![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Care sunt motivele principale ale slăbirii credinței?
Motivul principal al slăbirii credinței în Dumnezeu este unul: înmulțirea fărădelegilor dintre oameni. Credința a slăbit pe Pământ mai ales din cauza următoarelor păcate: mândria, neascultarea de cuvântul Evangheliei și de păstorii Bisericii, înstrăinarea creștinilor de Biserică, lipsa de păstori buni, beția, desfrâul etc. Acest adevăr ni-L arată însuși Domnul nostru Iisus Hristos, când zice: „Iar din pricina înmulțirii fărădelegilor, iubirea multora se va răci”. Din cuvintele Arhimandritului Cleopa Ilie - Îndrumări duhovnicești pentru vremelnicie și veșnicie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Rugăciune înseamnă să-L aducem pe Hristos înlăuntru inimii noastre și să-L iubim cu toată ființa noastră. „Să iubești pe Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, cu toată puterea ta și cu tot cugetul tău” , spune Sfânta Scriptură. Când omul Îl va iubi pe Dumnezeu și va avea comuniune cu El, nu-l va impresiona nimic pământesc. Devine ca un nebun.
Pune-i unui nebun cea mai bună muzică și nu-l va mișca sufletește. Arată-i cele mai bune picturi și nu le va da nici o importanță. Dă-i cele mai bune mâncăruri, cele mai bune haine, cele mai bune parfumuri și nu va lua aminte la ele, căci trăiește în lumea lui. Tot astfel și cel care are comuniune cu lumea cerească, este lipit acolo și nu se dezlipește pentru nimic în lume. Așa cum nu poți dezlipi pe copil din brațele mamei sale, tot astfel nu poți dezlipi de rugăciune pe omul care a înțeles noima ei. Ce simte pruncul în brațele mamei sale? Numai cel care simte prezența lui Dumnezeu, iar pe sine copil mic, va putea înțelege asta.Am cunoscut oameni care, atunci când se rugau, erau ca niște copii mici. Și dacă i-ar auzi cineva în vremea când se roagă, ar zice că într-adevăr sunt copii mici. Dacă ar vedea ce mișcări fac, ar zice că au înnebunit. Așa cum aleargă copilul, îl apucă pe tatăl său de mânecă și-i zice: „Nu știu cum vei face, dar să-mi faci ceea ce-ți cer”, tot cu o astfel de simplitate și îndrăznire Îl roagă și acești oameni pe Dumnezeu. Rugăciunea este convorbire cu Dumnezeu. Uneori îi fericesc pe cei care au trăit în vremea lui Hristos, pentru că Îl vedeau și Îl auzeau pe Hristos Însuși și puteau să-I vorbească. Dar mă gândesc că noi suntem într-o situație mai bună, pentru că aceia nu puteau să discute mult cu El, în timp ce noi putem vorbi neîncetat cu el prin rugăciune. Dacă ne aflăm în legătură continuă și „în neîntreruptă convorbire deschisă” cu Dumnezeu, vom preîntâmpina orice rău. Odată într-un autobuz era un monah care se ruga cu ochii închiși și toți ceilalți credeau că doarme. La un moment dat un camion, care venea din direcție opusă, s-a izbit de un stâlp de curent electric, iar mașinile care veneau din ambele direcții se ciocneau între ele, pricinuindu-se mare pagubă. Autobuzul însă s-a aflat la câțiva metri de drum, ca și cum ar fi fost luat de o mână nevăzută, și niciunul dintre pasageri nu a pățit nimic. Rugăciunea monahului i-a salvat. Ca să comunici cu Dumnezeu și să afli odihnă, trebuie să te supraveghezi pe tine însuți și să ai trezvie, ca să-ți dai seama de greșalele tale, să te pocăiești și să ceri iertare. Altfel, chiar dacă vei simți o oarecare bucurie în rugăciune, aceasta nu va fi o bucurie duhovnicească. Nu vei avea înlăuntrul tău întrariparea duhovnicească care provine din comuniunea cu Dumnezeu. Rugăciunea trebuie să se facă cu mintea curată, fără gânduri și reprezentări, chiar dacă acestea sunt chipuri ale lui Hristos sau reprezentări din Sfânta Scriptură, pentru că aceasta este primejdios, mai ales pentru cei care au multă imaginație și mândrie. Numai când vin gânduri murdare și de hulă să folosim reprezentări din Sfânta Scriptură. Dar cea mai bună „reprezentare” este conștiința păcătoșeniei și a nerecunoștinței noastre. Din vol. VI al Cuviosului Paisie Aghioritul – Despre rugăciune, Editura Evanghelismos. Traducere de Ierom. Ștefan Nuțescu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Să nu crezi că lupta cu patima e ușoară.
Nu. Este nevoie de osteneală și de durere multă, nu glumă. Să nu crezi că lupta este mică. Trebuie să strigi ca nebunul întruna: “Iisuse al meu, scapă-mă! Preasfântă Maica lui Dumnezeu, ajută-mă!“ Ca o mașină sa meargă limba ta: “Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă! Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă! Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă!” Și când obosești, îți va veni o mângâiere pe care nu ai gustat-o niciodată. Dar dacă te lenevești și nu te îngrijești, nu te vei vindeca în veac. (Gheron Iosif Isihastul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
15 citate duhovnicești ale Sf. Siluan Athonitul:
Orice acțiune înaintea căreia sau după care nu poți spune o rugăciune e mai bine să nu o faci. Ține-ți mintea în iad și nu deznădăjdui. Cine iubește pe Domnul, acela își aduce aminte întotdeauna de El, iar aducerea-aminte de Dumnezeu naște rugăciunea. Pentru a cunoaște pe Dumnezeu nu e nevoie nici de bani, nici de averi, ci numai de smerenie. Pentru cel care se roagă neîncetat, lumea întreagă devine biserică. Calea nevoitorului ortodox este aceasta: el caută pe adevăratul Dumnezeu-Ziditorul. Sufletul, când se roagă pentru lume, știe mai bine, fără ziare, cum suferă întreg pământul, știe și care sunt nevoile oamenilor, și îl doare pentru ei. Rugăciunea curăță mintea și ea vede mai bine totul. Duhul smereniei bucură pe Domnul mai mult decât toate. Dacă vrei să cunoști pe Domnul, smerește-te până la sfârșit, fii ascultător și înfrânat în toate, iubește adevărul și negreșit Domnul îți va da să-L cunoști prin Duhul Sfânt; și atunci vei ști din experiență ce este iubirea lui Dumnezeu și ce este iubirea de oameni. Dacă încercările ni se par anevoioase, e semn că nu ne-am încredințat pe deplin voii lui Dumnezeu. Dacă vrei să ai în mod simțit harul Duhului Sfânt, atunci smerește-te, ca și Sfinții Părinți. Noi credem că adevărata libertate este a nu păcătui, a iubi din toată inima și din toate puterile pe Dumnezeu și pe aproapele. Dacă Domnul nu ne face cunoscut prin Duhul Sfânt cât de mult ne iubește, omul nu poate să o știe, căci e cu neputință pentru mintea pământească să înțeleagă din știință ce fel de iubire are Domnul pentru oameni. Dacă vrei rugăciunea curată, atunci fii smerit, înfrânat, mărturisește-te cu sinceritate și rugăciunea te va iubi. Domnul iubește atât de mult pe om că îi dă darurile Sfântului Duh. Dar până ce învață să păstreze harul, sufletul trece prin multe furtuni.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
PUTEREA RUGACIUNILOR MAICII DOMNULUI:
Pentru a avea o imagine despre acest mare Har al Maicii Domnului, trebuie să ne aducem aminte întotdeauna cuvintele pe care le-a rostit părintele Ioan din Kronstadt despre ea. Într-una din predicile sale, el spunea că, dacă s-ar uni îndrăzneala în rugăciunile înălțate de toți îngerii și sfinții pentru noi păcătoșii spre tronul dumnezeiesc, luate împreună, n-ar întrece îndrăzneala pe care o are Una Singură, Preacurata Născătoare de Dumnezeu. Îngerii și sfinții sunt o reflectare a slavei dumnezeiești pe care aceștia o manifestă într-o măsură sau alta, și numai Maicii Domnului Singure îi este caracteristică toată slava dumnezeiască. Nu degeaba Sfânta Biserică o numește pe ea Împărăteasa Cerului. Ea salvează de la pieire oameni care au pierdut orice speranță de îndreptare, orice nădejde de mântuire. Iată de ce ea este denumită de Biserică - nădejdea celor fără de nădejde. Ea îi face curați și sfinți pe cei desfrânați, cuprinși cu totul de patimile trupești, căzuți în întregime sub puterea diavolului. Ea poate salva chiar și pe cei care s-au lepădat de credința în Hristos, care au lăsat pe Dumnezeu, Biserica Lui cea Sfântă, toate Tainele acesteia și se află cu totul cuprinși în brațele diavolești. (Sfântul Ierarh Serafim (Sobolev) Făcătorul de minuni din Sofia
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
BLÂNDEȚEA :
Blândețea e strălucita virtute care se opune cu succes mâniei: înfrânând-o, calmând-o și transformând-o din păcat, în faptă bună. Într-adevăr, blândețea moderează mișcările mâniei, însuflețește sentimentele pașnice, liniștește sufletul, gonește din inimă toate urile, tratează pe aproapele cu umanitate și bunătate și depărtează din vorbele noastre tot ce este aspru. Dar spre a practica blândețea, de mai multe ori trebuie omul să tacă, tocmai când ar vrea să vorbească și să vorbească tocmai când ar vrea să tacă, să cedeze chiar când ar putea să se apere, sau să se împotrivească. „Fericiți cei blânzi - zice Mântuitorul - că aceia vor moșteni pământul ” (Luca 23, 25). Protosinghel Nicodim Măndiță
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Biserica noastră Ortodoxă nu este doar una dintre Bisericile creștine. Ea este prin excelență Biserica lui Hristos, este Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolică.
Este Biserica care constituie continuarea ne*întreruptă a Bisericii Apostolice. Ortodoxia noastră este Biserica ce se află în legătură directă cu izvoarele inepuizabile și făcătoare de viață ale adevărului pe care ni L-a descoperit Hristos Însuși, Mântuitorul nostru cel întrupat. Mergând cu gândul până la rădăcinile Bisericii noastre Ortodoxe și aducându-ne aminte de itinerariul ei istoric ajungem la epoca Apostolilor Domnului și împreună cu aceștia intrăm și noi în foișorul unde a avut loc Pogorârea Sfântului Duh. Îngenunchem pe culmea Golgotei și îl atingem pe întemeietorul și Făcătorul Bisericii noastre, Domnul nostru Iisus Hristos. Sfinții Apostoli au avut experiența adevărurilor în care credeau și pe care le propovăduiau. Ei cu adevărat îl văzuseră pe Domnul, îl auziseră cu urechile lor, trăiseră alături de El și fuseseră, așa cum spune Sfântul Evanghelist Luca, de la început văzători și slujitori ai Cuvântului Trăind și noi azi în cadrul continuatoarei neîntre*rupte a Bisericii, Ortodoxia noastră, primim experiența adevărurilor credinței, trăim în Hristos, îl primim pe Acesta în viața liturgică a Bisericii noastre și mai ales de fiecare dată când ne împărtășim cu Trupul și cu Sângele Lui. Participând la viața Bisericii noastre simțim înlăun trul nostru prezența lui Hristos. Și nu este exagerare dacă spunem că putem și noi să repetăm, spunând împreună cu Sfinții Apostoli: Ceea ce era de la început, ceea ce noi am auzit, ceea ce cu ochii noștri am văzut, ceea ce am privit și ceea ce mâinile noastre au pipăit despre Cuvântul Vieții… Biserica noastră Ortodoxă a păstrat neîntreruptă succesiunea apostolică prin Tainele Preoției și ale vredniciei arhierești și a păzit continuarea ei prin Tradiția Ortodoxă și prin luptele Marilor Părinți, ale marilor ei apărători și prin lupta vie a Mucenicilor, de la Sfinții Apostoli până astăzi. Biserica noastră Ortodoxă a păstrat neatins și în*treg adevărul credinței revelate a lui Hristos, în pofida înfricoșătoarelor piedici pe care le-a întâlnit și a luptelor și atacurilor la care a fost supusă. Kallinikos Karousos, fostul mitropolit al Pireului, Adevăruri mari, în cuvinte simple: Ghid de viață duhovnicească, Editura Egumenița, 2017
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|