am gasit ca a fost scris de parintele Ghelasie de la Frasinei. https://www.crestinortodox.ro/acatis...ul-139045.html Despre parintele Ghelasie a spus Parintele Iustin Parvu ca e un inselat, a fost criticat si de Parintele Staniloae, Parintele Arsenie Papacioc si Parintele Ioanichie Balan. De altfel, chiar sunt pe net citate din cartile sale, niste aiureli ce tin de conceptiile din paranormal. Deci nu are nicio relevanta ce scrie in acel acatist.
Pe de alta parte, am scris chiar in mesajul precedent ca editia a doua a cartii lui Neofit se presupune ca a fost editata si imbunatatita de Sfantul Nicodim Aghioritul, asta nu inseamna ca sfantul nu s-a putut insela. Chiar si partizanii Sfantului Nicodim (pentru ca unii din Grecia il contesta) spun ca a avut si ceva influente din catolicism, a si tradus doua carti catolice. Asta nu inseamna ca nu e sfant, si unii sfinti pot avea unele greseli, din nestiinta, nu sunt infailibili.
Reply With Quote
Răspunde