![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citez: "Acum când se tipărește pentru prima oară în limba română, cartea despre "Deasa împărtășire...", cititorul român se va bucura aflând că ea a fost scrisă în România și anume în orașul Brașov, la anul 1772, de cătră un învățat monah athonit, Neofit Kavsokalivitul, care a trăit și activat în București și Brașov, între anii 1768-1786. Manuscrisul său se află în Biblioteca Academiei Române. Lucrarea s-a tipărit îndată în Veneția în două ediții, în anii 1777 și 1783, fără însă a se indica numele autorului, din care pricină ea a fost atribuită unor mari cărturari ai vremii: Sf. Macarie, mitropolitul Corintului și Sf. Nicodim Aghioritul." Se presupune ca Sf. Nicodim ar fi imbunatatit a doua editie a cartii, asa cum scrie si in acea insemnare. Despre calugarul Neofit putem citit ca sustinea o invatatura gresita despre impartasanie: http://www.cuvantul-ortodox.ro/taina...-impartasanii/ Citez: "Acesta cultiva o concepție eretică despre Împărtășanie, care ar presupune împărtășirea de trupul mort al lui Hristos, care învie în cel ce-l primește. Deși o persoană erudită, fost profesor la un seminar din Sfântul Munte, dar și foarte certăreț și polemic, Neofit nu a fost integru din punctul de vedere al credinței, fiind condamnat chiar și de Sf. Atanasie din Paros. Ultima parte a vieții și-a petrecut-o la noi în țară, la Brașov." De asemenea, poti citi critica Parintelui Calciu Dumitreasa, care arata ca aceasta practica a fost preluata de la catolici in sec. XX, acestia, la randul lor, sub influenta practicii protestante. http://www.cuvantul-ortodox.ro/deasa...ie-spovedanie/ Deci au ajuns sa sustina chiar ei conceptii ecumeniste. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
De altfel si in acatistul SF.NICODIM SCRIE DESPRE SF.IMPARTASANIE: ICOS7;MULTE neintelegeri si rastalmaciri,multe acuze.calomnii si chiar condamnari s-au abatut asupra tacind impreuna cu mitropolitul MACARIE al Corintului ai publicat cartea despre deasa impartasanie.Insa de sus intarit si crucea ti-ai purtat ,neparasind locul virtutii,si ca o gura a Cuvintului,Biserica o ai luminatcu marturisirea evlaviei si credintei tale drepte,pentru care cu bucurie iti cintam....
__________________
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Practica impartasirii dese din timpurile noastre a fost insusita de ecumenisti de la catolici. Ca un argument au invocat pe parintii colivari si cartea calugarului Neofit. Am citit articolele celor ce propovaduiesc astfel de practici, contin doar lucruri gresite si citate scoase din context, invataturi diferite de cea ortodoxa despre impartasire si spovedanie, invataturi de tip protestant. Este minimalizata importanta spovedaniei, ba chiar se considera ca impartasirea tine loc si de spovedanie, iertand pacatele. Daca nu se mai propovaduieste impartasirea zilnica, se spune, in schimb de impartasirea duminicala fara o spovedanie inainte (doar cand ar aparea pacate de moarte) si, evident, fara post. Adica exact practica existenta la catolici. Ti-am scris, pe scurt, tot ce era important de stiut despre o astfel de practica, sper ca ai inteles, daca iti place adevarul. Dar am observat ca celor ce se departeaza de ortodoxie nu le place nici adevarul, sper ca nu esti asa. Citat:
Pe de alta parte, am scris chiar in mesajul precedent ca editia a doua a cartii lui Neofit se presupune ca a fost editata si imbunatatita de Sfantul Nicodim Aghioritul, asta nu inseamna ca sfantul nu s-a putut insela. Chiar si partizanii Sfantului Nicodim (pentru ca unii din Grecia il contesta) spun ca a avut si ceva influente din catolicism, a si tradus doua carti catolice. Asta nu inseamna ca nu e sfant, si unii sfinti pot avea unele greseli, din nestiinta, nu sunt infailibili. |
|
|