![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu stiu de ce ma intrebi cum explic "icoana facatoare de minuni", din moment ce parintele Pruteanu spune ca nu exista icoane facatoare de minuni speciale, pentru ca toate sunt facatoare de minuni. Parintele neaga realitatea, exista icoane facatoare de minuni, care sunt mai speciale decat icoanele obisnuite, desi si ultimele sunt tot icoane folositoare. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Fii atent la nuanțe! Apoi, nu neagă că nu ar fi icoane mai speciale, ar fi culmea, în Sf. Munte doar la Vatoped sunt 7 icoane speciale. Uite ce zice: "Este o altă situație cu icoanele care ele însele au trecut prin întâmplări minunate: fiind arse nu ardeau, fiind împunse cu sabia izvorau sânge sau mir etc. Astfel de icoane există și ar fi o nebunie să fie contestate, iar cinstea deosebită adusă lor este oarecum justificată. Dar și aici trebuie să fim atenți la nuanțe (căci ele contează): prin minunile întâmplate cu aceste icoane ele nu au devenit „făcătoare de minuni”, ci cu ele însele Dumnezeu a făcut o minune, pentru credința sau necredința celor care au văzut sau au cunoscut acea minune. Dar și după minunile întâmplate cu acele icoane ele nu devin „făcătoare de minuni”, căci minunile le face doar Dumnezeu." Asta este poziția ortodoxă! Restul este percepția magică și marketing. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
In articol se spune ca icoana a fost adusa de o singura persoana, protosinghel, nu a fost o delegatie. Eu vad ca se repeta acelasi tipic cu fiecare copie dupa icoane facatoare de minuni: se sfintesc dupa pictare si apoi sunt atinse de icoana originala. De asemenea, cred ca se sfintesc toate icoanele pictate de calugari, imediat dupa pictare. Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Da, mare de tot și asta din lipsă de cateheză. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aici e corect cum spui, asta am spus si eu. Doar ca eu inteleg ca parintele Pruteanu spune altceva, ca apa e sfintita sau nu, in functie de credinta cuiva. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Nu realizezi că ai intrat în sfera percepției magice? Citat:
Nimic nou că tu înțelegi altceva. În slujba de binecuvântare a casei nu e musai să sfințească preotul apa pe loc, poate veni cu agheasmă și stropească direct casa, de exemplu la Bobotează. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Daca iti amintesti, am dat intr-unul din mesajele trecute ce insemna binecuvantarea, este o rugaciune pe care o spune preotul. De exemplu, atunci cand preotul il binecuvanteaza pe un credincios, spunand o rugaciune scurt, e tot o binecuvantare. Sau cand preotul spune "Binecuvanteaza, Doamne, aceasta casa." Prin apa sfintita se sfinteste casa, chiar daca o face un credincios, nu preotul. Am dat ce inseamna sfintire, ce rol are apa sfintita, etc. Lamuririle acelea sunt clare, nu mia are rost sa discutam, doar daca tu vrei sa continui la infinit. Repet ce am spus si in primul mesaj, sfintirea nu inseamna acelasi lucru cu sfant. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Domnul face minuni prin oameni. Daca un frate penticostal se roaga pentru un bolnav si acesta se vindeca, Domnul l-a vindecat prin intermediul sfantului, desigur. Prootestantii nu au credinta in vindecari prin icoane sau moaste, insa cred ca Dumnezeu face minuni prin oamenii Lui. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nici un otodox adevarat nu il poate contrazice pe domnul catalin2 pentru ca el este insusi esenta ortodoxiei si faptul ca ortodocsii adevarati nu-l contrazic niciodata ci doar cei cu gandirea viciata de influente ecumeniste si neoprotestante demonstreaza irefutabil acest adevar mai presus de orice tagada.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 06.10.2017 at 23:52:45. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Legat de cum da ajutorul Dumnezeu oamenilor, m-am tot intrebat si eu mult timp lucrul asta. Departe de mine sa pretind ca stiu desavarsit lucrul asta insa pun si eu cateva ganduri. Sunt mai multe modalitati in care Dumnezeu ajuta oamenii, si toate sunt complementare. 1. Comunicare - oamenii ajuta oamenii sa se ajute intre ei, sa comunice, sa se intalneasca sa-si rezolve problemele. 2. Ajutor direct din partea Sfintilor: Sfintii vin efectiv si ne ajuta in probleme, as da aici exemplu Cuvioasei Paraschiva, care a ajutat la operarea unei fete, medicul chirurg spunand ca efectiv simtea cum mainile i se miscau singure, si ca ea ar fi facut altfel operatia; operatia era extrem de complexa a reusit, minune petrecuta in Iasi cu o fata pentru care s-au facut multe rugaciuni. 3. Interventie directa a luminii lui Dumnezeu, a harului peste un om, har care vindeca omul. Pe scurt, ce facem noi aici, adica vorbim si punem mana sa ne ajutam, fac si cei de dincolo, sfintii, ingerii si Dumnezeu Insusi, iar lumina Lui ne acopera cand ne rugam. Daca avem nevoie de o pastila sa ne vindecam cu siguranta ca ajutorul va fi sa gasim rapid pastila si sa o luam. Daca avem nevoie de un om sa ne ajute intr-o lucrare sa cerem lui Dumnezeu sa gasim pe cineva sa ne ajute, si nu sa vina cineva din cer sa ne faca lucrarea. Daca un lucru este imposibil pe pamantul asta si e nevoie de interventie directa a lui Dumnezeu, sa cerem lucrul asta. Insa as merge foarte mult pe ideea data in Scriptura, cand ingerul Domnului l-a luat pe proorocul Avacum parca si l-a dus la Daniel sa-i dea mancare in groapa cu lei, pentru ca omul prin om se ajuta. Si Dumnezeu era prezent prin ingerul Lui, insa ajutorul a venit prin om. In toate sa cerem ajutor, dar la razboi Stefan cel Mare a mers cu o armata si cu sabia in mana, dar cu preotii langa el. Cam asta e modelul de lupta si al nostru in orice. Din punctul meu de vedere e foarte importanta pozitionarea noastra in rugaciune in fata lui Dumnezeu. Pentru ca daca nu mai credem lasam cu totul ajutorul Lui, iar daca ajungem in credinta oarba ajungem sa nu mai miscam nimic si sa lasam toate in seama lui Dumnezeu crezand ca noua nu ne mai revine nimic din ce trebuie sa facem. Last edited by gpalama; 07.10.2017 at 23:12:39. |
|
|