![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
In concluzie, îți irosești timpul degeaba. Pardon, ataci și te cerți.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ei bine, sunt oameni cu care tacerea e contra-productiva (putin spus).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ca sa arati ca nu e asa spune, te rog ce e botezul si care e principalul sau rol. Cred ca aceasta e cea mai buna cale de dialog cu cei ce nu-si cunosc invatatura. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pentru cei care nu doresc sa-si insuseasca invataturile protestante ,cateva pasaje dintr-o cateheza despre botez: http://ziarullumina.ro/importanta-bo...lor-77107.html
Citez: " Indirect însă, din Noul Testament reiese limpede că pruncii sunt chemați spre Împărăția lui Dumnezeu (Matei 19, 14; Luca 18, 16), ceea ce nu este cu putință în afara lui Hristos și a Bisericii Sale, El fiind ușa spre Împărăție (Ioan 10, 9). Prin urmare, încă din veacul apostolic, copiii erau botezați și considerați membri ai Bisericii. În privința aceasta, Mântuitorul nu a stabilit nicio vârstă sau limită de vârstă pentru primirea Botezului, ci a arătat doar faptul că primirea Botezului este de o importanță vitală pentru intrarea în Împărăția lui Dumnezeu." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...lui-69128.html "Sfintii apostoli, care stiau de la Hristos ca nimeni nu se poate mantui fara botez (Ioan, 3, 5), si de aceea au botezat si copiii. " https://doxologia.ro/studiul-sfintei...anta-scriptura "Scriptura sfântă indică starea de păcat a pruncilor, cu referire nu la păcatele personale, ci la cel originar și, în consecință, nevoia de a fi botezați. Dacă Botezul produce, prin unirea cu Hristos, desființarea păcatului strămoșesc sau originar al despărțirii de Dumnezeu, imprimată în firea noastră, și dacă fără această unire cu Hristos nu se poate intra în Împărăția lui Dumnezeu, evident că Botezul ne este absolut necesar pentru mântuire (In. 3, 3), indiferent de vârstă. Așadar, de îndată ce nimeni nu poate intra în Împărăția lui Dumnezeu decât prin „ușa Botezului”, era firesc și necesar ca Sfinții Apostoli să deschidă această „ușă” a mântuirii și copiilor. Din Noul Testament reiese limpede că pruncii sunt chemați spre Împărăția lui Dumnezeu (Mt. 19, 14; Lc. 18, 16), ceea ce nu este cu putință în afara lui Hristos și a Bisericii Sale, El fiind ușa spre Împărăție (In. 10, 9). " |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Invatatura ortodoxa spune ca din cauza caderii lui Adam oamenii au pierdut harul. Toti oamenii mostenesc urmarile pacatului stramosesc, inca de la nastere, adica pierderea harului. Fara har nimeni nu se putea mantui, de aceea toti mergeau in Iad pana la Iisus. Iisus, prin lucrarea Sa, a dat posibilitatea reprimirii harului, a stergerii urmarilor pacatului stramosesc. Aceasta se face numai prin botez, mantuirea este prin har, nu doar prin fapte.
Aceasta invatatura sta la baza invataturii crestine, nu e o invatatura oarecare sau teologumena. Este scrisa in toate catehismele ortodoxe. http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47 Citez: "In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii." http://www.crestinortodox.ro/carti-o...ant-80555.html Citez: "Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita." |
|
#6
|
||||
|
||||
|
nu stiu ce sa zic prietene. Biblia, in parabola bogatului nemilostiv si a saracului Lazar, ne spune ca Lazar cand a murit a fost dus in Sanul lui Avraam (nu in Iad), iar bogatul cand l-a vazut pe Lazar si pe Avraam, acestia nu se aflau in chinuri
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Pai Avraam astepta in Iad pe Mantuitorul,iar sanul lui Avraam era ...in alta parte? Ce-ai fi vrut sa zica ca si cei care fac binele ajung si ei in iad desi lucrul asta era adevarat pana la Inaltarea Domnului?Era un lucru temporar.Pilda se refera la consecintele faptelor de pe pamant ca principiu general.
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar bine ca ai amintit de Sanul lui Avraam, ca am vrut sa scriu despre asta in mesajul precedent dar am uitat. Cum am citit si zilele acestea, acela era chiar locasul din Iad unde se duceau dreptii. Era separat de locurile unde erau cei ce erau munciti, cum vedem si din parabola. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Eu asta cu pogorarea in iad n-o-nteleg.Face parte din dogma oficiala a Invierii sau tine mai degraba de pietismul popular? Iisus nu a spus ca va cobori in iad ci ca se duce la Tatal:„Unde ma duc eu voi nu puteti veni”.Si:„In casa Tatalui meu multe locasuri sunt.Ma duc sa va pregatesc un loc.” Ma tem ca pogorarea in iad ar putea fi o reminiscenta din religiile anterioare:cate un zeu sau semizeu mai cobora cateodata in Infern (era greu sa te mai intorci de-acolo). |
|
|