Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.12.2017, 19:32:44
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Prin faptul că "tu nu vezi", deși ți s-a explicat, nu faci decât că întărești ceea ce susțin catolicii (ești tipul ideal a ecumenistului sub acoperire):
"În acest tablou, Preasfânta Treime este reprezentată în centru printr-un mare triunghi în care Îl vedem pe Dumnezeu Tatăl pe globul pământesc, ținând brațele crucii pe care Isus Hristos, Fiul Său, este răstignit. Spiritul Sfânt, sub formă de porumbel, strălucește între Tată și Fiu, ceea ce lasă să înțelegem că El purcede de la Tatăl și de la Fiul. "

http://www.credinta-catolica.ro/cate...itatea-divina/
E un nonsens ce vrei sa spui, ar trebui in baza acestei logici gresite ca si icoana Sfintei Fecioare sa n-o mai cinstim pentru ca in ea catolicii vad si dogma imaculatei conceptii. Tu ai inteles ca si Lossky spune ca icoana e bizantina si de aici a ajuns in apus? Ca in ea catolicii vad ce vor ei e ceva ce nu are legatura cu noi. Iar la noi nu este asa reprezentata icoana, Sfantul Duh este separat. Am citit ca la greci se obisnuieste sa se reprezinte Sfanta Treime sub forma Botezului Domnului, Sfantul duh sub forma de porumbel, iar Dumnezeu Tatal sub forma unei maini. Deci nu icoana cu Avraam. E interesant ca cei ce spun de icoana lui Rubliov si tuna impotriva altei icoane decat cea bizantina nici nu s-au uitat la icoana lui Rubliov, care e mult mai asemanatoare reprezentarilor apusene din epoca decat icoanelor bizantine (la fel ca si iconografia rusa).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.12.2017, 23:45:14
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E un nonsens ce vrei sa spui,
Cum să fie un nonsens? Catolicii astfel explică reprezentarea de care vorbim, mă rog, are mai multe variante.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu ai inteles ca si Lossky spune ca icoana e bizantina si de aici a ajuns in apus?
Greșit! Lossky în articolul respectiv spune că reprezentarea își are originea originea în Bizanț și nicidecum în iconografia bizantină, însă fără dovezi clare.

Despre reprezentare care face subiectul discuției Lossky afirmă:

"Mai mult a mai apărut în secolul al XVI-lea încă o reprezentare de origine apuseană, bazată tot pe imaginație, numită “Dumnezeirea în trei Persoane”, infățisâdu-L pe Mântuitorul stând alături de Dumnezeu-Tatăl, cu un porumbel Între Ei. Titlul arată din nou o încercare de a-L descrie pe Dumnezeu-Tatăl și pe Sfântul Duh într-o formă fizică."

Last edited by simpllu; 11.12.2017 at 23:49:16.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.12.2017, 21:28:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Greșit! Lossky în articolul respectiv spune că reprezentarea își are originea originea în Bizanț și nicidecum în iconografia bizantină, însă fără dovezi clare.
Lossky spune ca cea mai veche reprezentare este in acea lucrare, nu spune ca e singura si dupa aceea s-a raspandit in Apus. Scrie ca dupa mai mult timp s-a raspandit.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Despre reprezentare care face subiectul discuției Lossky afirmă:

"Mai mult a mai apărut în secolul al XVI-lea încă o reprezentare de origine apuseană, bazată tot pe imaginație, numită “Dumnezeirea în trei Persoane”, infățisâdu-L pe Mântuitorul stând alături de Dumnezeu-Tatăl, cu un porumbel Între Ei. Titlul arată din nou o încercare de a-L descrie pe Dumnezeu-Tatăl și pe Sfântul Duh într-o formă fizică."
E complet gresit ce spune Lossky, contesta in ultima fraza reprezentarea lui Dumnezeu Tatal si a Duhului Sfant. Explicatia o da si Sfantul Nicodim, se reprezinta cum S-au infatisat, nu in Fiinta. La fel cum e si in aratarea lui Avraam. Ca sa nu mai spunem ca Sfantul Duh sub forma de porumbel e reprezentat inca din primele secole (cea a lui Dumnezeu Tatal se pare ca a aparut mai tarziu).
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Cum să fie un nonsens? Catolicii astfel explică reprezentarea de care vorbim, mă rog, are mai multe variante.
Catolicii explica astfel si pasaje din Sfanta Scriptura, nu scoatem pasajele pentur ca le explica gresit catolicii. Sunt alte icoane catolice care infatiseaza dogmele lor in mod explicit, din aceasta icoana nu reiese deloc acest lucru. La fel cum ciaona Sfintei Fecioare ei o interpreteaza ca fiind imaculata conceptie, desi nu reiese nimic de acolo daca nu esti catolic.
Reply With Quote
Răspunde